![]() |
![]() |
|
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Să ierți înseamnă să continui să-l iubești pe cel care ți-a greșit, care ți-a făcut vreun rău. Nu ții seama de acel rău.
Totuși, nu-l poți face pe celălalt să te iubească, nu-l poți face mai bun. Asta ține de el, dacă răspunde iubirii tale, părându-i rău pentru că te-a rănit. Răul este în inima celui care-l produce, măcinându-l și omorându-l sufletește, ca un vierme. El e de plâns mai mult decât cel asupra căruia se exercită acest rău, dacă acesta din urmă nu-l primește în inima sa, iertând.
__________________
Știu, vom muri. Dar cîtă splendoare! (Daniel Turcea) Last edited by CristianR; 14.02.2016 at 13:12:11. |
#2
|
|||
|
|||
![]() Citat:
__________________
https://www.youtube.com/watch?v=GdANl5mPdNY |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Nu a zis tot Cel care s-a rugat pentru iertarea lor că judecata i-a fost dată lui de către Tatăl? Deci va fi o judecată. Dar va fi dumnezeiască, nu după cum gândim noi. Ea ar putea să însemne pur și simplu a fi pus față în față cu propriile pacate, in lumina extrem de limpede a Dumnezeirii, pe care poate ai refuzat să o cunoști în această viață.
__________________
Știu, vom muri. Dar cîtă splendoare! (Daniel Turcea) Last edited by CristianR; 14.02.2016 at 20:53:02. |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Iertarea s-a dat tuturor oamenilor pe Cruce, nu doar celor care au pus la cale și au executat deicidul.
"Tată, iartă-i că nu știu ce fac" se referă la toată umanitatea răscumpărată de Domnul cu jertfa Sa. Evangheliile ne lasă să înțelegem că nici măcar ucenicii lui Hristos nu prea știau ce făceau, ei care au văzut atâtea minuni și au făcut la rândul lor minuni cu o Putere nemaipomenită primită de la Cel ce agoniza pe Golgota. Aproape nimeni nu știe ce face în lumea asta, în afara creștinilor, evident... aceștia din urmă nu fac ceea ce știu că trebuie să facă! Iertarea e la îndemâna oricui, Dumnezeu o dă tuturor, dar puțini sunt cei ce o primesc și o fac lucrătoare, fiindcă iertarea aceasta nu e o simplă grațiere juridică după care ai liber la neleguiri din nou. Nu-ți folesește la nimic dacă n-o asumi și refuzi să devii o icoană a măreției ei. Încă ceva: nu pocăința atrage iertarea ci iertarea declanșează pocăința (metanoia).
__________________
Prostul este dușmanul a ceea ce nu cunoaște (Ibn Arabi) |
#5
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
Da, așa cum spunea Mihailc: Nu pocăința atrage iertarea, ci iertarea declanșează pocăința (metanoia). Deci așa ne schimbă Dumnezeu și ne trece de la moarte la viață: iertându-ne. Și tot așa oricare dintre noi poate fi de folos duhovnicesc celui care-i greșește.
Însă Misuar mi se pare că ar înțelege că dacă Hristos iartă necondiționat, atunci n-ar mai fi loc de pedeapsă. Or, pedeapsă e clar că va fi. Dar cred că noi înșine ne pedepsim, nu Dumnezeu. Dumnezeu n-a făcut nici moartea și nici iadul; și nu vrea ca cineva să se chinuiască, indiferent de păcatele pe care le-a făcut. Dar suferința veșnică e o consecință inevitabilă a depărtării și neascultării de Dumnezeu.
__________________
Știu, vom muri. Dar cîtă splendoare! (Daniel Turcea) |
#7
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Eu zic ca pentru a ajunge la iertare trebuie sa treci prin pocainta si prefacere a sufletului. Caci prin iertare apoi vine binecuvantarea lui Dumnezeu invatand sa iubesti. numai un suflet pocait poate ierta, numai un suflet care s-a smerit poate ierta. neiertatea vine din mandrie. si pana nu pleaca mandria nu vine nici sentimentul iertarii si al iubirii. altfel, este ea iertare? sau doar un exercitiu al mintii , sau mai bine zis un exercitiu al mandriei de sine.
__________________
"De carma mintii atarna incotro pornim si unde mergem. Adevarul este fiinta vie. Gandurile omului nu sunt ca si gandurile Domnului. Credinciosul in Dumnezeu depaseste limitele omului. Nu sunteti voi cautand pe Iisus? Voi stiti despre Iisus o multime de lucruri dar nu il stiti pe El. Si pana nu Il gasesti pe Dumnezeu, nu te afli nici pe tine, nu-ti gasesti nici sensul tau nici sensul lumii." Cuv. Arsenie Boca Last edited by dobrin7m; 14.02.2016 at 21:48:20. |
#8
|
||||
|
||||
![]()
acesta este si motivul pentru care sunt atat de multi oameni care nu iarta. pentru ca nu trec prin procesul pocaintei, al smeririi de sine, a recunoasterii cine sunt de fapt.
neconstientizand starea proprie, nu iarta , socotindu-se indreptatit. Ori iertare inseamna renuntare la indreptatire in primul rand.
__________________
"De carma mintii atarna incotro pornim si unde mergem. Adevarul este fiinta vie. Gandurile omului nu sunt ca si gandurile Domnului. Credinciosul in Dumnezeu depaseste limitele omului. Nu sunteti voi cautand pe Iisus? Voi stiti despre Iisus o multime de lucruri dar nu il stiti pe El. Si pana nu Il gasesti pe Dumnezeu, nu te afli nici pe tine, nu-ti gasesti nici sensul tau nici sensul lumii." Cuv. Arsenie Boca |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Adică până nu ai intrat în rânduială nu ai iertat niciodată? Eu cred că pocăința a declanșat o conștientizare mai clară a iertării, dar de iertat ai iertat și înainte. Și mai cred că sunt oameni care iartă, deși nu sunt credincioși practicanți. Nu de puține ori mi se întâmplă să iau lecții de la acest gen de oameni. Mi se pare greșită ideea că numai cel care este într-o stare de pocăință poate să ierte.
Last edited by ovidiu b.; 14.02.2016 at 22:06:54. |
#10
|
||||
|
||||
![]() Citat:
iata, cineva mi-a facut mie un mare rau, o suferinta ingrozitoare cu consecinte pe zeci de ani. sunt indreptatita in suferinta mea sa zic: mi-a facut rau acest om, cum pot sa il iert? insa vine Hristos , atinge inima si zice: smereste-te, tu nu ai pacatele tale? tu nu ai gresit deloc? iata cate pacate duci, iata ai facut si asta, si asta, si iti arata in inima toate cate le-ai facut in viata , smerindu-te. le vezi, realizezi, plangi, se indoaie inima in suferinta pocaintei, apoi simti blandetea lui Dumnezeu, care schimba inimi si suflete si astfel zici: din toata inima iert, pot ierta si pot uita. sa analizam procesul nostru propriu de iertare. Fara pocainta nu exista iertare decat mandrie de sine.
__________________
"De carma mintii atarna incotro pornim si unde mergem. Adevarul este fiinta vie. Gandurile omului nu sunt ca si gandurile Domnului. Credinciosul in Dumnezeu depaseste limitele omului. Nu sunteti voi cautand pe Iisus? Voi stiti despre Iisus o multime de lucruri dar nu il stiti pe El. Si pana nu Il gasesti pe Dumnezeu, nu te afli nici pe tine, nu-ti gasesti nici sensul tau nici sensul lumii." Cuv. Arsenie Boca |
|