Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica Ortodoxa si alte religii > Secte si culte
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 27.02.2015, 05:25:03
Igor_Paslusnik's Avatar
Igor_Paslusnik Igor_Paslusnik is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 14.02.2015
Locație: Biserica. Creștin al Bisericii primare, cea fără erezie, numită politic după anul 1054: Ortodoxia
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.724
Implicit

Pelerin, am spus clar, Aman nu este personaj de fapte bune. Aman, l-a "iertat" pe Mardoheu o dată, apoi drept urmare, Mardoheu merge și face rugăciunea către Dumnezeu, de care eu m-am legat, pe bună dreptate. Apoi ce urmează să facă Aman, e altă poveste, e istorie. Nu mă iau de principiul istoric! Înțelegi? Știu că înțelegi, dar faci pe... pro-fesionistul, ca să-ți meargă bine.
Dar nu cu mine. Ți-am mai spus: deci nu vorbim istoric.
Și nu vorbesc despre toată cartea Esterei.
Și nu vorbesc despre ce era în mințile lor. Deci nu vorbim despre ce a fost înainte și după acea rugăciune. Înțelegi, frățior? Știu că înțelegi.
Ce-i atât de greu de înțeles? N-am ce să recunosc, n-am greșit cu nimic. Arată-mi tu greșeala, când îți spun clar: VORBIM STRICT DE RUGĂCIUNEA LUI MARDOHEU. NU de istorie. Nu înainte și nu după rugăciune. Când vorbim despre un verset, nu ne raportăm la toată cartea, e limpede ce vorbesc? E just și onest? E!

Psalmistul David, când i-a luat nevasta lui Urie, un an de zile a stat în întunericul minții, până a venit Natan la el, să-l mustre. Și David s-a căit de păcatul lui. Ar înseamna să-l facem pe David rău, cum ar însemna să-l facem pe Aman bun. Nu. Fiecare a avut rolul lui. NU VORBIM PER ANSAMBLUL CĂRȚII. Ci strict la rugăciune. Iar Pilonul I, rămâne neclintit.

Analiza pe text în Sola Scriptura, se face în câmpul semantic al cuvintelor, eventual al sensurilor. Niciodată al cărții, și niciodată analizat din exterior, pe ansamblu istoric, sociologic, cronologic, etc. Te informez că am studiat individual, în particular și "teologie" protestantă. Metode de comparație, metode prin excludere, etc. Toate trec prin semantică. Sunt autodidact și vă bat cu propriile voastre arme. Pentru că Ortodoxia, deci Biserica nu are arme de atac.

Iar Biserica, nici porțile iadului nu o vor birui pe ea, spune Biblia. Lupți împotriva lui Hristos? N-ai decât. Nu mie îmi vei da răspuns și socoteală, frățior. Ci lor: sfinților, care te vor judeca, conform Bibliei.

Deci, vino cu lucruri seriose. Că nu îți permit să-mi întorci înțelesul. Și nici n-ai cum. Asta fără să intru mai adânc, în prostioarele ce le-ai scris. Ca să nu dau apă la moară. Dacă vrei să ne referim strict la rugăciunea aceea ca și context general și focalizat particular strict pe sărutarea tălpilor picioarelor lui Aman, fără a ieși din contextul general expus. Precum am spus și mă repet.

Știi ce faci tu, pelerin?
Ești ca un copil mic, râzgâiat și alintat peste măsură (aici, de propria ta cunoaștere, unde alintat devine mândru), care bate cu joarda un ditamai pilonul expus și strigă: de ce ești de marmură?
Eu vreau să fi de lemn, să-ți dau foc și să arzi și să cazi.
Nu de marmură, că dacă îți dau foc, doar se acoperă marmura cu funingine, și apoi e ștearsă și nu rezolv nimic.
Oh, vai de tine, că pedeapsa ta, va fi mai mare. Că ai și primit mult, ai și știut mult, și nu ai făcut nimic să urmezi ce ți s-a dat.

