![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Citat:
E adevarat ca parintii nu isi fac copii pt ajutor ,dar d-voastra care sunteti o buna crestina ar trebui sa stiti ca un copil nu se avorteaza. E o datorie sufleteasca sa ii ajute ,daca toata lumea ar judeca la rece aceasta situatie nu ar mai fi nici un ajutor catre parinti ,niciunde. Unde da ea ,Dumnezeu inmulteste harul. Poate sunt si acum femei care fac milostenie fara stirea unor barbati zgarciti.Sa nu mai dea ca sa le fie pe plac? Sora Florentinei nu pagubeste casa ,da din preaplinul ei. O contributie are si ea la acea bunastare ,chiar daca nu face afaceri ,dar are grija de gospodarie ,sot ,copiii.Deci da si din munca ei. Doamne ajuta ! |
|
#2
|
||||
|
||||
|
"Așadar, câtă dragoste are cineva pentru sine, atâta voiește [Dumnezeu] să avem și noi către femeie. Nu numai pentru că suntem părtași unei singure firi, ci avem o pricină și mai mare decât aceasta să ne iubim femeia: fiindcă nu mai sunt două trupuri, ci unul singur: bărbatul cap și femeia trup.
Dar cum de zice în altă parte: „Capul lui Hristos este Dumnezeu” (I Cor 11, 3)? Asta o zic și eu: după cum noi suntem un singur trup, așa și Hristos și Tatăl sunt una. Prin urmare, să ne aflăm și noi avându-L cap pe Tatăl. Două exemple ne dă: unul al trupului, altul al lui Hristos. De aceea și adaugă: „Taina aceasta mare este. Eu zic în Hristos și în Biserică” (Ef 5, 32). Ce înseamnă acest cuvânt? Mare taină este aceasta – zice -, fiindcă fericitul Moise s-a referit în chip ascuns la ceva mare și minunat. Ba nu el, ci Dumnezeu, „în Hristos” înseamnă că însuși, lăsându-L pe Tatăl, S-a coborât și a venit la Mireasă și S-a făcut un singur Duh cu ea. Fiindcă „Cel ce se lipește de Domnul – zice – un singur Duh cu El este” (I Cor 6, 17). Și bine a zis că mare taină este. Ca și cum ar fi spus: „[am grăit în alegorie], dar alegoria nu desființează dragostea”. „Prin urmare, și voi, fiecare așa să-și iubească femeia, ca pe sine. Iar femeia să se teamă de bărbat” (Ef 5, 33). Cu adevărat, cu adevărat taină este, și încă mare taină: că pe cel ce l-a născut și l-a crescut și pe cea care a suferit chinurile nașterii [pentru a-l aduce pe lume] și care s-a necăjit cu el, pe cei care i-au făcut atâtea binefaceri și care i-au fost apropiați, lăsându-i, se alipește de cea pe care nu a văzut-o până atunci și nici nu a avut ceva comun cu ea, și o prețuiește mai mult decât pe toți ceilalți. Cu adevărat taină este! Iar părinții nu sunt necăjiți că se petrec acestea – ba mai mult ar fi dacă nu s-ar petrece – și cu bucurie își cheltuie banii și se face multă risipă. Cu adevărat mare taină este și are în sine o negrăită înțelepciune. Acest lucru l-a lămurit Moise când a profețit mai demult. Acest lucru îl strigă și Pavel acum: „în Hristos și în Biserică”. Nu numai despre grija bărbatului grăiește, ca s-o grijească asemenea trupului său, după cum și Hristos pe Biserică, ci și femeii îi spune: „Iar femeia să se teamă de bărbat”. Nu vorbește doar despre dragoste, ci și de altceva. Să se teamă de bărbat! Ea este în treapta a doua , [după bărbat]. Nici ea să nu ceară cinste egală cu el, căci este rânduită sub cap. Nici el să n-o disprețuiască pe cea supusă lui, căci ea este trup. Ia vezi cum dezvoltă cele despre dragoste: vorbește mai întâi de Hristos, apoi de trupul propriu, iar mai pe urmă zice: „pentru aceea va lăsa