![]() |
![]() |
|
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Normal, că Sfântul Isaac era din altă Biserică. Fiecare Biserică are o zonă locală, unde există. Dar e tot ortodox, adică creștin. Nu-i eretic. E ca și cum spui că Sfântul Gherman de Alaska, sau Sfântul Ioan Maximovici, Arhiepiscop de Shanghai și San Francisco, fiind din Biserici diferite, unu american, unu rus de diaspora, nu sunt din aceași Biserică. Există Biserica Poloniei, a Albaniei, a Americii, a Macedoniei, a Africii, a Namibiei, a Antiohiei, etc. Dar tot ortodocși sunt. Cei care sunt... Înțelegi acuma? Biserici locale, care aparțin de Patriarhii, sau direct Patriarhii diferite. Cum există și în Biblie, Sfântul Pavel, scrie Bisericii din Filipe, Bisericii din Tesalonic, Bisericii din Corint, sau în Apocalipsă, câte un înger trimis să ducă scrisoare, la fiecare din cele 7 Biserici, la care Dumnezeu dorește să trimită. Dar ele sunt aceași Biserică, Ortodoxă, cea adevărată creștină. :) Ești comic...
__________________
Noul Testament ortodox e manualul normalității. Să citim zilnic din el, din Patristică, Dogmatică, Sfintele Canoane, cărți de la Sfinți ortodocși, nu de alte culte, ptr. a avea viață sfântă. În erezii nu e Duhul Sfânt, Har, Taine, Mântuire.
Dorim unirea tuturor în Sfânta Biserică fără ereziile lor. Hristos/Biserica/Creștinismul este și va fi ecumenic nu eretic-ecumenist, deschis la dialog și vindecare ptr. orice boală până la Parusie. Iubim toată Creația. Sunt 9 Sf. Sinoade Ecumenice. Biblia Last edited by Igor_Paslusnik; 04.07.2015 at 22:18:55. |
#2
|
||||
|
||||
![]()
http://orthodoxwiki.org/Assyrian_Church_of_the_East
Biserica Asiriana, din care a facut parte Sf. Isaac Sirul, s-a separat de Biserica Ortodoxa dupa Sinodul ecumenic de la Efes. Tu nu esti comic, Botos Remus Emilian, ci esti tragicomic, cu pretentile tale de doctorand in teologie, daca nu stii aceste lucruri. Last edited by GMihai; 04.07.2015 at 22:19:45. |
#3
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Păi mai înainte ți-am spus, că Sfântul Isaac Sirul locuia întro zonă, unde activa o erezie, adică exista o "biserică" sau o grupare mai bine zis, care cădea întro erezie. Dar Sfântul Isaac Sirul, nu era aparținător al acelei erezii, în acest caz, erezia nestorienă. Lupta aprig împotriva nestorienilor, deși folosea limbajul de exprimare nastorian, fiind crescut acolo, în Siria, în acea regiune, în zonă. E ca și cum spui că întro Biserică Ortodoxă, Albaneză, de exemplu, se naște o erezie, care combină Ortodoxia cu islamismul. Și ridică Dumnezeu de acolo un Sfânt, care folosește limbajul creștino-islamizat, sau islamizato-creștin, ca să le explice de ce ei greșesc. Dar acel Sfânt, pe tot parcursul vieții, își păstrează autentică și curată Ortodoxia, creștinismul. Înțelegi acum? Așa-i cu Sfântul Isaac Sirul. De aceea Sfânta Biserică, l-a studiat îndeaproape, atent și l-au analizat, să găsească ceva nastorian la el, dar n-au găsit. Era și este pur ortodox. Adică creștin. Și de aceea îl avem întrun volum întreg al Filocaliei, volumul 10. Să-l citești, e fascinant. Și are titlul de Sfânt. Datorită lui și altora ca el, a biruit Hristos, și s-a arătat Adevărul și creștinismul curat. De abicei Sfinții care au activat majoritar și principal, împotriva unei erezii, sunt foarte luminați și îndumnezeiți în exprimare, cum e Sfântul Isaac Sirul (contra nestorienilor), Sfântul Maxim Mărturisitorul (contra monofiziților), Sfântul Vasile cel Mare (contra lui eunomie), Sfântul Marcu al Efesului și Sfântul Fotie al Constantinopolului (contra franco-latinilor, "romano-catolicilor") și tot așa... Biserica Creștină, biruiește de fiecare dată împotriva ereziei, Ortodoxia arată unde este și de partea cui este, are Hristos grijă de asta prin Sfinții Lui, e important doar ca mai apoi să fie ascultată și urmată, ca să se mântuiască fiii ei.
