![]() |
![]() |
|
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Dar cu postul la musulmani cum rămâne? cum n-avem un musulman printre noi care să ne explice, am cules câteva informatii de pe wikipedia.
The predominant practice during Ramadan is fasting from dawn to sunset. The pre-dawn meal before the fast is called the suhur, while the meal at sunset that breaks the fast is the iftar. Considering the high diversity of the global Muslim population, it is impossible to describe typical suhur or iftar meals. Muslims also engage in increased prayer and charity during Ramadan. Ramadan is also a month where Muslims try to practice increased self-discipline. This is motivated by the Hadith, especially in Al-Bukhari and Muslim, that "When Ramadan arrives, the gates of Paradise are opened and the gates of hell are locked up and devils are put in chains." Ramadan of the poor people (1938) : ![]() |
#2
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Dar Hartford intreba daca cunosatem musulmani si daca si noua ni se pare ca se falesc cu postul lor! Deci cam asta este tema topicului. Hardfort a intalnit musulmani care se mandresc/falesc si la fel am intalnit si eu. Daca mai sunt si alti useri care au intalnit musulmani prin Romania sa comenteze si ei ce opinie si-au facut despre ei.
__________________
Cuvine-se cu adevarat sa te fericim pe tine, Nascatoare de Dumnezeu, cea pururea fericita si prea nevinovata si Maica Dumnezeului nostru. Ceea ce esti mai cinstita decat Heruvimii si mai slavita fara de asemanare decat Serafimii, care fara stricaciune pe Dumnezeu-Cuvantul ai nascut, pe tine, cea cu adevarat Nascatoare de Dumnezeu, te marim. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Da, să vedem ce useri se mai găsesc interesati de subiect -
preferabil din cei animati de ură pentru musulmani, într-o autentică trăire crestină ! ![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Ma si mir ce-i cu obsesia asta pt musulmani... Nu te uiti in jurul tau? sau ai ochelari roz? Spirit crestin sau nu,eu nu coalizez cu oamenii rai niciodata,nici nu-I inghit. Asta este,eu o sa-mi iau plata mea dar nu ma mai judeca pt opinia mea ca-s statornica in opinii!
__________________
Cuvine-se cu adevarat sa te fericim pe tine, Nascatoare de Dumnezeu, cea pururea fericita si prea nevinovata si Maica Dumnezeului nostru. Ceea ce esti mai cinstita decat Heruvimii si mai slavita fara de asemanare decat Serafimii, care fara stricaciune pe Dumnezeu-Cuvantul ai nascut, pe tine, cea cu adevarat Nascatoare de Dumnezeu, te marim. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
eu cunosc o familie de musulmaini, imi sunt chiar vecini. Oameni foarte de treaba cu care ma intalnesc aproape zilnic prin jurul blocului sau prin parc. Dar pan sa-i intreb ceva, nici macar nu au pomenit de ramadan sau ceva, iar pe copiii lor nu ii obliga sa tina ramadanul, decat daca vor ei, si cat timp pot si vor.
In jurul meu sunt si alti musulmani, dar inca nu a auzit nici unul sa se mandreasca ca tin ramadanul sau sa fac caz din asta. Cumnata mea are prieteni musulmani (ea a lucrat in ungaria o vreme, unde i-a si cunoscut pe oameni), dar la fel, nu faceau mare caz din asta. Unii fac caz, altii nu; ca si crestinii si postitul, de altfel; nu sunt toti la fel; unii se dau mari, se falesc, altii nu. Yasmina, nu toti sunt teroristi, nu toti bombardeaza, nu toti se sinucid, nu toti ucid crestini, nu toti sunt la fel. Ca vezi in media doar cazurile nasoale si foarte grave e alta problema, dar nu sunt toti asa. Nu judeca un intreg popor, o intreaga religie, pe baza unor exemple negtive.
__________________
Zambeste, maine poate fi mai rau. Iarta, maine poate ai tu nevoie de iertare. Iubeste si nu astepta nimic in schimb. Daruieste si vei primi la randul tau. Traieste ca si cum ar fi ultima ta zi de viata. |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Cunosc si eu musulmani, dar nu i-am auzit/vazut cu postul.