omul pe mama sa și pe tatăl său”. Dar cele despre teamă nu le dezvoltă. Oare de ce? Fiindcă vrea mai bine să predomine dragostea. Căci atunci când e dragoste, toate celelalte îi urmează. Dar dacă-i frică, nu este deloc așa. Cel ce-și iubește femeia, chiar dacă nu e foarte ascultătoare, o supune cu totul [prin iubire]. Atât poate fi de grea și anevoioasă unirea cea de un gând dacă cei doi nu sunt legați prin tirania dragostei, încât frica nu o poate îndrepta defel. Pentru aceea stăruie asupra iubirii, ca una ce este mai puternică [decât înfricoșarea]. Femeia, deși pare că este în pierdere prin aceea că a fost rânduită să se supună și să aibă frică [de bărbat], de fapt este în câștig. Căci ceea ce este mai greu și mai important – iubirea – cade pe umerii bărbatului. Dar pentru ce să nu se teamă femeia de bărbat, ar putea zice careva? Tu iubește-o! împlinește ce ține de tine! Chiar dacă alții nu fac ceea ce ține de ei, noi trebuie să facem [tot ce suntem datori]. Oare ce vreau să zic? [Iată ce!] [Pavel zice]: „Supuneți-vă unul altuia întru frica lui Hristos” (Ef 5, 21). Pentru ce, dar, celălalt să nu se supună, [ci numai unul din ei]? Tu crede [numai] legii lui Dumnezeu și [supune-te ei]! Așa-i și acum! Femeia, chiar dacă nu e iubită [de bărbat], să se teamă, ca să nu se întâmple nimic rău din partea ei. Asemenea bărbatul, chiar dacă femeia nu se teme, s-o iubească, pentru ca să nu dea el pricină de ceva. Fiecare să facă ce ține de el. Sf. Ioan Gura de Aur
__________________
"De carma mintii atarna incotro pornim si unde mergem. Adevarul este fiinta vie. Gandurile omului nu sunt ca si gandurile Domnului. Credinciosul in Dumnezeu depaseste limitele omului. Nu sunteti voi cautand pe Iisus? Voi stiti despre Iisus o multime de lucruri dar nu il stiti pe El. Si pana nu Il gasesti pe Dumnezeu, nu te afli nici pe tine, nu-ti gasesti nici sensul tau nici sensul lumii." Cuv. Arsenie Boca |
|
#3
|
||||
|
||||
|
Cu adevarat nu e usor sa urmezi poruncii lui Dumnezeu , in casnicie. Caci la mare masura trebuie sa ajungem ca sa facem tot ce tine de noi atunci cand celalalt nu face.
Am cautat mult un raspuns la intrebarea: daca celalalt nu face atunci noi sa facem? si cum? Sf Ioan Gura de Aur ne-a raspuns. Trebuie multa putere si curaj de la Dumnezeu sa pornesti a lucra sa fi trup si suflet cand cei doi nu pasesc in acelasi timp. Si totusi la asta suntem chemati. Prea multi renunta inca inainte de a incepe. Anita, Poate ma intelegeti gresit: repet, nu spun sa nu ne ajutam parintii, ci spun sa o facem curat caci nu are voie trupul care este femeia sa minta capul si nici sa se cocoate in varf si sa spuna, eu sunt cap. Sf. Ioan Gura de Aur spune: o femeie blanda, inteleapta si iubitoare, poate schimba si cel mai aprig barbat. Stiu insa ca nu e usor ca femeie sa ajungi la aceasta masura.
__________________
"De carma mintii atarna incotro pornim si unde mergem. Adevarul este fiinta vie. Gandurile omului nu sunt ca si gandurile Domnului. Credinciosul in Dumnezeu depaseste limitele omului. Nu sunteti voi cautand pe Iisus? Voi stiti despre Iisus o multime de lucruri dar nu il stiti pe El. Si pana nu Il gasesti pe Dumnezeu, nu te afli nici pe tine, nu-ti gasesti nici sensul tau nici sensul lumii." Cuv. Arsenie Boca Last edited by dobrin7m; 20.12.2014 at 02:21:22. |
|
#4
|
||||
|
||||
|
E cu dus si intors aceasta chestiune.
