![]() |
![]() |
|
#741
|
|||
|
|||
![]() Citat:
• "Înainte de a exista ca persoane pământești, existăm ca gând, ca intenție a Lui Dumnezeu." (pg. 236 Cărarea Împărăției - părintele Arsenie Boca) Citat:
O sursă, un citat? |
#742
|
|||
|
|||
![]() Citat:
• "Dar Dumnezeu preamilostivul, din iubirea de oameni, a făcut totul din partea Sa, ca să-i întoarcă pe oameni din povârnirea pierzării într-o cale nouă, în calea mântuirii. De aceea Fiul, a doua Față a lui Dumnezeu, S-a făcut Om desăvârșit - afară de păcat - și ne-a arătat Cărarea. Prin urmare, calea mântuirii e chiar cărarea pe care a mers Dumnezeu însuși ca Om adevărat, făcându-ni-Se pildă întru toate și dându-ne îndrăzneală. Pe cărarea mântuirii încă merg două feluri de călători, căci de-atunci... un Tovarăș nevăzut și bun merge cu noi, cu fiecare, în toate zilele, cu fiecare rând de oameni, până la sfârșitul veacului: Dumnezeu însuși și cu sfinții Săi, întovărășind nevăzut pe oameni..." (pg. 14, Cărarea Împărăției ) • "Până aci se înțelege și nu se prea înțelege drama desăvârșirii persoanei omenești. Și fiindcă aceasta nu s-a prea putut înțelege, urmări și realiza, a fost nevoie ca Dumnezeu să creeze omul a doua oară și, prin creștinism, să-l facă în stare de această înțelegere și realizare a desăvârșirii sale personale. Această desăvârșire urmărită și așteptată de Dumnezeu de la om, ni s-a revelat, ni s-a dat de model în persoana clară și reală a lui Iisus Hristos, a Dumnezeu-Omului. De aceea El e Calea și naturală și supranaturală a desăvârșirii. Iisus Hristos nu avea nevoie de mântuirea Sa, dar fară pogorârea Sa, în trup de om recreat, născut afară de calea păcatului, mântuirea noastră ar fi fost cu neputință; ori noi eram și suntem cei ce avem nevoie de mântuire. Deci pentru iubirea de oameni a lui Dumnezeu, simțită de noi ca o credință arzătoare de mântuire, ni s-a arătat și ni s-a dat ca model de viață persoana reală a Mântuitorului nostru Iisus Hristos. El e pentru noi oamenii măsura desăvârșirii. Atât doar că modelul revelat trebuie urmat. Căci, dacă Dumnezeu a tăcut totul pentru mântuirea noastră, aceasta nu însemnează ca noi să ne dedăm lenei, pentru că a făcut Dumnezeu totul și noi nu mai avem de făcut nimic. Dumnezeu a făcut totul din partea Sa, anume: S-a micșorat pe Sine și S-a făcut om adevărat, întru totul asemănându-se nouă, afară de păcat, ca să ne arate cărarea cu lucrul și cu persoana Sa. El era și Dumnezeu adevărat, dar a mers omenește pe calea cea nouă. De aceea, calea mântuirii o numim calea lui Dumnezeu, pentru că, cel dintâi, El a mers pe ea." [.....] E bine de observat că Iisus Hristos, întrupat în om adevărat, a biruit pe diavolul ca om, iar nu ca Dumnezeu; căci cu puterea de Dumnezeu, ca fulgerul l-a aruncat din ceruri. Iisus a venit să se lupte cu diavolul, ca om adevărat, întrucât numai așa ne putea împinge la toată îndrăzneala câtă trebuie; iar câștigând - ca om - o biruință desăvârșită asupra lui, biruința ne-a dat-o nouă, în dar, dar numai dacă ne luptăm și noi ca El. Cu biruința Sa, Mântuitorul ne-a învățat și pe noi meșteșugul războirii, ne-a dat cunoștința și ne-a dat și puterea. Deci El e meșteșugul, cunoștința și puterea; El e modelul de luptă, cât ține cărarea. Mântuitorul de aceea a și venit, ca