Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica ortodoxa > Despre Biserica Ortodoxa in general
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 31.07.2015, 22:33:46
cristiboss56's Avatar
cristiboss56 cristiboss56 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.12.2006
Locație: Oricare ar fi vicisitudinile zilelor și anilor,oricare ar fi durata lor,vine ora răsplatei:BRĂTIANU
Religia: Ortodox
Mesaje: 32.330
Implicit

Cât de important vedeți rolul unui duhovnic în viața familiei?
Este o problemă căreia Biserica îi conferă o foarte mare importanță. În parohiile ortodoxe este luată în considerare fiecare familie, văzând puterea ei, credința, profunzimea iubirii care există în cadrul cuplului, experiența pe care soții o au în legătură cu Dumnezeu, anturajul comunității creștine. În funcție de aceste elemente diferite, este, într-adevăr, că părintele duhovnicesc este printre noi, în familie, pentru a manifesta dragostea și ocrotirea cea părintească a lui Dumnezeu. Noi așteptăm de la părintele duhovnic, care ne ajută cu multă iubire, cu multă răbdare câteodată chiar mustrându-ne, dar cu bunătate, sprijin binecuvântat pentru a ne trăi viața după voia lui Dumnezeu, spre a ne elibera de patimile noastre, din deznădejde.
Este foarte important ca familia sau cuplul să creadă cu adevărat în Dumnezeu și în Taina Preoției. Este necesară o relație de încredere, iar nu una de autoritate. În Biserică nu e vorba de o autoritate din afară, ci de o relație bazată pe încredere. Dacă îi ascultăm pe preoții și episcopii noștri, e pentru că noi credem în validitatea Tainei Preoției.
Preotul sau părintele duhovnicesc, în cadrul cuplului, este un îndrumător sufletesc și psihologic, o expresie a paternității pentru noi. Trebuie să-i facem cunoscute toate ascunzișurile relației noastre, să-i dezvăluim toate problemele ca unui părinte, pentru a putea aborda aceste lucruri uneori dureroase, dar care ne întunecă viața, pentru a fi plăcuți întotdeauna lui Dumnezeu. Nu trebuie să ne întemeiem viața noastră pe cerințele tot mai păgubitoare ale societății de azi, ci trebuie să viețuim după cum ne sfătuiește Biserica. De aceea, se cuvine a cere preoților noștri să ne asculte, să ne povățuiască și să ne ajute să purtăm crucea de-a lungul întregului drum al vieții noastre.
(Părintele Marc-Antoine Costa de Beauregard, Tineretul ortodox și societatea modernă, Editura Doxologia, Iași, 2014, pp. 33-35)
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie.
(Părintele Alexander Schmemann)
Reply With Quote
  #2  
Vechi 02.08.2015, 22:30:22
cristiboss56's Avatar
cristiboss56 cristiboss56 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.12.2006
Locație: Oricare ar fi vicisitudinile zilelor și anilor,oricare ar fi durata lor,vine ora răsplatei:BRĂTIANU
Religia: Ortodox
Mesaje: 32.330
Implicit

Când anume cunoaștem că am sporit în rugăciune și smerenie?

- Sporești în rugăciune și smerenie atunci când simți nevoia să te rogi, așa cum simți nevoia de aer și apă. Există o chemare ascunsă în tine care te îndeamnă continuu să ceri, să mulțumești și să lauzi pe Creatorul tău, eul din tine care se vrea la Tatăl și la mama lui. El dorește să se biruiască pe sine, dar se vede slab și neputincios. El nu vrea să fie rob, adică împătimit, purtând un nume atât de mare, de creștin, ci se vrea lângă Stăpânul și Răscumpărătorul său.
Astfel, sufletul se trezește în om și simte cum inima rănită de dor se apropie de Dumnezeu să comunice. Așa încep marile treziri spre viață în Dumnezeu. Ecoul acesta armonios pe care-l auzi în tine este semnul că ești viu și vrei să rămâi omul viu în bucuria harului Celui dădător de viață. Sfântul Ciprian zice: "Cum vrei să fii auzit de Dumnezeu, când nici tu nu te auzi pe tine însuți!" Sau:"Spune-mi unde ești atunci când nu te afli înăuntrul tău?" Și iarăși: "Darul anume își face loc în noi, pe măsură ce se trezește eul nostruși sunt dezrădăcinate patimile." Când inima se va curăți de patimi, atunci se va înflăcăra simițirea către bunul Dumnezeu.
Părintele Arsenie Papacioc
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie.
(Părintele Alexander Schmemann)
Reply With Quote
  #3  
Vechi 02.08.2015, 22:32:14
cristiboss56's Avatar
cristiboss56 cristiboss56 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.12.2006
Locație: Oricare ar fi vicisitudinile zilelor și anilor,oricare ar fi durata lor,vine ora răsplatei:BRĂTIANU
Religia: Ortodox
Mesaje: 32.330
Implicit Biserica condamnă relațiile premaritale și în afara căsătoriei

