![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Dragule, sufletul e nemuritor DUPĂ ce-l face Dumnezeu. Sufletele copiilor mei neconcepuți încă nu există, dar vor fi nemuritoare de îndată ce Dumnezeu va îngădui începerea proceselor biologice respective.
__________________
Îmi cer scuze celor pe care i-am supărat! "Trebuie sa mori înainte de a muri Pentru a nu muri atunci când mori" |
|
#2
|
|||
|
|||
|
Citat:
E drept insa si ca, nu/i asa, cainii nu au suflet...:) |
|
#3
|
||||
|
||||
|
Ba au. Vrei o poză cu labradorița mea? Nu se poa' să n-aibă...
__________________
Îmi cer scuze celor pe care i-am supărat! "Trebuie sa mori înainte de a muri Pentru a nu muri atunci când mori" |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Citat:
Si orice vietate din mine face parte! De pe Pamant sau de pe Marte. Si Adam cuprinde totul din creatie. De la atom, o stea si putrefactie. Bine ti se potriveste fabula lui Grigore Alexandrescu. Câinele și cățelul "Cât îmi sunt de urâte unele dobitoace, Cum lupii, urșii, leii și alte câteva, Care cred despre sine că prețuiesc ceva! De se trag din neam mare, Asta e o-ntâmplare: Și eu poate sunt nobil, dar s-o arăt nu-mi place. Oamenii spun adesea că-n țări civilizate Este egalitate. Toate iau o schimbare și lumea se cioplește, Numai pe noi mândria nu ne mai părăsește. Cât pentru mine unul, fieștecine știe C-o am de bucurie Când toată lighioana, măcar și cea mai proastă, Câine sadea îmi zice, iar nu domnia-voastră." Așa vorbea deunăzi cu un bou oarecare Samson, dulău de curte, ce lătra foarte tare. Cățelul Samurache, ce ședea la o parte Ca simplu privitor, Auzind vorba lor, Și că nu au mândrie, nici capricii deșarte, S-apropie îndată Să-și arate iubirea ce are pentru ei: "Gândirea voastră, zise, îmi pare minunată, Și sentimentul vostru îl cinstesc, frații mei." - "Noi, frații tăi? răspunse Samson plin de mânie, Noi, frații tăi, potaie! O să-ți dăm o bătaie Care s-o pomenești. Cunoști tu cine suntem, și ți se cade ție, Lichea nerușinată, astfel să ne vorbești?" - "Dar ziceați..." - "Și ce-ți pasă? Te-ntreb eu ce ziceam? Adevărat vorbeam, Că nu iubesc mândria și că urăsc pe lei, Că voi egalitate, dar nu pentru căței." Aceasta între noi adesea o vedem, Și numai cu cei mari egalitate vrem. |
|
#5
|
|||
|
|||
|
CE intelegi prin nemurire? Indestructibilitate?
|
|
#6
|
|||
|
|||
|
Imi cer scuze ca raspund inainte s-o faca Dragos. Ma pasioneaza subiectul.
