Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Tainele Ortodoxiei > Nunta
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 22.09.2015, 17:34:10
Mosh-Neagu's Avatar
Mosh-Neagu Mosh-Neagu is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 20.04.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.457
Implicit

Citat:
În prealabil postat de AlinB Vezi mesajul
Ia te rog punct cu punct ce ti-am scris si judeca, am sau nu dreptate in ce am scris?
Citat:
În prealabil postat de AlinB Vezi mesajul
Aha, asta e rezultatul procesului rational aplicat la obiectiile care ti le-am ridicat?
Deja e un razboi personal, iar asta e semn de lipsa de smerenie. Nu-ti raspund sa ma apar in fata ta, si chiar daca pe alocuri suntem tentati sa jignim, as vrea sa cred ca cel putin in ce ma priveste, nu-mi doresc asta.
Nu-mi place sa fac analiza pe text, iar daca se intampla totusi, imi cer iertare. Procesul meu rational probabil are multe gauri negre, din moment ce un punct de vedere ce mi se pare clar, la tine este atat de incetosat si confuz. In mod ciudat, numai tu esti confuz. Singura vina pe care ti-o justific este caciula ta cea mare, nicidecum lipsa unui rationament lucid.
Nu mai dezgrop mortii. Din ceea ce stiu pentru ca mi s-a explicat personal, este faptul ca Yasmina a plecat, jignita fiind de Mirela. De altii eu n-am stiut pana astazi! Daca au mai fost si altii, repet, cred ca este vorba si de... "caciula"! Ceea ce e bine. E mai rau cand jignim si trecem peste toate ca si cum nu s-ar fi intamplat nimic. Atat timp cat constientizezi... caciula, e un semn bun!!! De aceea spun ca tu esti doar "obosit" nu si prost!!!
Datorita varstei si nu a altui criteriu, intre noi doi este o diferenta pe care n-o pun eu, ci ceilalti. Dar un lucru este cert. Ceea ce tu nu vrei sa intelegi, la ceilalti e simplu. Iar eu nu vreau sa ma straduiesc sa te lamuresc pe tine, fiindca as da semne de... "oboseala"!

Citat:

Nu pot decat sa cer scuze ca am cerut mai mult decat poti duce sau produce.

Sanatos sa fii, dar daca se poate, incearca sa dai sfaturi pe privat, nu mai sminti si pe altii cu antipatiile tale "duhovnicesti".
Daca pe tine sau pe cei ca tine, te pot sau va pot duce, zic eu ca nu ma mai plang demut. Primul care m-a ajutat enorm pe forum, in acest sens a fost Cristiboss, caruia ii multumesc pentru ca m-a facut sa ma cunosc mai bine. Tu ai aparut cam tarziu ca sa mai ai drept de... autor.
Cu totii avem simpatii sau antipatii. Nu-i frumos, dar eu o sa spun aici cateva dintre acele simpatii de pe forum, care au insemnat si inseamna ceva in viata mea: Cezar este printre prioritati. Dar si Zaharia, si Cristi, si Yasmina, si Mihailc, si alte persoane care nu scriu pe forum (aproape) niciodata, dar cu care pastrez o relatie frumoasa si care ma sustin din umbra. Iar mie imi pasa de parerea lor. Iarta-ma daca te simti ofensat, fiindca imi permit sa mai scriu (in felul in care scriu) pe forum. De aceea spuneam sa te faci moderator, daca vrei sa interzici dupa propriile criterii...
__________________
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Iubirea de vrajmasi, nu e un sfat, este o porunca! (Parintele Arsenie Papacioc)
Reply With Quote
  #2  
Vechi 22.09.2015, 17:59:38
AlinB AlinB is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 29.01.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 20.025
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Mosh-Neagu Vezi mesajul
Deja e un razboi personal, iar asta e semn de lipsa de smerenie.
Personal pentru cine, lipsa de smerenie pentru cine? Ala a carui singura replica consistenta si "duhovniceasca" este de genul "esti prost, du-te si te culca"?

Citat:
Nu-ti raspund sa ma apar in fata ta, si chiar daca pe alocuri suntem tentati sa jignim, as vrea sa cred ca cel putin in ce ma priveste, nu-mi doresc asta.
Dar vai, nici nu trebuia sa imi raspunzi, dar vad ca te-ai simtit obligat sa o faci si nu o data desi nu aveai nimic substantial de spus.
Da, probabil ca nu iti doresti, dar stii cum e, a doua natura e greu de oprit.

