Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica Ortodoxa si alte religii > Secte si culte
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 02.10.2015, 11:26:31
stefan florin's Avatar
stefan florin stefan florin is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 09.02.2011
Religia: Ortodox
Mesaje: 4.872
Implicit

Citat:
În prealabil postat de The Willful One Vezi mesajul
Bigotism in starea cea mai pura. Deci, dupa tine si Igor, toata lumea plange acolo, ba intr-un fel, ba in altul. :))))))))))))))))))))))
nu ai inteles...era o metafora!
__________________
Cel ce nu iubește n-a cunoscut pe Dumnezeu, pentru că Dumnezeu este iubire
Reply With Quote
  #2  
Vechi 02.10.2015, 12:31:18
AlinB AlinB is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 29.01.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 20.025
Implicit

Citat:
În prealabil postat de stefan florin Vezi mesajul
nu ai inteles...era o metafora!
Cum plangi metaforic??

As vrea si o acoperire din Sf. Scriptura pentru asta.
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau.
Reply With Quote
  #3  
Vechi 04.10.2015, 14:57:09
Igor_Paslusnik's Avatar
Igor_Paslusnik Igor_Paslusnik is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 14.02.2015
Locație: Biserica. Creștin al Bisericii primare, cea fără erezie, numită politic după anul 1054: Ortodoxia
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.724
Implicit

Citat:
În prealabil postat de GMihai Vezi mesajul
Tu dă-i înainte și numește-L pe Mântuitorul "demon" și "mincinos".
Ai niște circumstanțe atenuante.
Mântuitorul e Unul, nu 60.000.
Mântuitorul e întro Biserică, cea Ortodoxă, nu în toate ereziile, care schimbă creștinismul după bunul lor plac.

Pe Mântuitor nu Îl numesc mincinos, îi numesc mincinoși pe hristoșii-mincinoși, sau hristoșii-draci, că așa îi numește Însuși Duhul Sfânt, în Sfânta Scriptură.

Citat:
În prealabil postat de GMihai Vezi mesajul
Cum îți poți tu imagina că există plângere fără întristare, când Biserica din care pretinzi că faci parte spune clar "fără întristare", sincer, mă depășește.
Nu-mi imaginez, ci știu sigur, că acea plângere a Sfinților este pentru păcatele noastre.

Fiindcă am dovedit din Biblie, că cei din cer fac mare bucurie la întoarcerea unui păcătos, la fel, fi sigur, că se întristează pentru cei botezați, dar păcătoși și nepocăiți, căci asta e pe scurt pocăința: starea de plângere pentru păcatele proprii și ale aproapelui, fiindcă îl iubim ca noi înșine, dorirea îndreptării și înnoirii. Starea asta de pocăință, durează până la primul păcat.
Apoi pierdem harul și din nou trebuie să facem pocăință, măcar la fiecare răsărit de soare.

Deci acele cuvinte: "fără întristare, fără suspin", din rugăciune se referă la plânsul fizic, cu lacrimi, pe care aici trebuie să-l avem, dar acolo, fiind suflet, fără trup, așteptând Învierea, să ne luăm trupul înviat, acolo nu ne mai trebuie lacrimi, deci e "fără întristarea, fără suspin", căci acestea aduc lacrimile: întristarea și suspinul.

Dar deși a spus "fără întristare, fără suspin" nu spune rugăciunea: fără părere de rău pentru păcatele noastre, fiindcă este părere de rău pentru păcatele noastre, nu spune fără mâhnire pentru neputințele noastre, fiindcă este și aceasta la Sfinții din Ceruri și îngeri, pentru noi, când păcătuim.

La fel cum se bucură Sfinții din ceruri pentru noi, când ne întoarcem, la fel se și întristează, când ne doare-n cot de mântuirea noastră.

Citat:
În prealabil postat de GMihai Vezi mesajul
Să știi că dacă tu, de un milion de ori vei spune că romano-catolicii nu sunt romano-catolici, ci "franco-latini", așa va fi. Dar numai în lumea ta interioară. În lumea reală, nu.
N-am spus-o eu, o spune istoria.

