![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Dar de cand vacuum/vacuitate (gol, vid) este acelasi lucru cu efemer (este si are insusirea de trecator)?
Ca lumea e trecatoare, ca fenomenele se inlantuie si se petrec, ca vesnicia nu e din lumea aceasta dinamica, schimbatoare - inteleg si accept. Dar de unde, hodoronc pleosc, ca lumea sufera de vacuitate, de inconsistenta, de ...nimic? Si acum o intrebare pentru tine ca ortodox (ca asa te prezinti, ortodox): Intruparea Fiului lui Dumnezeu este luarea vacuumului in ipostasul Dumnezeirii, spre a invesnici nimicul? Sau luarea firii omenesti trecatoare, pieritoare, spre a o invesnici. Ce a invesnicit Hristos prin Intrupare, prin Jertfa pe Cruce, Inviere, Inaltare si sederea la dreapta Tatalui: nimicul sau omul efemer? Ce voieste Domnul sa intoarca la Fiinta: nonexistenta (nimicul, absenta) sau omul care exista deja, ca parte a Creatiei, in ciuda faptului ca piere ca urmare a pacatului? Daca Hristos Se jertfeste pentru a invesnici nimicul, atunci imi pare ca Il faci slujitor sau instrument al satanei. Daca El Se jertfeste pentru a purta existenta trecatoare a omului (urmare a pacatului) in Lumina Neinserata a Vesniciei, atunci zic ca Il recunosti si marturisesti ca Fiu al lui Dumnezeu, Mantuitor al oamenilor muritori. Cum ramane? Cum impaci acum Ortodoxia cu budismul? Ca nu prea vad sa fie cale de mijloc. |
|
#2
|
|||
|
|||
|
Buna intrebare, dar sa vezi ce raspuns "apofatic" primesti.
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. |
|
#3
|
||||
|
||||
|
Citat:
Ca natura nu este diferita de gol. Asa a fost, este si va fi. Asa cum o moneda de aur nu este diferita fundamental din metalul din care care este formata. Moneda este doar o expresie a metalului din care este formata. Nu poate fi altceva. Lumea este doar o expresie a propriei ei vacuitati. Este unitara in toate aspectele ei. Desi noi o percepem solida si fragmentata in fenomene care par autonome, independente, necorelate intre ele. Pare disociata de propria ei esenta. De fapt, toate manifestarile formeaza un tot unitar, un singur Trup ("Biserica" daca extrapolam, universalizam semnificatia ei la tot ceea ce exista). Acest gol nu inseamna "inexistenta". Dificil de exprimat si denominat pentru ca in limbile obisnuite ( romana, engleza...) nu exista cuvinte care sa-l desemneze. Daca ii spunem "gol"...exegetii celorlalte religii vor sari imediat acuzand budismul de nihilism (de inteles pozitiile partizane ale fiecarui tip de cler care urmareste sa-si valideze propria spiritualitate si sa le invalideze pe toate celelalte). In tibetana, acest "gol" este denumit "don denpa" - intr-o traducere adaptata "pamant/taram sfant". Atunci cand mintea acceseaza direct acest aspect fundamental al realitatii devine complet curata, unitara, libera de orice imaginatie, fixatie si parere - capata o inocenta adanc cunoscatoare ( nu inocenta copilului care este necunoscatoare). Nu se mai lipeste de forme, ne le mai respinge ci le lasa sa apara si sa se intoarca in propria lor matca. Le percepe direct dinlauntrul lor, intr-o completa stare de libertate launtrica, fara pic de patima. O minte despatimita care se sfinteste contempland adevarul profund, care este infinit extatic. Citat:
Desi este "o Singura Fiinta" - adica "o singura Natura Ultima" - ipostasurile (formele/tiparele) sunt foarte diversificate - toate fara exceptie, avand acest unic Izvor (nu gresim denomindu-l ca si Creator - insa este si Distrugator). Invesnicirea firii omenesti presupune despatimirea ei. Despatimirea inimii - intelegand prin "inima" nucleul gandirii. Cand inima este sfintita ea nu mai poate imbraca un trup stricacios. Noul trup este nascut din Adevar - are acelasi continuum cu mintea. Mintea si trupul actual sunt "defazate". Mintea doreste sa fie undeva dar trupul nu o urmeaza instantaneu. Aceasta datorita necuratiei necunostintei. Un trup indumnezeit este complet pur, imaculat, este "Taboric". Nu poate fi oprit de nimic, nu poate fi ranit, este imanent, cu desavarsire extatic. In budism, dobandirea acestui trup imanent ("ingeresc") este explicata amanuntit, incepand in mod necesar cu moartea omului vechi (rastignirea acestuia) - "bringing ordinary death into the path of Truth Body". Jertfa Lui Hristos este o lectie practica despre acest act launtric necesar pe care fiecare dintre noi trebuie sa-l facem la un moment dat, pentru a dobandi Viata Vesnica.