Citat:
Nu-mi place sa fac analiza pe text, iar daca se intampla totusi, imi cer iertare. Procesul meu rational probabil are multe gauri negre, din moment ce un punct de vedere ce mi se pare clar, la tine este atat de incetosat si confuz. In mod ciudat, numai tu esti confuz.
Pai hotaraste-te, procesul tau rational are multe gauri negre sau numai eu sunt confuz?

Citat:
Singura vina pe care ti-o justific este caciula ta cea mare, nicidecum lipsa unui rationament lucid.
Serios? "esti obosit" cum se traduce?
Hai sa nu fim ipocriti.

Citat:
Nu mai dezgrop mortii. Din ceea ce stiu pentru ca mi s-a explicat personal, este faptul ca Yasmina a plecat, jignita fiind de Mirela. De altii eu n-am stiut pana astazi!
Pai vezi, mai inainte de a te lansa in diverse retorici, documenteaza-te vizavi de problema.
Cu ocazia asta vad ca lista ta neagra cu persoane care merita blamate pentru orgoliile care urla ranite, este ceva mai larga..

Citat:
Daca au mai fost si altii, repet, cred ca este vorba si de... "caciula"! Ceea ce e bine. E mai rau cand jignim si trecem peste toate ca si cum nu s-ar fi intamplat nimic.
Citat:
Datorita varstei si nu a altui criteriu, intre noi doi este o diferenta pe care n-o pun eu, ci ceilalti.
Diferenta aia fiind care?
S-a facut intre timp un soi de sondaj care ar trebui sa-l stiu sau totul se intampla in capul tau?

Citat:
Dar un lucru este cert. Ceea ce tu nu vrei sa intelegi, la ceilalti e simplu. Iar eu nu vreau sa ma straduiesc sa te lamuresc pe tine, fiindca as da semne de... "oboseala"!
Pai nu degeaba se zice "calea stramta" si "putini care"..
Tu fii multumit ca ai fanclubul mare.

Citat:
Cezar este printre prioritati.
Aha, de aia simti nevoia sa-l dai prioritar ca exemplu negativ. "Sa nu ajungi ca Cezar..".
Super.

Citat:
Iarta-ma daca te simti ofensat, fiindca imi permit sa mai scriu (in felul in care scriu) pe forum.
Serios? Daca tu sfaturi penibile cu pretentii duhovnicesti eu ar trebui sa ma simt ofensat?
Serios, serios??

Citat:
De aceea spuneam sa te faci moderator, daca vrei sa interzici dupa propriile criterii...
Nu dom'le tu ai venit cu propriile criterii in locul celor universal recunoscute.
Hai sa dam ban pe forum pentru nu stiu ce barfa de facebook.
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau.

Last edited by AlinB; 22.09.2015 at 18:01:51.
Reply With Quote
  #3  
Vechi 22.09.2015, 18:10:52
AlinB AlinB is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 29.01.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 20.025
Implicit

Trebuie să ne defăimăm pe noi înșine


[…] Dar cea mai mare pricină a oricărei tulburări, de vom cerceta cu de-amănuntul, nu este alta decât pentru că nu ne defăimăm pe noi înșine. Din aceasta nu aflăm niciodată odihna, din aceasta se pricinuiește toată tulburarea și scârba. Nu-i de mirare dacă pătimim noi aceasta; când auzim pe toți sfinții grăind cu un glas că nu este alt drum decât acesta și vedem că nimeni n-a putut să-și afle odihna pe-altă cale, cum noi, nedefăimându-ne și socotind că mergem bine, nădăjduim repaos? În adevăr vă zic că, de ar face cineva mii de bunătăți și nu va ține drumul acesta, niciodată nu va scăpa de întristare, nici nu se va putea păzi să nu scârbească pe altul, ci în zadar îi sunt toate ostenelile. Iar cel ce se defaimă pe sine, oriunde s-ar afla, totdeauna este vesel și liniștit, precum a zis și avva Pimen: „Cel ce se defaimă pe sine, orice i s-ar întâmpla, sau pagubă, sau scârbă, mai dinainte socotindu-se vrednic de ele, niciodată nu se tulbură".