__________________
Noul Testament ortodox e manualul normalității. Să citim zilnic din el, din Patristică, Dogmatică, Sfintele Canoane, cărți de la Sfinți ortodocși, nu de alte culte, ptr. a avea viață sfântă. În erezii nu e Duhul Sfânt, Har, Taine, Mântuire.
Dorim unirea tuturor în Sfânta Biserică fără ereziile lor. Hristos/Biserica/Creștinismul este și va fi ecumenic nu eretic-ecumenist, deschis la dialog și vindecare ptr. orice boală până la Parusie. Iubim toată Creația. Sunt 9 Sf. Sinoade Ecumenice. Biblia Last edited by Igor_Paslusnik; 04.07.2015 at 22:39:53. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Botos Remus Emilian, Isaac Sirul s-a nascut si a facut parte dintr-o biserica care nu mai era in comuniune cu Biserica Ortodoxa de mai bine de 200 de ani.
Nu a fost botezat de un preot ortodox, a fost el insusi episcop al acestei biserici care nu mai era ortodoxa de 200 de ani, si nu a facut niciodata niciun act public prin care sa denunte Biserica sa ca fiind eretica sau schismatica. A murit ca si calugar intr-una din manastirile acestei biserici care nu mai era in comuniune cu Biserica Ortodoxa de mai bine de 200 de ani. Iar ideea ca ar fi activat majoritar impotriva ereziei nestoriene este o pura inventie de-a ta. Last edited by GMihai; 04.07.2015 at 22:47:41. |
#5
|
||||
|
||||
![]() Citat:
În Biserica Siriei, se "naște" o altă "Biserică" numită Biserica Asiriană, care erau defapt nestorienii, că n-or' fi proști la cap să se numească Biserica Nestoriană. Ei bine, Sfântul Isaac, scrie contra asirienilor, adică contra nestorienilor, folosind limbajul lor, dar era sirian, nu asirian, adică era ortodox, nu nestorian. Era botezat ortodox și făcea parte din Biserica Siriei (Ortodoxă), nu din Biserica Asiriei (nestoriană). Că de aia-i zice Sfântul Isaac Sirul, și nu Isaac Asirianul. E sirianul, e ortodox. Mai simplu de atât, nu știu explica. Iartă-mă. P.S.: CRISTIBOSS, personal, eu numesc acele icoane copte, icoane desacralizate. Transformate în glume și povești, în inocențe copilărești, vezi Doamne. Dar astfel, le-au ucis tot misticismul, toată simbolistica și chemarea, tot harul, tot Raiul din ele, parcă să arate că acolo nu mai e Duhul Sfânt. Compară Sfintele Icoane în stilul autentic creștinesc, dezvoltate de Ortodoxia Răsăriteană, ce sunt făcătoare de minuni, toate(!) cu... icoanele copte... Personal, pe cele copte, nu le suport deloc, mi se par o insultă și o jignire, batjocorire a creștinismului.
__________________
Noul Testament ortodox e manualul normalității. Să citim zilnic din el, din Patristică, Dogmatică, Sfintele Canoane, cărți de la Sfinți ortodocși, nu de alte culte, ptr. a avea viață sfântă. În erezii nu e Duhul Sfânt, Har, Taine, Mântuire.
Dorim unirea tuturor în Sfânta Biserică fără ereziile lor. Hristos/Biserica/Creștinismul este și va fi ecumenic nu eretic-ecumenist, deschis la dialog și vindecare ptr. orice boală până la Parusie. Iubim toată Creația. Sunt 9 Sf. Sinoade Ecumenice. Biblia Last edited by Igor_Paslusnik; 04.07.2015 at 22:58:16. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Botos Remus Emilian, iarasi demonstrezi ca esti pe langa subiect.
Denumirea, in epoca, a bisericii respective era Biserica Persiei. Astazi este cunoscuta drept Biserica Asiriana a Rasaritului. |
#7
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Iar Sfântul Isaac Sirul era sirian, nu asirian, era ortodox, nu nestorian. Iartă-mă, dacă nu m-am ridicat la măsura așteptărilor tale. Deși mi-am dorit sincer, să înțelegi. Dumnezeu să ajute mai departe. La ce să ajute Dumnezeu? Sunt icoane desacralizate, batjocorite, cum am explicat mai sus. Doamne ferește să ajute Dumnezeu la desacralizarea Sfintelor Icoane, cum au făcut ereticii monofiziți. Deși cumva, caut să-i înțeleg, că-i modul lor de exprimare. Dar au făcut asta intenționat, ca se deosebească de ortodocși, ei monofiziți fiind. La fel ca și franco-latinii, "romano-catolicii", care după schismă, au schimbat cât mai mult posibil din practică creștinească răsăriteană, ce au avut-o până atunci, ca să se deosebească de Ortodoxia, de care ei singuri s-au despărțit, în mod voit.
