![]() |
![]() |
|
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
doar cateva, "habotnicesti" :
3. Am zis: daca vrea Dumnezeu ma mantuieste, daca nu, nu. 22. Am vorbit cu mai multe intelesuri. 94. M-am impreunat cu sotul (sotia) de mai multe ori in 24 de ore. 144. N-am facut cruce cand am trecut pe langa biserica. 148. Ca femeie, m-am atins de lucruri sfinte din biserica, atunci cand am avut ciclu. 185. Am luat anafora si agheasma, desi mancasem sau bausem apa dupa miezul noptii. http://www.crestinortodox.ro/religie...nii-69256.html |
#2
|
||||
|
||||
![]() Citat:
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com |
#3
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
#4
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Și totuși, ele au o serioasă întemeiere și țin de întreaga Tradiție a Bisericii precum și de Sfânta Scriptură. Noi mai cunoaștem Scriptura? Dar Tradiția - mai suntem în/pe firul ei? Altfel spus, cred că nouă ni se par, da, exagerate și învechite, dar asta numai pentru că ne-am luat cu duhuri străine și am pierdut Duhul Bisericii noastre. Vedem din afară și nu mai înțelegem. Trist și adevărat. * Mirela, mi s-a întâmplat de multe ori să găsesc ciudate unele formulări din unele îndreptare. Dar cu anii, cu lepădarea de unele patimi, cu studiul mai sistematic, cu renunțarea la formalism (atât cât am reușit) și la fâțâială prin biserici (turismul bisericesc, mare moft și cădere), am început să văd ceea ce înainte nu vedeam, să înțeleg ce nu înțelegeam. În concluzie, eu cred (și m-aș bucura să iei în serios mărturisirea mea) că nu îndreptarele acelea sunt habotnice, ci noi suntem atât de îndepărtați în modernismul minții noastre de Duhul și de ascunși în cotloanele inimii noastre colonizate, încât avem nevoie, poate, de telescoape noi, moderne, performante pentru a vedea înțelesul unor lucruri pe care, altminteri, le-ar gânguri și pruncii...:) |
#5
|
||||
|
||||
![]() Citat:
|
#6
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Părintele nu m-a primit la spovedanie, ci, în mod fericit pentru mine, mai întâi mi-a dat un îndreptar spre studiu și spre ajutor (reper și smerire) pentru cercetarea de sine. Abia apoi m-a spovedit. De atunci, în ciuda multor întâmplări în viața mea, am păstrat acest bun obicei de început: mă spovedesc întotdeauna după îndreptar. Dragă surioară, știi mai bine ca mine vorba americanului: dacă un lucru merge bine (funcționează), de ce să îl schimbăm?..........:) Puțin pragmatism, așadar! Te îmbrățișez, iartă-mă pentru micile neplăceri pe care cred că le-ai resimțit din pricina mea. Cu recunoștință, Doamne ajută! |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Îmi dai voie să nu te cred? :) adică vrei să spui că parcurgi tu de fiecare dată îndreptarul acela al lui Nicodim Măndită si mărturisesti toate aberatiile? cred că are vreo 400 puncte. Unele au sens, dar majoritatea sunt caduce si pietiste.
|
#8
|
||||
|
||||
![]()
Frate Ioan, mulțumim Domnului, că e minunat Dumnezeu. Și nu încetează să ne arate asta :-(
Mă întristez pentru răspunsurile la repezeală ale Mirelei. Mirela, soră dragă, nu stă nimeni să numere de câte ori au avut uniri trupești soțul cu soția. E vorba de conștiință, să spui: draga mea, nu suntem animale. Uite Biserica ce învață, marți și joi. Suntem ai lui Hristos, ai Bisericii, vrem să trăim în curăție, în cumințenie, pe placul lui Dumnezeu. Deci ne vom cunoaște intim, doar în aceste zile. Și în plus, de ce de mai multe ori pe zi? Hai că faceți asta în primi ani ai căsniciei, de mai multe ori, marțea și joia, dar spovedind păcatul, te oprești. Fiindcă îți pasă de mântuirea ta. Dar tot ce am scris, la nelămuririre tale, ție îți par glume, fiindcă atâta timp cât nu simți, nu trăiești, nu citești Biblia și Sfinții, nu dorești sfințenia lor, vei fi departe de orice simțire duhovnicească, spre a ta pierzare. Cât despre îndreptar, nu mergi cu el la duhovnic. Îți scrii din el păcatele, pe o foaie. Și derivatele, păcate mai mici sau mai mari, care ies din fiecare punct de păcat amintit în îndreptar. Și cu foaia mergi la spovedanie, ca să nu uiți vreo unul. Iar apoi, după câteva astfel de ture, depinde de mai multe criterii, dar vei putea opri folosirea lui, că știi procedura, vei scrie tot păcatul, fiindcă vei fi conștient de el, dar mai ales, vei ști că dacă faci sau spui ceva, e păcat și nu vei face. Dar atunci când tu nu consideri că acelea sunt păcate... e grav... începe iadul înăuntrul nostru... :-( Din nou, dacă nu-i simțire, nu-i trăire, nu-i nemurire, e vai și-amar. "Știu faptele tale, că ai nume, că trăiești, dar ești mort." - Apoc. 3, 1. Să nu te încadrezi în aceste cuvinte, Mirela. Că tot mai mulți oameni, au nume, fac fapte, merg pe stradă, dar sunt morți, iadul fiind început înăuntrul lor, ucigându-le conștiința și tot binele din ei, constant. Recomand, îndreptarul care mi l-a recomandat și mie părintele meu duhovnic și l-am găsit cel mai bun, din cele vreo 3 care le-am studiat: Părintele Atanasie Anastasiou, Starețul Sfintei Mănăstiri a Meteorelor. ![]()
__________________
Noul Testament ortodox e manualul normalității. Să citim zilnic din el, din Patristică, Dogmatică, Sfintele Canoane, cărți de la Sfinți ortodocși, nu de alte culte, ptr. a avea viață sfântă. În erezii nu e Duhul Sfânt, Har, Taine, Mântuire.
Dorim unirea tuturor în Sfânta Biserică fără ereziile lor. Hristos/Biserica/Creștinismul este și va fi ecumenic nu eretic-ecumenist, deschis la dialog și vindecare ptr. orice boală până la Parusie. Iubim toată Creația. Sunt 9 Sf. Sinoade Ecumenice. Biblia Last edited by Igor_Paslusnik; 13.06.2015 at 20:11:30. |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Emiliane, daca, prin absurd, ortodocsii ar avea relatii intime doar dupa programul propus de tine, ar fi disparut de mult de pe fata pamantului.
|
#10
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() ![]() Paslusnice, cum sa fie pacat impreunarea dintre soti!? Ma indoiesc ca asa ar gandi Isus, daca ar mai trai. Iti dai seama ce scrii? Oamenii aceia au fost cununati de preot; unirea lor e absolut legitima. Ca probabil vreunui calugaras fanatizat, i-au trecut prin cap asa chestii de tot rasul curcilor, nu ar fi de mirare. Mediul monahal genereaza uneori extreme. |
|