Oare este altceva mai fără de grijă decât aceasta? Poate va să zică cineva: „Cum voi putea să mă defaim pe mine însumi, când mă mâhnește vreun frate, dacă cercetându-mă, aflu că nu i-am dat nici o pricină pentru aceasta".

Adevărul vă zic, că de se va ispiti cineva cu de-amănuntul și cu frică de Dumnezeu, se află pe sine vinovat și că el a dat prilej acestui frate, ori cu fapta, ori cu cuvântul, ori și cu chipul. Iar de i se va părea că cu nimic din toate acestea nu l-a mâhnit, atunci trebuie să se socotească cum că poate altă dată l-a întristat, în alte împrejurări sau poate că a întristat pe alt frate și i se cădea de atunci să se scârbească, sau pentru vreun păcat ce a făcut și nu i s-a întâmplat atunci scârbă, se cuvenea a fi gata a primi întristarea.


De aceea, în scurt zic, de se va cerceta cineva cu frica de Dumnezeu, totdeauna se găsește vinovat.


Chiar dacă uneori ni s-ar părea că suntem liniștiți și că de nu ne-ar fi zis cutare frate cuvânt de întristare nu ne-am fi tulburat și așa ne socotim că, cu dreptate ne tulburăm asupra aceluia zicând că de n-ar fi venit cutare să mă tulbure cu vorba, nu m-aș fi smintit.

Și aceasta este mare înșelăciune diavolească; oare cel ce ne-a grăit cuvântul a sădit patima în inima noastră?
Nu, nicidecum. Acela n-a făcut altceva decât că a dezgolit patima noastră ce o avem în suflet și putem să ne folosim, de vom vrea, din acest cuvânt.


Putem să ne îndreptăm de acel ponos, de vom primi mustrarea cu gând liniștit.
Dar pentru că (precum de multe ori v-am grăit) nu ne defăimăm pe noi înșine la orice, ba adesea găsim acest fel de îndreptățiri, ne asemănăm cu un vas foarte curat pe dinafară, iar înlăuntru plin de împuțiciune, din care, dând cineva cu o pietricică și spărgându-l, iese afară toată putoarea. Deci vă întreb: acea pietricică a pricinuit putoarea în vas sau numai i-a dat prilej să iasă afară? Asemenea este și cel ce se îndreptățește și zice: eu ședeam cu pace și cutare cuvânt al fratelui m-a tulburat. […]
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau.
Reply With Quote
  #4  
Vechi 22.09.2015, 18:11:33
AlinB AlinB is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 29.01.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 20.025
Implicit

Pentru aceea, întorcându-ne la începutul cuvântului, zicem că mare folos și neclătită odihnă ne pricinuiește defăimarea ce ne-o vom face ori la ce ni s-ar întâmpla, mai vârtos socotind că nimic nu se clintește fără pronia dumnezeiască. Dar va zice cineva: cum pot să nu mă scârbesc, când am trebuință de ceva și cerând nu mi se dă? Cu adevărat, nici atunci nu se va mâhni cineva când va zice că Ziditorul meu știe mai bine ce-mi este de folos și poate darul să-mi fie drept împlinirea cererii mele. […]

Pentru aceea, întru toate și pentru toate să avem ochii noștri sus, și de pătimim ori bine ori rău, să mulțumim lui Dumnezeu de toate câte ni se întâmplă și pururea să ne defăimăm pe noi. Când ni se va întâmpla vreun bine, să zicem ca părinții noștri, că iconomia lui Dumnezeu este; iar de ni se va întâmpla vreun rău, să zicem că pentru păcatele noastre.
Că orice vom pătimi, adevărat este că pentru păcatele noastre pătimim.

Fiindcă sfinții, deși se ispiteau de vrăjmași, sufereau sau din dragostea de Dumnezeu sau pentru ca să se proslăvească numele Lui cel sfânt, prin strălucirea faptelor lor celor bune spre folosul multora sau pentru ca să li se adauge cununile și răsplătirea de la Dumnezeu. Iar pentru noi, ticăloșii, care în toate zilele păcătuim și urmăm voii patimilor noastre, nu putem zice altceva decât că pe dreptate pătimim, fiindcă am lăsat calea cea dreaptă ce ne-au arătat-o părinții și umblăm pe drum strâmt și rătăcit, defăimând pe vecin, iar nu pe noi înșine, fiecare din noi aruncând pricina asupra fratelui său la orice lucru și însărcinând greutate asupra aceluia. Fiecare din noi se trândăvește și nu păzește măcar o poruncă, iar de la vecin cerem împlinirea tuturora.

