![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Sfat: da la IATC, sau cum se cheama acum fabrica de actori. Ai fi un actor/predicator excelent pentru, sa zicem, stilisti sau branhamisti sau russellieni. Nu o zic la misto, chiar ai talentul de a parea ca spui ceva, cand nu spui nimic. Un politician de rang inferior ar plati din greu sa aiba asa dar al Fortei cum e oratoria fara continut, dar plina de efect. Acum, serios, tu chiar crezi ca pe vremea erau slujbe preotesti ca astazi? Evident ca nu erau; crestinismul era in ilegalitate, si nu implinise 100 de ani. Nu existau ziare si/sau internet. O decizie privind ritualuri si tot ce tine de ele ca vestimentatie si obiecte nu avea cum fi normativa, decat peste inca cateva zeci de ani. In plus, vorbim de Biserica Primara, unde ritualurile existau, caci trebuie sa existe ritualuri, dar erau foarte simple, inclusiv din motive practice legate de persecutie. Nu dai persecutorilor un pattern cat mai recognoscibil in obiectele pe care le detii, adica ca sa aiba mai multe semne dupa care pot recunoaste membrii sectei tale (crestinismul era privit ca o secta pe vremea aceea). Intelegi? Preotul nu era suit pe un piedestal, si nici episcopul, caruia nu i se cantau imnuri, si alte procedee de inaltare a ego-ului. Preotul era imbracat aproximativ, si temporar ca preot, la fel ca si credinciosii. Nu m-ar deranja nici acum sa fie preotul imbracat ca la NP, adica la costum. Ma gandesc ca daca Cornilescu a avut subiectivism, si a avut, atunci si cei care au tradus intentionat cu "felon", au facut-o pentru a sublinia, vezi Doamne, faptul ca preoti-in-sensul-actual au fost de la inceput, cu tot ce presupune astazi notiunea de preot. Nu, nu au fost. Last edited by The Willful One; 09.10.2015 at 07:54:00. |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Cine râde la urmă...
__________________
Îmi cer scuze celor pe care i-am supărat! "Trebuie sa mori înainte de a muri Pentru a nu muri atunci când mori" |
#3
|
|||
|
|||
![]() ![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Dacă dl. Igor face offtopic la greu, de ce n-am face si noi?
Unora le stă bine. (mă refer la Felon) ![]()
__________________
Nick-ul (CXXVIII), reprezintă a 128-a șansă acordată forumului ortodox de a dovedi că este și creștin. Adică dovedind toleranță chiar când opiniile sunt în dezacord. În definitiv e un forum de discuții, nu un zid la care sunt executați oamenii pentru ideile lor. |
#5
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Haideți să vedem se spune Sfântul Teofilact al Bulgariei despre felon:
"Felonul acesta ce zice Pavel aicea e o îmbrăcăminte și cere să i-o aducă Timotei, care îmbrăcându-o, să nu aibă trebuință a lua dela altul, fiindcă dumnezescul Apostolul acesta totdeuna și pretutindenea poartă grijă și se păzește a nu avea trebuință a lua dela alții ceva, nici argint, nici pâne, nici haină ! Iar unii zic că felonul acesta era o prostire, întru care erau cărțile învechite; dar ce trebuință avea Pavel de cărți, în vreme ce el urma să se ducă către Dumnezeu în mucenicie ? Răspundem, că îi trebuia pentru ca să le lase hristianilor celor ce crezuse în Roma, ca să le aibă mângâere în locul lui Pavel. Poate că memvranele acestea aveau oare-cari învățături mai folositoare scrise decât cele în cărți și pentru acestea le cerea Apostolul cu mai mult dor". Reproducerea este, evident, dintr-o ediție veche, de unde și limbajul arhaic (de pildă, memvrane în loc de pergamente). Nicio mențiune despre felon ca veșmânt liturgic; este o haină, iar insistența cu care cere Pavel să îi fie adusă se explică prin aceea că nu vrea să se îndatoreze a lua o haină de la altul. Apare și posibila interpretare (pe care o regăsim și la Sf. Ioan Gură de Aur) că felonul menționat de Pavel ar fi putut fi un fel de învelitoare pentru cărți. Cărțile și pergamentele, la fel - nicio mențiune că ar cuprinde texte liturgice, ci "învățături". Care urmau să fie "lăsate" ca "mângâiere în locul lui Pavel".