Cinstind „nunta cinstită și patul neîntinat”, Biserica condamnă relațiile premaritale și în afara căsătoriei, considerându-le păcate. „Desfrânarea nu poate fi socotită căsătorie, scrie Sfântul Vasile cel Mare, și nici chiar începutul ei.” Bărbatul care întreține relații sexuale cu o femeie, chiar dacă această persoană este logodnica lui, nu are dreptul să fie ridicat la treapta preoției (Regula 68 a Sfântului Vasile cel Mare). Drept consecințe ale relațiilor premaritale sunt sarcinile pierdute, nașterea pruncilor morți, copiii cu handicap, destrămarea căsniciei.
Ceea ce i se poate trece cu vederea unui necredincios nu i se poate ierta unei persoane credincioase: cui i se dă mult, i se cere mult. De obicei, cei care nu se păstrează curați până la căsătorie nu reușesc să păstreze căsnicia. Unui eretic convertit la ortodoxie i se permite să devină preot, dar nu și creștinului care a căzut în păcatul desfrânării sau care s-a căsătorit a doua oară (canonul 17 din Pravilele Apostolice, regula 12 a Sfântului Vasile cel Mare).
Tinerii ortodocși trebuie să evite relațiile premaritale. Această regulă se referă și la persoanele care au hotărât să se căsătorească a doua oară. Vom mai spune o dată: relațiile sexuale întreținute înainte de căsătorie, chiar și cu viitorul soț, pot fi comparate cu săvârșirea Liturghiei în lipsa harului preoției. Pe prima o numim desfrânare, pe a doua – blasfemie. Această comparație este legitimă, întrucât relațiile dintre soți se aseamănă cu cele dintre Hristos și Biserică.
Pr. Prof. Gleb Kaleda
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie.
(Părintele Alexander Schmemann)
Reply With Quote
  #4  
Vechi 04.08.2015, 22:07:38
cristiboss56's Avatar
cristiboss56 cristiboss56 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.12.2006
Locație: Oricare ar fi vicisitudinile zilelor și anilor,oricare ar fi durata lor,vine ora răsplatei:BRĂTIANU
Religia: Ortodox
Mesaje: 32.330
Implicit Valoarea rugăciunii lui Iisus