să sfărâme lucrurile diavolului și să surpe stăpânirea lui în care ținea pe oameni. Astfel, când L-a ispitit, în Pustia Carantaniei, ca să facă din pietre pâini, căci flămânzise, El l-a bătut cu Scriptura, zicând: " Scris este că nu numai cu pâine va trăi omul, ci cu orice cuvânt al lui Dumnezeu"! Dar diavolul n-a renunțat la luptă, ci L-a ispitit iarăși cu strălucirea tuturor împărățiilor pământului - cu slava puterii politice - zicând Domnului: "Ție îți voi da toată puterea și strălucirea ei, căci mie-mi este dată și o dau cui vreau. Deci, dacă tu te vei închina mie, toată ți-o dau Ție". Privitor la aceste cuvinte semețe ale ispititorului, Sf. Ciril al Ierusalimului se întreabă dacă a mințit Satana atunci, sau, silit de prezența lui Dumnezeu, a spus adevărul? Ci răspunzând Iisus, l-a bătut, grăind din Scripturi: "Scris este: Domnului Dumnezeului tău să te închini și numai pe El unul să-L slujești". Când s-a văzut diavolul bătut din Scripturi a luat și el Scriptura, căci știe și el Scriptura, însă diavolește, deoarece mintea lui, fiind nebună, strâmbă înțelesul oricărui cuvânt, de vreme ce el nu stă în adevăr, ci în minciună. Așa, îl duce pe Iisus pe aripa templului din Ierusalim, zicându-I: "Dacă ești Tu Fiul lui Dumnezeu, aruncă-Te de aici jos, căci este scris că îngerilor Săi va porunci pentru Tine, ca să Te păzească și Te vor ridica pe mâini, ca nu cumva să Te izbești cu piciorul de vreo piatră". Atunci Iisus i-a tăiat scurt și ispita aceasta, răspunzându-i: "S-a zis în lege să nu ispitești pe Domnul Dumnezeul tău!" Și după ce sfârși toată ispita, diavolul se duse de la El până la o vreme. Semn că a mai venit și sub altă formă." (pg. 26-28, Cărarea Împărăției ) |
#743
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Înainte de a exista ca persoane pământești, existăm ca gând, ca intenție a lui Dumnezeu. De faptul că suntem oarecum anteriori față de forma noastră pământească, însuși ne spune, învățându-l pe Ieremia când acesta încerca să se apere de misiunea cu care-l rostuise pe pământ: Ieremia 1: 5. înainte de a te urzi în pântece... te-am sfințit și te-am rânduit prooroc printre popoare. Suntem prin urmare de obârșie spirituală, făpturi spirituale, trimise vremelnic într-o închisoare de carne și oase, și împlinind un destin, între ceilalți fii ai lui Dumnezeu și frați ai noștri." (Cărarea Împărăției, pg. 236-237) • "Toate faptele omului, toate mișcările lui, se înseamnă undeva, intr-o nevăzută carte, și se înseamnă și în sămânța sa, și cu aceasta iși trage urmașii sub povara isprăvilor sale. Luați aminte părinților, că nu e glumă cu viața copiilor pe care îi aveți sau vreți să-i aveți. Sunteți răspunzători de ei și de toată viața lor, căci cum le-ați dat-o așa o au! Și copiii voștri vă vor judeca pe voi, după cum bine știți și bine plătiți. Iar când te-or supăra fii cuminte și nu-i blestema, ascultând pe diavolul până la sfârșit, ci dă-ți seama că ei îți aduc aminte de păcatele tale cele nemărturisite și neispășite. Roagă-te pentru ei și roagă-te și pentru tine – chiar când te-or blestema - să te ierte Dumnezeu (Cuvânt din 22 feb. 1942, Măn Brâncoveanu). |
#744
|
||||
|
||||
![]()
Ovidiu B., tu îl ai pe părintele Arsenie Boca și la poza de profil, e normal să-l ovaționezi.
