![]() |
![]() |
|
#401
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Cat despre argumente, sunt invizibile pentru cei din categoriile de mai sus.
__________________
http://creatie6zile.wordpress.com/ |
#402
|
|||
|
|||
![]()
...Igor, eu cred ca ai fi un preot extraordinar. Ai ajuns sa emotionezi un intelectualist ca mine, care se indoieste inclusiv de sine. Mai ai mult de lucru, dar sincer, valtoarea apei deja a sapat un sant. Nu un canion, un sant. Dar...
problema e: "cum sa uit/integrez in emotia credintei/suntez/impac/etc greselile si/sau inconsecventele politice si dogmatice ale Bisericii, mai ales din primul mileniu, dat fiind ca Biserica se pretinde "infailibila"?". Sincer, la mine nu e vreo pornire de hula, sau batjocura. Sunt credincios sincer dar caldicel. Sceptic, in sensul cel mai clar. Deci asta e o problema. Nu in sine, ci, pentru ca, daca tu si "grupul durilor" depe forum aveti dreptate, imi risc mântuirea. Adica vesnicia. Si cretin nu sunt, sa o fac intentionat. Las acum o poarta "daca Igor & ceilalti au dreptate, atunci eu voi ajunge postum la "Ardet Non Lucet Ltd."". Sa nu te sminteasca felul meu de a vorbi. Last edited by Barsaumas; 24.02.2015 at 21:23:59. |
#403
|
||||
|
||||
![]()
Pelerin spre apus, să fiu puțin mai destins, că o smintim iar pe Corinușa, cu tot respectul pentru munca ta, dar pentru mine, acolo nu-i cuvântul lui Dumnezeu. Pentru mine-i zero. Niște... gânduri... Ale tale și-a unuia... De undeva... Necreștin. Ți-ai pierdut timpul ca să scrii și mi-ai pierdut și mie timpul, ca să citesc. Și îți pierd și alții timpul, care mai citesc.
Nu știu cum ai reușit, cu siguranță l-ai fi citit pe Calvin, dar ești exact în același duh. Simt același duh ca al lui Calvin. M-am pus și eu, întro zi, să citesc, fără binecuvântarea duhovnicului, din Calvin. Am mers la bibliotecă, (că eu n-am avut așa ceva acasă) și din cele 10 volume mari și groase, verzi, țin minte, câte 900-1000 de pagini avea fiecare volum, scria Calvinelu cu zor. Și mă pun și citesc. Și citesc câteva pagini, prind o idee, zic în sinea mea: ce bine că înțeleg ceva. Eram în seminar. Căutam care-i credința adevărată. Și citesc o oră, și citesc două ore. Și Calvin al meu, dezvolta o idee, frumos de tot o dezvolta. Spuneam, mai puțin și vorbește ca Sfinții Părinți. Dar apoi, stupoare, venea cu idea a doua și demola la pământ tot ce a dezvoltat în prima idee. Ca și cum n-ar fi existat prima idee. Făcea praf din prima idee. Apoi venea cu a treia idee, și spunea de unde provine prima idee. Și cu ideea a patra, spunea de ce a demontat prima idee, cu ideea a treia, prin ideea a doua. Și cu idea a cincea, spunea de ce e nevoie de ideea a patra, să le explice pe primele trei idei. Înțelegeți? Nici eu... :) Și ăsta era Calvin... Măi fratele meu, am închis cartea după vreo 5 ore, de atenție încordată, ca să înțeleg, și după vreo 100 și ceva de pagini de citit, că n-am putut mai mult și n-am mai putut continua, aveam o durere de cap! Ferească Dumnezeu, îmi exploda capul de durere de cap. Eram și mânios, nervos, îmi spuneam: cum Dumnezeule mare, să vorbești despre... nimic? Absolut asta am simțit că spune: nimic. Nu tu un verset scripturistic, nu tu o idee logică, montată frumos, pe alte idei, ale altor sfinți, dezvoltată în armonie cu ei, în ansamblu pe subiectul