Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica ortodoxa > Despre Biserica Ortodoxa in general
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 22.07.2015, 23:59:44
cristiboss56's Avatar
cristiboss56 cristiboss56 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.12.2006
Locație: Oricare ar fi vicisitudinile zilelor și anilor,oricare ar fi durata lor,vine ora răsplatei:BRĂTIANU
Religia: Ortodox
Mesaje: 32.330
Implicit

Stim aceasta, „cuvântul Crucii pentru cei ce pier e nebunie; pentru noi, însă, cei ce ne mântuim, este puterea lui Dumnezeu”. De bună seamă: pentru cei ce pier în păcatele lumii e o nebunie ca Atotputernicul Creator să moară răstignit între doi tâlhari; e o nebunie ca cel ce a fost lovit peste obrazul drept să întoarcă și pe cel stâng; e o nebunie să ierți și să iubești pe vrăjmașii tăi. Dar pentru noi, cei ce ne mântuim, este cea mai mare putere din lume. Însă unde își găsește explicația această nemaipomenită forță de răsturnare a răului din lume? Credem că numai în faptul simplu ca lumina zilei ce ni se descoperă în scrierile sfinte. Și anume: „Lupta noastră nu e împotriva sângelui și a trupului”, deci nu împotriva oamenilor care sunt frații noștri, ci „împotriva uneltirilor diavolului, împotriva duhurilor răutății, răspândite în văzduhuri”. Din Sfânta Scriptură, din scrierile Sfinților Părinți și din Viețile Sfinților se vede lămurit că oamenii lumii cu care ne războim nu sunt decât niște sărmane marionete, mai mult sau mai puțin conștiente, mânuite de nevăzutul dumnezeu al întunericului și al minciunii. Luptându-ne cu omul rău, noi nu facem decât să intensificăm răul, molipsindu-ne și noi de răul vrăjmașului sau dușmanului nostru. Dar prin Cruce și prin armele lui Dumnezeu noi țintim, ca și David, nu în gloata de filisteni, ci în uriașul Goliat, iar după prăbușirea acestuia din urmă se prăbușesc, implicit, armate întregi de vrăjmași văzuți.
Arhimandrit Paulin Lecca
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie.
(Părintele Alexander Schmemann)
Reply With Quote
  #2  
Vechi 23.07.2015, 00:01:01
cristiboss56's Avatar
cristiboss56 cristiboss56 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.12.2006
Locație: Oricare ar fi vicisitudinile zilelor și anilor,oricare ar fi durata lor,vine ora răsplatei:BRĂTIANU
Religia: Ortodox
Mesaje: 32.330
Implicit

Curajul este de mai multe feluri. Dar cel mai primejdios dintre toate este îndrăzneala oamenilor care nu au nimic de pierdut. A nu avea nimic de cele materiale, a nu fi stăpânit de nici o patimă, a socoti bunurile trecătoare drept niște gunoaie, a fi cu ochii țintă la viața de dincolo, a iubi din tot sufletul pe Iisus - iată în ce constă puterea subiectivă a creștinilor care i-au biruit pe păgâni. Și dacă, pe deasupra, se mai adaugă disprețul față de moarte, bucuria de a suferi pentru Hristos și dorul nestăpânit pentru a trece în viața de dincolo, atunci, într-adevăr, virtuțile creștine, armele de care vorbește Sfântul Apostol Pavel și puterea Duhului Sfânt care le pătrunde ca un foc, devin de nebiruit, mai mult: cea mai formidabilă victorie din lume nu se poate obține decât prin smerita moarte de pe Cruce. Așa a biruit Iisus lumea, așa au biruit sfinții pe diavol și împărățiile lumii și numai așa putem birui și noi pe vrăjmașii noștri văzuți și nevăzuți.
Arhimandrit Paulin Lecca
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie.