Reamintesc pe scurt:

- Toți cetățenii imperiului roman de răsărit și de apus, erau numiți în limba greacă: romei, romioi, romano, romanoi
și
- Oricâți erau cetățeni ai imperiului roman și erau și creștini pe deasupra, erau numiți: katolicoi, katolonoi, katoloni sau katolici adică creștini, sau membrii ai Bisericii, sau cei din credința sobornicească: adică a tuturor oamenilor (din civilizația cunoscută de atunci), sau mai savant spus, universală.
deci
Numiți pe drept, acei oameni: romioi-katolikoi sau mai pe românește romano-katolici (scos k (kapa) grecesc, înlocuit cu "c" românesc).

În anul 1009, Roma este cucerită de barbarii franci, Imperiul Roman de Apus cade definitiv.

Spune-mi:
Mai e drept să se numească romei, romioi, adică cetățeni ai Imperiului Roman de Apus, oamenii de acolo, din Occidentul de mai târziu, când Imperiul Roman de Apus se șterge din istorie pentru totdeauna, începând din anul 1009, cucerit fiind de franci ?

Nu, nu e drept să se mai numească romei sau romano, că nu mai aparțin de Imperiul Roma, că numai există.

Cucerit fiind de barbarii franci, nu mai au dreptul legal, moral și etic, să se numească "romano" sau "romioi", că Imperiul Roman de Apus, nu mai exista, era desființat, ci mai degrabă "franco", asta da, e just și drept.

În cel mai rău caz, între anii 1009-1054, se pot numi nu "romano-catolici" ci "franco-catolici", fiindcă ăsta-i efectiv Adevărul, asta până în 1054, că apoi nu se mai pot numi catolici deloc, niciodată, din cauza ereziilor.

Apoi...

Dacă din anul 1054, de la Marea Schismă, creștinii franci din Occident, cad în acele cumplite erezii și nu mai ascultă strigarea Răsăritului de a evita erezia (nici nu le mai păsa așa tare, că erau influențați de ideologiile scolastice ale francilor) deci mai e drept să se numească după 1054 katolikoi, katolici, adică creștini, când ei au devenit primii protestanți, practic din 1054, începând un alt soi de creștinism, care până atunci nu exista?

Începând printre altele apoi cruciadele, inchiziția și alte atrocități, eu le numesc holocaustul "romano-catolic" pentru care nimeni nu îi trage la răspundere nici până azi...

Deci pentru acele mari păgânisme și crime, ei nu mai sunt katolici, din anul 1054, din nou: nu e moral, etic să fie numiți "creștini", deci katolici și mai ales roadele și faptele lor, sunt stricate începând din 1054.

Înțelegi acum de ce "romano-catolicii", nu mai sunt defapt romano-katolici, în sensul real al cuvintelor, ci sunt franco-latini ?

Știu că înțelegi, dar din încăpăținarea ta, nu vrei să accepți, că și tu te dai mare "catolic", dar e alegerea ta, eu nu te judec.

Dar ai să vezi la judecată Adevărul, pe Hristos, că din anul 1054, nu a mai stat în "biserica romano-catolică" și în niciun occidentalist de după ereziile franco-latinilor, din care a ieșit și călugărul franco-latin Martin Luther, cu lutheranismul, și Jean Calvin cu calvinismul și Zwingli cu zwinglinismul, care se aliază până la urmă cu lutheranismul, și apoi baptiștii, adventiștii, penticostalii, iehoviștii și alții, fiecare având un nou tip de creștinism inventat?

Nici o formațiune nu mai a creștină, nu e drept să se numească creștini, fiindcă nu sunt, pe drept nu mai sunt creștini, au schimbat tot ce era în primii 1000 de ani.

Doar Ortodoxia, a continuat să țină ce era în primii 1000 de ani, și ține și astăzi, iată fiind 2015 ani, decând ține totul, fidel, biblic, patristic, dogmatic, istoric, mântuitor.
__________________
Noul Testament ortodox e manualul normalității. Să citim zilnic din el, din Patristică, Dogmatică, Sfintele Canoane, cărți de la Sfinți ortodocși, nu de alte culte, ptr. a avea viață sfântă. În erezii nu e Duhul Sfânt, Har, Taine, Mântuire.

