![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Candva citisem o povestire interesantă despre un creștin care a luat de pe stradă un băiețel flămând și gol. Era chiar ajunul Crăciunului. L-a luat în sania sa și l-a adus acasă la el. L-au încălzit, l-au îmbrăcat și l-au încălțat și l-au așezat la masă. Iar stăpâna casei a rupt o bucată de pâine proaspătă și a dat-o băiețelului. “Binecuvântat fie darul credincioșilor”, a spus el cu lacrimi în ochi.
Atunci stăpâna a început să împartă și celor ai casei pâine. Și, cu cât mai mult tăia din ea, cu atât mai bine se vedea că pâinea nu se mai termina. Deodată casa a fost cuprinsă de o lumină neobișnuită, iar băiatul s-a transformat într-un înger plin de lumină. A binecuvântat familia și a plecat. Această familie trăia după legile lui Dumnezeu, iar principala lui poruncă este aceea de a-L iubi pe Dumnezeu și pe aproapele nostru. Aceasta este baza mântuirii noastre. Dumnezeu îi dăruiește cu înțelepciune pe cei care n-au învățat încă să-și iubească aproapele. Doar cel care e milostiv, care îi iubește și pe semenii săi și se îngrijește de ei, încercând să-i hrănească, să-i îmbrace, să-i încalțe, să-i adăpostească și să-i mângâie este cu adevărat fiu al lui Dumnezeu. El face toate acestea în numele lui Hristos. În această istorioară se vede că oamenii aceia au dat dovadă de milă adevărată, în numele dragostei. Ei și-au făcut milă de băiețel, l-au adăpostit, l-au hrănit și Dumnezeu le-a dăruit liniștea. (Îndrumar creștin pentru vremurile de azi: convorbiri cu Părintele Ambrozie (Iurasov), vol. 2, Editura Sophia, 2009, pp. 162-163)
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
|
#2
|
||||
|
||||
|
C ând vezi icoana Maicii Domnului cu Pruncul Hristos în brațe, tu știi ce vezi acolo? Cerul și pământul! Cerul este Hristos, Cel mai presus de ceruri, Ziditorul cerului și al pământului; și Maica Domnului reprezintă pământul, adică toate popoarele de pe fața pământului, că ea este din neamul nostru. Este din seminție împărătească și arhierească.
Atâta valoare are Maica Domnului, încât covârșește toate puterile cele de sus și cele de jos. Maica Domnului este al doilea cer sau a doua lume. Printr-însa s-a înnoit neamul omenesc și ea este Împărăteasa tuturor îngerilor și a tuturor sfinților și Maica noastră a tuturor popoarelor pământului și a tot sufletul necăjit și întristat care o cheamă în ajutor. (Arhimandrit Cleopa Ilie )
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
|
#3
|
||||
|
||||
|
Nașterea lui Hristos este fundamentul, începutul mântuirii noastre, fără aceasta n-am fi dobândit mântuire. Între aceste limite, trebuie s-o percepem ca adâncime și lărgime nețărmurită. Să simțim profund ce înseamnă faptul că Dumnezeu Cel necuprins devine ca unul dintre noi, Se naște pe pământ, ca să mântuiască neamul omenesc. Negrăit este pogorământul Lui, iubirea și întregul eveniment al Nașterii Dumnezeiești. Toate sunt o Taină.
Dacă pătrundem cu credință și smerenie dincolo de schemele logice, înlăuntrul evenimentului Nașterii dumnezeiești a lui Hristos, atunci vom putea să renaștem și noi. Și aceasta se întâmplă doar când hotărâm să ne lepădăm de voința noastră, de pâcla și întunericul care ne înconjoară, de egocentrismul nostru. Numai atunci când, însetați fiind, căutăm să aflăm drumul întoarcerii, calea de unde am venit, din Rai, ca să ne găsim arhetipurile noastre, chipul nostru cel dumnezeiesc, cu care ne-a plăsmuit Hristos Cel născut. (Arhimandritul Timotei Kilifis )
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Cum să luptăm împotriva duhului tristeții?
