Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Generalitati > Generalitati
Subiect închis
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 01.07.2015, 14:27:35
Igor_Paslusnik's Avatar
Igor_Paslusnik Igor_Paslusnik is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 14.02.2015
Locație: Biserica. Creștin al Bisericii primare, cea fără erezie, numită politic după anul 1054: Ortodoxia
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.724
Implicit

Frate Ioan, fără să fac referire la frăția voastră,

Psihanaliza lui Freud e o cacealma. Elogiu adus nimfomaniei și unirii trupești și patimilor carnale per general, vezi Doamne, identificate în vise sau în aparente stări patologice. Un mod finuț de a călca în picioare lupta duhovnicească a creștinilor, o ură vădită față de Hristos și Ortodoxia sau turma Lui cea mică, Biserica. O mare prostie, pierdere de TIMP.
Psihologia, hai că mai are portițe spre mântuire, dar psihanaliza e o cacealma. La propriu.

Pentru toți ceilalți colegi de forum,

Yoga, ca și întreg budismul, e o cale prin care arată omului, că poate face ceva de unul singur, fără Hristos, fără Dumnezeu. Adică o minciună.

Iar de părintele Arsenie Boca...

Da, am rezerve foarte mari și serioase față de el.

A fost un ieromonah minunat, dar e departe de-a fi sfânt al lui Hristos. Foarte departe. Pe ce baze spun asta? Prin comparație. Pe bazele, temelia Hristos și a Sfinților Lui.
Adică viața și învățăturile ieromonahului Arsenie Boca sunt cel puțin ciudate.
Complet străine de duhul Sfinților Părinți.
Niciun Sfânt contemporan: Ignatie Briancianinov, Paisie, Porfirie, Nicolae Velimirovici, Iustin Popovici, sau alții, nu au duhul stresant și agitat al lui Arsenie Boca.
Nu, ci ei au duhul Sfinților Părinți ai Bisericii, ca Sfinții cei mari, precum: Ioan Gură de Aur, Vasile cel Mare, Grigorie Teologul, de Nazians, Simeon Noul Teologul, Grigorie Palama, Marcu Evghenicul, Fotie al Constantinopolului.
Simți Duhul Sfânt în scrierile lor!
La propriu simți bucurie și liniștire și sentimente, trăiri, mai presus de cuvinte.
Dar cât am citit noi din ei?
Câtă sete avem după ei?

Păi ce comparație e între scrierile acestor sfinți și scrierile agitate, și care induc frică și spaimă ale părintelui Arsenie Boca. Ca de la cer la pământ.
Te forțează să fi creștin în scrierile lui. Te amenință, dacă nu. Ce-i asta? Asta nu-i sfințenie.

Niciun Sfânt Părinte, nu a mai practicat yoga în tinerețe, ca și părintele Arsenie Boca, chiar dacă apoi a vorbit împotriva ei.
Niciun Sfânt Părinte nu a fost caterisit 30 de ani de către Biserică, nu a umblat în haine albe peste tot, nu a stat ani de zile prin lume, umblând în maieu, când el era ieromonah!
Dar se poate așa ceva?
Și să fie canonizat apoi Sfânt?
Dar pentru ce?
Niciun Sfânt Părinte, nu și-a inventat propriul canon de pictură a Sfintei Biserici, nici unul din Părinți, niciodată(!) nu a pictat un eretic, adept al ereziilor franco-latinilor, alias "romano-catolici", pe "sfântul" Francisc de Assissi.

În orașul Assissi, se și strâng anual, adunările ecumeniste, unde Patriarhul eretic al Romei, primește "slujbele" practicanților de voodoo din Africa.
Strigător la cer.
Păi unde-i dialogul? Ăla-i dialogul?
Rușine...
Din contră, Părinții au vorbit cu putere împotriva oricăror erezii, fără menajamente, cu dragoste și discernământ, plini de Duhul Sfânt Dumnezeu, disecând ereziile în cele mai mici detalii, ca să le arate cui slujesc.
Amintesc aici Sfântul Iustin Popovici, Sfântul Ignatie Briancianinov, Sfântul Nicolae Velimirovici.
Nu! Așa ceva nu-i bine! O spun răspicat: treziți-vă, Arsenie Boca nu e sfânt.
De ce să ne fie frică să spunem ce gândim și ce simțim?
Dacă Hristos este în simțămintele noastre, Îl vom mărturisi pe Hristos în ce scriem, sau dacă nu, vom arăta cui slujim.
Și dacă va fi canonizat sfânt, da, ne supunem, dar e un semn rău pentru Biserică, o apropiere de pan-erezia ereziilor, ecumenismul.

A practicat yoga și apoi a vorbit împotriva ei.
E ca și Augustin, în cartea sa "Confesiuni": trebuie să guști păcatul, ca apoi să te ști feri de el.
Ce afirmație e asta?
Hristos a gustat păcatul ca să se știe feri de el? Sfinții Apostoli? Sfinții Părinți?
A preferat exilul Sfântul Ioan Gură de Aur, decât să îngăduie un compromis cât de mic, Împărătesei Eudoxia a Bizanțului, cu statuile ei din piețele publice și împopoțănările ei.
Și pe urmă la presiunea poporului, l-a chemat înapoi, și fiindcă Sfântul Ioan îi vorbea de alte păcate ale ei, la exilat din nou.
Și din nou l-a adus înapoi și el tot a continuat să vorbească împotriva păcatelor ei.
Și din nou la exilat, pentru a treia oară, când a și adormit în exil.