Tot așa, în haine albe, specific monahale, nu? Doar umbla peste tot în haine albe. Specific Sfinților, nu? Aranjat, pieptănat, îngrijit, mereu, ca un adevărat monah, următor al lui Hristos, nu? Dar scrierile sale, din "cărarea împărăției", le are, în alte expresii și părintele Cleopa, și mai ales Sfântul Paisie Aghioritul și Sfântul Porfirie Kavsokalivitul.
__________________
Noul Testament ortodox e manualul normalității. Să citim zilnic din el, din Patristică, Dogmatică, Sfintele Canoane, cărți de la Sfinți ortodocși, nu de alte culte, ptr. a avea viață sfântă. În erezii nu e Duhul Sfânt, Har, Taine, Mântuire.
Dorim unirea tuturor în Sfânta Biserică fără ereziile lor. Hristos/Biserica/Creștinismul este și va fi ecumenic nu eretic-ecumenist, deschis la dialog și vindecare ptr. orice boală până la Parusie. Iubim toată Creația. Sunt 9 Sf. Sinoade Ecumenice. Biblia Last edited by Igor_Paslusnik; 01.07.2015 at 14:10:13. |
#745
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Părintele Arsenie împreună cu duhovnicul său, Părintele Stăniloaie: ![]() În altă ordine de idei, crezi că părintele Arsenie nu a avut un îndrumător, nu facea ascultare? Cu riscul de a fi acuzat că fac comparații, deși departe mi-e gândul, te invit să privești la poza (icoana) de la avatarul fratelui Cezar Ioan. Ce vezi tu acolo? Apoi, poate știa mai de dinainte ce urma să trăiască, o perioadă grea a unui monah în lume (în "alb"). În adâncul sufletului său, cu siguranță, a rămas monah, chiar dacă a fost obligat de împrejurări să se poarte ca un mirean. Biserica, din iconomie, pentru lniștea acelor vremuri tulburi, i-a interzis să mai poarte haine călugărești și să mai slujească, iar părintele a făcut ascultare. Comuniștii au făcut aceste presiuni speriați fiind de o eventuală revoltă ce ar putea fi pusă la cale de părintele Arsenie, acuzat fiind că ar fi de partea legionarilor. Dar nu a făcut-o, pentru că menirea lui era cu totul alta. Citat:
Dar tu, ce spui, e greu să înțelegi un om care s-a străduit să trăiască mai presus de fire? Nu înțeleg ce vrei să spui. Poți fi mai clar? |
#746
|
|||
|
|||
![]() Citat:
"Reîncarnarea se referă la oameni, - și deosebirea dintre om și înger e o deosebire de natură, nu numai de desăvârșire -, deci oamenii, forțați de karma, trebuie să se renască în vieți succesive, să-și ispășească, fără să știe, vinovății din viețile trecute, pânâ când, învățând să se dezlipească de dorința vieții, nu mai contractă legături care să-i reclame, prin karma, la ispășiri. Purificarea aceasta, această "mântuire" indiană se face automat și necesită pentru un suflet perioade de zeci de mii de ani. E o teorie a "mântuirii", dar nu e mântuirea. Dacă doctrina aceasta ar exprima adevărul, toată iconomia mântuirii omului, descoperită nouă prin Hristos, ar fi inutilă. Mântuirea era automată. Însăși venirea lui Iisus n-ar mai fi avut rost. Dar, fiindcă a venit Iisus și a pus cu adevărat problema mântuirii omului, reîncarnarea - "mântuirea" automată - nu are nici o bază în Revelație. Mai spune ceva și sfântul Pavel - deci tot Revelația -: "...", este rânduit oamenilor o dată să moară, iar după aceea să fie judecata"(Evrei 9,27), deci nu e rânduit să fie vieți succesive întrerupte de moarte." (pg. 273, Cuvinte Vii) ps: este clar că avem de a face cu comentarii răuvoitoare care nu încearcă decât să caute "greșeala" rupând idei din context și refuzând să vadă concluzia, adevărul. Last edited by ovidiu b.; 01.07.2015 at 15:52:24. |
