Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Spiritualitatea ortodoxa
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 13.02.2016, 20:47:13
Misuar Misuar is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 04.01.2016
Mesaje: 146
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Copacel Vezi mesajul
_______________________________
Tu ai inteles care era intrebarea?
Reply With Quote
  #2  
Vechi 13.02.2016, 20:59:02
Copacel Copacel is offline
Banned
 
Data înregistrării: 02.08.2015
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.139
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Misuar Vezi mesajul
Tu ai inteles care era intrebarea?
Tu ai inteles cine este Dumnezeu ?
Reply With Quote
  #3  
Vechi 13.02.2016, 21:05:09
Misuar Misuar is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 04.01.2016
Mesaje: 146
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Copacel Vezi mesajul
Tu ai inteles cine este Dumnezeu ?
Clar ca n-ai inteles. Poate n-am explicat eu destul de bine. Intrebarea era:
De ce punem in fata numai judecata aspra a lui Dumnezeu. De ce ne facem ca nu vedem si latura sa intelegatoare, toleranta, compatimitoare?
Vedem clar ca pe aceia care Îl rastigneau ii iertase fara ca aceia sa se caiasca, spunand cuvintele "iarta-i, caci nu stiu ce fac", cumva le intelege nestiinta.
Reply With Quote
  #4  
Vechi 13.02.2016, 21:32:59
Copacel Copacel is offline
Banned
 
Data înregistrării: 02.08.2015
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.139
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Misuar Vezi mesajul
Clar ca n-ai inteles. Poate n-am explicat eu destul de bine. Intrebarea era:
De ce punem in fata numai judecata aspra a lui Dumnezeu. De ce ne facem ca nu vedem si latura sa intelegatoare, toleranta, compatimitoare?
Pai asta-i altceva frate.
Pai raspunsul este urmatorul:Depinde de relatia personala cu Dumnezeu.
Puteam avea:
indiferenta => nu-l intereseaza Dumnezeu si putin ii pasa de El

conflict => il recunoaste pe Dumnezeu, stie ca El exista dar mai dragi ii sunt
pacatele decat pararea lui Dumnezeu.Se teme de Dumnezeu sa nu-l trazneasca.Omul se teme de pedeapsa lui Dumnezeu

respect => il recunoaste pe Dumnezeu, stie ca El exista si incepe sa tina
seama mai mult de parerile lui Dumnezeu decat de ale sale. Se teme ca
nu cumva datorita actiunilor sale sa-l dezamageasca pe Dumnezeu.
Omul se teme ca nu cumva sa-l dezamageasca pe Dumnezeu. Ca nu cumva
sa-si calce respectul pe care il are fata de Dumnezeu.

dragoste =>il recunoaste pe Dumnezeu, tine seama numai de parerile lui
Dumnezeu si vrea sa-i dovedeasca lui Dumnezeu, ca el omul este
vrednic a fi si a se numi : fiu al lui Dumnezeu(caci Dumnezeu are doi fii: Hristos -Dumnezeu Fiul si fiul ratacitor)
Omul se teme ca nu cumva sa-si piarda iubirea fatza de Dumnezeu.
In acest caz omul pune mai inainte de toate dragostea pe care o are fatza
de Dumnezeu si nimic altceva nu mai conteaza.

Last edited by Copacel; 13.02.2016 at 21:35:26.
Reply With Quote
  #5  
Vechi 13.02.2016, 21:42:32
Misuar Misuar is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 04.01.2016
Mesaje: 146
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Copacel Vezi mesajul
Pai asta-i altceva frate.
Pai raspunsul este urmatorul:Depinde de relatia personala cu Dumnezeu.
Puteam avea:
indiferenta => nu-l intereseaza Dumnezeu si putin ii pasa de El

conflict => il recunoaste pe Dumnezeu, stie ca El exista dar mai dragi ii sunt
pacatele decat pararea lui Dumnezeu.Se teme de Dumnezeu sa nu-l trazneasca.Omul se teme de pedeapsa lui Dumnezeu

respect => il recunoaste pe Dumnezeu, stie ca El exista si incepe sa tina
seama mai mult de parerile lui Dumnezeu decat de ale sale. Se teme ca
nu cumva datorita actiunilor sale sa-l dezamageasca pe Dumnezeu.
Omul se teme ca nu cumva sa-l dezamageasca pe Dumnezeu. Ca nu cumva
sa-si calce respectul pe care il are fata de Dumnezeu.

dragoste =>il recunoaste pe Dumnezeu, tine seama numai de parerile lui
Dumnezeu si vrea sa-i dovedeasca lui Dumnezeu, ca el omul este
vrednic a fi si a se numi : fiu al lui Dumnezeu(caci Dumnezeu are doi fii: Hristos -Dumnezeu Fiul si fiul ratacitor)
Omul se teme ca nu cumva sa-si piarda iubirea fatza de Dumnezeu.
In acest caz omul pune mai inainte de toate dragostea pe care o are fatza
de Dumnezeu si nimic altceva nu mai conteaza.
Si aceia pe care Hristos ii iarta, din care categorie de relatie crezi ca faceau parte?
Reply With Quote
  #6  
Vechi 13.02.2016, 21:46:41
Copacel Copacel is offline
Banned
 