Nu ne jucăm cu lucrurile Sfinte.
Nu facem compromisuri.
Nu, niciodată.
Ca să fi sfânt, trebuie să respiri pe Hristos. Să ai Duhul lui Hristos. Să fi îndumnezeit.
Să vorbești împotriva ereziilor și păcatelor. Să vindeci sufletele. Să le scoți din carapacea lor și să le dai la Hristos.
Trebuie să spunem Adevărul.
Nu să mergi din intuiție, că ai văzut, vezi Doamne, că un om se uita suspect și urât la tine, și tu să-i spui: ei, mă mai consideri infractor?
Cum a făcut Arsenie Boca...
Gata! Ce minune, nu? E sfânt, ce să mai în sus și-n jos... (ironie)
Nu. Asta nu-i sfințenie, e intuiție.
Ca să fi sfânt, trebuie să respiri iubire, blândețe, smerenie, discernământ, dreaptă socotință, trezvie, nevoință, nopți nedormite de rugăciune și trup uscat și istovit de post. Pentru Hristos! Pentru iubirea care o simți de la EL. Pentru jertfă, răstignire, slujire. Sângele vârsat, la propriu, pentru Hristos și pentru aproapele.
Nu, Arsenie Boca, n-a făcut așa ceva.
S-a rugat doar în pușcărie, că asta făceau majoritatea. E bine ce făceau. Dar pentru ce apoi, a mers ani de zile în lume, umblând în maieu, ca ieromonah? De ce a făcut asta?
Dacă nu a colaborat cu securitatea, de ce i-au dat drumul din pușcărie așa de repede?
Avea în lume cât era, ditamai șoldurile și picioarele, dar spunea că ține post. Atunci când ți post, dar tu te saturi la fiecare masă de fasole, ăla nu-i post.
Sunt destule poze.
Dar vrem să le trecem cu vedere, să închidem ochii. De ce? Ba să-i deschidem larg, că dacă nu, mergem în iad. Și se mai rupe o parte din Biserică și devine eretică ecumenistă, cum s-a rupt și la Marea Schismă, în 1054. Să nu fie!
Doamne ferește-ne și ai milă de noi, nu-i lăsa să ne doboare, că vrem să ne mântuim.
Nu asta-i sfințenia și postul.
Sfântul Ioan Gură de Aur, a făcut așa ceva? Sfinții adevărați și mari, niciunul n-a făcut așa ceva.
Hristos a făcut asta? Păi nu Hristos ne este exemplul suprem de urmat? Și Sfinții Apostoli și Sfinții Părinți?

Nu scriu cu ură, scriu cu durere, că sunteți orbi. Există multă înșelare în Biserică. Trebuie să ne ferim de ea, și să luptăm împotriva ei.
Vrăjmașii văzuți și nevăzuți, demonii și ecumeniștii, care doresc unirea Ortodoxiei cu nebunia mincinoasă a ereziilor, luptă cu sete împotriva Bisericii și a lui Mielului Hristos.
"După faptele lor îi veți cunoaște", scrie Scriptura.
Faptele părintelui Arsenie Boca? A îndrumat oamenii, a scris câteva scrieri ciudate, și a pictat necanonic, cu un stil în exclusivitate, și vădit al ereziei ereziilor, ecumenismul, o Biserică a lui Hristos.
Nu-i suficient să vedem faptele lui Arsenie Boca?
Ce caută un eretic pictat în Biserica fără erezie a lui Hristos, Ortodoxia?
Ce caută Sfânta Biserică Aghia-Sophia, unită cu Roma în picturile părintelui Arsenie Boca?
Nu sunt astea fapte strigătoare la cer?
Pentru asta să fie sfânt?

Citeam ieri din Viețile Pustnicilor Palestinei, despre câtă nevoință și dragoste a avut Sfântul Sava din pustia Palestinei, a construit 7 Mănăstiri, și alte schituri, în locuri cu nisip și pietre, prin pronie Dumnezeiască, a adus și a scos din piatră seacă apă și s-au populat acele locuri cu peste 10.000 de monahi.
Mânca rădăcini de plante ucate.
Și a luptat aproape dându-și viața, în fața împăratului Anastasie al Bizanțului, care căuta transformarea Bisericii din Ortodoxă, în Monofizită, făcând-o eretică.
A mers la el, a vorbit personal cu el, și Duhul Sfânt, prin gura Sfântului Sava, i-a schimbat mintea Împăratului, i-a dat Adevărul, că a primit și 2000 de galbeni de aur, la plecarea lui, din mâna Împăratului Anastasie, bani cu care a mai construit un schit și a împărțit mai mult monahilor, pentru mâncare.
Și iar și-a schimbat mintea, devenind eretică monofizită.
Că a murit Împăratul Anastasie, fugind prin palat, alergând și ascunzându-se de fulgerele care îl căutau în fiecare cameră, la propriu, murind trăsnit de fulger, în Palatul lui, de la Constantinopol.
Citiți în carte, să vedeți cum arată Sfinții lui Hristos ! Cum vorbesc și ce fac.