__________________
|
|
#4
|
|||
|
|||
|
Oamenii ar trebui sa vada faptul ca si in alte religii / filozofii exista concepte similare, comune cu religia lor ca pe un lucru bun, sa o ia ca pe o intarire a propriei lor credinte.
Nu suntem toti la fel, fiecare are nivelul sau de intelegere, fiecare vedea lumea in felul lui, deci nu putem gandi toti la fel, nu suntem toti pregatiti de aceleasi trairi / cunostinte. |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Teribil de gresit.
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. |
|
#6
|
|||
|
|||
|
Teribil de permis....:)
|
|
#7
|
||||
|
||||
|
Citat:
__________________
Cel ce nu iubește n-a cunoscut pe Dumnezeu, pentru că Dumnezeu este iubire |
|
#8
|
|||
|
|||
|
7. A zis deci iarăși Iisus: Adevărat, adevărat zic vouă: Eu sunt ușa oilor.
8. Toți câți au venit mai înainte de Mine sunt furi și tâlhari, dar oile nu i-au ascultat.
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. |
|
#9
|
||||
|
||||
|
Citat:
Insa aceasta are o talcuire duhovniceasca nu una literala. Daca o consideram literala, inseamna ca toti invatatorii, fara exceptie au fost furi si talhari. Printre invatatorii dinainte de Iisus au fost o multime de profeti care au invatat calea catre Dumnezeu (inclusiv Ioan Botezatorul). ---------------------------------------- Iisus se refera la Duhul dragostei si intelepciunii. Pentru ca El este Dragostea si Intelepciunea. Orice duh care nu este din Dragoste si Intelepciune ne rataceste, ne face sa ne pierdem timpul acesta pretios (este fur - nu ne dam seama cum trece timpul si ramanem fara rod) si este si talhar care ne fura violent, pacea interioara, buna asezare launtrica. Cand avem Duhul Lui Iisus acesta ne invata si ne da si putere sa facem doar cele bune, cele necesare obtinerii vietii vesnice. -------------- Nu oricine imi spune Iisus, Iisus va intra in imparatia cerurilor...ci cel ce face voia Tatalui Meu. Duhul Lui Iisus nu batjocoreste, nu ii place sa faca mistouri, nu se inalta,...
__________________
|
|
#10
|
|||
|
|||
|
Florin, aceasta o spui ca marturisire de credinta? Sau, precum imi pare ca suna, ca evaluare exterioara a Revelatiei Domnului?
Stii, mi se pare straniu sa judecam afirmatiile Mantuitorului ca si cum, de pe o pozitie superioara (critica) noi am avea si posibilitatea sa zicem ceva de genul "a, nu, aici Hristos nu prea a spus adevarat, aici s-a mai inselat putintel, aci a gresit de-adreptul etc." Iti dai seama cum suna afirmatia de validare a cuvintelor Domnului de catre un om? Mie mi se pare cu totul nepotrivit, sa ma ierti. E ca si cum mintea unui om ar fi o instanta mai cuprinzatoare, superioara Domnului.... Or, cine pe cine cuprinde: cuvantul lui Dumnezeu pe noi? Sau noi pe Dumnezeu... Cine e continut si cine este continator... Sa ma ierti dar s-ar putea sa fie o trufie neasemuita la mijloc... Last edited by ahilpterodactil; 21.01.2016 at 06:41:09. |
![]() |
|
Subiecte asemănătoare
|
||||
| Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
| Citate preferate, cugetari, vorbe de duh | silverstar | Generalitati | 1175 | 03.08.2016 15:54:36 |
| Cugetari ORTODOXE ! | cristiboss56 | Pocainta | 80 | 02.07.2015 22:05:47 |
| Cugetari si Citate Ortodoxe | adorcrysti | Generalitati | 90 | 12.11.2014 22:55:18 |
| Cugetari despre Hristos | florin.oltean75 | Generalitati | 55 | 07.04.2012 11:13:01 |
| Cugetari de Craciun | florin.oltean75 | Generalitati | 5 | 25.12.2011 21:14:10 |
|
|