(Părintele Alexander Schmemann)
Reply With Quote
  #3  
Vechi 23.07.2015, 22:29:52
cristiboss56's Avatar
cristiboss56 cristiboss56 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.12.2006
Locație: Oricare ar fi vicisitudinile zilelor și anilor,oricare ar fi durata lor,vine ora răsplatei:BRĂTIANU
Religia: Ortodox
Mesaje: 32.330
Implicit

Ingăduie Dumnezeu să petreacă ceasuri grele credinciosul, dar numai ca să devină vădită dragostea lui față de Dumnezeu și ca să primească mai multe cununi. Când după multe ispite ale demonului i s-a arătat Domnul Sfântului Antonie, acela i-a spus: „Doamne, unde ai fost atâta timp de când rabd ispitele? Și Domnul i-a răspuns: Aici eram și urmăream lupta ta” (Sfântul Athanasie cel Mare, Viața Sfântului Antonie cel Mare). Domnul întotdeauna este de față în lupta noastră, dar de multe ori Își ascunde prezența, ca să ne învrednicească să primim bucuria, slava și cununile biruinței. Nu trebuie să ne scape aici cât de dur și de intens este războiul vrăjmașului pentru acela care se întoarce și începe să umble pe calea lui Dumnezeu. Atunci împreună cu lupta lui lăuntrică, pentru a depăși relele lui obiceiuri și păcate are de înfruntat și mediul lui, rude și prieteni pe care îi pune ispita, încă și în necunoștință, să îl îngreuneze în diferite chipuri. Prin provocările lor, prin faptul că-i amintesc vechile lui obiceiuri, prin faptul că-i spun: ce-ai pățit tu, om tânăr și vesel să te duci la Biserică, lasă acestea pentru vremea când vei îmbătrâni și multe altele. Ispitele Sfântului Antonie nu s-au oprit până la sfârșitul vieții lui. Citim în viața lui că vizitatorii care se duceau să se sfătuiască cu el la chilia lui, în pustie, auzeau zgomotele demonilor prin care aceia încercau să-l influențeze pe Sfântul și să-l smulgă din rugăciunea lui. Ispitele nu ne vor lăsa niciodată în viața aceasta, care este un loc al luptei și nu al odihnei, dar luptătorul viteaz nu le dă importanță și nu se lasă influențat de ele. Doar că devin prilejuri pentru trezvie duhovnicească, smerenie, refugiu la acoperământul lui Dumnezeu și, în general, pentru progres duhovnicesc.
Unul dintre războaiele demonilor este și cel provocat de gândurile de hulă, care sunt semănate în mintea unora dintre frați și îi tulbură foarte tare sau și altele, gândurile necurate prin care demonii îi chinuiesc cu stăruință. Când credinciosul nu participă la ele nici măcar pentru puțin și nu le primește, nu este vinovat și nu păcătuiește. Este război care este adus din pizma și răutatea demonilor și de aceea nu trebuie să deznădăjduiască sau să se împuțineze cu sufletul, ci să le disprețuiască și să se refugieze cu smerenie la Cel Atotputernic. Și Acela când va considera potrivit ceasul îi va lua ispita. Vrednici de compătimire sunt acei frați care din neștiință consideră, atunci când întâmpină o asemenea ispită, că păcătuiesc ei înșiși și sunt vinovați pentru asta cu rezultatul că se necăjesc peste măsură, fără să poată găsi o soluție. E nevoie să alerge la duhovnicul lor și la studiul părinților ca să poată înțelege ispita și să o înfrunte corect. A zis unul dintre sfinți: „Era un cinstit bătrân dintre anahoreți și l-am vizitat odată când eram supărat de ispite. Acesta era bolnav și stătea întins. După ce l-am salutat, m-am așezat lângă el și i-am spus: Roagă-te, părinte, pentru mine fiindcă sunt în mare întristare din pricina ispitelor demonilor. Acesta