Ăsta Sfânt! Sava al Palestinei! Doamne iartă-mă că zic "ăsta".
Nu Arsenie Boca.
Sfântul Nicolae Velimirovici Sfânt. Sfântul Vasile de la Poiana Mărului Sfânt. Sfântul Iustin Popovici Sfânt. Sfântul Paisie Velicikovski Sfânt. Și mulți alții.

Asta-i cartea:



Hristos în mijlocul nostru.
__________________
Noul Testament ortodox e manualul normalității. Să citim zilnic din el, din Patristică, Dogmatică, Sfintele Canoane, cărți de la Sfinți ortodocși, nu de alte culte, ptr. a avea viață sfântă. În erezii nu e Duhul Sfânt, Har, Taine, Mântuire.

Dorim unirea tuturor în Sfânta Biserică fără ereziile lor. Hristos/Biserica/Creștinismul este și va fi ecumenic nu eretic-ecumenist, deschis la dialog și vindecare ptr. orice boală până la Parusie. Iubim toată Creația. Sunt 9 Sf. Sinoade Ecumenice.
Biblia

Last edited by Igor_Paslusnik; 01.07.2015 at 15:00:50.
  #2  
Vechi 01.07.2015, 15:01:03
ovidiu b.
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de cristirg Vezi mesajul
De aici au apărut mai multe abateri.
De pildă:
– când susține în Cărarea Împărăției că sufletele au preexistat și s-au îmbrăcat într-un trup cu gene recesive la zămislire, afirmă origenismul;
Unde mai exact? Un citat, o pagină?

• "Înainte de a exista ca persoane pământești, existăm ca gând, ca intenție a Lui Dumnezeu." (pg. 236 Cărarea Împărăției - părintele Arsenie Boca)

Citat:
În prealabil postat de cristirg Vezi mesajul
– tot acolo scriind că omul este determinat de destin, chiar și el genetic, susține protestantismul;
• "Viața o avem de la Dumnezeu: prin El trăim, ne mișcăm și suntem. Adică Dumnezeu este izvorul, susținătorul și rostul sau destinul vieții noastre. Dacă mergem așa, potrivit acestora, avem viața asigurată de Dumnezeu, temelia ei; dacă nu urmăm așa, ci încâlcim viața noastră în toate fărădelegile și spurcăciunile, care îndrăcesc și sufletul și trupul și o ducem așa vreme îndelungată, atunci Dumnezeu se desface din viața noastră." (pg. 98, Cărarea Împărăției )

Citat:
În prealabil postat de cristirg Vezi mesajul
– în aceeași scriere susținând că Domnul că are natură teandrică (creștinismul are ca bază
dogma hristologică a naturii teandrice) se mărturisește monofizit;
O sursă, un citat?
  #3  
Vechi 01.07.2015, 15:01:37
ovidiu b.
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de cristirg Vezi mesajul
– în aceeași carte zicând că Mântuitorul s-a întrupat în persoană omenească își arată, poate fără să cunoască de fapt dogmele Ortodoxe, afiliația la nestorianism;
• "Iată ce mare e sfatul Sfintei Treimi: ca Unul din Treime să se facă om pentru noi și pentru a noastră mântuire, ceea ce e totuna cu crearea firii din nou. Mântuitorul, omenește, a mers și merge înaintea noastră, făcându-Se cărare de la om la Dumnezeu. Nu putem rămâne decât uimiți de dragostea pentru înțelepciunea și iubirea lui Dumnezeu, personificate în Iisus Hristos, Dumnezeu-Omul." (pg. 34, Cărarea Împărăției )

• "Dar Dumnezeu preamilostivul, din iubirea de oameni, a făcut totul din partea Sa, ca să-i întoarcă pe oameni din povârnirea pierzării într-o cale nouă, în calea mântuirii. De aceea Fiul, a doua Față a lui Dumnezeu, S-a făcut Om desăvârșit - afară de păcat - și ne-a arătat Cărarea. Prin urmare, calea mântuirii e chiar cărarea pe care a mers Dumnezeu însuși ca Om adevărat, făcându-ni-Se pildă întru toate și dându-ne îndrăzneală. Pe cărarea mântuirii încă merg două feluri de călători, căci de-atunci... un Tovarăș nevăzut și bun merge cu noi, cu fiecare, în toate zilele, cu fiecare rând de oameni, până la sfârșitul veacului: Dumnezeu însuși și cu sfinții Săi, întovărășind nevăzut pe oameni..." (pg. 14, Cărarea Împărăției )