Să luăm aminte, fraților, ca să nu ne înșelăm să osândim pe alții, pentru că foarte rea deprindere se face.

Și de multe ori, fiind întunecați cu totul și fără de nici o faptă bună (măcar cât de mică) ba și obișnuiți cu păcate grozave și legați de patimi cumplite, pentru care s-ar cădea ziua și noaptea să plângem cu amar și să ne tânguim cu toată smerenia crezând întru inimile noastre că nu este altul mai spurcat decât noi și mai întinat, ședem și iscodim vorbele și faptele și mișcările altora, cărora nu suntem vrednici nici curelele încălțămintei să le dezlegăm, după cum zice cuvântul.

Și, măcar că știm că aceia au multe fapte bune, îi osândim pentru că nu fac cutare lucru așa și pentru că nu săvârșesc cutare facere de bine mai cu alt chip (după socoteala noastră), ca să fie desăvârșiți. Și zicem: bun este cutare, smerit, blând, are milostenie și altele, dar este fățarnic ori iubitor de argint ori înșelător.

Și mult atragem urgia lui Dumnezeu asupra noastră. Pentru că, neavând noi nici o faptă bună din cele care mărturisim că au aceia, îi osândim pe ei pentru cele ce le lipsesc ca și cum noi am fi desăvârșiți. De voim să ne folosim, fraților, pe noi să ne osândim, pe noi să ne defăimăm și de orice pe noi să ne socotim vinovați și greșiți, iar nu pe fratele nostru.

Odinioară au venit la mine doi frați scârbiți unul asupra altuia. Cel mai mare zicea despre cel mai mic că îi poruncesc câte ceva și se mâhnește și mă întristez și eu, aducându-mi aminte de cuvântul părinților că de ar avea credință ar primi cuvântul cu bucurie. Iar cel mai mic zicea: iartă-mă, părinte, că nu-mi zice cu frica lui Dumnezeu, ci cu poruncă și socotesc că de aceea nu se încredințează inima mea, precum zic părinții. Luați aminte și vedeți că amândoi s-au defăimat unul pe altul.

Alți doi frați, gâlcevindu-se între ei, și-au pus apoi metanie unul altuia, cerându-și iertăciune, dar nu s-au împăcat sufletele lor pentru că unul zicea că nu i-a făcut metania din toată inima, de aceea nu s-a liniștit sufletul său, că așa au zis părinții. Iar celălalt zicea dimpotrivă: pentru că n-a fost gătit și alcătuit mai înainte acela cu dragoste către mine, înainte de a mă pleca eu lui, pentru aceea nici eu nu m-am încredințat iertăciunii lui.

Vedeți, fraților, înșelăciune, vedeți răzvrătire de socotințe omenești? Dumnezeu știe cât mă spăimântez când văd că însăși sfaturile Sfinților Părinți le întoarcem după voia noastră cea rea, spre pierzarea sufletelor noastre, iar nu spre folos. Cei doi despre care v-am povestit acum, în loc să zică unul: pentru că eu nu am pus metanie fratelui cu plecăciune din inimă, pentru aceea nu a alcătuit Dumnezeu adevărata dragoste către mine; iar celălalt să răspundă: pentru că eu n-am fost cu râvnă de dragoste către fratele, pentru aceasta nu mi s-a liniștit sufletul meu și fiecare să se defaime pe sine ca să se îndrepteze; ei amândoi s-au îndreptat în cuvinte și au aruncat vina unul asupra altuia.

Precum și cei doi dintâi. De unde se cuvenea să zică unul: pentru că eu spun fratelui cu poruncă, de aceea nu se smerește să facă ceea ce îi zic; iar celălalt să zică: măcar că fratele cu blândețe îmi poruncește, dar eu sunt nesupus și neascultător, neavând frică de Dumnezeu și de aceea îl tulbur; - ei amândoi se făceau buni, învinovățind unul pe celălalt.

