![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Cum să luptăm împotriva duhului tristeții?
– Să fiți veseli. Dragă, eu știi ce vă spun, cu toată siguranța: ori și ori și oricare ar fi motivul unei întristări sau al unei mâhniri, este numai de la draci! N-avem motive. Dacă îți creează starea aceasta de agitație, de tristețe, își face cuib satana și-și clocește ouăle; nu mai poți iubi, nu mai poți vedea cu perspicacitate nițel în viitor, cu rațiunea care ți-a dat-o Dumnezeu, nu mai poți, pentru că tu ești trist. Adică nu ești în stare de nimic – o stare drăcească foarte greu de suportat. Când sunteți triști, gândiți-vă la lucrul ăsta: Stai, că este ceva drac aici! Și nu acceptați.” ( Părintele Arsenie Papacioc )
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
|
#2
|
|||
|
|||
|
Citat:
P.S. Dracul tristetii este foarte lipicios. Tristetea este o stare asa seducatoare, te face sa te simti chiar cineva important...:) Nu-ti mai vine sa te lasi de ea, o strangi la piept ca pe un lucru de mare pret, dulcea de ea... In fapt e otrava, suc de scarabeu! |
|
#3
|
||||
|
||||
|
Apăi , cum sa fi trist când ai pus atât de bine punctul pe I , cu sucul de scarabeu :)))
Genial frate !
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Rugaciunea? Bineînțeles, n-ai să stai ore întregi la rugăciune. Când ai timp – de sărbătoare – poți să citești paraclise, sau așa... Să nu pierzi timpul cu lucruri deșarte, cu televizor și cu altele. Poți să faci rugăciunea. Dar o rugăciune scurtă o poți face și când te duci la lucru: „Doamne, ajută-mă, Doamne...” sau: „Doamne lisuse Hristoase, Fiul lui Dumnezeu, miluiește-mă pe mine, păcătosul!”. Dacă te-ai obișnuit să-ți faci rugăciunea odată cu răsuflarea, te rogi oricând. O rugăciune scurtă, și te rogi! Chiar lucrând ceva, ocupația pe care o ai, sau când gătești. Mai stai pe un scaun, și zici „Doamne, lisuse...”, acolo... (...)
Asta e pentru a începe să se altoiască în inimă rugăciunea asta – „Doamne, Iisuse...”. Că dacă se altoiește aici, atunci, vorbind cu cineva, rugăciunea merge. Dacă faci un bine, sau te gândești să faci un bine; dacă vorbești ceva de folos ‒ e o rugăciune. Să nu crezi că nu e rugăciune acolo. „Unde sunt doi sau trei adunați în numele Meu, acolo sunt și Eu”, spune Mântuitorul. Așa că, dacă sunt doi, vorbind duhovnicește, ceva din Scriptură sau așa, e și Dumnezeu acolo, în mijlocul lor. Și e rugăciune. Aceea nu-i rugăciune? După ce ai plecat de-acolo, de-acuma fă-ți o rugăciune: „Doamne, Iisuse...” sau altceva, și e rugăciune asta. Să nu crezi că nu-i rugăciune. Și spune chiar în Pateric: „nu-i rugăciune numai când se roagă, rugăciunea este când te rogi permanent”. Și spune Sfântul Apostol Pavel, la Tesaloniceni 5 cu 17, spune așa: „Rugați-vă neîncetat”. Așa spune el. Toată lumea se roagă, nu spune numai pentru călugări, ci pentru oricine: „Rugați-vă neîncetat”. Și acuma, gândește-te: cum să mă rog neîncetat? O rugăciune cât de scurtă: „Doamne, ajută-mă, Doamne”, sau, dacă ai un necaz, a venit necazul peste tine: „Ajută-mă, Doamne”. Fă cum faci și roagă-te. Și atunci te gândești. E scris acolo: „Bate și ți se va deschide”. (Părintele Iulian de la Prodromu )
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Citat:
Aceasta este o perspectiva mai larga dar, dupa opinia mea, totodata mai apropiata de firescul vietii de credinta. |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Parinte ma nelinistesc atât de mult atunci când am de rezolvat o problemă, încât nici nu pot dormi.