Dorim unirea tuturor în Sfânta Biserică fără ereziile lor. Hristos/Biserica/Creștinismul este și va fi ecumenic nu eretic-ecumenist, deschis la dialog și vindecare ptr. orice boală până la Parusie. Iubim toată Creația. Sunt 9 Sf. Sinoade Ecumenice.
Biblia

Last edited by Igor_Paslusnik; 04.10.2015 at 14:59:33.
Reply With Quote
  #4  
Vechi 04.10.2015, 16:00:01
GMihai's Avatar
GMihai GMihai is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 27.02.2015
Religia: Catolic
Mesaje: 1.596
Implicit

Na, vezi, Emiliane ? Exact asta îți spuneam că o să se întâmple.

Tu ți-ai expus din nou fanteziile, ai argumentat din nou de ce lumea pe care ți-ai construit-o ar fi valabilă. Și este. În capul tău.

Acuma ridică-te de la masă. Deschide fereastra, trage adânc aer în piept, scoate capul pe fereastră și observă ce se întâmplă în lumea reală.

Vei fi, fără îndoială, surprins să observi că, în lumea reală, noi romano-catolicii ne numim și suntem numiți, (inclusiv de către ortodocși) tot romano-catolici.

Disonanța asta, dintre ce se întâmplă în realitate și ce crezi și îți dorești tu să se întâmple, nu te pune pe gânduri ?
__________________
"If you take the Christian Bible and put it out in the wind and the rain, soon the paper on which the words are printed will disintegrate and the words will be gone. Our bible IS the wind and the rain." Herbalist Carol McGrath as told to her by a Native-American woman.

"Laudato si, mi Signore, per frate Uento
et per aere et nubilo et sereno et onne tempo,
per lo quale, a le Tue creature dài sustentamento"
- Sfântul Francisc de Assisi
Reply With Quote
  #5  
Vechi 04.10.2015, 16:51:30
Igor_Paslusnik's Avatar
Igor_Paslusnik Igor_Paslusnik is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 14.02.2015
Locație: Biserica. Creștin al Bisericii primare, cea fără erezie, numită politic după anul 1054: Ortodoxia
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.724
Implicit

Citat:
În prealabil postat de AlinB Vezi mesajul
Cum plangi metaforic??

As vrea si o acoperire din Sf. Scriptura pentru asta.
Vrei, nu ? De vrut e ușor, să îți pună altu mură-n gură.

Dar ai pus tu mânuța ta să cauți singurel în Biblie ? Este și Biblie digitală, cu modul de căutare. Ești comod nevoie mare, și aduci sminteală, fiindcă ereticii, aud necredința noastră, care e devenit demult glasul plăcerilor minții lor, și în întuneric fiind, se pun să-și strige plăcerile, scuipând otravă către noi și adunându-și osândă la iadul ce îl vor moșteni.

"Vă rătăciți neștiind Scripturile, nici puterea lui Dumnezeu." (Matei 22, 29)

Iată, deci, mura-n gură:

1. "Bucurați-vă cu cei ce se bucură; plângeți cu cei ce plâng." - (Romani 12, 15)
Deci dacă Sfinții din ceruri, am dovedit din Biblie, că se bucură pentru întoarcerea unui păcătos, deci ei Sfinții bucurându-se cu cei ce se bucură în pocăință, oare nu plâng cu cei ce plâng?
Da, plâng cu cei ce plâng, dar plânsul Sfinților nu sunt lacrimi ca ale noastre, ci fiind în prezența lui Dumnezeu, se întorc cu rugăciuni fierbinți către Dumnezeu, rugându-se pentru cel ce plânge și cel ce caută pe Dumnezeu, mai ales când acela cere ajutorul și rugăciunile acelui Sfânt, oricare dintre Sfinții și Casnicii lui Dumnezeu, neîntârziat se va ruga pentru acela care cere de la acel Sfânt și Prieten al Domnului, care locuiește veșnic în Casa Domnului și Împărăția Cerurilor, acei Sfinți care vor judeca lumea și Sfinții vor judeca și pe îngeri (I Corinteni 6, 2-3). Deci "să stăm bine, să luăm aminte, Sfintele Sfinților" (Liturghie).