Aceasta este, dar, precum am zis, pricina că nu sporim spre bine, nici nu ne folosim. Că nu ne defăimăm pe noi înșine și rămânem smintiți și întru tulburare neîncetată totdeauna, osândind pe fratele nostru că nu este desăvârșit întru bunătăți. Iar a noastră nevrednicie, prostime și mișelie nu o socotim, ca să ne dojenim și ca să ne mustrăm pentru ce facem cele necuviincioase și netrebnice. Pentru aceea, bătrânul acela, când I-a întrebat un frate zicându-i: ce ai aflat mai de folos în călătoria aceasta a mântuirii, a răspuns: nimic alta decât a se defăima cineva pe sine. Și I-a lăudat foarte, fiindcă adevărat a grăit bătrânul, că aceasta este calea cea adevărată a mântuirii. […]
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau.
Reply With Quote
  #5  
Vechi 22.09.2015, 18:15:12
AlinB AlinB is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 29.01.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 20.025
Implicit

Cuvântul 8
Pentru ținerea de minte a răului

[
] Mult mă mir cum de nu pricepem ceea ce cântăm în toate zilele: că ne blestemăm pe noi înșine și nu luăm aminte înțelesul cântărilor. Fiindcă zicem: de am răsplătit celor ce mi-au făcut rele să cad de la vrăjmașii mei în deșert. Ce va să zică: să cad? Câtă vreme cineva stă pe picioarele sale se poate împotrivi vrăjmașului său, dă război și este lovit, se luptă să biruiască chiar dacă este biruit, pentru că încă stă. Iar de se va întâmpla să cadă, nu se mai poate lupta cu vrăjmașul. Deci noi ne blestemăm singuri: nu numai să cădem în fața vrăjmașilor noștri, și să cădem și deșerți. Și ce va să zică a cădea deșert în fața vrăjmașului? A cădea, am zis, înseamnă a nu mai avea putere să stai împotrivă, zăcând pe pământ. Iar deșert înseamnă a nu mai avea nici o putere ca să te scoli măcar de la pământ; căci cel ce poate să se scoale, poate iarăși să se ajutoreze și să vină iarăși la război, cu orice mijloc. Mai pe urmă zicem: să gonească vrăjmașul sufletul meu și să-l prindă, adică să-l apuce în mâinile lui și să-l supună întru toate. Toate acestea ne blestemăm a le pătimi de vom răsplăti rău pentru rău. Dar nu zicem numai acestea, ci încă adăugăm: să calce jos pe pământ viața noastră. Ce este viața noastră: faptele cele bune. Cerem să fie călcată pe pământ, adică să ne facem cu totul pământești, având tot gândul nostru împilat pe pământ. Apoi zicem: slava mea în țărână să locuiască, adică mintea și știința ce se nasc în suflet din paza sfintelor porunci să le îngroape în pământ. Așadar zicem să facă slava noastră spre rușinarea noastră, adică să o arunce în țărână și să se facă pământească viața și slava noastră ca să nu mai socotească nici un lucru dumnezeiesc, ci toate cele trupești; asemenea celor pentru care zice Dumnezeu: „Nu va rămânea Duhul meu întru ei, fiindcă sunt trupești".

Acestea toate cântând, ne blestemăm pe noi de vom răsplăti rău pentru rău. Dar câte rele nu răsplătim pentru rele și nu vrem să știm, nici să le băgăm în seamă? Căci a răsplăti rău pentru rău nu se face numai cu fapta, ci și cu cuvântul și cu chipul. Să nu gândească cineva că este îndreptat pentru că n-a răsplătit rău cu rău cu fapta; că poate face răsplătire precum am zis și cu cuvântul, și cu chipul și cu privirea, supărând pe fratele său. Că și cu privirea și cu orice altă mișcare poți tulbura pe fratele tău. Toate acestea sunt răsplătiri cu rău pentru rău.

Dar chiar și când se nevoiește cineva să nu răsplătească rău pentru rău, nici cu fapta, nici cu cuvântul, nici cu chipul, nici cu mișcarea, dar de va avea scârbă în inima sa asupra fratelui și se va mâhni asupra lui, tot e vinovat ca și cum ar răsplăti rău pentru rău.

Luați aminte că sunt multe stări și deosebiri ale acestui lucru: că și de nu se scârbește, nici nu se mâhnește cineva asupra fratelui său, însă auzind că altcineva l-a scârbit pe acela, sau l-a hulit ori l-a ocărât, se va bucura, și cu aceasta se află în vina răsplătirii cu rău. Și iarăși: de este cineva care nici în inimă nu este mâhnit asupra fratelui, nici nu se bucură de necinstea lui, ba încă se și scârbește, însă nu-i pare bine când îl va vedea sporind în vreo bunătate, slavă sau odihnă, ci se mâhnește, și aceasta este patimă, măcar că este mai ușoară.