vorbit, nimic. Absolut nimic. Am zis că nu mai pierd timpul în asemenea hal, în viața mea! :) Doamne, ai milă... Și apoi, ultima jumate de oră, că se făcea ora 4, închidea biblioteca, m-am pus să citesc din Sfântul Ioan Gură de Aur! Parcă deodată primeam apă. Să mă răcoresc. Parcă mi se parfuma creierul! Așa odihnă și miros al cuvintelor Sfântului Ioan Gură de Aur... și gingășie a sfințeniei... În fraze și-n alcătuire. Parcă el se făcea drumul de la Adam, la Hristos, pentru noi, creștinii. Doamne ce cuvinte rostea Sfântul Ioan, cât tot aurul din lume... Parcă a stat lângă mine, Sfântul loan Gură de Aur, și a văzut cum mă chinui cu Calvin și parcă aștepta ca să termin chinul. Apoi parcă m-a luat de mână, și m-a îndreptat la una din cărțile lui. Am luat PSB 21, Omilii la Facere. Doamne, cât adânc de înțelepciune al Duhului Sfânt, vorbește prin Sfântul Ioan, chiar și acum, că nu numai că la ora 4 am ieșit din bibliotecă fără durere de cap, dar eram vesel, voios, zâmbeam citind ultimele rânduri... Și n-am citit decât vreo 10 pagini... Ei bine, ferească Sfântul, așa duh simt și la tine, ca al lui Calvin. Bine, mai moderat, dar parcă strigi după ajutorul lui Calvin, în cuvintele tale... Pelerin, frate de suferință ! Versete ! Cuvântul lui Dumnezeu. Negru pe alb. Că nu mai citesc altfel. Tu vrei să mă chinui :) Nu că să vezi, c-o fi, c-o pății. Nu! Scurt pe doi. Asta și asta. E bine pentru că... Nu e bine pentru că... Vrei Sola Scriptura? Poftim Sola Scriptura. Eventual și Sfinții Părinți. Aș fi încântat să citez din Sfinții Părinți, despre Sfintele Icoane, Sfânta Cruce și închinare. Deci dacă tu spui că ai citit tot ce am scris eu până acum și tu asta scrii, ca rezultat la ce ai citit, să-mi fie cu iertare, dar trebuie să ne repetăm. Dar mă repet, cu tot dragul. Jertfă. Nimic al meu. Dar nu denigra cuvântul lui Dumnezeu. Am dat 9 exemple scripturistice, ți-am cerut demontează-le pe acelea. Și mai sunt. Deci, logica ta, gândirea ta, inima ta. De ce crezi că nu am dreptate în ce spun. Sau dacă am dreptate, ce anume te oprește ca să devii creștin. Să ieși din ereziile calvine. Și gata. Te-ai scăpat de erezii. Dar scrie viu. Nu vorbim vorbe, vorba ta. Nu pierdem timpul. Bine? Te rog frumos. Pace :)
__________________
Noul Testament ortodox e manualul normalității. Să citim zilnic din el, din Patristică, Dogmatică, Sfintele Canoane, cărți de la Sfinți ortodocși, nu de alte culte, ptr. a avea viață sfântă. În erezii nu e Duhul Sfânt, Har, Taine, Mântuire.
Dorim unirea tuturor în Sfânta Biserică fără ereziile lor. Hristos/Biserica/Creștinismul este și va fi ecumenic nu eretic-ecumenist, deschis la dialog și vindecare ptr. orice boală până la Parusie. Iubim toată Creația. Sunt 9 Sf. Sinoade Ecumenice. Biblia Last edited by Igor_Paslusnik; 24.02.2015 at 22:10:58. |
#404
|
|||
|
|||
![]()
Nu prea l-ai citit cu atentie pe Calvin, nu argumenta pe sistemul in care am inceput eu :) M-ar fi judecat aspru pt cum argumentez si mi-ar fi cerut ca si tine, dovezi scripturistice si atat.Ce paradox. Vor veni si versete nu iti face griji, nu inteleg de ce sunteti atat de nerabdatori pt o discutie pe sistem Sola Scriptura.Alt paradox pe un forum ortodox :) Pot si o opinie in cinci-zece fraze daca consideri modul de prezentare inutil.Doar sa-mi spui daca vrei sa scurtez, nu-i problema.