• "Până aci se înțelege și nu se prea înțelege drama desăvârșirii persoanei omenești. Și fiindcă aceasta nu s-a prea putut înțelege, urmări și realiza, a fost nevoie ca Dumnezeu să creeze omul a doua oară și, prin creștinism, să-l facă în stare de această înțelegere și realizare a desăvârșirii sale personale. Această desăvârșire urmărită și așteptată de Dumnezeu de la om, ni s-a revelat, ni s-a dat de model în persoana clară și reală a lui Iisus Hristos, a Dumnezeu-Omului. De aceea El e Calea și naturală și supranaturală a desăvârșirii. Iisus Hristos nu avea nevoie de mântuirea Sa, dar fară pogorârea Sa, în trup de om recreat, născut afară de calea păcatului, mântuirea noastră ar fi fost cu neputință; ori noi eram și suntem cei ce avem nevoie de mântuire. Deci pentru iubirea de oameni a lui Dumnezeu, simțită de noi ca o credință arzătoare de mântuire, ni s-a arătat și ni s-a dat ca model de viață persoana reală a Mântuitorului nostru Iisus Hristos. El e pentru noi oamenii măsura desăvârșirii. Atât doar că modelul revelat trebuie urmat. Căci, dacă Dumnezeu a tăcut totul pentru mântuirea noastră, aceasta nu însemnează ca noi să ne dedăm lenei, pentru că a făcut Dumnezeu totul și noi nu mai avem de făcut nimic. Dumnezeu a făcut totul din partea Sa, anume: S-a micșorat pe Sine și S-a făcut om adevărat, întru totul asemănându-se nouă, afară de păcat, ca să ne arate cărarea cu lucrul și cu persoana Sa. El era și Dumnezeu adevărat, dar a mers omenește pe calea cea nouă. De aceea, calea mântuirii o numim calea lui Dumnezeu, pentru că, cel dintâi, El a mers pe ea."
[.....]
E bine de observat că Iisus Hristos, întrupat în om adevărat, a biruit pe diavolul ca om, iar nu ca Dumnezeu; căci cu puterea de Dumnezeu, ca fulgerul l-a aruncat din ceruri. Iisus a venit să se lupte cu diavolul, ca om adevărat, întrucât numai așa ne putea împinge la toată îndrăzneala câtă trebuie; iar câștigând - ca om - o biruință desăvârșită asupra lui, biruința ne-a dat-o nouă, în dar, dar numai dacă ne luptăm și noi ca El. Cu biruința Sa, Mântuitorul ne-a învățat și pe noi meșteșugul războirii, ne-a dat cunoștința și ne-a dat și puterea. Deci El e meșteșugul, cunoștința și puterea; El e modelul de luptă, cât ține cărarea. Mântuitorul de aceea a și venit, ca să sfărâme lucrurile diavolului și să surpe stăpânirea lui în care ținea pe oameni. Astfel, când L-a ispitit, în Pustia Carantaniei, ca să facă din pietre pâini, căci flămânzise, El l-a bătut cu Scriptura, zicând: " Scris este că nu numai cu pâine va trăi omul, ci cu orice cuvânt al lui Dumnezeu"! Dar diavolul n-a renunțat la luptă, ci L-a ispitit iarăși cu strălucirea tuturor împărățiilor pământului - cu slava puterii politice - zicând Domnului: "Ție îți voi da toată puterea și strălucirea ei, căci mie-mi este dată și o dau cui vreau. Deci, dacă tu te vei închina mie, toată ți-o dau Ție". Privitor la aceste cuvinte semețe ale ispititorului, Sf. Ciril al Ierusalimului se întreabă dacă a mințit Satana atunci, sau, silit de prezența lui Dumnezeu, a spus adevărul? Ci răspunzând Iisus, l-a bătut, grăind din Scripturi: "Scris este: Domnului Dumnezeului tău să te închini și numai pe El unul să-L slujești". Când s-a văzut diavolul bătut din Scripturi a luat și el Scriptura, căci știe și el Scriptura, însă diavolește, deoarece mintea lui, fiind nebună, strâmbă înțelesul oricărui cuvânt, de vreme ce el nu stă în adevăr, ci în minciună. Așa, îl duce pe Iisus pe aripa templului din Ierusalim, zicându-I: "Dacă ești Tu Fiul lui Dumnezeu, aruncă-Te de aici jos, căci este scris că îngerilor Săi va porunci pentru Tine, ca să Te păzească și Te vor ridica pe mâini, ca nu cumva să Te izbești cu piciorul de vreo piatră". Atunci Iisus i-a tăiat scurt și ispita aceasta, răspunzându-i: "S-a zis în lege să nu ispitești pe Domnul Dumnezeul tău!" Și după ce sfârși toată ispita, diavolul se duse de la El până la o vreme. Semn că a mai venit și sub altă formă." (pg. 26-28, Cărarea Împărăției )
  #4  
Vechi 01.07.2015, 15:02:16
ovidiu b.
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de cristirg Vezi mesajul
Sfinția sa a scris în Cărarea Împărăției:
Toate faptele omului, toate mișcările lui, se înseamnă undeva, într-o nevăzută carte, și se înseamnă și în sămânța sa, și cu aceasta își trage urmașii sub povara isprăvilor sale.
• "Toate faptele omului, toate mișcările lui, se înseamnă undeva, intr-o nevăzută carte, și se înseamnă și în sămânța sa, și cu aceasta iși trage urmașii sub povara isprăvilor sale. Legile vieții sunt legile Creatorului; păcătuiești împotriva lor, nu scapi fără mustrarea lui Dumnezeu. Deci, nu ne mai tocmim, că Dumnezeu n-ar avea cuvânt în biologie și că venirea lui Iisus la nuntă ar fi numai un simplu fapt divers, fără o semnificație neînchipuit mai largă pentru aducerea și conducerea personală a fiecărui om ce vine în lume.

