![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Eu spun așa:
Tatăl nostru Care ești în ceruri, Sfințească-Se Numele Tău [în noi], Vie Împărăția Ta [la noi], Facă-se voia Ta precum în cer așa și pe pămînt. Pîinea noastră cea de toate zilele dă-ne-o nouă astăzi. Și ne iartă nouă greșelile noastre precum și noi iertăm greșiților noștri [ajută-ne să iertăm]. Și nu ne duce pe noi în ispită, ci ne mîntuiește de cel rău. Amin! unde vie = să vină Împărăția Ta = Duhul Sfînt noi = toți care ne rugăm împreună indiferent de loc sau timp Pîinea noastră cea de toate zilele dă-ne-o nouă astăzi = 1) dă-le-o și celor care nu au ce să mănînce = 2) dă-ne Împărtășania nu ne duce pe noi în ispită = ajută-ne să nu greșim / păcătuim
__________________
Să nu abați inima mea spre cuvinte de vicleșug, ca să-mi dezvinovățesc păcatele mele; Psalmul 140, 4 Ascultați Noul Testament ortodox online. |
|
#2
|
|||
|
|||
|
Ideea e sa fie cat mai personal,să constientizezi că te adresezezi Tatălui,si implicit tu esti un fiu.De aici trebuie sa porneasca atât relația cu Dumnezeu cat si orice rugăciune.
__________________
Cheamă-Mă, și-ți voi răspunde și îți voi vesti lucruri mari, lucruri ascunse, pe care nu le cunoști.(Ieremia 33:3) |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Citat:
Slavă Tatălui și Fiului și Sfântului Duh și acum și pururea și în vecii vecilor. Amin. |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Câtă vreme omul nu a trăit cu adevărat în duh cumplitele adâncuri ale iadului, pe de-o parte, și pe de altă parte, propia înviere a lui Hristos, el trebuie să urmeze căii arătate de Sfinții Părinți și nu să se povățuiască de la sine. Oricât de înzestrat intelectual ar fi el în comparație cu alții, oricâtă cunoaștere teoretică ar stăpâni, să nu se întemeieze pe sine. Iar dacă, pe lângă cunoștințele toeretice, mai este stăpânit și de patimile invidiei, urii, și altele asemenea, cu atât mai primejdios îi este a se face sfetnic.
Sufletul nostru poate și trebuie să tindă către Dumnezeu; însetează după El, vrea să fie deplin cu El și numai cu El, dar când cu adevărat Îi dăm Lui întreaga noastră viață, când voim a "înfăptui" tinjirea noastră și o face singurul "act" al întregii noastre vieți, atunci întâlnim ceva la care nu ne așteptam în vremea începutului însuflării noastre. Mulți s-au îngrozit de ispitele cărora se supune omul în calea sa către Dumnezeu, și mulți au fugit de suferințele ce li s-au părut "neroditoare" în clipele părăsirii de către Dumnezeu. ("Taina Vieții Creștine", Arhim. Sofronie, pag. 217-218) |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Citat:
__________________
Cheamă-Mă, și-ți voi răspunde și îți voi vesti lucruri mari, lucruri ascunse, pe care nu le cunoști.(Ieremia 33:3) |
|
#6
|
|||
|
|||
|
Sunt multe credinte si nu toate mantuitoare.
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Fiecare ajunge la cunoașterea lui Dumnezeu pe diferite căi:
Sfinții, teologi prin excelență, au ajuns să vadă cele spuse de Mântuitorul Iisus Hristos: „De veți avea credință cât un grăunte de muștar, veți zice muntelui acestuia mută-te și se va muta”. Această credință mică, cel puțin cât un grăunte de muștar, dacă o vom avea, vom deveni adevărați teologi. T eologia îți dă sens la toate, pe câtă vreme filosofia nu numai că nu îți dă un sens în viață, ci chiar te dezorientează, te pune la îndoială, îți slăbește credința, deoarece ea este pur umană, pur rațională. Teologia depășește umanul, depășește raționalul. Cu gândirea filosofică mergi până la un punct, până la o limită, de aici încolo nu mai ai nici o resursă de a extrapola, rămâi suspendat undeva, rămâi neputincios, și totuși, din orgoliu, nu cedezi. Dar cu teologia extrapolezi în divinitate. Un teolog se apropie de Dumnezeu, așa cum se apropie două persoane una de alta. Imposibilul devine posibil, „totul este cu putință celui ce crede”, spune Mântuitorul Hristos (Marcu 9, 23). Sfinții, teologi prin excelență, au ajuns să vadă cele spuse de Mântuitorul Iisus Hristos: „De veți avea credință cât un grăunte de muștar, veți zice muntelui acestuia mută-te și se va muta” (Matei 17, 20). Această credință mică, cel puțin cât un grăunte de muștar, dacă o vom avea, vom deveni adevărați teologi. Mulți oameni, căutători sinceri de adevăr, au ajuns prin filosofie la teologie, la cunoașterea lui Dumnezeu. Acest lucru este bun, însă nu este recomandat ca regulă generală, deoarece fiecare om ajunge la cunoașterea lui Dumnezeu, la adevărata teologie, prin diferite mijloace și pe diferite căi, dar calea cea mai sigură este cea pe care o recomandă Biserica. (Protosinghelul Ioachim Pârvulescu, Cele trei mari mistere vizibile și incontestabile din Biserica Ortodoxă, Editura Amacona, 1997, pp. 89-90)
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
|
#8
|
||||
|
||||
|
Citat:
Ai dreptate , Seraphim :)
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
|
#9
|
|||
|
|||
|
Cel mai probabil ortodoxia va rămâne doar un izvor de înțelepciune,caci viitorul stă in mișcările harismatice.Care dealfel sunt asimilate de Biserica Catolică.Cu rigiditatea specifică administratiei ortodoxe,e greu sa îmbrățișezi lumea,dar e si mai greu să o păstrezi.
__________________
Cheamă-Mă, și-ți voi răspunde și îți voi vesti lucruri mari, lucruri ascunse, pe care nu le cunoști.(Ieremia 33:3) |
|
#10
|
|||
|
|||
|
Citat:
Gresit, au decenii la activi si nu au luat proportii cine stie ce. Nu au fost "asimilate" de BRC, au contaminat BRC ci au fost tolerate pentru a nu produce schisma - chestie care n-a picat prea bine catolicului traditional(ist). Daca ai repere, nu poti "imbratisa" orice. Daca o faci, iti piezi tu insuti reperele. Si tu ar trebui sa stii cel mai bine asta.
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. |
|
|