Iar despre Origen, văd că nu ești cu nimic diferit față de el, sunteți frați de erezie. Erezie a predestinației, una din cele mai ușor de luminat și combătut erezii, pentru că-i una din cele mai absurde și tâmpe erezii ce-au existat vreodată... :) Nu degeaba s-a castrat Origen. De prea înțelept ce era. Da, despre Origen știu mai multe decât crezi. Predestinația a apărut prima dată în istorie la "fericitul" eretic Augustin. Iar Origen o adoptă de la Augustin, total nefondat. Nevorbitor de greacă, Augustin a inventat 8 mari erezii. dar vorbim despre asta, altă dată. A stat mai mult în hexapla vechiului Testament, decât în Lumina Noului Testament. Citatul ereticului Origen nu face cât două cepe degerate, în Pilonul I, care se referă la rugăciune și nimic altceva.

Țin de sola scriptura, ca să dau o șansă la cuvânt protestanților, altfel, scoși din "sola scriptura", Sfinți Părinți limpezesc imediat întreg protestantismul.
__________________
Noul Testament ortodox e manualul normalității. Să citim zilnic din el, din Patristică, Dogmatică, Sfintele Canoane, cărți de la Sfinți ortodocși, nu de alte culte, ptr. a avea viață sfântă. În erezii nu e Duhul Sfânt, Har, Taine, Mântuire.

Dorim unirea tuturor în Sfânta Biserică fără ereziile lor. Hristos/Biserica/Creștinismul este și va fi ecumenic nu eretic-ecumenist, deschis la dialog și vindecare ptr. orice boală până la Parusie. Iubim toată Creația. Sunt 9 Sf. Sinoade Ecumenice.
Biblia

Last edited by Igor_Paslusnik; 27.02.2015 at 05:33:09.
Reply With Quote
  #2  
Vechi 27.02.2015, 05:40:16
Pelerin spre Rasarit
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

,,Cand vorbim de un verset nu ne raportam la toata cartea" ?!?! :)))))))) Pai ce face mai versetul cu pricina, pe care oricum il schilodesti vazand in el nu o rugaciune pt Dumnezeu si refuz in fata idolatriei ci argumente pt ,,fapte bune" la Aman? Versetul acela pluteste in aer,care este metoda ortodoxa de talcuire, patristic vorbind? Nu in context mai Igore?Pai ai auzit mai prietene de ,,scos din context" ? Este metoda sectara :))) Daca spui asa ceva la Facultatea de Teologie Ortodoxa ramai repetent pe viata. Este unul dintre cele mai des invocate argumente ortodoxe anti-sectare: faptul ca sectarii scot versete din intreg contextul scrierii, izoland versete,modificand sensul. Ramane totul in picioare..ce scrie omul cu mana lui.. :))) Igore,Igore..esti singurul personaj pe care l-am intalnit care vede fapte bune la Aman dar fiecare cu preferintele.Pai citatul acela, pe care nu dai tu doua cepe degerate, este amintit chiar de un preot ortodox, intr-un lung comentariu la Vechiul Testament. Hai sa-ti spun si inceputul titlului ,, Vechiul Testament in talcuirea....".Ia verifica.Mai nene..usor cu pianu pe scari :) Te-ai gandit tu sa depasesti metoda patristica si sa mergi doar pe Sola Scriptura? :)) Bravo prietene.

Da,ca sa vezi ca nu sunt baiat rau, si imi esti chiar simpatic :), maine, la pilonul 3, o sa-ti pun o singura intrebare inainte sa comentez, strict din Biblie, ultra Sola Scriptura :))) Dupa aceea, dupa ce scrii,cu manuta ta, raspunsul iti comentez si argumentul si raspunsul. Noapte buna apologet simpatic :)