__________________
"If you take the Christian Bible and put it out in the wind and the rain, soon the paper on which the words are printed will disintegrate and the words will be gone. Our bible IS the wind and the rain." Herbalist Carol McGrath as told to her by a Native-American woman. "Laudato si, mi Signore, per frate Uento et per aere et nubilo et sereno et onne tempo, per lo quale, a le Tue creature dài sustentamento" - Sfântul Francisc de Assisi Last edited by GMihai; 09.10.2015 at 09:16:07. |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Asta e ca si cu "plansul sfintilor in rai" care exista doar in Biblia, pardon, imaginatia lui :)
Omul incearca sa se faca util, dar din pacate la modul nu tocmai intelept.
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. |
#8
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Ăsta e unul din cele două citate care vroiam să le dau și eu. Dacă iubim Biserica lui Hristos, privim cu ochi duhovnicești cuvintele Sfântului Teofilact al Bulgariei, nu gândim mai mult rațional, ci mai mult duhovnicesc, cu dragoste creștină nefățarnică. Când privești cu ochi duhovnicești, acea haină nu e o haină oarecare, simplă și uzuală, de zi cu zi, care trebuia să o îmbrace Pavel, pentru că fiind atât de specială acea haină, o cere expres la ucenicul său Sfântul Părinte Episcop Timotei și nu avea trebuință de la altul de ea, adică nu vroia să primească felonul altui om, tocmai că e atât de specială, nu poate fi decât haină-veșmânt, altfel nu ar fi cerut-o așa insistent. Dacă era o simplă pelerină, sau o simplă haină, nu ar fi cerut-o așa de special, ci își făcea alta, își fabrica, confecționa alta, că doar dexteritate de croitor avea, că a stat 2 ani cu făcătoriii de corturi, Acvila și Priscila. Citat:
Deci al doilea citat pe care vroiam și eu să-l dau, pe lângă cel al Sfântului Teofilact al Bulgariei, e de la Sfântul Ioan Gură de Aur: "Despre felon, Pavel vorbește aici ca de o haină, iar unii vorbesc de lădița în care erau cărțile. Dar de ce mai avea nevoie de cărți, dacă urma să călătorească către Dumnezeu? Mai cu seamă avea nevoie, ca să le încredințeze credincioșilor și să le aibe în locul învățăturii sale. Era firesc ca toți credincioșii să simtă atunci mare durere, mai ales cei de față, durere de moartea sa, cei care se bucuraseră de el până atunci. Felonul îl cere însă ca să nu fie luat de alții. Îl vezi pe Apostolul Pavel cât de multă vorbă face de acesta, spunând în altă parte, pe când grăia către cei din Efes: "Voi înșivă știți că mâinile acestea au lucrat pentru trebuințele mele, și ale celor ce erau cu mine. ...mai fericit este a da decât a lua" (Faptele Apostolilor 20, 34-35)". (Sfântul Ioan Gură de Aur, Tâlcuiri la Epistola a doua către Timotei, editura Nemira, 2005, pag. 112-113.) Deci dacă mai fericit este a da decât a lua, oare Pavel nu putea să-și dea felonul la alții? Doar era o simplă haină, nu? Dar n-a vrut să fie lăsat felonul la alții, cum spune Sfântul Ioan Gură de Aur. Și dacă "voi înșivă știți că mâinile (lui Pavel) acestea au lucrat pentru trebuințele mele și ale celor ce erau cu mine", atunci nu putea să-și facă altă "haină", deci alt felon? Nu, nu putea. Pentru că nu e o simplă haină, am spus deja, dexteritate avea, a stat cu făcătorii de corturi Acvila și Priscila. Tocmai fiindcă felonul nu e o simplă haină, nici o simplă pelerină, și tocmai pentru că îl pune conex și de nedespărțit cu cărțile și pergamentele "de învățătură" spun Părinții, eu sunt de acord căci și rugăciunile sunt învățături, atunci, deducem că Felonul lui Pavel, era veșmânt liturgic, așa cum au și astăzi preoții lui Hristos în Sfânta Mireasă a Sa, Ortodoxia: felon, epitrahil, stihar, mânecuțe, brâu. Da, parțial sunt de acord că unele veșminte au fost încă din primul secol creștin, precum Felonul, iar celelalte veșminte care le avem azi în Ortodoxie: stihar, epitrahil, mânecuțe, brâu, au apărut mai târziu, în secolele 2 și 3, tocmai pentru a fi mai autentică slujirea lui Hristos din Biserică, atât în catacombe cât și la suprafață, când a primit libertate Biserica să fie mai apropiată slujirea față de veșmintele de slujire din Cortul Legământului și din