![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Corect. :)
Last edited by ovidiu b.; 11.10.2015 at 22:22:46. |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Problema nu e unde a gresit/daca a gresit par. Arsenie Boca.
Problema cea mare si de plans este ca niste mireni, sunt deplin incredintati ca Biserica nu mai are Duhul Sfant pentru a discerne ce e bine si ce rau, ce se cuvine si ce nu. Dar ei in schimb, il au. Mai deplans decat o eventuala nepotrivita canonizare, sunt aceste suflete ratacite asemenea stilistilor care tot pentru o nalucire, s-au vazut pe ei insisi vrednici de a lovi in Biserica lui Hristos.
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. |
#3
|
|||
|
|||
![]() Citat:
-se vede ca nu prea ai inteles nimic, Biserica suntem toti comuniunea dintre sfinti,duhovnici,preoti,mireni,si sinod -tu faci greseala de a considera Biserica Dealul Patriarhiei ? -si normal ca Biserica are Duhul Sfant si sinodul daca pastreaza dreapta credinta ortodoxa si respinge ereziile papistase,ecumenism...dar se pare ca le cam accepta daca organizeaza saptamana de rugaciune in comun cu ereticii -Sfantul Maxim Marturisitorul [doar un calugar] era singur si cu el era Adevarul, tot sinodul gresea |
#4
|
|||
|
|||
![]()
ne facem ca nu vedem domnu Ovidiu aceste citate din care se vede ca P Boca credea in reincarnare (chiar daca nu cea hindusa)
Părintele Arsenie Boca: "Deci îngerii pot reveni pe pământ în trupuri pământești, ori de câte ori sunt trimiși ? Reîncarnarea lor (deși numai unul, Ilie sau Ioan pune problema așa, ca să nu generalizăm), nu mai e propriu-zis doctrina indiană a reîncarnării." Asadar Părintele Arsenie Boca combătea teoria indiană a reîncarnării generale ca să sustină propria teorie a reîncarnării si metempsihozei speciale Ilie-înger-Ioan-Înger- Zian. DECI PARINTELE ARSENIE BOCA CARE ERA INSELAT CREDEA CA E REINCARNAREA SFANTULUI PROOROC ILIE !!!??? "Ce păcat că Părintele Arsenie Boca s-a pierdut renuntând la linia Sfintilor Părinti si apucându-o pe calea spectaculozitătii ieftine cu multă durere să întelegem aceasta si să plângem, dacă putem, pentru mântuirea lui. Dar si Părintele Arsenie Papacioc mărturiseste că a auzit aceasta chiar de la Părintele Arsenie Boca care o striga în gura mare, să o audă cât mai multi, să-l laude, să-l iubească si să i se închine ca unui prooroc sfânt aflat în viată: Părintele Arsenie Papacioc nu mintea când ne spunea (scriu din cele ce îmi aduc aminte): "Eu care l-am cunoscut pe Arsenie, acum când sunt întrebat de credinciosi dacă este bine să-i citească Acatistul vreau nu vreau trebuie să le spun câte ceva, ca să nu se smintească, să nu-si pervertească credinta. Eram odată mai multi tineri la el, la Sâmbăta de Sus, si ne-a spus, printre alte: "Vedeti locurile acestea, pe aici am fost acum 300 de ani cu duhul lui Ilie". Pentru că am văzut si auzit atâtea lucruri neortodoxe de la el când am fost călugărit si mi s-a pus numele Arsenie m-am întristat, întelegând că multi mă vor lua drept ucenicul lui. " Last edited by crisstiann; 12.10.2015 at 00:09:30. |
#5
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Last edited by ovidiu b.; 12.10.2015 at 00:32:00. |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Cuvinte vii- hule despre reincarnare: https://sfintiinugresesc.wordpress.c...e-reincarnare/