Pe de o parte sora Florentinei se simte indreptatita sa instraineze bani(si bunuri)deoarece se gandeste ca prin casatorie ii revine si ei jumatate din castigul sotului;nu cred ca este departe de acest adevar. Pe de o parte minte(sau ascunde adevarul)ca trebuie sa-si ajute parintii... Minte pt o cauza buna,desi in religia noastra ,nimeni nu este absolvit de pacatul minciunii,fie el facut din cauze rele sau bune... Teoretic intelegem asta insa practic,inima milostiva de crestin iti dicteaza sa faci orice sa-l ajuti pe celalalt. Si eu as face intocmai ca sora ei.Recunosc ca nu fac bine,insa eu prefer sa mint sau sa ascund niste chestii ca oamenii sa nu se certe,sa nu duc vorba si sa nu stie stanga ce face dreapta,in general. Fac asta deoarece si mama facea la fel,este din cale afara de generoasa si ne impartea mancarea cu toate rudele,spre disperarea tatalui meu,care este la polul opus,extrem de chibzuit(zgarcit). Insa mama,asa nechibzuita si lipsita de gandul zilei de maine,nu ar fi putut supravietui fara sotul ei si mine,caci ar fi ramas pe drumuri la mila altora sau ar muri pur si simplu neavand bani sa-si plateasca medicamente si doctori. Poate si din privinta asta,o tine Domnul sanatoasa pt ca nu are nici o mie pusa deoaparte pt zile negre. Da stiu ca lumea ar condamna-o ca nu"strange pt casa" dar tocmai de acest lucru ne avertizeaza Domnul ,caci iubirea aia de aproapele nu este doar o teorie goala si nici grija de material nu ne sfinteste. In concluzie,cred ca fiecare putem face ce dorim cu lucrurile si venitul nostru atata timp cat nu implica sa faci haiducie,furand de la straini. Adica cum,sa ascultam de sotul nostru cand ne indeamna la rau? Cum sunt unii ca isi indeamna sotiile la avort,la desfranare,se stramba din nas cand femeile lor merg la biserica,tin posturi etc. Cum vine asta? Nu stiu,eu una nu m-as insoti cu unul necredincios sau m-as desparti daca m-ar forta sa fac lucruri nepermise in sfera spiritual,de dragul maritisului,al uniunii noastre. Si biserica ne spune sa nu ascultam de barbatul necredincios(ca asta al femeii care da pe ascuns). Inchipuiti-va un barbat care nu va lasa la biserica,care face scandal ca tii post ,ca ai icoane in casa,ca dai de pomana... Nu imi pare normal ca,cununia sa insemne tiranie =asta la propriu inseamna ca asculti mai mult de barbat decat de Dumnezeu!
__________________
Cuvine-se cu adevarat sa te fericim pe tine, Nascatoare de Dumnezeu, cea pururea fericita si prea nevinovata si Maica Dumnezeului nostru. Ceea ce esti mai cinstita decat Heruvimii si mai slavita fara de asemanare decat Serafimii, care fara stricaciune pe Dumnezeu-Cuvantul ai nascut, pe tine, cea cu adevarat Nascatoare de Dumnezeu, te marim. |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Citat:
E adevarat ca in multe cazuri o femeie blanda poate sa schimbe firea sotului dar sunt si situatii cand femei blande si iubitoare traiesc o viata muceniceasca alaturi de barbati necredinciosi si rai ,barbati posedati de cel rau. |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Citat:
Sigur ca sunt femei blande si iubitoare care traiesc muceniceste langa barbati necredinciosi si rai , insa acestea cu siguranta nu sunt mincinoase si nici nu ascund nimic de barbatii lor chiar asa rai cum sunt, ca altfel ar mai fi ele mucenice?
__________________
"De carma mintii atarna incotro pornim si unde mergem. Adevarul este fiinta vie. Gandurile omului nu sunt ca si gandurile Domnului. Credinciosul in Dumnezeu depaseste limitele omului. Nu sunteti voi cautand pe Iisus? Voi stiti despre Iisus o multime de lucruri dar nu il stiti pe El. Si pana nu Il gasesti pe Dumnezeu, nu te afli nici pe tine, nu-ti gasesti nici sensul tau nici sensul lumii." Cuv. Arsenie Boca |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Daca veniturile prisosesc de ce nu se duc la cea mai saraca parohie din Romania, spre exemplu si sa imparta banii de prisos la familiile sarace de acolo? Sa o faca in tacere fara anunturi si laude, nestiuti de nimeni.
Nu avem nevoie in lumea asta decat de un locsor unde sa punem capul si un venit atat cat sa ne asigure un trai normal. la ce 10 perechi de pantofi?, la ce 3 dulapuri de rochii?, la ce 5 palarii?, la ce creme de firma pentru pielea cea sensibila?, la ce o geanta de farduri ca sa ne pictam masti?, la ce 5 camere la doi oameni?, si lista continua.