Last edited by Pelerin spre Rasarit; 27.02.2015 at 05:58:14.
Reply With Quote
  #3  
Vechi 27.02.2015, 11:44:49
Igor_Paslusnik's Avatar
Igor_Paslusnik Igor_Paslusnik is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 14.02.2015
Locație: Biserica. Creștin al Bisericii primare, cea fără erezie, numită politic după anul 1054: Ortodoxia
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.724
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Pelerin spre Rasarit Vezi mesajul
,,Cand vorbim de un verset nu ne raportam la toata cartea" ?!?! :)))))))) Pai ce face mai versetul cu pricina, pe care oricum il schilodesti vazand in el nu o rugaciune pt Dumnezeu si refuz in fata idolatriei ci argumente pt ,,fapte bune" la Aman? Versetul acela pluteste in aer,care este metoda ortodoxa de talcuire, patristic vorbind? Nu in context mai Igore?Pai ai auzit mai prietene de ,,scos din context" ? Este metoda sectara :))) Daca spui asa ceva la Facultatea de Teologie Ortodoxa ramai repetent pe viata. Este unul dintre cele mai des invocate argumente ortodoxe anti-sectare: faptul ca sectarii scot versete din intreg contextul scrierii, izoland versete,modificand sensul. Ramane totul in picioare..ce scrie omul cu mana lui.. :))) Igore,Igore..esti singurul personaj pe care l-am intalnit care vede fapte bune la Aman dar fiecare cu preferintele.Pai citatul acela, pe care nu dai tu doua cepe degerate, este amintit chiar de un preot ortodox, intr-un lung comentariu la Vechiul Testament. Hai sa-ti spun si inceputul titlului ,, Vechiul Testament in talcuirea....".Ia verifica.Mai nene..usor cu pianu pe scari :) Te-ai gandit tu sa depasesti metoda patristica si sa mergi doar pe Sola Scriptura? :)) Bravo prietene.

Da,ca sa vezi ca nu sunt baiat rau, si imi esti chiar simpatic :), maine, la pilonul 3, o sa-ti pun o singura intrebare inainte sa comentez, strict din Biblie, ultra Sola Scriptura :))) Dupa aceea, dupa ce scrii,cu manuta ta, raspunsul iti comentez si argumentul si raspunsul. Noapte buna apologet simpatic :)
Prieten drag, e imposibil, teologic vorbind, să ne referim la toată cartea când ne referim la un singur verset.
De ce nu simți lucrul ăsta? Lasă-mă să-ți dovedesc.
Am ajunge mai rău decât Calvin, Doamne ferește. Am desființa practic tot creștinismul. Calvin a vrut să-l reorganizeze și a eșuat lamentabil, dar ce spui tu, ar fi... iadul pe pământ. "biblia" iadului. Nu vreau să mă duc mai mult.

Ar fi 80 de versete "generale", sau nici nu știu cum să le numesc, "amirale", "mareșale", Doamne ferește.
Pe care fiecare le construiește cum vrea, acele 80 de versete generale, câte cârți are Biblia, apoi de acolo îți poate "organiza", anarhic și haotic întreaga viață. Omenirea s-ar desființa prin ea însăși. Orice moralitate ar dispărea, în fine.

Atunci cu adevărat, creștinismul ar putea fi dus înspre ce direcție dorește fiecare și ar dispărea. Fiecare ar avea propriile "cele 80 de porunci". Laturi mai exhausiviste, individualiste, decât atunci n-ar exista vreodată.
Știi cum tâlcuiesc Sfinții Părinți? Când tâlcuiesc un verset, țin cont de toate, deci toate celelalte versete din Biblie, ontologic. Și-atunci nu mai pot greși. Atunci vine harul și se vorbește pe limba Bisericii lui Hristos, mântuitoare, limba creștină. Se naște pe pământ, din veșnicie, Ortodoxia.
Deci te rog, nu mai menține argumente de non-sens, fără să vezi câte de ilogic și neteologic, să nu spun eretic e argumentul.
Hai, devino mai serios.
Ca să am cu cine construi. Pașnic. Dar nu te simt pașnic deloc. Ești foarte speriat și tulburat.
Din cât de speriat ești, argumentul devine o elucubrație verbale imensă, nu ți se pare, eretic "simpatic"? Că sincer, eu nu reușesc să înțeleg argumentul tău. Iartă-mă, să nu te simți jignit, departe gândul de a jigni, de la mine.

Iar la comentariul tău la pilonul 2, faci exact același lucru. Cum e posibil? Faci "80 de porunci"? Mă iau fiorii...

Și să știi că nu am nimic împotrivă să îți mai răspund și ție, nu numai lui Centesimus, și inimii lui de aur, față de a ta. Dar simt că ești batjocoritor, flegmatic, insensibil...
Dumnezeu să mă ierte, dar simt că depășești demult pragul când cineva te mai poate ajuta cu ceva. Ești tare mândru, atât de mândru, încât crezi că le știi pe toate, știi varianta corectă a întregii teologii, și nimeni nu o mai poate contrazice, că desigur, se înșeală.