"Deci îngerii pot reveni pe pamânt în trupuri pamântesti, ori de câte ori sunt trimisi ? Reîncarnarea lor (desi numai unul, Ilie sau Ioan pune problema asa, ca sa nu generalizam), nu mai e propriu-zis doctrina indiana a reîncarnarii." cartea Cuvinte vii, pagina 271 (preluata in Talantii imparatiei) la capitolul 108 Taina lui Ilie și Ioan se intreaba despre reincarnare si contine hule in loc de raspunsuri, pe care le-ar fi putut da pana si copiii de la gradinita. Desi folosita prin citare pe sarite pentru a argumenta ca boca combatea reincarnarea, predica din 14 decembrie 1949 (blestematul an al caderii sale) este o hula de la un capat la altul. Analiza a fost facuta la https://888adevarul8despre8arseniebo...-arsenie-boca/ de parintele Gheorghe Anitulesei in luna mai 2015. Last edited by crisstiann; 12.10.2015 at 00:41:14. |
#7
|
|||
|
|||
![]() Citat:
"Lasat-am întrebarile sa se ciocneasca de toate stavilarele tainei si sa-si dovedeasca zadarnicia, izbindu-se de limitele îngaduitului. Dincolo este împaratia marilor taine ale existentii. Dumnezeu tine ascunse în mister rânduieli nestiute de îngeri si oameni." Citatul tău este urmat de această explicație: "Reîncarnarea se referă la oameni - și deosebirea între om și înger este o deosebire de natură, nu numai de desăvârșire. Deci oamenii, forțați de karma, trebuie să se renască în vieți succesive, să-și ispășească fără să știe vinovățiile din viețile trecute, până când încercând să se dezlipească de dorința vieții nu mai contractează legături care să-i reclame la ispășire. Purificarea aceaste se face automat și necesită perioade de zeci de mii de ani. Dacă doctrina aceasta ar exprima adevărul, toată iconomia, mântuirii omului descoperită nouă prin Iisus Hristos, ar fi inutilă. Mântuirea ar fi automată, iar venirea lui Iisus n-ar mai fi avut rost. Dar fiindcă a venit Iisus și a pus cu adevărat problema măntuirii omului, reîncarnarea, deci mântuirea automată, nu are nici o bază în Revelație. O mai spune și Sfântul Pavel: "Este rânduit oamenilor o dată să moară, iar după aceea să fie judecați" (Evrei 9, 27).Deci nu este rânduit să fie vieți și morți succesive." ps: vrei să vezi ce am subliniat? Sau vei ignora din nou acest mesaj? Last edited by ovidiu b.; 12.10.2015 at 02:33:52. |
#8
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Dovada impotriva ta se afla chiar in linkurile tale ,daca cineva citeste MACAR paginile din cartea Parintelui la care faci trimitere ...o sa rada si ...o sa rada...apoi o sa planga ..
__________________
https://youtu.be/mvZARLkQmLk |
#9
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Dar nu inseamna ca e mai putin eretic.
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. |
#10
|
|||
|
|||
![]()
https://ro.wikipedia.org/wiki/Biserica_Ortodox%C4%83
"Biserica Ortodoxă a celor Èapte Sinoade Ecumenice are la bază Vechiul Èi Noul Testament. Conducătorul ("capul") ei este Iisus Hristos, Fiul lui Dumnezeu, âPăstorul cel bunâ, care îndrumă credincioÈii, mădularele vii ale Bisericii, pe calea spre mântuire. Între Biserica Ortodoxă a celor Èapte sinoade pe de o parte, Èi catolicism pe de altă parte, există deosebiri (a se vedea legăturile indicate în continuare). Vom menÈiona doar una: ortodocÈii consideră că Biserica este formată din mulÈimea credincioÈilor â mădulare vii â al cărei cap este Iisus Hristos â Mirele. În acest context, Biserica, ca Èi clădire Èi ca organizare administrativă are un rol subordonat, de a sprijini viaÈa duhovnicească a mulÈimii credincioÈilor conduse de âPăstorul cel bunâ. http://www.crestinortodox.ro/credint...oxa-69907.html Ce este Biserica dupa invatatura ortodoxa? "Biserica este viata de comuniune a persoanelor Sfintei Treimi extinsa in umanitate si comuniunea de iubire si viata a oamenilor cu Dumnezeu prin Hristos in Duhul Sfant. Ca comuniune si comunitate a oamenilor cu Dumnezeu, Biserica tine, deci, de Hristos si de Duhul Sfant in acelasi timp. Caci acolo unde este Duhul Sfant, acolo este si Fiul, si unde este Fiul, este si Duhul Sfant. Caci Biserica este alcatuita din oameni (barbati si