#747
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Dar un monah nu are voie să umble în civil. Cu atât mai mult un ieromonah. Care Sfânt Părinte a mai făcut așa ceva? Doamne ferește... Citat:
Ce ascultare a fost aia? Cine i-a dat ascultarea aia? A făcut ascultare și când și-a săpat chilia în munte, că doar n-a făcut de capul lui, era cu ascultare, nu? De ce nu a stat în ea? Sau era construită pentru legionari? Dacă avea darul înainte-vederii, și știa ce îl așteaptă, cu atât mai mult, fugea ca alții înaintea lui, "ei, de care lumea nu era vrednică, au rătăcit în pustii, și în munți, și în peșteri, și în crăpăturile pământului." - Evrei 11, 38. Dar el ce-a făcut? A plecat în lume, umblând în maieu și pantaloni scurți. La aproape 50 de ani, după atâția ani de monahism, și de slujire a Sfântului Altar, ca ieromonah. Strigător la cer... Cine l-a obligat să plece în lume? Absolut nimeni. Era perfect conștient și lucid pe deciziile lui. Păi ce dragoste pentru Hristos avea el? Fățarnică? Nu îl judec, e alegerea lui, dar să nu aibe pretenții de sfânt. Părintele Cleopa a stat 7 ani în păduri, ascuns de comuniști, și nu a vrut să dea ochii nici cu legionarii, intenționat. De ce nu a plecat și părintele Cleopa în lume? Părintele Cleopa de ce nu merită să fie Sfânt? Ba mai mult merită părintele Cleopa Ilie, să fie sfânt, nu Arsenie Boca. Monah în suflet? Dacă ești monah în adâncul sufletului tău, asta contează, nu? Restul neesențial, sau cum? Poți să te și căsătorești, nu? Contează să fi monah în adâncul sufletului tău, nu? Poți să-ți cumperi și apartament, mașină, poți să umbli la costum și la cravată, sau în absolut orice haine vrei, nu? (ironie) Unde sunt voturile monahale? Creștinii sunt învățați să mărturisească pe Hristos, în privire, în gesturi, în mers, în haine, în cuvinte, în tot ce fac, zi de zi. Cu atât mai mult, un monah. Cu atât mai mult, un ieromonah ! Nu de proști l-au acuzat comuniștii că era de parte legionarilor. Nu de prost a spus părintele Dumitru Stăniloaie că Arsenie Boca era o personalitate aparte, ca și Corneliu Zelea Codreanu. De ce l-a comparat părintele Dumitru Stăniloaie cu Corneliu Zelea Codreanu? De prost? Nicidecum. Nu vezi că ne-a trimis părintele Stăniloaie, un mesaj în istoria ce va urma, să avem grijă cu Arsenie Boca? Citat:
Nu trebuie să fie în permanență cu părul aranjat, pieptănat, ferchezuit, ăla nu-i monah. El a încetat să fie monah, cu mult înainte de a merge în lume. Pozele de când era monah, prevesteau acel lucru, că el nu-i a lui Hristos, nu-i al Bisericii. Ce monah pozează cu capul gol? Toți pozează cu camilafca pusă. Doar el e mai special, nu? Intenționat, să se vadă splendoarea părului său, nu? Ferească Dumnezeu... Ca o ultimă întrebare: Înafară de "Cuvinte vii" și "Cărarea Împărăției", câte alte cărți, aproximativ, ai mai citit din Sfinții lui Hristos, frate Ovidiu B. ? Poți da câteva exemple de Sfinți citiți, cu titluri a cărților ? Iertare...
__________________
Noul Testament ortodox e manualul normalității. Să citim zilnic din el, din Patristică, Dogmatică, Sfintele Canoane, cărți de la Sfinți ortodocși, nu de alte culte, ptr. a avea viață sfântă. În erezii nu e Duhul Sfânt, Har, Taine, Mântuire.