Și iată că te-am judecat, dar altfel zis, te-am înțeles mai bine, am văzut ce personalitate ai. Îmi doresc din suflet, să mă înșel.

Și uite, să îți dovedesc că argumentul tău "un verset se raportează la toată cartea", este infantil, te va doborâ tot Cuvântul, nu eu:
Matei 5, 18: Căci adevărat zic vouă: Înainte de a trece cerul și pământul, o iotă sau o cirtă din Lege nu va trece, până ce se vor face toate.
Deci nici un cuvânt și cuvințel, nicio virgulă și punctuleț nu a fost pus în Biblie la întâmplare, fiecare virgulă transmite un sens, un înțeles, descoperă noi culmi, "Biblia și creștinismul sunt inepuizabile, sunt infinte, sensurile și tâlcuirea teologică e fără sfârșit, dar nu se despart niciodată de Adevăr" spune Pr. Dumitru Stăniloaie.

Deci nicio iotă sau o cirtă nu va trece, până când TOATĂ BIBLIA se va adeveri, se va împlini, aidoma, sau exact cum scrie acolo.
Dacă se pune accept pe orice virgulă și punct, pe orice silabă a Bibliei, fi sigur că se pune accent și pe fiecare cuvânt, despre care se vorbește infinit, mai ales tradus din Limba Greacă, cea mai bogată limbă de pe pământ, din câtea existat vreodată, spunea un academician.
Cu atât mai mult deja când pui două cuvinte unul lângă altul, vorbești chiar și ore în șir, și mai ales când iei o propoziție din Biblie. De acolo începe infinitul. "La început a fost Cuvântul". Sau alte exemple.
Și știind acestea, spui că un verset "trebuie" înțeles prin întreaga carte? E... pueril ce zici, așa simt. Să nu te simți jignit...
Dar ce bine că avem ce ne trebuie să discernem duhurile care vin asupra noastră, că nu toate sunt de la Dumnezeu, spune Biblia.

Acestea fiind zise, categoric, nu schilodesc nimic, și categoric i-am dat sensul pe care eu în inima mea l-am văzut și inimă cu care am simțit sensul rugăciunii din verset. Pur și simplu e simțirea și mișcarea inimii mele. Care atunci când numai cuvântul Hristos pronunță, se umple de o bucurie de copil mic când își vede părinții.
Nu am pretenția mea, acele 2-3 rânduri scrise la fiecare pilon să fie tâlcuirea scripturistică a Sfinților Părinți. E doar bucuria cu care văd eu lucrurile, în contextul în care scriu, al Sfintelor Icoane și Sfintelor Moaște.

Te-am rugat scrie cu inima ta. Sau oare chiar asta e inima ta? Nu vreau să cred.
Da, înțeleg, bine, ataci Biserica! Bine, ataco, ești liber, dar fi sincer. Sincer și curat, deschis și transparent. Dacă ești sau dacă așa, nu ai nimic de pierdut, niciodată, ai numai de câstigat.
Îți promit solemn. Ai încredere în mine, te rog. "De nu vă veți întoarce și nu veți fi precum pruncii, nu veți intra în împărăția cerurilor." - Matei 18, 3.

Iartă-mi.
Doamne ajută.
__________________
Noul Testament ortodox e manualul normalității. Să citim zilnic din el, din Patristică, Dogmatică, Sfintele Canoane, cărți de la Sfinți ortodocși, nu de alte culte, ptr. a avea viață sfântă. În erezii nu e Duhul Sfânt, Har, Taine, Mântuire.

Dorim unirea tuturor în Sfânta Biserică fără ereziile lor. Hristos/Biserica/Creștinismul este și va fi ecumenic nu eretic-ecumenist, deschis la dialog și vindecare ptr. orice boală până la Parusie. Iubim toată Creația. Sunt 9 Sf. Sinoade Ecumenice.
Biblia

Last edited by Igor_Paslusnik; 27.02.2015 at 12:05:21.
Reply With Quote
  #4  
Vechi 27.02.2015, 12:04:12
Pelerin spre Rasarit
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Igor, cu mine am inteles ca te razboiesti,nu-i problema, bucurosi le-om duce toate.. :)) Dar prietene despre Fericitul Augustin ar trebui sa vorbesti cu mai mult respect. Cu mult mai mult respect. Un exemplu in acest sens, care iti poate servi drept model, este acest articol din ziarul ,,Lumina", ziar al BOR.Ia citesti ce scrie acolo, de dragul istoriei crestinismului:
http://ziarullumina.ro/patristica/ci...te-pe-augustin