Templu, veșminte care le aveau leviții evrei. Doar că ei aveau pietre prețioase veritabile, și fir de aur adevărat, iar noi azi, avem doar simboluri, făcute din plastic și fir din material textil, pentru că ceea ce contează e simbolistica, însăși lumea fiind doar simbolistică, că aici suntem "ca prin oglindă, ca prin ghicitură" (I Corinteni 13, 12) Mai departe... cine vrea să considera Felonul o simplă haină și mai grav, o pelerină, n-are decât. Nu mie îmi dă socoteală pentru (ne)credința lui, ci lui Hristos și Sfinților care vor judeca toată lumea și care vor judeca și pe îngeri. Dar eu și mulți ca mine slavă Domnului, considerăm Felonul ca fiind veșmânt liturgic, din motivele care le-am spus mai sus, foarte logice, argumentate, de bun simț, cred eu, spre slava Domnului și a Bisericii a cărui mădular sunt și eu, trup din trupul lui Hristos, cum spune același Pavel: "Iar voi sunteți trupul lui Hristos și mădulare fiecare în parte." (I Corinteni 12, 27) și nu sunt dat satanei, ca și ereticii: "Dintre aceștia sunt Imeneu și Alexandru, pe care i-am dat satanei, ca să se învețe să nu hulească." (I Timotei 1, 20) Dumnezeu să ajute pe mulți, pe cât mai mulți, să dobândiți cunoașterea Bisericii celei adevărate și vii, Ortodoxia și să faceți parte din ea, ca să vă puteți mântui. Iar nouă tuturor (cine vrea) ce am scris, în micimea mea de suflet, să ne fie spre mântuirea mult dorită și spre dobândirea unei mai mari iubiri către Domnul Dumnezeu, Preacurata și Preasfânta Sa Maică, și ale tuturor Sfinților, Prietenii și Casnicii Împărăției Lui. Iertați-mă. Citat:
Că nefăcând astfel, în lipsa de argumente și citate și versete și gândirea ta cea curată și plăcută Domnului în lupta contra întunericului, atunci eu te acuz pe tine, pe bună dreptate că ești sectar și ai o gândire protestantă. Eu n-am spus că sfinții din Rai, și de lângă noi, atunci când vin lângă noi din Rai, cum a venit și Moise cu Ilie, alături de Hristos, la schimbarea la față, n-am spus niciodată că plâng pentru cei din iad. Pentru că cei din afara iadului nu au acces la ce se petrece înăuntrul iadului, cum spun Sfinții Părinți, ci între iad și Rai, este o prăpastie de netrecut, că altfel s-ar topi de durere, în dragostea lor cea mare, Sfinții din Rai, pentru cei ce sunt arși de respingerea iubirii lui Dumnezeu din iad. Citește frate din Părinți, Sfinții îndumnezeiți, citește, înainte să deschizi gura preaplinului harului tău. Ia seama ce faci frate... ce spui, cum ajuți turma cea mică a lui Hristos sau cum o smintești. Hristos a înviat; frate.
__________________
Noul Testament ortodox e manualul normalității. Să citim zilnic din el, din Patristică, Dogmatică, Sfintele Canoane, cărți de la Sfinți ortodocși, nu de alte culte, ptr. a avea viață sfântă. În erezii nu e Duhul Sfânt, Har, Taine, Mântuire.
Dorim unirea tuturor în Sfânta Biserică fără ereziile lor. Hristos/Biserica/Creștinismul este și va fi ecumenic nu eretic-ecumenist, deschis la dialog și vindecare ptr. orice boală până la Parusie. Iubim toată Creația. Sunt 9 Sf. Sinoade Ecumenice. Biblia Last edited by Igor_Paslusnik; 10.10.2015 at 09:31:46. |
#9
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Evident, nu ai citit tot ce s-a scris aici referitor la interpretarea fantezista a lui Emilian Ai putea sa te iei de piept cu Sf. Ioan Gura de Aur sau Sf. Teofilact al Bulgariei si nu in ultimul rand cu logica si bunul simt in dorinta de a apara fanteziile lui Igor-Emilian. Logica si bunul simt - pentru ca nici imbracamintea liturgica nici cartile de slujbe - nu au un caracter unicat ca sa fie musai aduse de peste mari si tari. iar o conexiiune sentimentala, dupa vorbele tale, o excludem din start, da? Un preot poate f. bine pleca la drum fara ele si sa slujeasca acolo unde este chemat cu ceea ce gaseste acolo iar daca e o plecare definitiva, ceea ce ramane in urma, poate lasa celui care urmeaza dupa el, nu sa le ceara in mod expres...pentru ce anume zici tu ??? Iar daca ai sa citesti mai jos, poate ai sa intelegi de ce trebuie sa renunti la tirade asemena: Citat:
Citat:
Citat:
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. Last edited by AlinB; 01.02.2016 at 14:04:35. |
|