|
#405
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Pe de altă parte, experiența ta unică din adolescență nu poate fi, sper că ești de acord, un argument pentru evaluarea de un fel sau altul a unuia de calibrul lui Calvin. Nu știu ce scrie dar sunt sigur că nu scrie copilării sau nerozii, câtă vreme sunt sute de milioane de oameni care îl găsesc vrednic de crezare, de atât amar de vreme. Și nu sunt toți bătuți în cap, dacă răsfoim materialele scrise de ei. Ba încă, așa cum am aflat chiar la Teologie în București, azi le datorăm destule în materie de Istorie a Bisericii. Prinrte altele, modul cum să ne apropiem de textul biblic, în anumite privințe strict tehnice. Nu o spun ei, nu se laudă: o spunem noi, ortodocșii, cu smerenie - întrucât părinții profesori de la Facultatea de Teologie sunt, din fericire, oameni smeriți și recunoscători celor de la care au avut de învățat câte ceva. Că n-o fi chiar ce așteptăm noi, ortodocșii, nu-i de mirare. Noi avem altă alcătuire, alte preferințe, suntem sensibili la alt tip de discurs, asta ca să mă refer strict la întâlnirea cu un text, la actul de lectură. Că nu vorbesc acum de Evanghelia și de Adevăr ci doar de psihologia lecturii la care, dealtfel, te-ai referit și tu mai întâi fără să îți dai seama, poate. Așadar, faptul că ai avut acea experiență la lectură nu e nici pe departe, pentru mine, un argument teologic sau duhovnicesc. Și pe mine mă durea capul când citeam chestii precum "psihicul e funcție a vieții de relație" sau, mai târziu, cărți duhovnicești. Începătorul are varii rezistențe la texte cu care nu e familiarizat. Să fim deci rezonabili în interpretarea unor astfel de întâmplări. Rămâne totuși amuzant ce ai povestit. Și o întrebare la final: nu crezi că uneori credința e purtată și de meditația la cele Dumnezeiești? Adică omul viu, credinciosul, nu își pune și el întrebări, nu își analizează critic cugetarea, nu caută să se asigure că nu e în înșelare etc.? Uite, ca să ai o dovadă că de fapt așa și stau lucrurile, dincolo de trimiterea la Psalmul 1 mai întâi, îți transcriu dacă vrei câteva pagini despre aceste binecuvântate frământări ale conștiinței credinciosului chiar din sfinții noștri, de pildă din Sfântul Siluan sau Cuviosul Sofronie. Oho, mai am și din alții, e plină Ortodoxia noastră de oameni care și-au trăit credința inclusiv în frământările minții, până au ajuns la Limanul Liniștirii... Fără neliniște nici nu ar mai fi avut vreun rost Liniștea. Fără căutare, nu ar mai fi Liman. În ce mă privește urmăresc cum își desfășoară Pelerinul eseul și îi doresc spor la cugetare, simțire și scris. Apoi mai vorbim, poate reușim ceva dialog pe text. Doamne ajută! Last edited by Ioan_Cezar; 24.02.2015 at 22:40:47. |
#406
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Cât mă privește... eu sunt mic, frățiorul meu. Eu nu te pot face să crezi. Credința este un dar. Dacă nu o ai, o ceri. Și o vei primi. Nu știu ce viață ai, cum îți sunt părinții, rudele, în ce mediu trăiești, în ce stadiu al vieții ești, studiile, patimile, sunt foarte multe criterii care te ajută sau te împiedică să fi creștin. Râvna ta, dorirea inimii tale, lacrimile tale, luptele tale, căderile și biruințele tale. Multe te ajută sau nu te ajută. Toate astea le vorbești cu duhovnicul, el e doctorul inimii tale. Medic generalist al sufletului. Și ei, la fel ca medicii trupului, sunt foarte buni și buni și medii. Răi nu e nici unu. Mai fac ei păcate, asta-i altceva... Că te smintești că vezi că un episcop are o ditamai mașinuța? Bucură-te pentru el ! Aia-i bucuria lui. Bucură-te și tu cu el. Mai ales că e ierarh. El ce bucurie să aibe? Noi avem, iubite, soții, copii, mergem unde vrem, când vrem, nu? Facem ce vrem, la orice oră. Dar el? Ce bucurie să aibe și el? Dacă nu e lepădat încă de cele materiale, dacă nu e ascet, ce bucurie să aibe din cele materiale? Ascet în lume