– Să fiți veseli. Dragă, eu știi ce vă spun, cu toată siguranța: ori și ori și oricare ar fi motivul unei întristări sau al unei mâhniri, este numai de la draci! N-avem motive. Dacă îți creează starea aceasta de agitație, de tristețe, își face cuib satana și-și clocește ouăle; nu mai poți iubi, nu mai poți vedea cu perspicacitate nițel în viitor, cu rațiunea care ți-a dat-o Dumnezeu, nu mai poți, pentru că tu ești trist. Adică nu ești în stare de nimic – o stare drăcească foarte greu de suportat. Când sunteți triști, gândiți-vă la lucrul ăsta: Stai, că este ceva drac aici! Și nu acceptați.” ( Părintele Arsenie Papacioc )
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Citat:
P.S. Dracul tristetii este foarte lipicios. Tristetea este o stare asa seducatoare, te face sa te simti chiar cineva important...:) Nu-ti mai vine sa te lasi de ea, o strangi la piept ca pe un lucru de mare pret, dulcea de ea... In fapt e otrava, suc de scarabeu! |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Apăi , cum sa fi trist când ai pus atât de bine punctul pe I , cu sucul de scarabeu :)))
Genial frate !
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Rugaciunea? Bineînțeles, n-ai să stai ore întregi la rugăciune. Când ai timp – de sărbătoare – poți să citești paraclise, sau așa... Să nu pierzi timpul cu lucruri deșarte, cu televizor și cu altele. Poți să faci rugăciunea. Dar o rugăciune scurtă o poți face și când te duci la lucru: „Doamne, ajută-mă, Doamne...” sau: „Doamne lisuse Hristoase, Fiul lui Dumnezeu, miluiește-mă pe mine, păcătosul!”. Dacă te-ai obișnuit să-ți faci rugăciunea odată cu răsuflarea, te rogi oricând. O rugăciune scurtă, și te rogi! Chiar lucrând ceva, ocupația pe care o ai, sau când gătești. Mai stai pe un scaun, și zici „Doamne, lisuse...”, acolo... (...)
Asta e pentru a începe să se altoiască în inimă rugăciunea asta – „Doamne, Iisuse...”. Că dacă se altoiește aici, atunci, vorbind cu cineva, rugăciunea merge. Dacă faci un bine, sau te gândești să faci un bine; dacă vorbești ceva de folos ‒ e o rugăciune. Să nu crezi că nu e rugăciune acolo. „Unde sunt doi sau trei adunați în numele Meu, acolo sunt și Eu”, spune Mântuitorul. Așa că, dacă sunt doi, vorbind duhovnicește, ceva din Scriptură sau așa, e și Dumnezeu acolo, în mijlocul lor. Și e rugăciune. Aceea nu-i rugăciune? După ce ai plecat de-acolo, de-acuma fă-ți o rugăciune: „Doamne, Iisuse...” sau altceva, și e rugăciune asta. Să nu crezi că nu-i rugăciune. Și spune chiar în Pateric: „nu-i rugăciune numai când se roagă, rugăciunea este când te rogi permanent”. Și spune Sfântul Apostol Pavel, la Tesaloniceni 5 cu 17, spune așa: „Rugați-vă neîncetat”. Așa spune el. Toată lumea se roagă, nu spune numai pentru călugări, ci pentru oricine: „Rugați-vă neîncetat”. Și acuma, gândește-te: cum să mă rog neîncetat? O rugăciune cât de scurtă: „Doamne, ajută-mă, Doamne”, sau, dacă ai un necaz, a venit necazul peste tine: „Ajută-mă, Doamne”. Fă cum faci și roagă-te. Și atunci te gândești. E scris acolo: „Bate și ți se va deschide”. (Părintele Iulian de la Prodromu )
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
![]() |
|
Subiecte asemănătoare
|
||||
| Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
| Daca pot primi niste raspunsuri | andrei23 | Generalitati | 28 | 19.06.2011 19:13:32 |
| Caut niste raspunsuri | NeInocentiu | Secte si culte | 108 | 18.04.2011 14:43:12 |
|
|