__________________
"De carma mintii atarna incotro pornim si unde mergem. Adevarul este fiinta vie. Gandurile omului nu sunt ca si gandurile Domnului. Credinciosul in Dumnezeu depaseste limitele omului. Nu sunteti voi cautand pe Iisus? Voi stiti despre Iisus o multime de lucruri dar nu il stiti pe El. Si pana nu Il gasesti pe Dumnezeu, nu te afli nici pe tine, nu-ti gasesti nici sensul tau nici sensul lumii." Cuv. Arsenie Boca |
|
#8
|
||||
|
||||
|
Citat:
pai daca veniturile prososesc si avem parintii in saracie, nu ii ajutam pe ei intai?! Cu unii oameni poti sa ai cata rabdare vrei, ca nu ii schimbi. Mai ales pe avari si zgarciti. Oameni pe careii rogi sa mergeti undeva sa ajutati o familie sau sa dati la o biserica fac crize de nervi si iti mai taie si veniturile, nu cumva sa dai si la cei care nu au. Chiar exista asemenea oameni. Doamna dobrin, dumneatavorbesti de cazurile ideale, care ar fi frumos sa fie toate, dar realitatea e cam inversata fata de idealizarile noastre. Ar fi frumos sa fie cum spui dumneata, dar nu e. Si cati dintre ortodocsi sau orice fel e crestini sunt si practicanti? Dumneata vorbesti de czuk ideal al uni familii crestin autentice, familie care e foaaaarte rara; din sutele de oamni pe care ii unosc eu personal, si zecile de familii crestine, doar un numar extrem de mic sunt familii crestine practicante, in care ambii parteneri sa fie crestini practicanti. Cazuri in care unul e practicant sunt mult mai multe, iar cazuri in care nici unul nu e practicant nu sunt atat de multe prcum mi-as fi imaginat (aici vorbesc steict espre omnii si familiile pe care le cunosc eu personal cel putin la nivelul de "am avut mai ault de 2-3 discutii pe teme serioase; ii cunosc la nivel mediu sau am lucrat cu ei, deci ii stiu mai bine decat as fi dorit poate).
__________________
Zambeste, maine poate fi mai rau. Iarta, maine poate ai tu nevoie de iertare. Iubeste si nu astepta nimic in schimb. Daruieste si vei primi la randul tau. Traieste ca si cum ar fi ultima ta zi de viata. |
|
#9
|
|||
|
|||
|
Citat:
Acum ne aruncam si in afirmatii gratuite ,jigniri cand stiti foarte bine ca sora Florentinei are duhovnic care i-a dat binecuvantare. Ele sunt mucenice oricum ,poate si pt simplul fapt de a merge la biserica sunt prigonite nu neaparat pt oarece milostenii.Nu stiti cum lucreaza cel rau ? Eu sunt de parere ca aveti multe lecturi duhovnicesti ,dar daca v-ati ruga mai mult si ati citi din psaltire ati vedea altfel aceste situatii. Poate adevarul e pe undeva la mijloc ,dar eu cred , ca odata deschis acest subiect catre sotul ei ,ajutorul dat de sora Florentinei parintilor va fi interzis total. |
|
#10
|
||||
|
||||
|
Citat:
Va intreb practic,intr-o intrebare simpla cu da sau nu: De cine ascultam mai intai,de barbat sau de Dumnezeu? Atat. De ce sa ne complicam in atatea comentarii cu citate despre iubirea sotilor si sotiilor cand lucrurile sunt simple? Puneti-va in situatia respectiva,vedeti un om lesinat pe strada si ati dori sa-l ajutati insa sotul va spune sa nu va opriti din drum caci aveti treburi importante de rezolvat in ziua aia. Ce faceti?ii lasati pe ala in drum,pt ca Sfantul Ioan Gura de Aur spune sa va iubiti sotul ? Oare daca il ajutati pe un sarman sa mai apuce ziua de maine,inseamna ca nu va mai iubiti sotul?
__________________
Cuvine-se cu adevarat sa te fericim pe tine, Nascatoare de Dumnezeu, cea pururea fericita si prea nevinovata si Maica Dumnezeului nostru. Ceea ce esti mai cinstita decat Heruvimii si mai slavita fara de asemanare decat Serafimii, care fara stricaciune pe Dumnezeu-Cuvantul ai nascut, pe tine, cea cu adevarat Nascatoare de Dumnezeu, te marim. |
|
|