greu de tot găsești. Mai ales ierarh. Ăla ajunge sfânt. Sută la sută. Ca Sfântul Ioan Maximovici, episcop de Shanghai și San Francisco. Slujea desculță... Dormea în șezut... Mari sunt Sfinții tăi, Doamne... Miluiește-ne Doamne, cu rugăciunile lor. Poți spune: bine, bine, dar din cele 3 voturi monahale, e votul sărăciei de bună voie. Da? Dar avem și noi un vot, nu 3, numai unul: "Cel ce iubește pe tată ori pe mamă mai mult decât pe Mine nu este vrednic de Mine; cel ce iubește pe fiu ori pe fiică mai mult decât pe Mine nu este vrednic de Mine." - Matei 10, 37. E limpede? Și nu-mi spune că dacă ai un laptop de 2500 de lei, și ți-l cere cineva în numele lui Hristos, tu i-l dai! Nu te cred. Nici unu de 1000 de lei, nu i-l dai. Poate ceva de 100 de lei. Cu chiu cu vai. Și ținem minte fapta bună, toată viața. Sau să ai un bebe, sau un copil de 2-3 ani, minunăție de copil, și să vină Hristos la tine, să-ți spună: copilul nu-i al tău, e al Meu, îi dau o boală și îl iau la mine. Ce faci? Ești în stare să-L și ameninți pe Hristos cu apostazia, necredința, etc, nu? Vezi? Bucură-te de bucuria lui. El e ierarhul tău. Are și el luptele lui. Are numai și numai îngrădiri și datorii, obligații și slujire permanentă, non stop. Dacă nu are gândire și viață de ascet, atunci merită și el să se bucure de câte ceva. Cu ce să se odihnească și el. Atunci când nu te bucuri de bucuria celuilalt, începe iadul. Vezi? Pot să aibe ierarhii, 3 mașini, nu una. Numai să vină și să slujească, să ne bucurăm de prezența lor. Să ne spună acolo, ceva, părerea lor despre Hristos. Căutările lor, zbuciumul lor. Dorirea inimii lor. Și să ne binecuvinteze... Cu har... Că în orice stare ar fi, dacă nu e eretic, binecuvântarea vine, harul se revarsă, din plinătatea harului, ce-l are un episcop. Așa mă bucur de mult când îi ascult pe ierarhii noștrii. Deși au parcat afară, nu știu ce mașină. Da? Să fie toți bogații pământului la fel ca ierarhii cu mașină. Episcopii noștrii scumpi și dragi. Să vorbească și bogații cu simplitate și bucurie, din inimă, despre Hristos. Să vezi ce lume ar fi. Ce lume minunată ar fi. Gata-i sminteala. S-a dus. Ai văzut? Iubirea... Iubește și tu. Ce-i așa greu? Cu cât iubești mai mult, cu atât devii un creștin mai fierbinte și puternic, sarea pământului. Nu mănânci sare goală, dar avem nevoie de sare, cum caută turmele sarea, așa și omul are nevoie. Și-acum, gata, s-o luăm mai serios: Păzește-te, frățior. Evită ce e de evitat, îmbrățișează ce e de îmbrățișat. Biblia să fie farul vieții tale. Și vei fi viu. Trebuie să dobândim Împărăția Cerurilor încă din viața aceasta, pentru că e înăuntrul nostru, spune Biblia. Să spunem ca Pavel: "M-am răstignit împreună cu Hristos; și nu eu mai trăiesc, ci Hristos trăiește în mine. Și viața de acum, în trup, o trăiesc în credința în Fiul lui Dumnezeu" Galateni 2, 20 Să ne răstignim patimile noastre. Și pe noi cu ele, pentru Dumnezeu și pentru aproapele. Iubindu-i. Să căutăm virtutea. Cu lumânarea s-o căutăm. Sfântul Petru Damaschinul, în Filocalia 5, pagina 162, editura Humanitas, spune că sunt 228 de virtuți. Te las pe tine să mergi să le citești care sunt. Și tot Sfântul Petru Damaschinul, arată 298 de patimi. Cu 70 mai multe patimi. Că păcatul e mai dulce. Mai ușor de făcut... Mai comod, mai frumos și mai trupesc. Da, păcatul, din punct de vedere material e foarte frumos. E ca o fată frumoasă tare tare. Vai vai... Sunt enumerate acolo și toate patimile. Cercetează Scripturile și respiră-le, fă-le aerul din pieptul tău. Și-ai să simți Biserica. Ai să simți sfinții, ai să simți pe Hristos. Cum și eu am simțit Sfinții. Și sincer, parcă nici nu am nevoie de mai mult. Sunt foarte mulțumit și îmi ajunge. Nu îmi doresc mai mult. Că nici de sfinți, nu sunt vrednic. Și totuși, știu că nu trebuie să fiu mulțumit, și că trebuie să fiu mulțumit. Amândouă stările în același timp. Paradox? Explic: să fiu mulțumit, că să nu mă mândresc, să nu cred că pot eu ceva, singur, de capu meu, fără Hristos. Și să nu fiu mulțumit, pentru că scopul vieții creștine sunt treptele acestea mari: pregătirea, curățirea, luminarea, despătimirea, neprihănirea și îndumnezeirea, sau unirea cu Dumnezeu, dobândirea Sfântului Duh, să devenim dumnezei după har. Sfinți. Trebuie duhovnic, neaparat. Și trebuie să citești, măcar o oră pe zi, din Biblie, Sfinții Părinți, tâlcuiri scripturistice, combinate, o oră pe zi. Dacă depășești, e spre mântuirea ta. Dar să faci așa, o oră pe zi. Și rugăciune. Neaparat. Musai. Paraclisul Maicii Domnului. E pentru inimile întristate. Îți ia 20 de minute. Citit mecanic. Nu-i bai. Deci o oră și 20 de minute dedicate pe zi lui Dumnezeu. E mult? Dar la filme cât timp petrec oamenii? Ce creștini mai suntem dacă nu citim și nu ne rugăm? Câte minuni primim în fiecare secundă, în trupul nostru, de la Dumnezeu, nu-i mult o oră și 20 de minute pe zi. Crede-mă. Spune cât mai des posibil, în sinea ta, rugăciuni scurte: Doamne miluiește-mă. Doamne ajută-mă. Doamne, scapă-mă. Doamne iartă-mă. Spune rugăciunea inimii. Și cere Sfinților de care îți aduci aminte să se roage pentru tine. Să te rogi și să vorbești cu ei, în sinea ta, că sunt vii. Dar nu mult. Mai mult să te rogi. Și obligatoriu, la Sfânta Liturghie, în fiecare duminică. Să spui: Doamne, mor! Dacă nu mă duc la Liturghie, mor! Fac infarct și mor! Sunt alergic la aerul respirat înafara Bisericii, când e Liturghia de duminică. Mă sufoc, fără Liturghie, Doamne, ajută-mă, că mor! Așa să faci! Și când te duci tu la Sfânta Mama noastră, Preasfânta Maică a Domnului să îi spui: am venit la tine, Măicuță a Iubirii, ajută-mă să iubesc, primește-mă și ajută-mă, că tare mult vreau să fiu aici, doar că eu sunt murdar tare de tot. Iartă-mă, că vin așa murdar. Dar știu că tu mă primești. Tu primești, pe oricine vine la tine. Roagă pe Hristos, Lumina și curăția pământului, să mă ierte și să mă curățească, că eu nu pot nimic. Și cine-o fi acolo, în Biserică, nu te uiți la oameni, că mai vorbesc una alta, că poate nu cântă cum ți-ar place ție. Dar îi place la Hristos! Asta să te bucure. Că îi cântă Lui și nu cântă la vreun bar. Și te bagi undeva întrun colț, sau unde vrei și unde te simți bine, și trăiești Sfânta Liturghie, slujită cu puterile nevăzute. Dumnezeu, care-i pretutindeni e acolo și te vede. Și se bucură și te răsplătește cu har. Multe aș mai vrea să-ți spun. Dar fă deocamdată astea. Iar dacă nu ai să faci chiar nimic, ai toate șansele să ajungi unde nu trebuie, unde ai spus și tu. Deci ia mântuirea în serios. Că nu-i de joacă. Tot mai multă nebunie e în lume. Mântuirea se obține tot mai greu. Ia-te pe tine în serios. Nu atât pentru mine, sau alt om, să dorești mântuirea, ci pentru tine și pentru Hristos. Uite "Barsaumas", ce îți zice Pavel ție, ca să te întărească: I Corinteni 4, 5: Și atunci fiecare va avea de la Dumnezeu lauda. I Corinteni 15, 33-34: Nu vă lăsați înșelați. Tovărășiile rele strică obiceiurile bune. Treziți-vă cum se cuvine și nu păcătuiți. II Corinteni 1, 12: Căci lauda noastră aceasta este: mărturia conștiinței noastre că am umblat în lume, și mai ales la voi, în sfințenie și în curăție dumnezeiască, nu în înțelepciune trupească, ci în harul lui Dumnezeu. II Corinteni 12, 9: Îți este de ajuns harul Meu, căci puterea Mea se desăvârșește în slăbiciune. Deci, foarte bucuros, mă voi lăuda mai ales întru slăbiciunile mele, ca să locuiască în mine puterea lui Hristos. Efeseni 1: 6, 12: Spre lauda slavei harului Său, cu care ne-a dăruit pe noi prin Fiul Său cel iubit; Ca să fim spre lauda slavei Sale, noi cei ce mai înainte am nădăjduit întru Hristos. Filipeni 2, 16: Ținând cu putere cuvântul vieții, spre lauda mea în ziua lui Hristos, că nu în zadar am alergat, nici în zadar m-am ostenit. Dumnezeu să-ți ajute. Sus să avem inimile.