Orbii au rostit cuvintele „Fiul lui David, ai milă de noi” (Matei 20, 30), ceea ce înseamnă „Iisuse, ai milă de noi” și le-a fost redată vederea; leproșii au spus-o și s-au vindecat de lepra lor (Luca 4, 27) etc. Rugăciunea „Doamne, Iisuse Hristoase, Fiul lui Dumnezeu, miluiește-mă pe mine, păcătosul” are două puncte de sprijin: cel dogmatic – recunoașterea Dumnezeirii lui Hristos – și cel de cerere – rugăciunea pentru mântuirea noastră. Cu alte cuvinte, mărturisirea credinței în Hristos este legată de mărturisirea neputinței noastre de a fi mântuiți doar prin puterea noastră. Aceasta spune totul, și întreaga luptă a creștinului își are temelia pe aceste două lucruri: credința în Hristos și cunoștința păcătoșeniei noastre. Astfel, rugăciunea lui Iisus arată în câteva cuvinte toată strădania credinciosului și sintetizează întreaga învățătură dogmatică a Bisericii noastre Ortodoxe.
Ajungem la această îndoită cunoaștere prin rugăciunea lui Iisus. Sfântul Maxim arată că patima mândriei stă în a nu lua în seamă două lucruri: a nu lua în seamă puterea dumnezeiască și slăbiciunea omenească. Și această dublă nesocotință dă naștere unei „minți dezordonate”. Prin urmare, cel mândru este omul nesocotinței, în timp ce dimpotrivă, cel smerit este omul îndoitei cunoașteri. Ultimul își cunoaște propria slăbiciune și puterea lui Hristos. Așadar, prin rugăciunea lui Iisus, noi cunoaștem și mărturisim puterea lui Hristos (Doamne, Iisuse Hristoase, Fiul lui Dumnezeu) ca și propria noastră slăbiciune (miluiește-mă pe mine, păcătosul). Atingem în acest fel starea binecuvântată a smereniei. Unde este smerenia este și harul lui Hristos, și acest har este Împărăția Cerurilor. Vezi atunci valoarea rugăciunii lui Iisus? Vezi că putem câștiga Împărăția Cerurilor prin puterea ei?
Mitropolitul Ierothei Vlahos
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie.
(Părintele Alexander Schmemann)
Reply With Quote
  #5  
Vechi 05.08.2015, 16:39:17
redemptor redemptor is offline
Banned
 
Data înregistrării: 06.03.2013
Mesaje: 165
Implicit Părintele Gherontie Ghenoiu (1910-1984)

œMărturisirea ș™™i împărtăș™™ania deasă îl fac pe creș™™tin să sporească cel mai mult în viaț››a duhovnicească. Credinciosului pregătit după putere, potrivit învățăturii Bisericii noastre Ortodoxe, nu i se poate refuza niciodată Sfînta Împărtăș™™anie. Rostul Sfintei Liturghii tocmai acesta este: ca să ofere cele sfinte nu numai preotului slujitor, ci și credincioș™ilor bine pregătiți.œ






Sursa: Convorbiri Duhovniceș™™ti I Arhim. Ioanichie Bălan - Editura Episcopiei Romanului ș™™i Huș™ilor 1993

Last edited by redemptor; 06.08.2015 at 01:52:21. Motiv: ș and ț
Reply With Quote
  #6  
Vechi 06.08.2015, 21:34:57
cristiboss56's Avatar
cristiboss56 cristiboss56 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.12.2006
Locație: Oricare ar fi vicisitudinile zilelor și anilor,oricare ar fi durata lor,vine ora răsplatei:BRĂTIANU
Religia: Ortodox
Mesaje: 32.330
Implicit Pregătirea înainte de împărtășire