Data înregistrării: 02.08.2015
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.139
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Misuar Vezi mesajul
Si aceia pe care Hristos ii iarta, din care categorie de relatie crezi ca faceau parte?
Hristos ii iarta pe toti daca acestia se pocaiesc.Pt ca daca liberul arbitru al omului nu doreste o relatie cu Dumnezeu atunci nu-l intereseaza nici iertarea
lui Dumnezeu.
Reply With Quote
  #7  
Vechi 13.02.2016, 21:53:17
Misuar Misuar is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 04.01.2016
Mesaje: 146
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Copacel Vezi mesajul
Hristos ii iarta pe toti daca acestia se pocaiesc.Pt ca daca liberul arbitru al omului nu doreste o relatie cu Dumnezeu atunci nu-l intereseaza nici iertarea
lui Dumnezeu.
De ce nu raspunzi la intrebarea mea concret? :)
Reply With Quote
  #8  
Vechi 13.02.2016, 21:57:36
florin.oltean75's Avatar
florin.oltean75 florin.oltean75 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 23.03.2011
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.933
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Misuar Vezi mesajul
Clar ca n-ai inteles. Poate n-am explicat eu destul de bine. Intrebarea era:
De ce punem in fata numai judecata aspra a lui Dumnezeu. De ce ne facem ca nu vedem si latura sa intelegatoare, toleranta, compatimitoare?

Vedem clar ca pe aceia care Îl rastigneau ii iertase fara ca aceia sa se caiasca, spunand cuvintele "iarta-i, caci nu stiu ce fac", cumva le intelege nestiinta.
O observatie subtila - de mare insemnatate teologica.

Felicitari pentru aceasta ascutime a mintii.

Dumnezeu ne iarta chiar daca nu ne caim (Iarta-i ca nu stiu ce fac! Nu se roaga - Nu-i ierta pentru ca gresesc amarnic!). Ne intelege perfect conditia umana. Asa ar trebui sa procedam si noi cu gresitii nostri, intelegand ca natura umana este firava spiritual, slaba, usor coruptibila, anchilozata in fixatii de tot soiul, usor aprinsa spre violenta...
Insa, in acest caz chiar daca suntem iertati, pacatul ramane asupra noastra (continua sa produca efecte in constiinta noastra). Acesta se ridica efectiv numai atunci cand recunoastem ca gresim si iL recunoastem pe Dumnezeu - capabil sa anihileze viitoarele efecte teribile ale acestuia.

Dumnezeu nu poate face nimic in ajutorul nostru, daca noi insine nu ne deschidem inima sa fie luminata si curatata.

Pacatul continua sa lucreze in noi inertial si cumulativ.
__________________


Last edited by florin.oltean75; 13.02.2016 at 22:12:38.
Reply With Quote
  #9  
Vechi 13.02.2016, 22:19:32
Copacel Copacel is offline
Banned
 
Data înregistrării: 02.08.2015
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.139
Implicit

Citat:
În prealabil postat de florin.oltean75 Vezi mesajul
Dumnezeu ne iarta chiar daca nu ne caim
Pacate impotriva Duhului Sfant:

1) nădejdea prea mare în mila lui Dumnezeu;

2) deznădejdea cu privire la mântuirea noastră;

3) împotrivirea clară față de adevăr și lepădarea de credința ortodoxă;

4) invidia cu privire la acele bunuri duhovnicești pe care le dobândește aproapele de la Dumnezeu;

5) aflarea în păcate și stăruința în răutate;

6) nepăsarea față de pocăință până la sfârșitul acestei vieți.


Citat:
Pacatul continua sa lucreze in noi inertial si cumulativ.
Odata spovedit inceteaza a mai lucra.
Reply With Quote
  #10  
Vechi 13.02.2016, 22:22:28
Misuar Misuar is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 04.01.2016
Mesaje: 146
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Copacel Vezi mesajul
Pacate impotriva Duhului Sfant:

1) nădejdea prea mare în mila lui Dumnezeu;

2) deznădejdea cu privire la mântuirea noastră;

3) împotrivirea clară față de adevăr și lepădarea de credința ortodoxă;

4) invidia cu privire la acele bunuri duhovnicești pe care le dobândește aproapele de la Dumnezeu;

5) aflarea în păcate și stăruința în răutate;

6) nepăsarea față de pocăință până la sfârșitul acestei vieți.



Odata spovedit inceteaza a mai lucra.
Astea sunt din filozofia parintelui Cleopa nu?
Reply With Quote
Răspunde