Sunt si la ei mai habotnici si mai putin practicanti. Nu sunt toti la fel. Pe unii nu-i stii ce religie au decat daca afli din ce tara vina. Nu poarta nici basmale nici nimic. Vad aici de toate felurile si infasurati (unele femei in negru si pana la nas) si copile de scoala cu basmale si imbracate etans si altii mai liberali. Am vazut si preoti de-al lor cu imbracamintea speciala. Sunt de diverse feluri. Sunt si oameni mai amarati si foarte bogati. Fel si fel, ca si la la noi sau la alte credinte. Da, stiam si eu ce scrie in articolul pus de Mirela. Stiu ca ei fac milostenie in timpul Ramadanului. Sotul meu a a primit bunatati de la un coleg. Ce sarailie buna! Intr-un an am serbat undeva la un curs putin sarbatorile de iarna cu traditiile noastre: dulciuri specifice, cantari, povestiri. Colegi de alte credinte au participat si ei lucru care m-a impresionat profund. Au adus si ei de acasa preparate de-ale lor si au servit. A fost o atmosfera deosebita. N-am sa uit.
__________________
A fi crestin = smerenie + iubire de aproape |
#7
|
||||
|
||||
![]()
sa traiesti intr-o tara musulmana si apoi sa vezi traire...
__________________
Cel ce nu iubește n-a cunoscut pe Dumnezeu, pentru că Dumnezeu este iubire |
#8
|
|||||
|
|||||
![]() Citat:
Asa cum se vede de la mine, cea mai mare diferenta dintre cum intelegi tu credinta si cum o intelege Ioan Cezar, e ca tu nu (prea) vezi diferenta. In veacul veacului, nu mi l-as putea inchipui pe Ioan Cezar punand acest gen de intrebare ca si cea de mai jos pusa de tine. Pe mine m-a dat gata. Mare mister cum ai ajuns la asemenea concluzie!!! Imi explica si mie cineva cum se alcatuieste in mintea cuiva asemenea inteles total opus? (eventual pe alt topic) Citat:
In viata mea n-am auzit asa intelegere distorsionata. Cum sa pui asemenea intrebare, Sophia? Si de-ar fi vrut sa-si bata cineva joc de tine spunandu-ti ca e interzis sa te bucuri de Craciun, n-ar fi trebuit s-o iei de buna. Pai, care-i mesajul Nasterii Domnului? Ai citit vreodata Evanghelia? Spui ca e sarbatoarea suprema pt. tine si totusi pui intrebarea asta? "Si îngerul le-a zis pastorilor: Nu vă temeți. Căci, iată, vă binevestesc vouă bucurie mare, care va fi pentru tot poporul. Că vi s-a născut azi Mântuitor". N-am auzit predica sau pastorala de Craciun care sa nu ne indemne la bucurie ca ni S-a nascut Dumnezeu-Omul care sa ne scoata din iadul in care zacem morti sufleteste! N-am auzit urare de Craciun, care sa nu transmita bucurie, pace si liniste.. Nu mai vorbesc de versurile colindelor si de cantarile liturgice ale slujbelor: "Astazi S-a nascut Hristos...laudati si cantati si va bucurati (bis)!" "...steaua sus rasare...care bucurie si la voi sa fie, de la tinerete pan' la batranete.." Sa-mi dai si mie linkul catre acele "fire" ca-s tare curioasa cum de-ai inteles tu din spusele altora ca ar fi interzia bucuria de Craciun. ..nici nu mi-l inchipui pe Ioan Cezar facand asemenea afirmatie Citat:
Si inca ceva care arata cat de diferita e abordarea ta fata de a lui ( ca sa ma rezum doar la acest topic). Uite ce subtilitati zice el... Citat:
Citat:
Sophia, n-am nimic cu tine, nu vreau sa te supar, dar cred sincer ca ai o problema. Din tot ce se intampla de Craciun, a intelege nu-stiu-prin-ce-mecanisme-ale-mintii, ca unii sau altii ar fi zis ca e interzisa bucuria de Craciun dar e permisa la Pasti, si a o lua de buna, mi se pare de necrezut. (Daca te consoleaza cu ceva, eu am mai multe. Probleme... Bine.. de alt gen.) mii de scuze pt. offtopic |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Simt nevoia să meditez un pic pe tema asta. Nu pentru a vorbi despre mine, ca subiect major pe aici (cum tinde să se întâmple, din vina mea, desigur), ci pentru a meșteri un pic la (pe lângă?...:) tema care e taina.
