![]() |
![]() |
|
#1131
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Mai ai putin si ai sa vezi unde nu scrie "sfantul antimis", "cadelnita", "sfantul potir", "sfantul disc", "copie","lingurita", " etc.
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. |
#1132
|
|||
|
|||
![]()
Care binenteles, era facuta cu o pasiune rece, pur cerebrala.
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. |
#1133
|
|||
|
|||
![]()
...:)
Nu, Alin, nu asa. Dimpotriva, ceea ce vreau sa spun e ca viata Apostolului, dupa evenimentul de pe Drumul Damascului, trebe inteleasa in alti termeni. De ce vrei tu sa rastignesti pe Apostol pe axa lumeasca, bipolara, a extremelor emotionale? Eu cred ca viata induhovnicitului Pavel este in alte coordonate decat acestea. Deci sa renuntam la acesti termeni lumesti si la aceste continuturi ale omului ordinar, cand cutezam sa privim la Pavel Apostolul. Viata lui sufleteasca este, cred, radical diferita de a lui Saul. |
#1134
|
|||
|
|||
![]()
Adicatelea, frate Igor, textul acela (Sfanta Scriptura!) e un corp bolnav?, care trage sa moara? si, hop!, vine doctorul cutarescu/exegescu si taie Scriptura cu briciul mintii lui ca sa o salveze de la moarte??....:))))
Igor, tu chiar crezi ca exegetul salveaza Scriptura? Sau, mai degraba, Scriptura salveaza pe exeget....:) P.S. Fara suparare, asculta te rog imnul din semnatura mea. Ca sa nu mai scri prostiii. |
#1135
|
|||
|
|||
![]()
Nu aveau cum să existe astea pe acea vreme. Era abia primul secol după Hristos. Liturghia primului secol era destul de simplă și scurtă. Cred că interpretarea dată de tine și Iuliu este cea corectă.
|
#1136
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Evident, nu ai citit tot ce s-a scris aici referitor la interpretarea fantezista a lui Emilian Ai putea sa te iei de piept cu Sf. Ioan Gura de Aur sau Sf. Teofilact al Bulgariei si nu in ultimul rand cu logica si bunul simt in dorinta de a apara fanteziile lui Igor-Emilian. Logica si bunul simt - pentru ca nici imbracamintea liturgica nici cartile de slujbe - nu au un caracter unicat ca sa fie musai aduse de peste mari si tari. iar o conexiiune sentimentala, dupa vorbele tale, o excludem din start, da? Un preot poate f. bine pleca la drum fara ele si sa slujeasca acolo unde este chemat cu ceea ce gaseste acolo iar daca e o plecare definitiva, ceea ce ramane in urma, poate lasa celui care urmeaza dupa el, nu sa le ceara in mod expres...pentru ce anume zici tu ??? Iar daca ai sa citesti mai jos, poate ai sa intelegi de ce trebuie sa renunti la tirade asemena: Citat:
Citat:
Citat:
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. Last edited by AlinB; 01.02.2016 at 14:04:35. |
#1137
|
|||
|
|||
![]()
Tot ce-i posibil. Ramane de studiat, desigur.
Si nu iau apararea lui Igor, cum zici. Ci pur si simplu am aceeasi opinie cu a lui (exceptind metafora cu chirurgul) in chestiunea dezbatuta aici. Toate cele bune! P.S. Cat despre logica si bunul simt... Iti avansez o intrebare: oare obiectul folosit de un sfant, de pilda o haina sau o carte, sunt la fel cu oricare obiect din clasa aceea? Felonul lui Pavel este acelasi felon cu oricare altul existent aiurea in lume? Biblia lui Pavel e aceeasi cu oricare alta? Daca tu crezi ca Fat/Frumos merge la lupta cu orice martoaga, ori samuraiul lupta cu orice bat, eu cred ca te inseli. Nici Fat-Frumos, nici samuraiul, nici Pavel nu sunt indiferenti la obiectele lor personale. Si nu e vorba despre sentimentalism aici, cat despre legatura tainica (harica?) dintre persoana si lucrurile ei. Last edited by ahilpterodactil; 01.02.2016 at 14:53:29. |
#1138
|
||||
|
||||
![]() Citat:
__________________
Cel ce nu iubește n-a cunoscut pe Dumnezeu, pentru că Dumnezeu este iubire |
#1139
|
|||
|
|||
![]()
Sigur, si aceasta e un motiv care ramane de studiat :)
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. |
#1140
|
||||
|
||||
![]()
s-a plecat de la icoane si s-a ajuns la feloane
__________________
Cel ce nu iubește n-a cunoscut pe Dumnezeu, pentru că Dumnezeu este iubire |
|