femei) si ingeri, adica din "pietre vii", cum spune Sfantul Apostol Petru (I Petru 2, 5), formand o casa duhovniceasca si un "popor agonisit de Dumnezeu" (I Petru 2, 5, 9) care sa aduca jertfe duhovnicesti bineplacute lui Dumnezeu prin Iisus Hristos si sa vesteasca in lume bunatatile Lui. Si "pietre vii" ale Bisericii sunt toti aceia care marturisesc dumnezeirea lui Hristos, adica pe Hristos Dumnezeu-Omul, Fiul lui Dumnezeu intrupat. Cel care ii zideste pe oameni in Hristos, ca Biserica vie, vazuta, adica comunitate concreta a oamenilor cu Dumnezeu prin Hristos, este Duhul Sfant, odata cu venirea lui personala in lume la Cincizecime, de la Tatal, trimis de Fiul (In. 15, 26). Prin Sfantul Duh, in ziua Cincizecimii, adunarea Apostolilor si ucenicilor la care s-au adaugat, chiar din prima zi, cei care au primit cuvantul Evangheliei lui Hristos si s-au botezat, ca la trei mii de suflete, a levenit loc si lacas al prezentei Cuvantului, adica al prezentei lui Hristos insusi, a devenit Biserica. Biserica este viata de comuniune a oamenilor cu Dumnezeu prin Hristos in Duhul Sfant, manifestata concret prin acte de credinta, prin participarea la aceleasi Sfinte Taine si slujbe savarsite de cei investiti cu puterea Duhului Sfant in acest sens de catre Hristos insusi, episcopii, preotii carora le revine, tot datorita puterii Duhului Sfant cu care au fost imbracati de Hristos, conducerea credinciosilor pe calea mantuirii, odata cu propovaduirea Evangheliei si sfintirea lor (Mt. 28, 18-20). Constitutia Bisericii este, deci, teandrica, pastrand ca existente distincte pe cei uniti, pe Dumnezeu si pe oameni, dupa cum si comuniunea din sanul Sfintei Treimi pastreaza distincte Persoanele divine. Cel ce coboara viata de comuniune a lui Dumnezeu in umanitate si o extinde in comunitatea oamenilor, pe de o parte, si care ridica pe oameni la comuniunea cu Dumnezeu, este Iisus Hristos, Fiul lui Dumnezeu intrupat: "Si pentru cei ce vor crede in Mine, prin cuvantul lor, Ma rog ca toti sa fie una, dupa cum Tu, Parinte, intru Mine si Eu intru Tine, asa si acestia in Noi sa fie una", si "Eu intru ei si Tu intru Mine, ca ei sa fie desavarsiti intru unime" (In. 17, 21 si 23) Biserica este trupul sobornicesc, comunitar sau social al lui Hristos in care El se prelungeste si lucreaza sau care este alcatuit din toti aceia care s-au incorporat in Hristos prin lucrarea Duhului Sfant in Taine, dupa ce au auzit si primit Cuvantul lui Dumnezeu, intocmai ca aceia "ca la trei mii de suflete care s-au adaugat" Apostolilor, ucenicilor si fratilor in ziua Cincizecimii (Fapte 1, 13, 14; 2, 1-4, 9-12, 37-38, 41). Biserica este un trup, un tot, care nu anuleaza madularele ci dimpotriva le afirma si ele se afirma reciproc: "Iar voi sunteti trupul lui Hristos si madulare fiecare in parte" (I Cor. 12, 27). Ca trup al lui Hristos, Biserica nu este suma numerida a membrelor sau madularelor, ci ea este uniunea catolica cu Hristos a ipostasurilor create pe care ea le zamisleste intr-o noua nastere (Botezul), le intareste si pecetluieste cu Duhul lui Hristos (Mirungerea) si le uneste cu Trupul si Sangele Lui pline de Duhul Sfant (Euharistia). Biserica nu face numar cu madularele sale. Parintii vad in Mireasa din Cantarea Cantarilor atat Biserica intreaga, cat si pe fiecare dintre persoanele unite cu Cuvantul intrupat. Explicatia acestui fapt, precum si constitutia teandrica a Bisericii, o avem in Hristos insusi, care dupa firea dumnezeiasca este unit cu Tatal si cu Duhul, iar dupa firea omeneasca cu toti oamenii laolalta si cu fiecare in parte. Fiind cuprinsa in ipostasul intrupat al Fiului, Biserica este Hristos extins in umanitate." Last edited by crisstiann; 12.10.2015 at 00:30:22. |
|