2. "Și cei ce plâng să fie ca și cum n-ar plânge" (I Corinteni 7, 30)
Cei ce plâng, ca și cum nu plâng. Deci plângerea Sfinților din ceruri, nu e ca plângerea noastră, cu lacrimi din răutate, sau din neînțelegere și slăbiciune, ci e plâns al fierbințelii rugăciunii lor.

3. "să plâng pe mulți care au păcătuit înainte și nu s-au pocăit de necurăția și de desfrânarea și de necumpătarea pe care le-au făcut." (II Corinteni 12, 21)
Adică să plângă Pavel pentru cei care nu-și plâng păcatele, să le pocăiască prin plâns, plânge în locul celor care nu plâng, până vor ajunge să plângă și ei.
Căci cine păcătuiește, trebuie să se pocăiască apoi de necurăția și desfrânarea și necumpătarea pe care le-a făcut, dar iată, spune: "care au păcătuit înainte și nu s-au pocăit", deci ce-i cu ei? Pe aceia îi plânge Pavel. Plânge pentru ei, ca să le de-a lor Dumnezeu plânsul cel de pocăință, spre înnoirea omului, a minții, a ființei lor.

4. Dacă Hristos Cuvântul, Fiu și Dumnezeu, a plâns pentru Lazăr, prietenul Lui, și Iisus a plâns pentru Ierusalim, oare nu plânge pentru omenire?
Și dacă Hristos plânge pentru omenire, Sfinții, care prin El sunt vii în Împărăția Cerurilor, începând cu tâlharul de pe Cruce, oare nu plâng și ei pentru omenirea care nu se pocăiește? Ba da plâng, dar plânsul lor, e altul, a lui Hristos, Dumnezeu fiind, plânsul Lui în Ceruri, sunt împreună lucrarea neîntreruptă, cu focul dragostei față de noi, în Sfânta Treime, și a Sfinților, de rugăciunile cele care mută munții păcatelor noastre, de mântuire a omenirii, care acestea sunt peste mintea noastră de înțelegere.

5. "mă voi plânge întru amărăciunea inimii mele." (Iov 7, 11)
Iată plânsul cel fără lacrimi, plânsul inimii. Plânsul care îl au și Sfinții în ceruri, făcând rugăciune din inima lor, în care locuiește Hristos, care a stat la ușa inimii lor și a bătut și ei L-au primit și s-au îndumnezeit și s-au mântuit, acela este plânsul inimii lor.

6. "Cine te va plânge? (...) Cine te va mângâia?" (Isaia 51, 19)
La fel cum Pavel îi plângea pe cei care nu plângeau spre pocăința lor, și căuta să-i mângâie, rugându-se îi plângea, la fel și noi trebuie să îi plângem pe cei nepocăiți, păgâni, atei, eretici, să ne rugăm pentru ei cu lacrimi, și în neputințele și păcatele noastre, să ne plângem păcatele în așternutul patului nostru, sau la fiecare răsărit de soare, ca să biruim și să cerem rugăciunile Sfinților, căci pe lângă lacrimile noastre puține și neputincioase către Dumnezeu, Sfinții ne plâng și ne mângâie cu sfintele lor rugăciuni către Hristos Dumnezeu.

7. "Va plânge de aceasta pământul" (Ieremia 4, 28)
Iată pământul plânge ca o ființă vie, la fel cum cerurile vorbesc, căci "cerurile spun slava lui Dumnezeu" (Psalmii 18, 1) la fel cum și corbii vorbesc și se roagă lui Dumnezeu: "Celui ce dă animalelor hrana lor și puilor de corb, care Îl cheamă pe El." (Psalmii 146, 9) dacă corbii vorbesc, asemenea și toate animalele vorbesc și se roagă lui Dumnezeu. La fel cum și vița de vie a Domnului plânge înaintea Domnului (Ieremia 12, 10-11) și apoi El, Însuși Dumnezeu plânge după via Lui: "Și te voi plânge pe tine, vie din Sibma" (Ieremia 48, 32)
Și dacă acestea care în aparență nu sunt vii, iată sunt vii, căci nimic din ce crează Dumnezeu nu este mort, ci este viu, deci dacă pământul plânge pentru pustiirea unei țări, la fel și Sfinții, din Împărăția Cerurilor, cum se bucură pentru întoarcerea unui păcătos la pocăință, la fel ei plâng, pentru pustiirea noastră de har, pentru păcatele noastre, cu plângerea rugăciunilor lor fierbinți, cele mai presus de grăire.