când a deschis ochii lui și a luat aminte la mine și mi-a zis: „Fiule, tu ești tânăr și nu îngăduie Dumnezeu să-ți vină ispite”. Și eu i-am răspuns: „Și tânăr sunt, și am și ispite care sunt potrivite celor tari și înaintați”. Și același iarăși a zis: Prin urmare, Dumnezeu vrea să te facă înțelept. Și eu am zis: Cum să mă facă înțelept? Fiindcă eu în fiecare zi gust moartea. Și acela iarăși: Dumnezeu te iubește, taci. Dumnezeu intenționaează să-ți dea harul Lui. (Era vorba de războiul din timpul somnului). Și a continuat. Află, fiule, că treizeci de ani m-am războit cu demonii și după ce a trecut al 20-lea an nu am simțit nici un ajutor. După ce au trecut douăzeci și cinci, am început să aflu puțină odihnă. Și pe măsură ce timpul trecea, ispitele creșteau. Și când a trecut al 27-lea și a venit următorul s-au înmulțit ispitele încă și mai mult. Când a trecut al 30-lea an și s-a apropiat de sfârșit, atât de mult s-a întărit și a sporit odihna încât nu puteam să conștientizez starea la care am ajuns. Și a încheiat: Când vreau să mă ridică și să fac rugăciunea, trei zile dacă rămân în rugăciune, din pricina intensei prezențe a lui Dumnezeu înlăuntrul meu, nu simt deloc osteneala. Iată ce odihnă fără de sfârșit mi-a dăruit lucrarea care a ținut atât de mult timp. (Avva Isaac, Cuvinte ascetice, Cuvântul 3, Ed. Spanou, Athena, p. 13) „Nu se compară ostenelile pentru adevăr în această viață cu bucuria duhovnicească care s-a pregătit pentru cei care rabdă și luptă pentru bine” (Avva Isaac, op. cit., Cuvântul 23, p. 91).
Arhimandritul Tihon
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie.
(Părintele Alexander Schmemann)
Reply With Quote
  #4  
Vechi 25.07.2015, 23:31:14
cristiboss56's Avatar
cristiboss56 cristiboss56 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.12.2006
Locație: Oricare ar fi vicisitudinile zilelor și anilor,oricare ar fi durata lor,vine ora răsplatei:BRĂTIANU
Religia: Ortodox
Mesaje: 32.330
Implicit

Un suflet fără răutate, simplu, smerit, blând, care își dezrădăcinează egoismul cu toate patimile lui, este ca o unealtă docilă în mâinile unui meșter. Printr-un asemenea suflet care, în locul egoismului, se umple de darurile Sfântului Duh, Dumnezeu lucrează, zidește, dărâmă și arde puterile vrăjmașe așa cum un electrician se folosește de aparatul său electric de sudură. Și tocmai de aceea o unealtă și un vas ales al lui Dumnezeu spune despre sine: „Prin darul lui Dumnezeu sunt ceea ce sunt”, „nu eu mai trăiesc, ci Hristos trăiește întru mine”, iar Sfântul Serafim de Sarov învață că întregul scop al vieții noastre nu este decât acumularea Duhului Sfânt. Dacă în lupta cu noi înșine vom dobândi darul Duhului Sfânt, atunci nici furtuna, nici ploile, nici vânturile, nici oamenii și nici demonii nu ne vor putea face vreun rău. Dimpotrivă, un astfel de suflet plin de energia divină va opri furtuna și vânturile ca să se facă liniște, va despica în două Marea Roșie, va scoate apă din piatră seacă, va învia morții și, ceea ce este mai important decât orice, va învia mii de suflete, scoțându-le din mormintele patimilor și păcatelor. Fierul roșu aplicat pe mușcătura de șarpe îl scapă pe om din ghearele morții, dar ceea ce arde otrava vechiului balaur nu e fierul voinței noastre personale, ci focul cel ceresc de care e pătruns fierul.
Arhimandrit Paulin Lecca
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie.