Pregătirea ce avem a face în vederea acestei Sfinte Taine se împarte în trei: înainte, în timpul și după împărtășire. Înainte de împărtășire se cuvine a ne curați cu taina pocăinței și a mărturisirei de întinăciunea păcatului de moarte cât și a celorlalte păcate ce am săvârșit. Trebuie păzit canonul dat de duhovnic.
Apoi, cu toată inima și cu tot sufletul, trebuie să ne dăm lui Iisus Hristos și la tot ce îi place Lui, căci și El în această Taină ne dă Trupul și Sângele său, cu sufletul și cu Dumnezeirea. Mai mult, având în vedere că darul nostru comparat cu al Lui nu e nimic, ori este foarte mic, se cade să dorim a avea un dar atât de mare cât i-ar aduce toate făpturile omenești și cerești și să-l dăm dumnezeestii Lui măriri.
De aceea, când vrei să primești această Taină, pentru a fi biruit vrăjmașul tău și al Lui, înainte de împărtășire, de cu seară sau și mai înainte, cugetă la pofta Fiului lui Dumnezeu a-i da loc să intre în inima ta prin această Taină, a se uni cu Tine și a-ți ajuta să învingi orice pasiune.
Această poftă a Domnului e atât de mare și nemărginită, încât nu poate fi cuprinsă deplin de mintea creată.
Pentru a te face cumva încăpător ei, du-te cu mintea la două lucruri: unul e plăcerea inexprimabilă a prea bunului Dumnezeu a se afla cu noi, căci această unire cu oamenii a numit-o desfătarea și răsfățarea Lui: „Desfătarea mea cu fiii oamenilor” (aceasta o spune și Fericitul Augustin în Rugăciunile lui, dar în ce parte a Scripturii este deși am căutat, nu știu unde anume se găsește), iar cealălaltă este a socoti că Dumnezeu urăște foarte mult păcatul, căci e potrivnic unirii Lui cu noi cea atât dorită, și potrivnic dumnezeeștilor Lui săvârșiri. Din fire desăvârșită, bunătate, lumină curată și nemărginită frumusețe, Domnul nu poate decât să urască din fire păcatul. Acesta nu este decât răutate desăvârșită, întuneric, lipsă și grozavă nesuferire a sufletelor noastre.
Această urâciune a lui Dumnezeu este atât de arzătoare și mare contra păcatului, încât pentru stricăciunea lui s-au rânduit și s-au făcut de la început până la sfârșit toate lucrurile așezământului vechi și nou. Mai ales ale Patimilor Lui.
De aceea, unii teologi și dascăli zic că Iisus Hristos pentru a șterge de la noi toată greșeala, până la cea mai mică, dacă ar fi fost nevoie, era gata ca iar să primească nenumărate morți.
Oricât de puțin ai înțelege din aceste cugetări marea dorință a lui Dumnezeu de a intra în inima ta, pentru a zdrobi pe ai tăi și ai Lui vrăjmași, se va aprinde în tine o mare dorință de a-L primi ca să lucreze în tine această desăvârșire. Îmbărbătat și cu îndrăzneală din nădejde, că la tine va veni cerescul tău voievod, cheamă de multe ori la luptă acea patimă ce voiești a o birui, să o surpi cu mai multă putere, cu îndoită și întreită tărie, urându-o și ridicând virtuți contra acelei patimi. Aceasta să o faci seara.
Dimineața, puțin înainte de Cuminecătură, aruncă o mică privire a gândului la cele făcute, de la ultima Cuminecătură până atunci, toate săvârșite cu atâta nepăsare ca și când n-ar fi fost Dumnezeu să te vadă și să te judece, ori n-ar fi suferit pentru tine atâtea patimi pe cruce.
Căci și tu ai ales și ai cinstit mai ales poftele urâte, iar nu voința lui Dumnezeu. Cugetând astfel spre marea ta rușine și sfânta frică, vei fi rușinat de nerecunoștința și nevrednicia ta.
Apoi, meditează că adâncul neajuns al bunătății Dumnezeului tău cheamă la ale Lui taine adâncul ingratitudinei tale și al micii tale credințe, apropie-te cu îndrăzneală, oferă-i loc desfătat în inimă ca să devină de-a binelea Stăpân și Domn. Cum? Ce fel?
Când vei smulge din inima ta orice așezare și dragoste de creaturi, închide-o pentru a nu intra nimeni altul decât Dumnezeul tău.
Nicodim Aghioritul
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie.
(Părintele Alexander Schmemann)
Reply With Quote
  #7  
Vechi 06.08.2015, 23:47:46
redemptor redemptor is offline
Banned
 
Data înregistrării: 06.03.2013
Mesaje: 165
Implicit Arhimandritul Sofian Boghiu (1912-2002)

œPentru oprirea prozelitismului sectar, atît preoții, cît și călugării trebuie mai întîi să trăiască ei înșiși o viață duhovnicească, evanghelică fără de prihană, ceea ce știu că este foarte greu. Apoi să studieze temeinic abaterile sectelor, să facă vizite acasă credincioșilor loviți de secte; să le vorbească blînd din Sfînta Scriptură, arătîndu-le adevărul, și să le spună de cîte daruri se lipsesc nevenerînd pe Maica Domnului, lipsindu-se de Sfintele Taine, necinstind Sfînta Cruce, icoanele, Biserica și sfinții, toate fiind absolut necesare pentru mîntuire.œ






Sursa: Convorbiri Duhovnicești I Arhim. Ioanichie Bălan 1993

Last edited by redemptor; 07.08.2015 at 00:05:26.
Reply With Quote
Răspunde



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Daca pot primi niste raspunsuri andrei23 Generalitati 28 19.06.2011 18:13:32
Caut niste raspunsuri NeInocentiu Secte si culte 108 18.04.2011 13:43:12