![]() |
![]() |
|
|
![]() |
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Știu că moartea e ceva terifiant. Nu-i om să nu se sperie de ea, din motive variate. Altminteri nici nu ar îndemna Părinții să cugetăm la ceasul morții, ca mijloc de adunare e minții etc. Altminteri nici nu ar fi omul mort atât de urât. Domnul a lăsat urâțenia mortului tocmai pentru ca noi să pricepem ce este aia păcat și toate cele care îl însoțesc... Apoi, sunt atâtea scrieri ale părinților despre moarte și despre viața de după moarte încât e curios că pui problema cum o pui, ca și când ai nega (atenție!) realitatea morții. Cred că învățătura creștină nu neagă moartea, ci arată cum o poate omul birui. Faci, oare, distincția? Iar biruința nu constă în a nu muri fizic, biologic sau cum mai scrii tu. Ci, dimpotrivă, în ciuda faptului că, indiscutabil, murim biologic noi suntem totuși vii, și încă în Împărăție, la Viață veșnică. Tocmai aici e măreția Dumnezeirii și a condiției creștinului. Că deși nu negăm moartea, totuși o depășim, prin nevoință și har. Însă, negînd moartea nu faci decât să cobori măreția lucrării dumnezeiești în om (care se face în ciuda morții). Mie așa îmi pare, să mă ierți... P.S. Nu sfintele moaște în sine aduc viața, nu ele tămăduiesc, ci Harul din ele. Ele sunt vii în alt sens decât viul obișnuit. Nu se autoîntrețin prin metabolism ca organele din corpul nostru viu. Energia vieții din ele nu este creată, Igor, ca în corpul nostru viu biologic. Ci este necreată. Moaștele sunt purtătoare ale energiei necreate, nu ale energiei corpurilor vii biologic. Ele sunt țărână (materie moartă) și totodată sunt Cer. Au această dublă natură, care le conferă proprietăți aparte, minunate. Eu așa disting aceste lucruri, să fiu iertat dacă greșesc. Last edited by Ioan_Cezar; 06.08.2015 at 22:43:20. |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Da, dar asta este doar ambalajul nostru in lumea aceasta.
|
#3
|
|||
|
|||
![]()
Nu, nu e ambalaj. Această concepție e falsă și, în orice caz, nu e ortodoxă.
Amintește-ți că Domnul e cu "ambalajul" în Cer... L-a pipăit Toma. L-a văzut Ștefan. Etcaetera, etcaetera.... |
#4
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Ai vazut atunci cand scoti un cadou ,trebuie sa desfaci intai ambalajul. Ai vazut cum arata ambalajul dupa ce ai scos cadoul din el ? |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Am văzut eu.... zâmbitor, mai că ai zice chiar binedispus!
![]() Scuze pentru interferența cu discuția voastră!
__________________
Prostul este dușmanul a ceea ce nu cunoaște (Ibn Arabi) |
#6
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Or, nu așa e relația dintre corp și suflet! Spre deosebire de obiectele cadou/ambalaj, corpul și sufletul sunt convive, se întrepătrund, se influențează, se luptă uneori sau se sprijină. E o dinamică vie, biologică, psihologică și chiar duhovnicească între corp și suflet. Or, nu putem spune același lucru despre obiectele cuplului cadou-ambalaj. P.S. Ai văzut tu cadou care să anime ambalajul?...:) Ai văzut tu ambalaj care să împiedice cadoul să crească, să se mântuiască?....:) P.P.S. Mesajul ioanit despre legătura organică (organismică?) dintre creștini și Hristos e plin de învățăminte, cred, și ar putea fi amintit mai pe îndelete în această discuție. E vorba despre un alt fel de viață... "Eu sunt vița, voi sunteți mlădițele..." (Ioan 15, 1-12) Last edited by Ioan_Cezar; 06.08.2015 at 23:28:30. |
#7
|
|||||
|
|||||
![]() Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
|
#8
|
|||
|
|||
![]()
Istetzule, ce este Invierea?
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. |
#9
|
|||
|
|||
![]() Citat:
La ce te referi, mai exact? |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Erezie, ignoranta dogmatica, etc.
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. |
|