__________________
Noul Testament ortodox e manualul normalității. Să citim zilnic din el, din Patristică, Dogmatică, Sfintele Canoane, cărți de la Sfinți ortodocși, nu de alte culte, ptr. a avea viață sfântă. În erezii nu e Duhul Sfânt, Har, Taine, Mântuire.
Dorim unirea tuturor în Sfânta Biserică fără ereziile lor. Hristos/Biserica/Creștinismul este și va fi ecumenic nu eretic-ecumenist, deschis la dialog și vindecare ptr. orice boală până la Parusie. Iubim toată Creația. Sunt 9 Sf. Sinoade Ecumenice. Biblia Last edited by Igor_Paslusnik; 25.02.2015 at 01:21:16. |
#407
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Paragraful final nu l-am înțeles prea bine (am subliniat pasajul), a fost prea concentrat pentru mine dar sper că dezvoltînd tu ideea voi pricepe și eu mai bine. În ce mă privește, aștept continuarea. Deocamdată nimic de obiectat, dimpotrivă, subscriu...:) Doamne ajută! |
#408
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Pe lângă porunca lui Dumnezeu de interzicere a reprezentărilor în scop de închinare și slujire peste care cu nici un chip nu se poate trece, avem o tăcere absolută cu privire la existența acestora în practica cultică a apostolilor și primilor creștini. Cei 60 de ani de istorie creștină regăsită pe paginile Noului Testament reprezintă un timp suficient de mare pentru a putea afla măcar un amănunt cât de nesemnificativ cu privire la pretinsa existență a icoanelor în Biserica Primară. Sunt aceste două argumente suficient de puternice pentru a fi luate în seamă?
__________________
Nick-ul (CXXVIII), reprezintă a 128-a șansă acordată forumului ortodox de a dovedi că este și creștin. Adică dovedind toleranță chiar când opiniile sunt în dezacord. În definitiv e un forum de discuții, nu un zid la care sunt executați oamenii pentru ideile lor. |
#409
|
||||
|
||||
![]()
Vă amuzați fără temei domnule, căci eu nu am pretins că Tronul din Cer ar fi ”fizic”. Dimpotrivă, am spus că acel capac al chivotului în simbol a fost confecționat după modelul original ceresc.
__________________
Nick-ul (CXXVIII), reprezintă a 128-a șansă acordată forumului ortodox de a dovedi că este și creștin. Adică dovedind toleranță chiar când opiniile sunt în dezacord. În definitiv e un forum de discuții, nu un zid la care sunt executați oamenii pentru ideile lor. |
#410
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Observ ca selectezi doar ideile care iti convin (si anume ca era doctor), iar pe cele care nu iti convin (si anume ca a pictat primele icoane) le respingi. Iar acum , fiindca tot crezi ca Sf Ap Luca a fost medic - ar trebui sa crezi ca el a pictat icoane ! Dar , desigur tu nu vei face asta , pentru ca preferi sa crezi ereziile scrise de o individa care a trait peste ocean, si nu invataturile Bisericii pastrate de-a lungul timpului ! Last edited by bluester; 25.02.2015 at 07:25:47. |
|