Înainte de a exista ca persoane pământești, existăm ca gând, ca intenție a lui Dumnezeu.

De faptul că suntem oarecum anteriori față de forma noastră pământească, însuși ne spune, învățându-l pe Ieremia când acesta încerca să se apere de misiunea cu care-l rostuise pe pământ:

Ieremia 1:
5. înainte de a te urzi în pântece... te-am sfințit și te-am rânduit prooroc printre popoare.

Suntem prin urmare de obârșie spirituală, făpturi spirituale, trimise vremelnic într-o închisoare de carne și oase, și împlinind un destin, între ceilalți fii ai lui Dumnezeu și frați ai noștri." (Cărarea Împărăției, pg. 236-237)

• "Toate faptele omului, toate mișcările lui, se înseamnă undeva, intr-o nevăzută carte, și se înseamnă și în sămânța sa, și cu aceasta iși trage urmașii sub povara isprăvilor sale. Luați aminte părinților, că nu e glumă cu viața copiilor pe care îi aveți sau vreți să-i aveți. Sunteți răspunzători de ei și de toată viața lor, căci cum le-ați dat-o așa o au! Și copiii voștri vă vor judeca pe voi, după cum bine știți și bine plătiți. Iar când te-or supăra fii cuminte și nu-i blestema, ascultând pe diavolul până la sfârșit, ci dă-ți seama că ei îți aduc aminte de păcatele tale cele nemărturisite și neispășite. Roagă-te pentru ei și roagă-te și pentru tine – chiar când te-or blestema - să te ierte Dumnezeu (Cuvânt din 22 feb. 1942, Măn Brâncoveanu).
  #5  
Vechi 01.07.2015, 15:06:55
Igor_Paslusnik's Avatar
Igor_Paslusnik Igor_Paslusnik is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 14.02.2015
Locație: Biserica. Creștin al Bisericii primare, cea fără erezie, numită politic după anul 1054: Ortodoxia
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.724
Implicit

Ovidiu B., tu îl ai pe părintele Arsenie Boca și la poza de profil, e normal să-l ovaționezi.

Tot așa, în haine albe, specific monahale, nu? Doar umbla peste tot în haine albe. Specific Sfinților, nu?
Aranjat, pieptănat, îngrijit, mereu, ca un adevărat monah, următor al lui Hristos, nu?

Dar scrierile sale, din "cărarea împărăției", le are, în alte expresii și părintele Cleopa, și mai ales Sfântul Paisie Aghioritul și Sfântul Porfirie Kavsokalivitul.
__________________
Noul Testament ortodox e manualul normalității. Să citim zilnic din el, din Patristică, Dogmatică, Sfintele Canoane, cărți de la Sfinți ortodocși, nu de alte culte, ptr. a avea viață sfântă. În erezii nu e Duhul Sfânt, Har, Taine, Mântuire.

Dorim unirea tuturor în Sfânta Biserică fără ereziile lor. Hristos/Biserica/Creștinismul este și va fi ecumenic nu eretic-ecumenist, deschis la dialog și vindecare ptr. orice boală până la Parusie. Iubim toată Creația. Sunt 9 Sf. Sinoade Ecumenice.
Biblia

Last edited by Igor_Paslusnik; 01.07.2015 at 15:10:13.
  #6  
Vechi 01.07.2015, 16:13:55
ovidiu b.
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Igor_Paslusnik Vezi mesajul
Tot așa, în haine albe, specific monahale, nu? Doar umbla peste tot în haine albe. Specific Sfinților, nu?
Ți-am mai spus că nu sunt albe, ci un gri spre alb. Dar fie cum spui tu, sunt albe. Apoi ți-am postat și o poză cu unul din duhovnicii săi, dar te faci că plouă și preferi să repeți ca o placă stricată aceleași idei (tu și cristirg). Când vă pun în fața adevărului vă faceți că plouă, nu dați nici un răspuns concret.

Părintele Arsenie împreună cu duhovnicul său, Părintele Stăniloaie:



În altă ordine de idei, crezi că părintele Arsenie nu a avut un îndrumător, nu facea ascultare? Cu riscul de a fi acuzat că fac comparații, deși departe mi-e gândul, te invit să privești la poza (icoana) de la avatarul fratelui Cezar Ioan. Ce vezi tu acolo?