- Problema ta sufletească sunt gândurile cele multe. Dacă nu ai avea aceste gânduri de multe feluri, ai putea da mult mai mult atât în ascultarea ta, cât și în nevoințele tale duhovnicești. Ascultă un mod de a evita gândurile cele multe: Când îți vine în minte o treabă pe care va trebui, de pildă, să o faci mâine, să-i spui gândului: „Treaba aceasta nu este pentru astăzi; mă voi gândi la ea mâine”. De asemenea, când trebuie să hotărăști într-o problemă, nu te chinui cu gândul să afli ceea ce este mai bun și să amâni mereu. Alege ceva și mergi înainte, lasă după aceea pe Dumnezeu să Se îngrijească de celelalte. Silește-te să eviți scolasticismul, ca să nu-ți amețești mintea. Să faci ceea ce poți, cu mărime de suflet, să te miști simplu și cu multă încredere în Dumnezeu. Atunci când îi încredințăm lui Dumnezeu viitorul și nădejdile noastre, îl obligăm într-un anume fel să ne ajute. Prin gândurile cele multe și un om sănătos se netrebnicește. Unul care suferă, este îndreptățit să le aibă, atunci când se mâhnește. Însă cel care, fiind sănătos, se amețește și suferă din partea gândurilor de-a stânga, unul ca acesta este bun de legat. Să fie sănătos și totuși să fie chinuit de gândurile lui?! În vremea noastră, cea mai mare boală se datorează gândurilor deșarte ale oamenilor lumești. Oamenii le pot avea pe toate în afară de gândurile cele bune. Se chinuiesc pentru că nu înfruntă lucrurile duhovnicește. De pildă, cineva pornește ca să meargă undeva, dar motorul mașinii lui pățește ceva și întârzie puțin la destinație. Dacă are gândul cel bun, va spune: „Se vede că Bunul Dumnezeu a rânduit să apară piedica aceasta. Altfel poate că aș fi pățit vreun accident, dacă n-aș fi avut această întârziere. Cum să-Ți mulțumesc, Dumnezeul meu, pentru aceasta?”, și-L slăvește pe Dumnezeu. Dar dacă nu are gândul cel bun, nu va înfrunta situația duhovnicește, ci se va supăra pe Dumnezeu și va huli: „Iată, am întârziat! Aș fi putut merge mai repede! Ce lucru anapoda! Uf, ce Dumnezeu...”. Atunci când omul primește cele ce i se întâmplă cu gând de-a dreapta, se ajută, în timp ce, dacă lucrează în partea stângă, se chinuiește, se topește, se zăpăcește. (Cuviosul Paisie Aghioritul )
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Împărăția lui Dumnezeu este bunul nostru cel mai important și mai înalt.
âCăutați mai întâi împărăția lui Dumnezeuâ(Matei 6, 33). Vă felicit, iubiților întru Hristos fiii mei, cu ocazia Anului Nou. Din toată inima vă urez tot ce este mai bun de la Dumnezeu. Domnul ne poruncește ca noi să căutăm mai întâi Împărăția lui Dumnezeu. Și este de înțeles. Pentru a ne da în dar această Împărăție, Domnul a venit în lume, a pătimit și a murit pe Cruce. Cu predica despre Împărăția lui Dumnezeu El și-a început binevestirea și în tot timpul activității Sale mesianice, Domnul propovăduia oamenilor această Împărăție, descoperindu-i esența prin diferitele modalități și pilde. El i-a trimis pe ucenicii Săi să propovăduiască Împărăția lui Dumnezeu. Faptele Apostolilor povestesc că atunci când Domnul a înviat și s-a arătat Duminica ucenicilor, timp de patruzeci de zile mai apoi, a continuat să propovăduiască Împărăția lui Dumnezeu. Este clar că această Împărăție a lui Dumnezeu este bunul nostru cel mai important și mai înalt. De aceea noi trebuie să tindem spre ea, după cuvintele lui Hristos, care a spus: âCăutați mai întâi Împărăția lui Dumnezeu și dreptatea Lui și toate acestea se vor adăuga vouăâ (Matei 6, 33). Această Împărăție, ca cel mai scump bun al nostru, v-o doresc atât vouă, cât și mie, iubiților întru Hristos fiii mei. După cuvintele Apostolului Pavel, Împărăția lui Dumnezeu se determină ca âdreptate și pace și bucurie în Duhul Sfântâ (Romani 14, 17). Prin dreptate se înțelege aici viața dreaptă în duh și paza poruncilor lui Hristos. Prin pace trebuie să înțelegem pacea harică, în afara păcatelor și patimilor. Iar prin bucurie, fericirea harică pe care o primim de la Biserică prin slujbele de rugăciune și Sfinte Taine, mai ales prin Taina Sfintei Împărtășiri. Desigur, Domnul nu ne interzice să năzuim și la bunuri trecătoare și pământești. El a binevoit să spună: â...toate câte veți cere, rugându-vă cu credință, veți primiâ (Matei 21, 22). Iar prin cuvântul âtoateâ se înțeleg toate bunățile și cerești și pământești. Mai mult decât atât, în cântarea Tedeumului de Anul Nou, veți auzi câte bunuri materiale cere Sfânta Biserică de la Domnul, pentru satisfacerea necesităților noastre trupești. Domnul nostru vrea doar ca aceste bunuri să nu ne umbrească cel mai înalt bun - Împărăția lui Dumnezeu. Din aceste cuvinte ale lui Hristos se vede că bunurile pământești sunt inferioare sau niște accesorii. Ele se vor adăuga nouă, rugându-ne, dacă mai întâi vom căuta Împărăția lui Dumnezeu. De aceea, vă doresc, iubiților întru Hristos frați și surori, toate bunătățile de la Domnul nostru Iisus Hristos, și materiale și duhovnicești, care vin de la Același Dătător de daruri, Mântuitorul nostru, din unirea cu El și cu Sfânta Lui Biserică Ortodoxă. Să fiți întotdeauna sub acoperământul plin de Har și dragoste al Domnului, al Maicii Lui Preacurate și ale tuturor sfinților! Amin.
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
![]() |
|
Subiecte asemănătoare
|
||||
| Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
| Daca pot primi niste raspunsuri | andrei23 | Generalitati | 28 | 19.06.2011 19:13:32 |
| Caut niste raspunsuri | NeInocentiu | Secte si culte | 108 | 18.04.2011 14:43:12 |
|
|