Daca totusi nu te convinge articolul iti mai dau un exemplu practic.Vezi aceasta capela ortodoxa din Bucuresti?
http://www.crestinortodox.ro/reporta...ota-72385.html

Stii cine este zugravit pe un perete, fata in fata cu altarul? Augustin prietene. Verifica daca nu ma crezi.Pai sa vorbesti asa dispretuitor...este frumos? Nu lasa patima contra confesiunii mele ( nu ma deranjeaza) sa-ti intunece ratiunea si sa arunci la cos, cu o asemenea usurinta, un asemenea om. Pacat Igore, tare pacat, sa nu-l scoti din ,,eretic" pe un om aflat in Sinaxarul Ortodox (15 iunie)
http://www.noutati-ortodoxe.ro/calendar-ortodox/#luna6

Patima Igore..

Last edited by Pelerin spre Rasarit; 27.02.2015 at 12:28:34.
Reply With Quote
  #5  
Vechi 27.02.2015, 12:33:52
GMihai's Avatar
GMihai GMihai is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 27.02.2015
Religia: Catolic
Mesaje: 1.596
Implicit

Fericitul Augustin este sărbătorit de Biserica Ortodoxă la 15 iunie.

În actele Sinodului al V-lea ecumenic, de la Constantinopol, este enumerat printre Părinții Bisericii:

"We further declare that we hold fast to the decrees of the four Councils, and in every way follow the holy Fathers, Athanasius, Hilary, Basil, Gregory the Theologian, Gregory of Nyssa, Ambrose, Theophilus, John (Chrysostom) of Constantinople, Cyril, Augustine, Proclus, Leo and their writings on the true faith".

Acuma, dacă asta-i părerea Bisericii Ortodoxe, exprimată în Sinod Ecumenic, oare cum ar putea un ortodox să-l numească pe Fericitul Augustin eretic ?

Last edited by GMihai; 27.02.2015 at 12:37:26.
Reply With Quote
  #6  
Vechi 27.02.2015, 12:55:16
Igor_Paslusnik's Avatar
Igor_Paslusnik Igor_Paslusnik is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 14.02.2015
Locație: Biserica. Creștin al Bisericii primare, cea fără erezie, numită politic după anul 1054: Ortodoxia
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.724
Implicit

Lucrez chiar acum la ceva pentru voi, într-un topic nou, despre Augustin.

Voi publica topicul, cât de repede pot. E cu diacritice pe limba română standard, nu pe tradițional, și lucrez la asta.

Biserica Ortodoxă Rusă, nu îl are în calendare, pe ereticul Augustin.

Iertare.
__________________
Noul Testament ortodox e manualul normalității. Să citim zilnic din el, din Patristică, Dogmatică, Sfintele Canoane, cărți de la Sfinți ortodocși, nu de alte culte, ptr. a avea viață sfântă. În erezii nu e Duhul Sfânt, Har, Taine, Mântuire.

Dorim unirea tuturor în Sfânta Biserică fără ereziile lor. Hristos/Biserica/Creștinismul este și va fi ecumenic nu eretic-ecumenist, deschis la dialog și vindecare ptr. orice boală până la Parusie. Iubim toată Creația. Sunt 9 Sf. Sinoade Ecumenice.
Biblia
Reply With Quote
  #7  
Vechi 27.02.2015, 13:12:05
Pelerin spre Rasarit
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Igore,prietene, nu face ce vrei sa faci sau deja ai facut, este pacat prietene. Augustin, impreuna cu mama lui, sunt si in sinaxarul ortodox rus.Tot ,,Fericit" si acolo, nu ce ai spus tu, foarte urat.Sunt surprins ca nu stiai :)
http://www.holytrinityorthodox.com/c...arch=Augustine

Last edited by Pelerin spre Rasarit; 27.02.2015 at 13:18:58.
Reply With Quote
  #8  
Vechi 27.02.2015, 06:22:20
Ioan_Cezar Ioan_Cezar is offline
Banned
 