Apoi, poate știa mai de dinainte ce urma să trăiască, o perioadă grea a unui monah în lume (în "alb"). În adâncul sufletului său, cu siguranță, a rămas monah, chiar dacă a fost obligat de împrejurări să se poarte ca un mirean. Biserica, din iconomie, pentru lniștea acelor vremuri tulburi, i-a interzis să mai poarte haine călugărești și să mai slujească, iar părintele a făcut ascultare. Comuniștii au făcut aceste presiuni speriați fiind de o eventuală revoltă ce ar putea fi pusă la cale de părintele Arsenie, acuzat fiind că ar fi de partea legionarilor. Dar nu a făcut-o, pentru că menirea lui era cu totul alta.

Citat:
În prealabil postat de Igor_Paslusnik Vezi mesajul
Aranjat, pieptănat, îngrijit, mereu, ca un adevărat monah, următor al lui Hristos, nu?
Da, mereu avea o ținută impecabilă (mai puțin în perioada din închisoare), dar nu pentru a impresiona, cum mulți cred.
Dar tu, ce spui, e greu să înțelegi un om care s-a străduit să trăiască mai presus de fire?

Citat:
În prealabil postat de Igor_Paslusnik Vezi mesajul
Dar scrierile sale, din "cărarea împărăției", le are, în alte expresii și părintele Cleopa, și mai ales Sfântul Paisie Aghioritul și Sfântul Porfirie Kavsokalivitul.
Nu înțeleg ce vrei să spui. Poți fi mai clar?
  #7  
Vechi 01.07.2015, 17:50:49
Igor_Paslusnik's Avatar
Igor_Paslusnik Igor_Paslusnik is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 14.02.2015
Locație: Biserica. Creștin al Bisericii primare, cea fără erezie, numită politic după anul 1054: Ortodoxia
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.724
Implicit

Citat:
În prealabil postat de ovidiu b. Vezi mesajul
Ți-am mai spus că nu sunt albe, ci un gri spre alb. Dar fie cum spui tu, sunt albe. Apoi ți-am postat și o poză cu unul din duhovnicii săi, dar te faci că plouă și preferi să repeți ca o placă stricată aceleași idei (tu și cristirg). Când vă pun în fața adevărului vă faceți că plouă, nu dați nici un răspuns concret.

Părintele Arsenie împreună cu duhovnicul său, Părintele Stăniloaie
Părintele Dumitru Stăniloaie, era preot de mir. Preoții de mir, au voie să umble și în civil, dacă le dă binecuvântare ierarhul eparhiei de care aparțin. Și deci în civil fiind, are voie și în orice culoare.

Dar un monah nu are voie să umble în civil. Cu atât mai mult un ieromonah.

Care Sfânt Părinte a mai făcut așa ceva?

Doamne ferește...

Citat:
În prealabil postat de ovidiu b. Vezi mesajul
În altă ordine de idei, crezi că părintele Arsenie nu a avut un îndrumător, nu facea ascultare? Cu riscul de a fi acuzat că fac comparații, deși departe mi-e gândul, te invit să privești la poza (icoana) de la avatarul fratelui Cezar Ioan. Ce vezi tu acolo?

Apoi, poate știa mai de dinainte ce urma să trăiască, o perioadă grea a unui monah în lume (în "alb"). În adâncul sufletului său, cu siguranță, a rămas monah, chiar dacă a fost obligat de împrejurări să se poarte ca un mirean. Biserica, din iconomie, pentru lniștea acelor vremuri tulburi, i-a interzis să mai poarte haine călugărești și să mai slujească, iar părintele a făcut ascultare. Comuniștii au făcut aceste presiuni speriați fiind de o eventuală revoltă ce ar putea fi pusă la cale de părintele Arsenie, acuzat fiind că ar fi de partea legionarilor. Dar nu a făcut-o, pentru că menirea lui era cu totul alta.
A făcut ascultare când a plecat în lume pentru atâția ani? A abandonat monahismul. Era și caterisit.
Ce ascultare a fost aia?
Cine i-a dat ascultarea aia?

A făcut ascultare și când și-a săpat chilia în munte, că doar n-a făcut de capul lui, era cu ascultare, nu?
De ce nu a stat în ea?
Sau era construită pentru legionari?

Dacă avea darul înainte-vederii, și știa ce îl așteaptă, cu atât mai mult, fugea ca alții înaintea lui, "ei, de care lumea nu era vrednică, au rătăcit în pustii, și în munți, și în peșteri, și în crăpăturile pământului." - Evrei 11, 38.

Dar el ce-a făcut? A plecat în lume, umblând în maieu și pantaloni scurți. La aproape 50 de ani, după atâția ani de monahism, și de slujire a Sfântului Altar, ca ieromonah.
Strigător la cer...

Cine l-a obligat să plece în lume? Absolut nimeni. Era perfect conștient și lucid pe deciziile lui.
Păi ce dragoste pentru Hristos avea el? Fățarnică?
Nu îl judec, e alegerea lui, dar să nu aibe pretenții de sfânt.
Părintele Cleopa a stat 7 ani în păduri, ascuns de comuniști, și nu a vrut să dea ochii nici cu legionarii, intenționat.
De ce nu a plecat și părintele Cleopa în lume?