La începutul cuvântului am zis că este cineva care face metania fratelui, dar pe urmă rămâne totuși scârbit asupra lui și zicem că a tămăduit mânia făcând metanie, însă nu s-a nevoit a face tămăduire și ținerii de minte a răului; altul, întâmplându-se să fie scârbit de cineva, făcând metanie se împacă cu acela și nici ținere de minte a răului nu are în inima sa, dar, de se va întâmpla mai pe urmă să-i zică un cuvânt atingător, iarăși își aduce aminte de cel dintâi și se tulbură.


Unul ca acesta se aseamănă cu omul care a avut rană și puind alifie s-a închis, dar numai pe dinafară, iar înlăuntru încă este slab locul, și oricând se va lovi la acel loc, fiind mai slab se rănește mai curând decât dacă s-ar lovi în altă parte a trupului și îndată începe a curge sânge. Așa pătimește și acesta: a avut rană, a pus alifie, adică metania, și deocamdată rana, adică mânia s-a vindecat, însă nu s-a tămăduit de tot, ci încă mai are semn de vătămare, din care acea rană îndată se întărâtă, când se va întâmpla vreo cât de mică lovitură.

De aceea, trebuie să se nevoiască omul cu tot dinadinsul și să tămăduiască desăvârșit acea rană, încât să crească, ca mai înainte și păr pe locul acela, să nu mai rămână nici un semn, nici măcar să nu se cunoască că a fost rană în acel loc.
Dar aceasta nu o poate face altfel decât numai rugându-se lui Dumnezeu din toată inima pentru cel ce l-a întristat, zicând: Dumnezeule, ajută fratelui meu și mie pentru rugăciunile lui.
Să nu înceteze rugându-se pentru fratele său până când nu i se va liniști desăvârșit inima. Fiindcă este un semn de milostivire și de dragoste, ba și de smerenie a cere ajutor pentru rugăciunile lui și oriunde este milostivire, dragoste și smerenie, ce poate face mânia, ținerea de minte a răului sau altă patimă?


Precum a zis avva Zosima: „De va întinde diavolul toate cursele răutății lui, de va mijloci cu toate uneltele lui, cu toți dracii lui, toate rămân zadarnice și se biruiesc cu smerenia poruncii lui Hristos". Iar alt sfânt zice: „Cel ce se roagă pentru vrăjmașii lui, numai acela nu are ținerea de minte a răului".

Lucrați, dar și pricepeți cele ce auziți. Adevărul vă zic: dacă nu le veți face cu fapta, nu le puteți pricepe cu cuvântul. Cine poate să învețe vreun meșteșug numai din cuvânt? Au nu întâi se ostenește lucrând și stricând, silindu-se și de multe ori neizbutind, până când, puțin câte puțin, ostenindu-se și având răbdare, învață acel meșteșug. Pentru că văzând Domnul, cugetul și osteneala lui îi ajută. Dar noi, voind să învățăm meșteșugul meșteșugurilor, cum vom putea să-l deprindem numai cu cuvântul fără a ne sili cu fapta? [
]
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau.

Last edited by AlinB; 22.09.2015 at 18:20:26.
Reply With Quote
  #6  
Vechi 22.09.2015, 20:33:36
GMihai's Avatar
GMihai GMihai is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 27.02.2015
Religia: Catolic
Mesaje: 1.596
Implicit

Ar merita închis și topicul acesta. Începe să arate a clickpunctro.
__________________
"If you take the Christian Bible and put it out in the wind and the rain, soon the paper on which the words are printed will disintegrate and the words will be gone. Our bible IS the wind and the rain." Herbalist Carol McGrath as told to her by a Native-American woman.

"Laudato si, mi Signore, per frate Uento
et per aere et nubilo et sereno et onne tempo,
per lo quale, a le Tue creature dài sustentamento"
- Sfântul Francisc de Assisi
Reply With Quote
  #7  
Vechi 22.09.2015, 21:41:32
Grand Moff Hadrianus
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Bine zis, Mihai. Mai nou, sunt plasate diverse citate prea inalte pentru ce viermuiala sufleteasca punem noi in vitrina, pe acest topic si nu numai.

Last edited by Grand Moff Hadrianus; 23.09.2015 at 11:35:56.
Reply With Quote
Răspunde