(Părintele Alexander Schmemann)
Reply With Quote
  #5  
Vechi 26.07.2015, 23:19:50
cristiboss56's Avatar
cristiboss56 cristiboss56 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.12.2006
Locație: Oricare ar fi vicisitudinile zilelor și anilor,oricare ar fi durata lor,vine ora răsplatei:BRĂTIANU
Religia: Ortodox
Mesaje: 32.330
Implicit

Să-L așezăm pe Hristos, Domnul nostru, ca pe un soare sus pe cerul sufletului nostru, și atunci El ne va lumina și ne va încălzi întreg pământul vieții noastre, care nu va întârzia să-și aducă roadele sale. Atunci, soarele omului vechi „se va întuneca și luna nu-și va mai da lumina sa, iar stelele vor cădea din cer” (Matei 24, 29). Așa a fost Sfântul Antonie cel Mare, care, deși neînvățat, îi întrecea cu mult în înțelepciune pe filozofii care își luminau mintea numai cu „lampa” și „soarele” științei veacului acestuia. Și fiindcă nu oricine poate ajunge la această înaltă treaptă de înțelepciune, ori de câte ori suntem în vreo nedumerire, trebuie să alergăm la scrierile Sfinților Părinți și la cele șapte sinoade ecumenice care nu se abat de la Evanghelia lui Iisus. Aceștia să ne fie cei dintâi duhovnici; iar în al doilea rând, „pruncii”, cărora Dumnezeu le-a descoperit adevărul ascuns de la înțelepți. Și atunci, de va fi vorba de diavolul și de slugile lui, trebuie să fim „șerpi”, iar de va fi vorba de Iisus și de Evanghelia Lui, trebuie să fim „porumbei” și „prunci” fără răutate și fără vicleșug.
Sfinții, luminați de Duhul Sfânt, erau mai înțelepți decât șerpii demonici, fiindcă presimțeau și sfărâmau toate cursele diavolului, dar erau mai blânzi decât porumbeii, fiindcă se dădeau învinși în fața oamenilor, iubeau pe vrăjmașii lor, nu se mâniau și nu-i urau.
Și în această privință, ei au luat pildă de la Mântuitorul, care în ce privește trupul și cele materiale a cedat până a fost zdrobit cu totul pe Cruce, iar în ce privește sufletul și cele spirituale, a fost de o intransigență ce a biruit și a zdrobit lumea.
(Arhimandrit Paulin Lecca, Adevăr și Pace. Tratat teologic, Editura Bizantină, București, 2003, pp. 194-195)
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie.
(Părintele Alexander Schmemann)
Reply With Quote
  #6  
Vechi 28.07.2015, 23:22:33
cristiboss56's Avatar
cristiboss56 cristiboss56 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.12.2006
Locație: Oricare ar fi vicisitudinile zilelor și anilor,oricare ar fi durata lor,vine ora răsplatei:BRĂTIANU
Religia: Ortodox
Mesaje: 32.330
Implicit

Ființa umană a fost creată spre comuniune, sprepărtășie reciprocă și de aceea ea nu se realizează deplin decât în relație cu o altă persoană. Dacă necazurile sau încercările sunt trăite adesea în izolare, în solitudine, bucuriile, pentru a-și descoperi cât mai mult din valențele lor, trebuie trăite în comuniune. Dacă omul preferă să se izoleze în durerile sale și să le trăiască personal, în reușitele și împlinirile sale simte nevoia să le împărtășească și altora, pentru a le înfrumuseța universul existenței lor și a le îmbogăți viața.
Necazul se trăiește adesea în izolare, bucuria prin participare, suferința personală în singurătate și interioritate, fericirea în comuniune și prin comunicare.
Însă nu orice prietenie este o binecuvântare, ci doar prietenia curată și sinceră, prietenia bazată pe unitate de gândire și simțire, pe compatibilitatea de trăire, nu pe calcule mercantile. Astfel de prieteni duhovnicești „covârșesc pe părinți și pe fii”.
Dacă prieteniile lumești se uită încetul cu încetul, odată cu trecerea timpului, cu mărirea distanței, cu schimbarea concepțiilor, prieteniile cele duhovnicești, construite pe temelia virtuților creștine, nu mor niciodată, ci se intensifică și sporesc.