Antropologia crestina, ca invatatura intemeiata pe Revelatia divina, are printre temele sale majore si pe aceea privind constitutia fiintei omenesti. Omul este o fiinta cu natura dubla: trup material si suflet spiritual. Pornind de aici, indraznesc sa formulez asa (sa fiu iertat!): 1) Nemurire inseamna exact ce zice termenul: a nu muri, a ramane in viata, a fi mereu (pururea) viu prin impartasire de viata (si Viata). 2) Deoarece natura sufletului, spre deosebire de cea a corpului, nu este materiala, imi pare firesc sa nu gandim sufletul in termeni obiectuali (marime, greutate, distrugere), decat, eventual in sens metaforic - de exemplu "mi-a rupt inima/sufletul", "mi-a sfasiat inima/sufletul", "un om distrus sufleteste" etc. 3) A distruge, respectiv indestructibilul, sunt notiuni si termeni specifici gandirii obiectualiste. Gandirea meta-fizica nu opereaza, in mod obisnuit, cu astfel de termeni, in primul rand din pricina naturii imateriale, spirituale a "obiectelor" asupra carora se apleaca. Nu putem distruge o senzatie, un gand, un efort, un motiv etc. Nu la sensul propriu. 4) Sufletul este duh, spirit. Este imaterial, indefinibil in esenta ci doar in manifestari, este simplu, este invizibil ochilor trupesti. Prin imaterialitatea lui transcende trupul, dar elementul cheie pentru nemurirea lui este, dupa opinia mea, unul dual: pe de o parte originea divina si simplitatea (ca natura unica, spirituala, de sorginte divina), pe de alta parte menirea lui care tine de impartasirea vesnica de Viata, de Dumnezeu. Reiau ideea ca sufletul nu se transforma, in sens analitic/obiectual de descompunere si recompunere, de diviziune si rearanjare etc. E drept ca noi il putem analiza, enumerindu-i de pilda componentele, ca metoda de cunoastere intelectuala bazata prin trecerea de la cunoasterea partilor la cunoasterea intregului. Dar acesta e doar un demers cognitiv prin care doar ne apropiem de obiectul investigatiei, la infinit, asimptotic, fara insa a-l epuiza cognitiv. 5) Sufletul nu se transforma, nu se supune categoriei distructibilitatii, deoarece este simplu. Astfel ramane pururea ceea ce este. Asadar este nemuritor. Iar aceasta este o insusire sau capacitate a lui, data de Dumnezeu la crearea omului. 6) Cand judecam nemurirea, putem vedea si scopul sau sensul acesteia. Este perspectiva teleo/logica. Sufletul tinde la deplinatate prin comuniunea cu Dumnezeu. Sufletul e nemuritor, tocmai pentru ca lucreaza la nesfarsit deplinatatea in vesnicia comuniunii cu Dumnezeu. Evident, e o lucrare inceputa in viata pamanteasca si continuata in Imparatia lui Dumnezeu. 7) Teologic, sufletul e nemuritor nu doar in sensul ca e simplu, ci mai mult de atat, e simplu pentru a fi pe masura relatiei indestructibile cu Dumnezeu Cel Vesnic Viu. Sufletul e facut asa, simplu si nemuritor, pentru ca Dumnezeu il vrea in relatie vesnica, neintrerupta, de comuniune cu El. Sufletul traieste nu prin el insusi, pentru ca ar fi viata, ci pentru ca se impartaseste necontenit din viata. De ce? Pentru ca Dumnezeu vrea ca el, sufletul, sa traiasca. Pentru ca "El da tuturor viata si suflare si toate" (FA 17,25). Last edited by ahilpterodactil; 13.01.2016 at 03:13:34. |
|
#7
|
||||
|
||||
|
>....................
__________________
Îmi cer scuze celor pe care i-am supărat! "Trebuie sa mori înainte de a muri Pentru a nu muri atunci când mori" |
|
#8
|
|||
|
|||
|
Pai nu numai ,,sufletul,, Adam era nemuritor ci el ca intreg deci si trupul daca nu intorcea spatele lui Dumnezeu si asculta de el nu mai murea evident. Satan a fost cel care le-a vorbit printr-un sarpe primei perechi umane . Si tocmai el le-a spus ,,Mancati , ca nu VETI MURI,, Dar Dumnezeu le-a zis tocmai ca daca vor manca , vor muri. Si asa a si fost , dupa un timp ei au vazut ca imbatraneau. Si tocmai ca Biblia numeste moartea un ,,DUSMAN,, care in final va fii invins , si nu o trambulina spre cer. Daca Lazar era mort de 4 zile fiind tocmai un prieten a lui Iisus Hristos , de ce nu a vorbit dupa ce l-a inviat Iisus nimic ca,,,sufletul a fost in ceruri sau cer,,,?
|
|
#9
|
|||
|
|||
|
Si tu dupa ce multime te-ai luat?
Adventista? Iehovista?
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. |
|
#10
|
||||
|
||||
|
Iehovista, v-a mai spus.
__________________
"If you take the Christian Bible and put it out in the wind and the rain, soon the paper on which the words are printed will disintegrate and the words will be gone. Our bible IS the wind and the rain." Herbalist Carol McGrath as told to her by a Native-American woman. "Laudato si, mi Signore, per frate Uento et per aere et nubilo et sereno et onne tempo, per lo quale, a le Tue creature dài sustentamento" - Sfântul Francisc de Assisi |
|
|