8. "Nu te întoarce de la cei ce plâng, și întristează-te cu cei întristați." - (Isus Sirah 7, 36)
Oare Sfinții se întorc de la cei ce plâng? Oare nu se întristează cu cei întristați? Cu adevărat se întristează cu cel întristat și plâng cu cei ce plâng și îi mângâie cu rugăciunile lor către Dumnezeu, care vede inimile tuturor.

9. "Iar dacă nu ascultați acestea, atunci sufletul meu va plânge în locuri tainice mândria voastră" (Ieremia 13, 17)
Sufletele plâng, ne spune Duhul Sfânt.
La fel și Sfinții din Ceruri plâng pentru noi, pentru mândria noastră, neascultarea noastră, și nepocăința noastră. Plâng sufletele lor, fără lacrimi, ci cu plânsul cel mai dureros decât cel cu lacrimi, care este plânsul dragostei, dragostea care nu cade niciodată.

Ajung aceste exemple... Ele sunt în total, mult peste 100 de versete, care arată transmit direct sau indirect plângerea cea de multe feluri, ale Sfinților lui Dumnezeu.

"Cine are urechi de auzit, să audă." și să vă fie spre mântuire.
__________________
Noul Testament ortodox e manualul normalității. Să citim zilnic din el, din Patristică, Dogmatică, Sfintele Canoane, cărți de la Sfinți ortodocși, nu de alte culte, ptr. a avea viață sfântă. În erezii nu e Duhul Sfânt, Har, Taine, Mântuire.

Dorim unirea tuturor în Sfânta Biserică fără ereziile lor. Hristos/Biserica/Creștinismul este și va fi ecumenic nu eretic-ecumenist, deschis la dialog și vindecare ptr. orice boală până la Parusie. Iubim toată Creația. Sunt 9 Sf. Sinoade Ecumenice.
Biblia
Reply With Quote
  #6  
Vechi 04.10.2015, 17:02:33
GMihai's Avatar
GMihai GMihai is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 27.02.2015
Religia: Catolic
Mesaje: 1.596
Implicit

Ei, vezi, Aline, cum se face ? Iei textul biblic, dai un search după cuvântul "plâns", și după aia iei de-a valma versetele unde ai găsit cuvântul respectiv și le interpretezi după ureche și după concluzia prestabilită.

În felul acesta, cu Biblia se poate demonstra orice.

Emiliane, dar versetul în care scrie că "se poate plânge metaforic", l-ai găsit ? Că de fapt asta întrebase Alin.
__________________
"If you take the Christian Bible and put it out in the wind and the rain, soon the paper on which the words are printed will disintegrate and the words will be gone. Our bible IS the wind and the rain." Herbalist Carol McGrath as told to her by a Native-American woman.

"Laudato si, mi Signore, per frate Uento
et per aere et nubilo et sereno et onne tempo,
per lo quale, a le Tue creature dài sustentamento"
- Sfântul Francisc de Assisi
Reply With Quote
  #7  
Vechi 04.10.2015, 22:16:24
AlinB AlinB is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 29.01.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 20.025
Implicit

Citat:
În prealabil postat de GMihai Vezi mesajul
Ei, vezi, Aline, cum se face ? Iei textul biblic, dai un search după cuvântul "plâns", și după aia iei de-a valma versetele unde ai găsit cuvântul respectiv și le interpretezi după ureche și după concluzia prestabilită.

În felul acesta, cu Biblia se poate demonstra orice.

Emiliane, dar versetul în care scrie că "se poate plânge metaforic", l-ai găsit ? Că de fapt asta întrebase Alin.
Stai linistit, nu e omul dialogului.

Normal ca versetele sunt rupte din context, aseamnea oricarui sectar.