Ar merita un topic aparte, bineînțeles, dar mă folosesc de prilej ca să scriu în trecere câteva gânduri, simțăminte, ce-or fi... Poate alții mai vrednici ca mine s-or îndura să abordeze tema asta, cândva, că-i subiect cu totul demn de cugetarea creștinească, îmi pare... Mai întâi, aș vrea să precizez că eu asociez termenul de taină cu liman. Cu odihnă, cu pace. Cu libertate a duhului. Cu împlinire. Evident, în Hristos, în deschiderea sufletului către Duhul, în căutarea Lui, în dorirea Lui, în iubirea Lui. Or, limanul acesta, așa cum îl cuget, e totodată oprire și început. E oprire a unui tip de mișcare (anume cea căzută a minții, cea întunecoasă, cea analitică/rece/raționalistă/obiectualistă) și saltul (prin răpirea care încununează dorirea) în altă mișcare. Aici s-ar putea să mă lovesc de obiecția, bine argumentată, că saltul e în nemișcare. Trec peste asta acum. Apoi, nu îmi pot închipui taina omului ca pe o însușire individuală. Deși se poate manifesta ceva din ea în mod individual. Însă eu văd taina ca pe proprietate de natură/ sorginte colectivă, relațională, în care musai apare o deșertare care amintește (doar atât?) de perihoreză, iubire etc. Aici voiam să ajung! Confuzia dintre om ca mister (însușiri ascunse, inexplorabile, de necuprins în maniera obișnuită a mișcării minții și voinței) și taina persoanei pe care o văd ca libertate de respirare în relație. Un om este o taină în măsura în care un om este bun. Categoria aceasta are sens doar în relație cu alt om. Taina nu îmi pare deloc un termen absolut, ci unul relativ. Realitatea însăși a tainei este relațională. Poate nu întâmplător Biserica este Comuniune, mai întâi, și încă o comuniune Euharistică. O festă uriașă, una perenă, ține însă ochiul minții în zbaterea pe patul lui Procust al narcisismului. Acest nenorocit de narcisism se exprimă în valuri repetate, nesfârșite parcă și înghite orice mișcare născută întru taină, prefăcînd-o în bazaconia misterelor de tot felul, a enigmei și a altor surogate sterile. A cădea din taină în enigmă și mister constituie, pentru mine, o jalnică și lugubră schimonosire a menirii omului. Persoana este taină, da. De aceasta își dă seama omul doar în relație vie, curată, adumbrită de Duhul Iubirii. Cum rar și frumos se întâmplă (depun mărturie) în unele ședințe de consiliere și, cu mult mai puternic și mai înălțător în minunatele adunări/petreceri laloaltă a sufletelor în Comuniunea Euharistică. Când un om înflorește în alt om, reciproc aceasta, prin receptivitate și dăruire simultan, când un om înflorește în Duhul pe măsură ce Duhul înflorește în om, eu numesc asta taină. Taina persoanei. Așa îmi pare, să fiu iertat că am scris cum mi-a venit...:) Doamne ajută și tuturor plecăciune. |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Pentru Delia:
M-am straduit sa gasesc informatiile cerute: 1. Legat de Ioan_Cezar si oamenii: ".....:) Tocmai pentru că nu cunosc/înțeleg omul / oamenii, am ales psihologia. Credeam că mă va ajuta, cumva, să cunosc... Azi îmi dau seama că eram atât de tânăr, de naiv...:) Pe măsură ce s-au scurs anii și m-au încărunțit alegerile și consecințele lor, s-a întâmplat taman invers: azi nu mai înțeleg și nu mai cunosc aproape nimic din/despre "om". A început să mi se pară tot mai mult că omul este o taină - mare, necuprinsă taină. (Mă amuză uneori - alteori mă întristează foarte - când văd vreo carte care oferă "cunoașterea omului" - tratate, lecții despre alcătuirea și funcționarea omului, recomandări și, oh, sfaturi! Sfaturi de la experți! Sfaturi de la "cunoscătorii de oameni"!) Și, când mi se mai întâmplă să iau în serios lucrul cu vreun om, din postura de psiholog - cum ziseși, mă străduiesc să cultiv ori mai bine zis să sporesc taina asta, a mea și a clientului meu. Din păcate majoritatea oamenilor vor să cunoască explicit, să se cunoască, cică... Au auzit ei că dă bine așa, că sună înțelept etc. Cică așa-i la psiholog: "te cunoști pe tine însuți". (Și au mereu treburi "urgente" de rezolvat - simptome, conflicte etc. Și vor mereu o rezolvare "pragmatică", "eficientă".) Zvonuri. Treburi mărunte. Clișee care trec de la unul la altul în mașina colectivă de multiplicat prostia și moartea; mașină care e lumea. Pot spune că nu mă (mai) interesează, de-o vreme, să îi cunosc pe oameni. Mă interesează tot mai mult să îi necunosc. Iar pe mine încerc să mă uit, pentru a