Dorim unirea tuturor în Sfânta Biserică fără ereziile lor. Hristos/Biserica/Creștinismul este și va fi ecumenic nu eretic-ecumenist, deschis la dialog și vindecare ptr. orice boală până la Parusie. Iubim toată Creația. Sunt 9 Sf. Sinoade Ecumenice. Biblia Last edited by Igor_Paslusnik; 01.07.2015 at 16:53:27. |
#748
|
|||
|
|||
![]()
..:) Cum de nu înțelegi? Igor voiește să spună (dar nu nimerește slova ori tasta, deh) că părintele Arsenie Boca s-a aflat mereu în comuniune duhovnicească, în același duh, anume în Duhul Sfânt, cu alți creștini dreptmăritori și purtători de Veșnicie. Nu-i mai enumăr, s-a obosit în chip fericit fratele nostru și i-a listat singur, sub puterea Duhului.
Ce umor are Domnul! Mă minunez mereu cum face. Tocmai când Igor credea că a rupt țepușa, ea l-a sângerat iarăși... Oare va reașeza lentila într-o nouă poziție, în sfârșit? Să așteptăm... |
#749
|
|||
|
|||
![]()
Așteptăm degeaba. Eu spun că în poză e cu duhovnicul lui, el că de ce purtat haine "albe". Eu scriu că a fost mutat cu domiciliu forțat la București, el că de ce nu s-a mutat prin munți. Eu spun că a făcut ascultare de hotărârea Bisericii, el că de ce și-a dat jos haina. Un asemenea dialog este inutil și ca atare nu am să-i mai răspund.
|
#750
|
|||
|
|||
![]()
Să scrii anumite lucruri în public, mai ales într-un anumit public, te poate răni mai apoi sau te poate omorî de-a binelea.
Tre să fii ori foarte prost, ori complet iresponsabil, ori ambele ori... altfel...:) Și iată-mă, după oarece ezitări, că dau frâu liber gândului și, conștient de riscul asumat, meditez cu amărăciune, în leagănul forumului creștin la lumea noastră, la soarta celor care ne cunoaștem pe aici prin pustia ori poate prin jungla sau grădina (mare e, Doamne!) forumului nostru. * Nu știu cum s-a întâmplat dar am cunoscut mulți oameni care au lucrat în sau pentru sau cu Securitatea statului Român. Am ajuns chiar să lucrez eu însumi, o zi, pentru această instituție. Am pregătit un examen de admitere la proba psihologie, cândva. Mi s-a cerut și am acceptat. Eram încă student (culmea, ei nu știau acest amănunt!!!) Iubeam pe atunci profesia de dascăl și eram bun, se pare, de m-au sunat acasă cei de la SRI.... Amintiri (frumoase!) din tinerețile mele tulburi... Păstrez o amintire frumoasă, repet. Oamenii aceia sunt chiar onorabili, jos pălăria! Serioși, respectuoși, cu limite, darnici. Își văd de treaba lor și fac bine ceea ce fac. Cum o fi mai departe cu evaluarea din țșpe puncte de vedere, asta e altă socoteală și nu mă interesează. Eu vreau să scriu aici altceva. * Toți marii noștri duhovnici și ierarhi au colaborat și colaborează cu Securitatea. Era și este inevitabil. Era și este, dealtfel, cu totul firesc. Biserica nu e în război cu Statul, ci, în bună Tradiție Ortodoxă, după Cuvântul Domnului, e în relație deschisă, de conviețuire. Unii dintre preoți/monahi s-au supus umil, alții au negociat cu tărie, unii au pătimit din greu, alții s-au gudurat, lingăi. După cum a fost stofa, caracterul, duhul fiecăruia. Nu a scăpat nimeni de un taifas cu "băieții". Nici în mânăstire nici în afara ei. Acest lucru e fapt, nu părere. Abia de aici, pornind, vin și părerile, cum or fi... * Și Părintele Arsenie