![]() |
![]() |
|
|
![]() |
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Citat:
muri. Tu probabil de referi la moartea biologica.Ortodoxia nu vede moartea biologica ca pe o moarte=final de drum.In Ortodoxie moartea biologica este incheierea unui etape (a timpului tau personal de mantuire) si trecerea in viata vesnica. Ideea e ca sufletul nu moare, ci doar isi schimba "ambalajul". Mai pe scurt, in Ortodoxie, atat timpul cat sufletul nu moare nu exista moarte. De aceea la pomelnice nu exista "MORTI" si "VII" exista "ADORMITI" si "VII". Apoi mai este o chestie.Din moment ce sufletul are si facultati Dumnezeiesti, una din ele fiind chiar nemurirea sa, nu putem spune ca exista moarte acolo unde este "Chipul si asemanarea lui Dumnezeu" deoarece am nega insusi Invierea Lui Hristos, lucrul care duce la blasfemie, si uneori poate duce si la hula impotriva Duhului Sfant. De aici rezulta un singur lucru:acolo unde este Duh Sfant nu exista moarte ci viata, iar oricine sustine altfel face blasfemie si devine in mod nestiut hulitor de Dumnezeu si este la un pas de hula impotriva Duhului Sfant. Last edited by Copacel; 06.08.2015 at 17:36:20. |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Haide inginere, doar fiindca igor e, teoreti, ortodox, ii canti in struna, te aglutinezi cu el, numai sa nu ramana cum scrie cu mult bun simt colegul penti.
Fireste ca moartea e final de drum. Drum pamantesc. Din pdv spiritual ce este iesirea din nimfa in imago la insecte, biologic: o nastere in next level. Dar "adormiti" e doar un eufemism diplomatic, pentru a atenua durerea rudelor celor decedati. Care decedati sunt...morti pe bune. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Sfintele Moaște ale Sfinților, sunt "moarte pe bune"?
Nu, nu sunt "moarte pe bune", Sfinții aceia nu sunt "morți pe bune", ci sunt vii prin Duhul Sfânt. Iar "adormiți", e pentru ceilalți, care nu au Sfinte Moaște, și nu e pentru durerea rudelor, e Adevărul. Trupurile nici unui om de pe pământ, nu mai moare, ci doarme. La Judecata lui Hristos cea mare, de Apoi, se vor trezi din adormire. Ai să vezi cu ochii tăi. Îți vor fi amintite aceste cuvinte ale mele, în nevrednicia mea.
__________________
Noul Testament ortodox e manualul normalității. Să citim zilnic din el, din Patristică, Dogmatică, Sfintele Canoane, cărți de la Sfinți ortodocși, nu de alte culte, ptr. a avea viață sfântă. În erezii nu e Duhul Sfânt, Har, Taine, Mântuire.
Dorim unirea tuturor în Sfânta Biserică fără ereziile lor. Hristos/Biserica/Creștinismul este și va fi ecumenic nu eretic-ecumenist, deschis la dialog și vindecare ptr. orice boală până la Parusie. Iubim toată Creația. Sunt 9 Sf. Sinoade Ecumenice. Biblia |
#4
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Viata, Viata Vesnica, Duh Sfant, Sfinte Dumnezeule Sfinte Tare Sfinte fara de moarte. Acolo unde-i Duh Sfant acolo nu-i moarte.N-are cum sa fie moarte.Dumnezeu nu cunoaste moartea.De aceea toti care sunt in DUHUL LUI nu cunoasc si nu stiu ce este aia moarte. Pentru Dumnezeu, Ortodoxia este singura credinta ce il are pe Duhul Sfant iar crestinii-ortodocsi sunt singurii care se inchina in fatza unui mormant gol.Oare de ce este gol ? Ziceai ca ti-ai tras duhovnic.Pai foloseste-l.Ia intreaba-l chestiile astea. ![]() |
#5
|
|||
|
|||
![]() Citat:
De ce fusei asa instabil, rebrl, eclesiosceptic si alte idiotenii criptoeretice? Simplu, in mine e o mare teama de autoritate si neincredere in institutiuni. Mi-e inca teama de o aliere, in stilul "sinergiei stat-ecclesia" bizantine iustiniene intre biserica unita ecumenic a finalului si megastatul corporatist. Mi-e frica de preoti si episcopi care pot denunta la SRI pe cei ce vor lupta armat antisistem, calcand spovada, de bagarea muierilor (nu pot numi "femei" pe ciudatele care au trufia sa viseze la preotia sacramentala), de recunoasterea "casatoriilor" poponarilor ca valide in biserica, de multe alte lucruri. Ce admir mult la catolici e autodisciplinarea lor uriasa, pe care ma tem ca nu o voi ajunge. Pur si simplu voi gandi ca pana acum, dar chiar daca nu sunt un credincios real, imi voi pune mintea asta cretina condusa de arhiconi, intre paranteze, si ma voi supune Bisericii, chiar daca se vor petrece lucruri precum cele mentionate. Nu, nu bat campii. Cauta pe net, si vei vedea ca sunt ierarhi, deocamdata doar in BO Finlandeza, care sustin bagarea pasaricilor in cler. Sau porcul ala modernist de puhalo. Insa, si daca se vor petrece evenimente precum cele profetite de Sf. Kuksa sau de Sf. Serafim de Virita, tot voi trece in extrema cealalta, care e de fspt extrema sanatoasa, si voi asculta absolut de ierarhie. Pentru ca Dumnezeu imi da mantuire, nu aiurelile mele, dar nici aiurelile unor "duhovnici" extremisti aglutinati anti-Sistem. Last edited by Grand Moff Hadrianus; 06.08.2015 at 20:36:36. |
#6
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Nu suntem inca acolo cu apostazia. Puhalo si-a tras repede un frumos "taci din gura cu prostiile tale" de la sinod. Sunt curios. Despre ce profetii vorbesti?
__________________
Every point of view is useful, even those that are wrong - if we can judge why a wrong view was accepted. |
#7
|
|||
|
|||
![]()
De acord.
Exact. Citat:
E, aici e problema. Ca pentru tine moartea biologica este. Pe cand pentru Igor nu este. "Moartea fizica nu exista" a scris dumnealui. Hai sa-ti pun o intrebare de clarificare: trupul sfantului este mort sau viu? Atentie, nu vorbesc despre sufletul lui, nu vorbesc despre duhul lui. Desigur ca in Biserica Universala toti sunt vii. Si cei care traiesc in trup si cei care au murit fizic. Acum intreb despre TRUPUL FIZIC al sfantului. Ortodoxia crede ca trupul sfantului (care are moaste) este viu? |
#8
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Ar fi o erezie. Ce sens ar mai avea atunci sa spunem, in Crez, "astept invierea mortilor" ? |
#9
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Ideea este asa: Sfintii sunt Hristofori.Asta inseamna ca ei sunt plini de Duh Sfant.Ori Duhul Sfant acolo unde salasluieste nu exista moarte. Insusi corpul sfintiilor este un acumulator de Duh Sfant. De aceea multi oameni se vindeca de tot felul de boi la atingerea sau inchinarea in fatza unor sfiinte moaste. Procesul de descompunere a trupului poate fi reversibil.Adica la voia Domnului din tarana se poate reacompune trupul peste care sufletul poate intra inapoi in trup. Asta inseamna ca toata materia este supusa legilor lui Dumnezeu, adica vointei lui Dumnezeu.Din moment ce prin definitie, un sfant a trait dupa vointa lui Dumnezeu, rezulta ca sfantul (atat sufletul lui cat si trupul lui) reflecta vointa lui Dumnezeu, deoarece pana la sfarsitul vietii biologice sfantul nu mai traieste pentru sine ci pentru Dumnezeu.Si cum Dumnezeu inseamna viata de orice fel (dar mai Viata Vesnica) rezulta ca trupul sfantului desi aflat intr-o alta stare a materiei el este plin de Duh Sfant. Ceea ce inseamna ca atunci cand oamenii se vindeca de boli trupuesti/duhovnicesti , nu osemintele in sine ale sfantului fac aceste minuni ci Duhul Sfant care salasluieste acolo. Si acum practic a intreba daca sfiintele moaste sunt vii este ca si cum am intreaba : Este viu Duhul Sfant ? |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Curioasă discuția aceasta despre corpuri moarte sau vii... Dar cred că foarte folositoare, într-un final.