Părintele Cleopa de ce nu merită să fie Sfânt?
Ba mai mult merită părintele Cleopa Ilie, să fie sfânt, nu Arsenie Boca.

Monah în suflet? Dacă ești monah în adâncul sufletului tău, asta contează, nu? Restul neesențial, sau cum?
Poți să te și căsătorești, nu? Contează să fi monah în adâncul sufletului tău, nu?
Poți să-ți cumperi și apartament, mașină, poți să umbli la costum și la cravată, sau în absolut orice haine vrei, nu? (ironie)

Unde sunt voturile monahale?
Creștinii sunt învățați să mărturisească pe Hristos, în privire, în gesturi, în mers, în haine, în cuvinte, în tot ce fac, zi de zi.
Cu atât mai mult, un monah.
Cu atât mai mult, un ieromonah !

Nu de proști l-au acuzat comuniștii că era de parte legionarilor.
Nu de prost a spus părintele Dumitru Stăniloaie că Arsenie Boca era o personalitate aparte, ca și Corneliu Zelea Codreanu.
De ce l-a comparat părintele Dumitru Stăniloaie cu Corneliu Zelea Codreanu?
De prost? Nicidecum.
Nu vezi că ne-a trimis părintele Stăniloaie, un mesaj în istoria ce va urma, să avem grijă cu Arsenie Boca?

Citat:
În prealabil postat de ovidiu b. Vezi mesajul
Da, mereu avea o ținută impecabilă (mai puțin în perioada din închisoare), dar nu pentru a impresiona, cum mulți cred.
Dar tu, ce spui, e greu să înțelegi un om care s-a străduit să trăiască mai presus de fire?

Nu înțeleg ce vrei să spui. Poți fi mai clar?
Un monah nu trebuie să fie atent la aspectul exterior. Asta cred că știi deja, nu mai trebuie amintit.
Nu trebuie să fie în permanență cu părul aranjat, pieptănat, ferchezuit, ăla nu-i monah.
El a încetat să fie monah, cu mult înainte de a merge în lume.
Pozele de când era monah, prevesteau acel lucru, că el nu-i a lui Hristos, nu-i al Bisericii.
Ce monah pozează cu capul gol?
Toți pozează cu camilafca pusă.
Doar el e mai special, nu?
Intenționat, să se vadă splendoarea părului său, nu?

Ferească Dumnezeu...

Ca o ultimă întrebare:

Înafară de "Cuvinte vii" și "Cărarea Împărăției", câte alte cărți, aproximativ, ai mai citit din Sfinții lui Hristos, frate Ovidiu B. ?

Poți da câteva exemple de Sfinți citiți, cu titluri a cărților ?

Iertare...
__________________
Noul Testament ortodox e manualul normalității. Să citim zilnic din el, din Patristică, Dogmatică, Sfintele Canoane, cărți de la Sfinți ortodocși, nu de alte culte, ptr. a avea viață sfântă. În erezii nu e Duhul Sfânt, Har, Taine, Mântuire.

Dorim unirea tuturor în Sfânta Biserică fără ereziile lor. Hristos/Biserica/Creștinismul este și va fi ecumenic nu eretic-ecumenist, deschis la dialog și vindecare ptr. orice boală până la Parusie. Iubim toată Creația. Sunt 9 Sf. Sinoade Ecumenice.
Biblia

Last edited by Igor_Paslusnik; 01.07.2015 at 17:53:27.
  #8  
Vechi 01.07.2015, 18:58:14
Ioan_Cezar Ioan_Cezar is offline
Banned
 
Data înregistrării: 17.06.2014
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.618
Implicit

Citat:
În prealabil postat de ovidiu b. Vezi mesajul
Nu înțeleg ce vrei să spui. Poți fi mai clar?
..:) Cum de nu înțelegi? Igor voiește să spună (dar nu nimerește slova ori tasta, deh) că părintele Arsenie Boca s-a aflat mereu în comuniune duhovnicească, în același duh, anume în Duhul Sfânt, cu alți creștini dreptmăritori și purtători de Veșnicie. Nu-i mai enumăr, s-a obosit în chip fericit fratele nostru și i-a listat singur, sub puterea Duhului.
Ce umor are Domnul! Mă minunez mereu cum face. Tocmai când Igor credea că a rupt țepușa, ea l-a sângerat iarăși...
Oare va reașeza lentila într-o nouă poziție, în sfârșit?
Să așteptăm...
  #9  
Vechi 01.07.2015, 21:29:13
tabitha's Avatar
tabitha tabitha is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 06.04.2011
Locație: usa
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.956
Implicit

Citat:
În prealabil postat de ovidiu b. Vezi mesajul
Părintele Arsenie împreună cu duhovnicul său, Părintele Stăniloaie:


De când e poza asta? Că din ce s-a mai spus pe aici, relatia dintre pAB si părintele Dumitru Stăniloae s-a întrerupt brusc la un moment dat. Arsenie Boca nu a mai fost primit în casa părintelui Stăniloae si a fost scos si de la colaborarea pentru traducerea Filocaliilor.
  #10  
Vechi 01.07.2015, 20:17:05
Ioan_Cezar Ioan_Cezar is offline
Banned
 
Data înregistrării: 17.06.2014
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.618
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Igor_Paslusnik Vezi mesajul
Psihanaliza lui Freud e o cacealma.
Igor, dragul meu frate, îngăduie-mi să îți scriu, pe scurt, că te înșeli.
Mai întâi, te întreb foarte serios: de unde știi?
Ai aprofundat, cumva? Ai experiat? Ai cunoștințe teoretice și practice în așa fel încât să spui, cu mâna pe inimă, asemenea verdict? Care sunt temeiurile de nezdruncinat pe care se înalță dura ta evaluare?