Boca și părintele Cleopa și Părintele Arsenie Papacioc și mulți alții, inclusiv patriarhii noștri, au trecut prin proba dialogului cu sau fără negociere cu Securitatea. Minunat sugerează cum au stat lucrurile iubitul nostru Marin Preda în Delirul, Cel mai iubit..., etc. Revedeți acolo! * Din relația cu Secu, Părinții au avut traiectorii diferite. Într-un fel a continuat Patriarhul Iustinian Marina (în general rușinos), într-un fel Părintele Cleopa, altfel Patriarhul Teoctist, altfel actualul nostru Păstor și altfel Arsenie Papacioc ori Arsenie Boca. Arsenie Boca a fost necompliant, se pare. L-au strivit. Avea acrivia lui pe care puternicii zilei nu o pricepeau. Un prooroc nu se desființează pe sine în fața unor oameni obișnuiți, chiar de ei se cred se vor și chiar sunt, poate, binevoitori. Arsenie a colaborat cu ei până la un punct, apoi a început martirajul, cu nesfârșite sâcâieli și momeli, până la uciderea finală, prin tortură extremă. Ei credeau în istorie, Arsenie credea (și era) în Hristos. Ei l-au strivit cu Istoria. El i-a iertat cu puterea Duhului Sfânt. Arsenie a ales calea cea grea, a confruntării directe, bărbătești, eroice. Alții au ales o cale mai feminină, ca să zic așa... Au răzbit și ei, cumva, totuși. Dar ca fetele, mă rog... Și totuși au biruit! Au păstrat Biserica, Tradiția, Duhul. Ca fetițele, ce-i drept... Dar au păstrat! Cinste lor, tot jertfă se cheamă! jertfă pentru Hristos, jertfă pentru ca noi să fim azi în așezarea care ne oferă, încă, darurile Duhului și mântuirea. Să încheiem așadar disputa penibilă în care unii se dau în vânt după Pavel ori după Apolo, după Arsenie Boca ori după Arsenie Papacioc. Cu toții au experiat mâzga păcatului, coarnele dracilor și Lumina Neînserată. De suntem lucizi și convionși că noi înșine avem de lucru azi, aici, cu ajutorul lor, să revenim la învățătura Bătrânilor și a Domnului! Să luăm ce e bun de la fiecare, să ne bucurăm de nevoințele lor rodnice, să ne silim mai degrabă spre a ne limpezi fiecare și împreună drumul spre Împărăție, iar nu să ne punem piedici ca fanii cluburilor sportive adverse. Fraților, vă propun o clipă de bună neliniște, un mic efort. Ce credeți? Dacă azi s-ar întâlni sub ochii noștri, în public (să zicem în Dealul Mitropoliei): Arsenie Boca, Arsenie Papacioc, Părintele Stăniloae, Părintele Cleopa, Părintele Paisie Olaru, Părintele Sofian Boghiu, Părintele Rafail Noica, Părintele Sofronie, Apostolul Ioan, Lazăr, Avraam, Adam și (ca să nu fiu bănuit de discriminare) chiar și maica noastră Eva - oare ce ar face? Și-ar scoate, oare, ochii? Sau mai degrabă s-ar închina unii înaintea celorlalți, cu semnul Sfintei Cruci, și-ar săruta picioarele unii altora, s-ar îmbrățișa apoi ar începe o minunată, mare, eternă Sfântă Liturghie... Noi de ce nu am face precum ei? Că doară îi iubim, fraților și surorilor, cum și ei ne iubesc pe noi, nu-i așa?........:) |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Parintele Arsenie Boca | Carmen FUNIERU | Biserica Ortodoxa Romana | 141 | 20.01.2014 16:22:05 |
PR. ARSENIE BOCA | cristina83 | Mari Duhovnici si predicile lor | 70 | 17.01.2013 14:14:43 |
7 intamplari cu Arsenie Boca | florisca | Generalitati | 13 | 31.08.2010 20:40:31 |
|