Data înregistrării: 17.06.2014
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.618
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Igor_Paslusnik Vezi mesajul
Predestinația a apărut prima dată în istorie la "fericitul" eretic Augustin. Iar Origen o adoptă de la Augustin....
Cam greu de crezut, Igor, întrucât Augustin s-a născut la vreo 200 de ani după Origen...
Dar dacă zici tu, așa o fi.
Reply With Quote
  #9  
Vechi 27.02.2015, 11:12:18
Igor_Paslusnik's Avatar
Igor_Paslusnik Igor_Paslusnik is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 14.02.2015
Locație: Biserica. Creștin al Bisericii primare, cea fără erezie, numită politic după anul 1054: Ortodoxia
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.724
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Ioan_Cezar Vezi mesajul
Cam greu de crezut, Igor, întrucât Augustin s-a născut la vreo 200 de ani după Origen...
Dar dacă zici tu, așa o fi.
Scuzele de rigoare. M-am gândit la amândoi și i-am schimabat. Ereticul Augustin adoptă și aprofundează, erezia predestinației de la ereticul Origen, care o inventează. Augustin practic o reinventează, adăugând indirect alte 7 erezii, total 8.

Și eu pot greși, unde văd și știu că am greșit, îmi asum greșeala.
__________________
Noul Testament ortodox e manualul normalității. Să citim zilnic din el, din Patristică, Dogmatică, Sfintele Canoane, cărți de la Sfinți ortodocși, nu de alte culte, ptr. a avea viață sfântă. În erezii nu e Duhul Sfânt, Har, Taine, Mântuire.

Dorim unirea tuturor în Sfânta Biserică fără ereziile lor. Hristos/Biserica/Creștinismul este și va fi ecumenic nu eretic-ecumenist, deschis la dialog și vindecare ptr. orice boală până la Parusie. Iubim toată Creația. Sunt 9 Sf. Sinoade Ecumenice.
Biblia
Reply With Quote
  #10  
Vechi 27.02.2015, 16:23:29
Ioan_Cezar Ioan_Cezar is offline
Banned
 
Data înregistrării: 17.06.2014
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.618
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Igor_Paslusnik Vezi mesajul
Scuzele de rigoare. M-am gândit la amândoi și i-am schimabat. Ereticul Augustin adoptă și aprofundează, erezia predestinației de la ereticul Origen, care o inventează. Augustin practic o reinventează, adăugând indirect alte 7 erezii, total 8.

Și eu pot greși, unde văd și știu că am greșit, îmi asum greșeala.
Nu-i nimic, frate Igor. Am bănuit că ai scris în viteză, că te-a purtat ideea principală așa încât n-ai fost atent la un detaliu... Măcar mi-am amintit și eu de plasarea în timp a vieții celor doi bărbați creștini...:)

Acum, în ce privește pe Augustin și mai ales pe Origen, ce să zic.... Eu am citit câte ceva din operele lor, iar Confesiuni chiar mi-a mers la suflet. O carte care m-a făcut să îl îndrăgesc mult pe Augustin. O mărturisire colosală, pentru mine. Minunată!
Iar despre Origen am făcut câteva seminarii succesive la Teologie, disciplina IBU, cu multe materiale dezbătute, oferite de părintele profesor care e unul din cei mai buni istorici ai BOR în prezent. Am aflat că lucrurile nu sunt deloc așa simple cum par. S-au petrecut multe abuzuri legate de imaginea lui Origen și, dincolo de unele erori clare în cugetarea lui, Origen e considerat azi unul din cei mai proeminenți gânditori creștini, poate chiar cel mai mare. Nu eu sau alți studenți îl consideram așa ci, spre surpriza noastră, cei mai importanți profesori de teologie - ortodocși, catolici, protestanți... Deci, dacă pretutindeni în lume Origen e văzut de către teologi, indiferent de confesiunea acestora, drept un titan al cugetării creștine, mi-e greu să vorbesc sau să gândesc dspre acest om altfel decât cu sfială și cu recunoștință. Poat egăsești ceva vreme să citești câteva pagini din scrierile lui, precum și din Confesiuni, măcar. E multă frumusețe în sufletul acelor asceți!
Reply With Quote
Răspunde