Nicaieri nu se spune ca e vorba de Sfintii care au ajuns in Rai.
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau.
Reply With Quote
  #8  
Vechi 04.10.2015, 22:36:41
Igor_Paslusnik's Avatar
Igor_Paslusnik Igor_Paslusnik is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 14.02.2015
Locație: Biserica. Creștin al Bisericii primare, cea fără erezie, numită politic după anul 1054: Ortodoxia
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.724
Implicit

Alin, teologia ta e protestantă.

Din ce scrii, văd că ai citit foarte puțini Sfinți Părinți, poate nici o carte, cap-coadă, scrisă de un Sfânt. Poate Sfântul Ioan Gură de Aur, care are 27 de volume (atât știu eu) traduse în limba română. Nu ai citit nici un volum.

Din ce scrii, văd că citești foarte puțin din Biblie, poate deschizi Biblia o dată pe săptămână, 2 minute. Să nu fie așa. Din ce scrii, ții foarte rar și foarte greu post și nu faci metanii. Iartă-mă, nu vreau să te smintesc. Îmi doresc să mă înșel. Dar Dumnezeu știe situația ta, nu eu.

Teologia ortodoxă, e în afara spațiului, e adâncă și înaltă, foarte adâncă, foarte înaltă, nu are sfârșit, fiind din Dumnezeu.
Și e veșnic proaspătă, actuală și accesibilă. Mai ales prin nevoință.

Despre plângerea Sfinților, ce am scris eu, nu-i nici 0,1% din cât ar fi trebuit să scriu, și regret mult, dar fiind pe forum, spațiu virtual foarte limitat, sunt nevoit să comprim ideile, să fie puțin de citit, și să fie ușor.

Pe cine i-am smintit, îmi cer iertare, dar vă mărturisesc: am scris Adevărul, nimic sectar, nimic eretic, fiind cu adevărat, deschis la dialog și omul dialogului, cum fiecare creștin ar trebui să fie. Dialog prin argumente, construit cu bun simț, pe temelia Hristos.
Dar pentru că fiind din lumina Sfinților Părinți, ce am scris, și nu se poate contrazice și inima noastră știe și simte asta, cine e departe de acel duh patristic, dogmatic și ortodox, simte repulsie față de ce am scris, nefiind antrenat, nu poate mânca carne, ci lapte, fiind mic.

Nu condamn pe nimeni, fiecare va da socoteală, pentru ce-i în inima lui, ce spune, ce scrie, ce face, în ce duh face, fiecare cât iubește, când și pe cine și cât urăște, când și pe cine.

Vă îmbrățișez pe toți, în Domnul. Iertați-mă.

Hristos în mijlocul nostru.
__________________
Noul Testament ortodox e manualul normalității. Să citim zilnic din el, din Patristică, Dogmatică, Sfintele Canoane, cărți de la Sfinți ortodocși, nu de alte culte, ptr. a avea viață sfântă. În erezii nu e Duhul Sfânt, Har, Taine, Mântuire.

Dorim unirea tuturor în Sfânta Biserică fără ereziile lor. Hristos/Biserica/Creștinismul este și va fi ecumenic nu eretic-ecumenist, deschis la dialog și vindecare ptr. orice boală până la Parusie. Iubim toată Creația. Sunt 9 Sf. Sinoade Ecumenice.
Biblia
Reply With Quote
  #9  
Vechi 04.10.2015, 18:30:19
The Willful One
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Igor_Paslusnik Vezi mesajul
Vrei, nu ? De vrut e ușor, să îți pună altu mură-n gură.

Dar ai pus tu mânuța ta să cauți singurel în Biblie ? Este și Biblie digitală, cu modul de căutare. Ești comod nevoie mare, și aduci sminteală, fiindcă ereticii, aud necredința noastră, care e devenit demult glasul plăcerilor minții lor, și în întuneric fiind, se pun să-și strige plăcerile, scuipând otravă către noi și adunându-și osândă la iadul ce îl vor moșteni.

