![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Citat:
Calugaria, intr-un sens profund, nu inseamna intrarea intr-o manastire sau retragerea intr-o pestera. Calugaria inseamna, de fapt, apropierea eului propriu de focul eului Lui Dumnezeu. Acest proces de apropriere este esenta calugariei. Poate fi initiat oriunde, atat in manastire cat si in lume - nu depinde de o locatie anume. Chiar daca ritmul imbunatatirii duhovnicesti este mai lent in lume decat in manastire (din cauza distragerilor), fiecare treapta urcata este mai bine testata prin felurite ispite. In lume poate fi verificata mai eficient calitatea intelepciunii si dragostei dobandite. In manastire se poate cadea mai usor in tot felul de inchipuiri, iar virtutile nu sunt calite in experienta coliziunilor cu viata cotidiana. Fiecare mediu are avantajele si dezavantajele lui. Ramane sa reflectezi ce cale ti se potriveste. Sa te rogi sa afli indrumare de Sus si sa rabzi deocamdata cele lumesti. Nu uita, calugaria in lume este la fel de frumoasa ca si calugaria in manastire.
__________________
Last edited by florin.oltean75; 22.10.2015 at 22:13:33. |
|
#2
|
|||
|
|||
|
Pai daca calugaria se poate face oriunde atunci care mai este rolul
manastirii ? |
|
#3
|
||||
|
||||
|
Citat:
Lumea este un mediu mai neprielnic. Manastirea impune un ritm spiritual, o disciplina, mai multa liniste si o expunere mai prelungita la simboluri, stimuli spirituali si invatatura customizata pe profilul calugarului (prin duhovnic). Este mai dificil sa privesti intreaga lume care te inconjoara ca o manastire, insa nu imposibil.
__________________
|
|
#4
|
|||
|
|||
|
Pai de ce sa plece in lume daca s-a nascut "a doua oara" ?
|
|
#5
|
|||
|
|||
|
Mie nu prea mi se pare, pentru ca in lume cred ca mi se pun mai multe piedici decat la manastire.
|
|
#6
|
|||
|
|||
|
Eu zic sa faci niscaiva munca de cercetare.De exemplu ia patericul (fie Egiptean, fie cel Romanesc, Atonit, etc) sa vezi cam ce te asteapta inainte.
|
|
#7
|
|||
|
|||
|
Adevarat dar tu vrei sa zbori cand nici macar nu te-ai dat jos din pat.
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. |
|
#8
|
||||
|
||||
|
Citat:
Viforul indatoririlor de tot felul ne racesc si ne fac sa traim lumeste, in afara inimii. Este dificil sa retragem mintea in adancul inimii, sa privim lumea din interiorul cetatii. Ideal ar fi ca numai dupa ce birui toate cele cate te supara in lume, prin harul Lui Dumnezeu, sa incerci sa birui si ispitele unei vieti retrase. Dumnezeu sa te ajute si sa te indrume, asa cum este mai bine pentru tine!
__________________
|
|
#9
|
|||
|
|||
|
Fals, e glasul diavolului pentru cei care simt o chemare spre calugarie.
Lupta cu ispitiele din lume dureaza o viata, nu exista nici un moment final, asa cum nici in calugarie nu exista, pana la moarte.
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. |
|
|