__________________
Noul Testament ortodox e manualul normalității. Să citim zilnic din el, din Patristică, Dogmatică, Sfintele Canoane, cărți de la Sfinți ortodocși, nu de alte culte, ptr. a avea viață sfântă. În erezii nu e Duhul Sfânt, Har, Taine, Mântuire.
Dorim unirea tuturor în Sfânta Biserică fără ereziile lor. Hristos/Biserica/Creștinismul este și va fi ecumenic nu eretic-ecumenist, deschis la dialog și vindecare ptr. orice boală până la Parusie. Iubim toată Creația. Sunt 9 Sf. Sinoade Ecumenice. Biblia Last edited by Igor_Paslusnik; 04.07.2015 at 23:12:46. |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Un material destul de dens și, precum îmi pare, bine argumentat - aici: http://www.teologiepentruazi.ro/2015...rul-nestorian/
și aici: http://www.teologiepentruazi.ro/2015...i-isaac-sirul/ și un text "de suflet", aici: http://acvila30.ro/cuviosul-paisie-a...cii-au-sfinti/ În ce mă privește, știu despre Sfântul Isaac mai întâi ceea ce am citit cu ochii mei în Filocalia X - o lucrare ascetică de excepțională densitate, un text care te răscolește până în adâncul minții și al inimii, o lucrare prin care nu poți trece cap-coadă decât dacă ești hotărât să te desăvârșești în curăție pe măsură ce te hrănești cu seva ei sfântă. Ori, de mai ai unele ezitări, o pui înapoi în raft așteptînd zile mai bune... Cu un amestec de rușine și nădejde, totuși... Ca și Scara, ca și alte volume din Filocalia îți cere la schimb, pur și simplu,.... viața! Pentru a ți-o schimba, definitiv și fericit, deplin. Ați citit-o careva?....:) Last edited by Ioan_Cezar; 07.07.2015 at 04:12:10. |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Poate ai dreptate, poate ca nu...dar imi pare ca nu se compara uriasa opera si eruditie a celor doi preoti Ica de la Sibiu cu parintele Piciorus. Prefer sa merg pe mana parintelui Ica jr. La urma urmei, trebuie sa primeze adevarul, nu agatarea de o traditie. Argumentul cu evlavia este emotional. Faptul ca eu imi amintesc in detaliu si cu emotie unele locuri din Bucurestiul de pana in 1989, distruse ulterior de nebunia capitalista, nu inseamna ca acele locuri mai exista in planul fizic. Ele sunt in alt plan acum. Evlavia ne poate determina sa cinstim anume persoane ca sfinti ai confesiunii noastre, si cu toate ca evlavia poate fi autentica ca si traire, asta nu inseamna ca faptele nu ii pot fi impotriva. Adevarul, istoric sau de viata personala, e adevar, indiferent cine il descopera si il face public: un ortodox, catolic, ateu, neoprotestant, extra-confesional.
Iar chestia cu Paisie Aghioritul imi pare a fi argument de baba evlavioasa care a visat noaptea trecuta ca ii spunea parintele de la biserica ceva, deci e musai adevarat si asteapta sa se implineasca acel ceva. :))) Vise, vedenii, etc. Nu e clar ca "vedenia" aceea era cu scop propagandistic? Normal ca grecii veniti la chilia staretului Paisie au crezut imediat ca e semn dumnezeiesc. Uneori parintii ne mai "mint", cand suntem mici, ca sa luam o doctorie amara. Spre binele nostru. Chestia asta cu minciunelele hagiografic-vizionare, e ceva similar, dar nu identic. Caci in primul caz parintii sunt incredintati ca fac bine copilului, incredintare intarita si de medic, fireste. In al doilea caz, diversii ieromonahi, stareti, preoti, ierarhi, etc. compun si dau mai departe acele povesti pioase cu viziuni si sfinti in scop pur si simplu de propovaduire. Intarire a credintei, a atasamentului fata de dogma, practica, etc. Nu e vorba de mai-binele, concret definit, al persoanei/persoanelor. Last edited by Vitiate; 07.07.2015 at 12:08:22. |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Și?.... Și? .......:)
|
|