"Vă rătăciți neștiind Scripturile, nici puterea lui Dumnezeu." (Matei 22, 29)

Iată, deci, mura-n gură:

1. "Bucurați-vă cu cei ce se bucură; plângeți cu cei ce plâng." - (Romani 12, 15)
Deci dacă Sfinții din ceruri, am dovedit din Biblie, că se bucură pentru întoarcerea unui păcătos, deci ei Sfinții bucurându-se cu cei ce se bucură în pocăință, oare nu plâng cu cei ce plâng?
Da, plâng cu cei ce plâng, dar plânsul Sfinților nu sunt lacrimi ca ale noastre, ci fiind în prezența lui Dumnezeu, se întorc cu rugăciuni fierbinți către Dumnezeu, rugându-se pentru cel ce plânge și cel ce caută pe Dumnezeu, mai ales când acela cere ajutorul și rugăciunile acelui Sfânt, oricare dintre Sfinții și Casnicii lui Dumnezeu, neîntârziat se va ruga pentru acela care cere de la acel Sfânt și Prieten al Domnului, care locuiește veșnic în Casa Domnului și Împărăția Cerurilor, acei Sfinți care vor judeca lumea și Sfinții vor judeca și pe îngeri (I Corinteni 6, 2-3). Deci "să stăm bine, să luăm aminte, Sfintele Sfinților" (Liturghie).

2. "Și cei ce plâng să fie ca și cum n-ar plânge" (I Corinteni 7, 30)
Cei ce plâng, ca și cum nu plâng. Deci plângerea Sfinților din ceruri, nu e ca plângerea noastră, cu lacrimi din răutate, sau din neînțelegere și slăbiciune, ci e plâns al fierbințelii rugăciunii lor.

3. "să plâng pe mulți care au păcătuit înainte și nu s-au pocăit de necurăția și de desfrânarea și de necumpătarea pe care le-au făcut." (II Corinteni 12, 21)
Adică să plângă Pavel pentru cei care nu-și plâng păcatele, să le pocăiască prin plâns, plânge în locul celor care nu plâng, până vor ajunge să plângă și ei.
Căci cine păcătuiește, trebuie să se pocăiască apoi de necurăția și desfrânarea și necumpătarea pe care le-a făcut, dar iată, spune: "care au păcătuit înainte și nu s-au pocăit", deci ce-i cu ei? Pe aceia îi plânge Pavel. Plânge pentru ei, ca să le de-a lor Dumnezeu plânsul cel de pocăință, spre înnoirea omului, a minții, a ființei lor.

4. Dacă Hristos Cuvântul, Fiu și Dumnezeu, a plâns pentru Lazăr, prietenul Lui, și Iisus a plâns pentru Ierusalim, oare nu plânge pentru omenire?
Și dacă Hristos plânge pentru omenire, Sfinții, care prin El sunt vii în Împărăția Cerurilor, începând cu tâlharul de pe Cruce, oare nu plâng și ei pentru omenirea care nu se pocăiește? Ba da plâng, dar plânsul lor, e altul, a lui Hristos, Dumnezeu fiind, plânsul Lui în Ceruri, sunt împreună lucrarea neîntreruptă, cu focul dragostei față de noi, în Sfânta Treime, și a Sfinților, de rugăciunile cele care mută munții păcatelor noastre, de mântuire a omenirii, care acestea sunt peste mintea noastră de înțelegere.

5. "mă voi plânge întru amărăciunea inimii mele." (Iov 7, 11)
Iată plânsul cel fără lacrimi, plânsul inimii. Plânsul care îl au și Sfinții în ceruri, făcând rugăciune din inima lor, în care locuiește Hristos, care a stat la ușa inimii lor și a bătut și ei L-au primit și s-au îndumnezeit și s-au mântuit, acela este plânsul inimii lor.

6. "Cine te va plânge? (...) Cine te va mângâia?" (Isaia 51, 19)
La fel cum Pavel îi plângea pe cei care nu plângeau spre pocăința lor, și căuta să-i mângâie, rugându-se îi plângea, la fel și noi trebuie să îi plângem pe cei nepocăiți, păgâni, atei, eretici, să ne rugăm pentru ei cu lacrimi, și în neputințele și păcatele noastre, să ne plângem păcatele în așternutul patului nostru, sau la fiecare răsărit de soare, ca să biruim și să cerem rugăciunile Sfinților, căci pe lângă lacrimile noastre puține și neputincioase către Dumnezeu, Sfinții ne plâng și ne mângâie cu sfintele lor rugăciuni către Hristos Dumnezeu.