putea privi în altă parte... Când reușesc să privesc acolo mă zăresc și pe mine, ca printr-o oglindă; sunt uneori undeva, cât de cât... Nu-i prea măgulitor ce văd prin oglinda asta vie dar privitul acesta funcționează. Aduce, chiar, bucurie uneori. Rareori." Si am gasit in alte mesaje pe care nu le am acum. Este ceva ciudat la el cu oamenii. Il deranjeaza cumva. Spuneam ca ne potrivim in credinta, pentru ca suntem destul de profunzi. Anumite descrieri ale lui se potrivesc cu ale mele. Numai ca el la un moment dat cade in extrema si scoate omul, refuza sa inteleaga si sa recunoasca neputintele lui. Si nu este singurul. Aici am eu problema mare in credinta, cand multi compara pe om cu Dumnezeu si cred ca trebuie sa aibe puterile lui si ii refuza neputintele si partea umana. Legat de Craciun si bucuria lui: Aici: "3) Crăciunul este o perioadă a bucuriei. Drept este, așa se obișnuiește.... Pentru mine e curios că oamenii împart timpul vieții în perioade de bucurie sau de tristețe, așa, la comandă externă. Ori prin mecanisme de contagiune socială. Mă întreb ce fel de bucurie trăiesc oamenii de Crăciun. Am văzut că sunt două tipuri de bucurie: una exterioară, un pic cam ciudățică și parcă hrănită din contagiune și rațiuni exterioare (tot lumescul participă la ea, e o adevărată tehnologie a fabricării acestei bucurii externe, bine comercializate, întreținute), cu nevoi subiacente dintre cele mai de neînțeles pentru mine și, mărturisesc, dintre cele mai stupide și dăunătoare pentru suflet; și una interioară, ca rod al unui demers care se poartă în toate cele firești - rugăciune, slujbe, postire, meditație etc." ...se intelege ca nu este inteleasa aceasta sarbatoare, ca este pusa la indoiala bucuria ei. Poate ca am spus gresit ca se interzice. Legat de celalalt mesaj cu bucuria de Craciun. N-am sa dau numele autorului aici. Citez doar formularea: "Dar nu trăiți și tristețea evenimentelor? Oricum îmi pare rău că nu pot fi prezentă la slujbe, dar asta e. Ba DA,tristetea este acolo prezenta dar oricum am lua-o ,Invierea Domnului este o poveste cu sfarsit de biruinta. Iar simtirile duhovnicesti din aceasta saptamana sunt incomparabil mai frumoase decat cele simtite in celelalte saptamani in sanul bisericii. Dar desigur este o parere strict personala :)" N-am gasit mesajul initial. Cu italice cineva se refera la el si intreaba. Apoi vine raspunsul persoanei. Vede bucurie in Invierea Domnului si restul nu le vede asa frumoase. Iata si raspunsul meu dat acolo: "Nu va inteleg... Este o saptamana trista, plangem, Il inmormantam... Drumul pe Golgota etse pentru mine ceva cumplit... Oh, pentru mine nasterea Pruncului este mai frumoasa..." Delia, nu vreau sa facem aici tribunal cu parerile si sentimentele oamenilor. Trebuie sa intelegem si sa toleram pe fiecare in parte cu ceea ce simte si intelege. Am mai spus-o si o repet. Credinta este un lucru profund si foarte, foarte greu. Nu stiu de ce imi luati la puricat fiecare cuvant si mesaj cautand greseli si necredinta. Revin la ideea mea: In general cam poti sa-ti dai seama de oameni de aici de pe forum din mesajele lor. Nu e bine sa rupem mereu omul si cuvintele lui din context si sa-l tocam la fiecare ocazie. Si de la Ioan_Cezar ma asteptam sa aduca mai multa intelegere pe forum, el putand descifra mai usor/bine omul pe ansamblu. Asta spuneam mai sus. Ca sa intelegi: eu citesc mesajele tale si analizez cuvintele tale. Acolo vad lucruri bune, dar si greseli sau ciudatenii. Dar nu te stiu pe tine pe ansamblu si nu stiu ce motive ai sa scrii anumite lucruri sau sa simti anumite lucruri. Poate imi pari mai dura, sau rautacioasa. Dar e posibil sa fii de fapt alfel si sa ai anumite motive pe moment sau in general sa judeci asa, sa fii asa. Tu l-ai cunoscut pe Ioan_Cezar si personal, sau iti place numai prin mesajele lui? Vezi, tu faci comparatie in mesajele tale intre mine si el. Pe ce baza? Ce stii despre noi? De unde stii ca in realitate nu ai avea surprize (mari)? Eu nu am nimic cu nici unul din voi. Imi plac unele lucruri din mesajele voastre si altele nu. Ma tot intreb daca m-as duce la el ca psiholog. Din felul in care scrie aici...nu. Fiecare persoana se duce la cel cu care se potriveste mai bine, care corspeunde asteptarilor si nevoilor sale.
__________________
A fi crestin = smerenie + iubire de aproape Last edited by sophia; 25.07.2015 at 13:38:53. |
|