Pentru că nici eu nu sunt deplin lămurit, vin și eu cu părerea, poate mă mai dumiresc cu ajutorul vostru. Cum înțeleg eu? În primul rând, din câte știu numim moarte despărțirea (temporară) a sufletului de corp. Când unitatea dintre corpul și sufletul unui om s-a destrămat, numim aceasta moartea acelui om. Am înțeles că sufletul merge la Domnul iar trupul se întoarce în țărînă. Sper că nu greșesc prea tare, rog să mă corectați dacă e cazul. Ei bine, prin prisma acestei înțelegeri, îmi pare că trupul oricărui om, inclusiv al sfântului, este mort după desfacerea legăturii dintre el și suflet (duh). În al doilea rând, toate organele (și aparatele și sistemele, respectiv celulele și țesuturile) unui om sunt parte dintr-un sistem mai cuprinzător - sistemul organismului. Corpul nostru e un sistem format din mai multe componente corelate între ele, care funcționează împreună prin numeroase legături reciproce și prin conducerea unor subsisteme de comandă și control (sistem nervos, endocrin ș.a.) Dacă un organ a fost despărțit de organismul din care făcea parte el nu mai poate fi viu. A pierdut însușirea de componentă a sistemului viu și nu mai poate participa la legăturile vieții acelui organism. Ca urmare, o parte distinctă a unui organism (de pildă o mână sau un deget sau capul sau altă parte) nu mai poate fi vie. Implicația, relativ la discuția de aici, este că moaștele unui sfânt nu pot fi vii, în sensul precizat aici, de componente ale unui organism viu. Un deget al unui sfânt nu mai face parte din organismul viu al sfântului. Nu biologic. Este, deci, impropriu să spunem că moaștele sunt vii, dacă nu precizăm că ne referim la altceva decât la viața biologică a omului respectiv. În al treilea rând, o condiție a vieții unui organism, organ, țesut sau celulă o reprezintă schimburile. Celula, de pildă, este vie cât timp au loc schimburi permanente între substanțele din jurul celulei, care alcătuiesc mediul intern al organismului, și substanțele din interiorul celulei. Trecerile acestea permanente ale substanțelor de o parte și de alta a membranei celulare, prin "porțile" sau canalele ionice etc., sunt absolut necesare pentru viață. Deîndată ce schimbul dintre interior și exterior a încetat, celula moare. Pompa de sodiu și potasiu, pompa ionilor de calciu sunt exemple banale pe care le cunosc și elevii din clasa a șaptea, astăzi, în vremile moderne...:) Este exclus ca în celulele care alcătuiesc moaștele să mai fie această mișcare a substanțelor de o parte și de alta a membranelor. În al patrulea rând, orice organism viu realizează câteva funcții: mișcare, hrănire, apărare, reproducere, creștere, dezvoltare etc. Nu cred că moaștele vreunui sfânt realizează astfel de funcții.... Le-a văzut careva crescînd, dezvoltîndu-se ș.a.m.d.? Rezultă că moaștele nu pot fi considerate vii, în sens biologic. Sunt componete ale unui corp (organism) mort, biologic mort. Sunt materie moartă. Rămâne, astfel, să căutăm alt sens pentru a susține că moaștele sunt vii. În orice caz, dacă susținem că moaștele sunt vii în sensul obișnuit al termenului, mă tem că afirmăm o bazaconie teribilă. Deci, în ce sens putem afirma că moaștele sunt vii? Deși sunt materie moartă, pe de altă parte... Adică sunt în același timp și moarte și vii...:) |
|