7. "Va plânge de aceasta pământul" (Ieremia 4, 28)
Iată pământul plânge ca o ființă vie, la fel cum cerurile vorbesc, căci "cerurile spun slava lui Dumnezeu" (Psalmii 18, 1) la fel cum și corbii vorbesc și se roagă lui Dumnezeu: "Celui ce dă animalelor hrana lor și puilor de corb, care Îl cheamă pe El." (Psalmii 146, 9) dacă corbii vorbesc, asemenea și toate animalele vorbesc și se roagă lui Dumnezeu. La fel cum și vița de vie a Domnului plânge înaintea Domnului (Ieremia 12, 10-11) și apoi El, Însuși Dumnezeu plânge după via Lui: "Și te voi plânge pe tine, vie din Sibma" (Ieremia 48, 32)
Și dacă acestea care în aparență nu sunt vii, iată sunt vii, căci nimic din ce crează Dumnezeu nu este mort, ci este viu, deci dacă pământul plânge pentru pustiirea unei țări, la fel și Sfinții, din Împărăția Cerurilor, cum se bucură pentru întoarcerea unui păcătos la pocăință, la fel ei plâng, pentru pustiirea noastră de har, pentru păcatele noastre, cu plângerea rugăciunilor lor fierbinți, cele mai presus de grăire.

8. "Nu te întoarce de la cei ce plâng, și întristează-te cu cei întristați." - (Isus Sirah 7, 36)
Oare Sfinții se întorc de la cei ce plâng? Oare nu se întristează cu cei întristați? Cu adevărat se întristează cu cel întristat și plâng cu cei ce plâng și îi mângâie cu rugăciunile lor către Dumnezeu, care vede inimile tuturor.

9. "Iar dacă nu ascultați acestea, atunci sufletul meu va plânge în locuri tainice mândria voastră" (Ieremia 13, 17)
Sufletele plâng, ne spune Duhul Sfânt.
La fel și Sfinții din Ceruri plâng pentru noi, pentru mândria noastră, neascultarea noastră, și nepocăința noastră. Plâng sufletele lor, fără lacrimi, ci cu plânsul cel mai dureros decât cel cu lacrimi, care este plânsul dragostei, dragostea care nu cade niciodată.

Ajung aceste exemple... Ele sunt în total, mult peste 100 de versete, care arată transmit direct sau indirect plângerea cea de multe feluri, ale Sfinților lui Dumnezeu.

"Cine are urechi de auzit, să audă." și să vă fie spre mântuire.

No, s-a plans.
Ce sef de secta apocaliptica din Midwest ai fi fost tu, Igore....
Reply With Quote
  #10  
Vechi 04.10.2015, 19:09:18
Igor_Paslusnik's Avatar
Igor_Paslusnik Igor_Paslusnik is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 14.02.2015
Locație: Biserica. Creștin al Bisericii primare, cea fără erezie, numită politic după anul 1054: Ortodoxia
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.724
Implicit

Citat:
În prealabil postat de DragosP Vezi mesajul
Bravo. Vrei un măr?
Dragoș, hai să ne smerim.
Dacă vezi că atâta poate, și atâta vrea, lasă-l în mila Domnului, că ori îi ajutăm concret, cu rugăciune și jertfă și dragoste, ori dacă nu putem, tăcem și ne rugăm pentru ei.

Citat:
În prealabil postat de The Willful One Vezi mesajul
No, s-a plans.
Ce sef de secta apocaliptica din Midwest ai fi fost tu, Igore....
Dumnezeu să te ierte, să te ajute și să te întărească în căutarea ta.
__________________
Noul Testament ortodox e manualul normalității. Să citim zilnic din el, din Patristică, Dogmatică, Sfintele Canoane, cărți de la Sfinți ortodocși, nu de alte culte, ptr. a avea viață sfântă. În erezii nu e Duhul Sfânt, Har, Taine, Mântuire.

Dorim unirea tuturor în Sfânta Biserică fără ereziile lor. Hristos/Biserica/Creștinismul este și va fi ecumenic nu eretic-ecumenist, deschis la dialog și vindecare ptr. orice boală până la Parusie. Iubim toată Creația. Sunt 9 Sf. Sinoade Ecumenice.
Biblia
Reply With Quote
Răspunde