La baza tuturor acestor relații trebuie să se afle dragostea de Dumnezeu: „Dragostea de aproapele, întemeiată pe dragostea de Hristos, este trainică, nestricată, nebiruită, nesfarâmată. N-o pot sfărâmă nici calomniile, nici primejdiile, nici moartea, nici altceva asemănător. Orice ar pătimi un om care iubește pe aproapele său nu va înceta niciodată a-l iubi, pentru că se uită la pricina dragostei sale, la Hristos. Dar cel ce iubește pentru că e iubit și el, la rândul său, o termină repede cu dragostea dacă prietenul său îl supără cu ceva; dimpotrivă, cel legat de semenul său cu lanțul dragostei de Hristos niciodată nu va pune capăt prieteniei” (Sfântul Ioan Gură de Aur).
Preot Ioan. C. Teșu
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie.
(Părintele Alexander Schmemann)
Reply With Quote
  #7  
Vechi 28.07.2015, 23:38:21
cristiboss56's Avatar
cristiboss56 cristiboss56 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.12.2006
Locație: Oricare ar fi vicisitudinile zilelor și anilor,oricare ar fi durata lor,vine ora răsplatei:BRĂTIANU
Religia: Ortodox
Mesaje: 32.330
Implicit

Ierarhia familială, hegemonia bărbatului în familie este o temă foarte dureroasă în vremea noastră. În Occident, unde feminismul a repurtat de multă vreme o victorie totală, ea e supusă unui tabu tacit. A scrie sau a vorbi despre faptul că soțul este capul familiei este ceva de neconceput. Soțul și soția sunt priviți doar ca parteneri cu drepturi egale în proiectul de afacere numit „familie”. Până și în literatura psihologică creștină despre familie și căsătorie care este editată, să zicem, în America, problema ierarhiei familiale este evitată cu grijă – și asta cu toate că protestanții cunosc Biblia, se poate spune, pe dinafară și știu toate pasajele din Sfânta Scriptură în care se vorbește despre ierarhia familială: Facere 3, 16, I Petru 3, 1, Efeseni 5, 22-24, Coloseni 3, 18 și așa mai departe. Și totuși, corectitudinea politică precumpănește. (...)
Toate acestea sunt însă în Occident, dar la noi care e situația? Și la noi răsună tot mai des, chiar și în mediul ortodox, glasuri care afirmă că soția poate să fie fără nici o problemă cap de familie, de vreme ce societatea s-a schimbat și femeile pot avea studii mai înalte decât bărbații, se pot orienta mai bine într-o mulțime de probleme și pot câștiga mai mult decât soții lor. Uneori auzi asemenea declarații chiar și din gura unor preoți.
Faptul că în ziua de azi vedem foarte puțini bărbați puternici și responsabili, care să poată fi capi ai femeilor și familiilor lor, nu înseamnă că Sfânta Scriptură e învechită și că tot ce se spune în ea despre ierarhia familială are nevoie de revizuire. Firea bărbatului și cea a femeii n-au suferit schimbări, s-a schimbat mentalitatea oamenilor, perspectiva asupra acestei probleme, dar sarcina Bisericii și a familiilor ortodoxe este tocmai cea de a da mărturie lumii care a înnebunit despre faptul că tot ce spune Biblia despre bărbat și femeie este un adevăr nestrămutat, dovedit de întreaga istorie a omenirii.
Da, în ziua de astăzi putem vedea foarte frecvent familii în care femeia îndeplinește rolul de cap, iar bărbatul se află într-o situație subordonată, dar credeți că ei sunt fericiți în condițiile acestea? Căci scopul familiei nu este cel de a funcționa așa, târâș-grăpiș, ci de a trăi în fericire, în dragoste și în unitate.
Pr. Pavel Gumerov
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie.
(Părintele Alexander Schmemann)
Reply With Quote
Răspunde



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Daca pot primi niste raspunsuri andrei23 Generalitati 28 19.06.2011 19:13:32
Caut niste raspunsuri NeInocentiu Secte si culte 108 18.04.2011 14:43:12