*
Sigmund Freud a fost medic neurolog. Apoi psihanalist. Nu primul (deoarece înaintea lui și în același timp cu el mai erau și alții părtași la același duh al descoperirii) dar cel care s-a dedicat cu totul și cu orice risc noului domeniu al sănătății și culturii. El a scris primul, pe larg și curajos, el a statuat, el e părintele.

*
Într-o Austrie bântuită de nevroze cu etiologie sexuală, pe timpul unei Biserici Catolice incapabile de a face față provocărilor vremii, Freud a trebuit să să rezolve câteva cazuri (vezi biografia) de nevroză cu etiologie sexuală.
În baza practicii și a intuițiilor geniale, Freud a lansat mesajul (vechi, dar în termeni noi, ținînd cont de cultura lumii lui) că energia sexuală poate robi în mod pătimaș pe om și că se poate și chiar trebuie ca omul să se înalțe peste această capcană, pentru a se împlini ca om.
Freu spune limpede și în mod repetat: energia sexuală este enormă și rapace, voiește să ne robească definitiv, tinde să ne captureze și să ne deformeze toată viața sufletească și trupească, deci se cuvine să o stăpânim și să o folosim în scopuri cu adevărat omenești: muncă, învățare, creație. Aceasta se face prin sublimare, spune Freud.
Știa bine maestrul că energia sexuală încorporată în patimă ucide, după cum invers, cunoștea că odată eliberat de patimă omul va avea la dispoziție un imens rezervor de energie pe care îl poate folosi în scopuri mult mai nobile.

Pe vremea lui Freud, Biserica Catolică, întâmplător sau nu, era incapabilă să îi ajute pe oameni în acest plan.
De unul singur, apoi prin discipoli, Freud a făcut pentru oameni ceea ce un întreg imperiu de slujitori în sutană ai omului nu reușise să facă: a arătat pericolul sexualității necontrolate, a dezvăluit metoda ori calea de îmblânzire și conducere, a ilustrat magistral roadele.

Să fim bine înțeleși: între Sfinții Părinți și Sigmund Freud nu e nici o diferență de fond. Cu toții au luptat să elibereze pe oameni din coliviile ucigașe ale patimilor, folosind tehnici adaptate la contextul vremii, la posibilitățile timpului, la tendința istorică de moment și de perspectivă. Unii în mânăstire și în biserică, Freud în cabinet.

Freud a adus mai clar ca oricînd în ochii minții omului lumesc mesajul Domnului: nu dați viața voastră patimilor ci, dimpotrivă, omorâți patimile și folosiți energia camuflată în ele pentru a trăi cu adevărat omenește, înalt, ba chiar sublim. Bateți mormântul pe care l-ați construit singuri, ori în care ați fost târâți când erați copii naivi, bateți-l acum prin umilința cercetării autentice, smerite, adică lucide și grave, de sine. Lăsați rușinea curvească, lăsați pudibonderiile drăcești, snobilor și snobinetelor,, că mai mare e rușinea de a fi fățarnici! Mare și ruinătoare.
Orice patimă omorâtă, am învățat eu de la Freud și de la Părinți, îmi oferă mie ca om o energie eliberată, imensă, pe care o am de acum la dispoziție. De am discernământ (minte/inimă smerită), voi face cu acest dar de energie/viață un gest de iubire rodnică. De nu, voi face păcate încă și mai mari ca înainte. Că în casa curată și înnoită dracii dansează încă mai vârtos...

Sfântul Serafim a dus mare război cu patimile. Eu știu că de s-ar fi întâlnit cu Freud ar fi avut muuuulte de discutat.... Și ar fi fost prieteni, deși, aparent, ei pot fi considerați de către unii ca fiind dușmani neînduplecați.
Dar nici Sfântul nici Freud nu credeau în dușmănie. Ci în iubire! Jertfelnică. De sine! Adică în omorârea patimilor, altfel spus în dezlegarea energiei Vieții, a Luminii Care iubește pe om, în chiar lăuntrul cel mai adânc și de necuprins al firimiturii de om...

Last edited by Ioan_Cezar; 01.07.2015 at 21:07:41.
Subiect închis



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Parintele Arsenie Boca Carmen FUNIERU Biserica Ortodoxa Romana 141 20.01.2014 17:22:05
PR. ARSENIE BOCA cristina83 Mari Duhovnici si predicile lor 70 17.01.2013 15:14:43
7 intamplari cu Arsenie Boca florisca Generalitati 13 31.08.2010 21:40:31