![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Citat:
Inca o data multumim, frate Cristian, pentru efortul de a cauta si a ne pune noua la dispozitie, aceste minunate invataturi! Sa te rasplateasca bunul Dumnezeu prin har si mangaiere!
__________________
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ Iubirea de vrajmasi, nu e un sfat, este o porunca! (Parintele Arsenie Papacioc) |
|
#2
|
||||
|
||||
|
Citat:
Dumnezeu sa-ti daruiasca putere si multa sanatate , nadejde si multe bucurii , chiar daca sunt atat si atat de trecatoare , dar avem nevoie de toate acestea atata timp cat mai suntem pe aici. . .! Sarbatori linistite , Culai !
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
|
#3
|
||||
|
||||
|
Citat:
On - topic -- Referitor la atacurile diavolului, Bătrânul Eusebiu zicea: „Satan ne poate foarte ușor face să cădem la dreapta sau la stânga. Căderile de-a dreapta, care se prezintă sub aparența zelului pentru Dumnezeu, sub aparența virtuții și a datoriilor perfect împlinite, sunt mult mai periculoase decât căderile de-a stânga, care se văd limpede că sunt păcate. Noi trebuie să ne păstrăm întotdeauna pacea sufletului”. Altă dată, el își sfătuia așa fiii săi duhovnicești: „Dacă tu vezi că felul altora de a gândi diferă de al tău, nu te mira! Noi știm acest lucru din cuvintele Domnului, și anume că cel rău acționează puternic asupra minții oamenilor și le întunecă pentru a nu putea discerne care le este interesul și pentru a nu asculta glasul Domnului”. Bătrânul Porfirie sfătuia să ne opunem ispitelor în felul următor: „Mergeți pe drumul vostru. Diavolul va veni să vă ispitească cu gânduri și vă va trage de mânecă pentru a vă dezorienta. Nu vă întoarceți, nu vă angajați în discuții și-n controverse cu el! Se va lăsa păgubaș și vă va părăsi”. Sursa: http://ortodox.md/articole/cum-sa-ne-opunem-ispitelor/
__________________
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ Iubirea de vrajmasi, nu e un sfat, este o porunca! (Parintele Arsenie Papacioc) |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Citat:
Doamne ajuta !
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Chiar ai citit toti aceia din care postezi? Pentru ca ma uit pe o pagina si la fiecare post e alt autor. Extragi citate din carti care le citesti la acel moment sau din carti vechi care ti le amintesti ca te au impresionat ?
|
|
#6
|
||||
|
||||
|
Citat:
Doamne ajuta !
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Când ești rănit sufletește, din căderea în păcat prin neputință ori răutate, nu te împuțina cu duhul și nu te tulbura, ci întoarce-te la Dumnezeu și zi: „Iată, Doamne, ce am făcut ca om ce sunt; nu era posibil a aștepta altceva de la mine cel cu o voie atât de slabă și neputincioasă. Nu era de așteptat decât cădere și prăbușire”. Și aici, condamnă-te în ochii tăi de ajuns, frânge-ți inima de mare durere pentru ceea ce ai pricinuit lui Dumnezeu, dar, fără să te tulburi, condamnă-ți patimile rele și mai ales acea pasiune care ți-a produs căderea. Apoi zi: „Domnul meu, nici până acum n-aș fi putut sta, dacă nu m-ai fi sprijinit prin suprema Ta bunătate”.
Mulțumește-I și iubește-L mai mult decât oricând. Minunează-te de atâta îndurare că, deși a fost ofensat de tine, îți dă iar mâna Lui cea dreaptă și te apără să nu cazi în păcat. În fine, cu mare încredere în mila Sa nemărginită, zi: „Tu, Doamne, iartă-mă, și pe viitor nu mă lăsa să trăiesc despărțit de Tine, nici să mă depărtez ori să te mai ofensez”. Chiar de faci astfel, să nu crezi că te-a iertat, fiindcă această încredere trândavă este mândrie, amăgire de minte, timp pierdut, înșelare diavolească, colorată cu diferite culori. De aceea încredințează-te mâinilor lui Dumnezeu și urmează-ți nevoința ca și când nici n-ai fi căzut. Iar dacă, din slăbiciune, păcătuiești de mai multe ori pe zi și rămâi rănit, fă totdeauna ce ți-am spus, cu mai multă speranță în Dumnezeu. Urăște mai mult păcatul, mustră-te și silește-te a trăi cu mai multă supraveghere. Desigur, aceasta nu place diavolului, tocmai pentru că-i foarte plăcută lui Dumnezeu și fiindcă vrăjmașul rămâne rușinat văzându-se învins de cel pe care-l biruia. De aceea, el uneltește diferite chipuri de amăgiri ca să ne împiedice de la această nevoință. Adesea își ajunge scopul din cauza neatenției și nepurtării de grijă de noi înșine. Cu cât ți se împotrivește mai mult vrăjmașul, cu atât silește-te a o repeta de mai multe ori, chiar de ai căzut numai o dată în păcat. Iar dacă, după ce ai păcătuit, simți că te superi, te tulburi și te descurajezi, ca să-ți poți redobândi pacea inimii și curajul, repetă aceste exerciții cum ți-am spus, până ce te restabilești și după ce te vei înarma cu aceste arme, întoarce-te la Dumnezeu. Fiindcă această supărare și tulburare ce vine în urma păcatului provine din consecința osândei, adică din iubirea de sine, cum am spus de multe ori. Acesta-i chipul de a-ți recâștiga pacea: uită complet atunci căderea în păcat și cugetă numai la bunătatea cea nemăsurată a lui Dumnezeu. Aici se potrivește și istoria aceasta din Pateric. Un monah a căzut în curvie și fiindcă gândul deznădejdii dinlăuntru îl supăra, căci și-a pierdut sufletul și nu se mai mântuiește, el, ca un înțelept și meșter în războiul nevăzut, zicea gândurilor sale: „N-am păcătuit, n-am păcătuit”, până ce a intrat în chilie și a încuiat ușa. După ce și-a împăcat inima a făcut cuvenita pocăință pentru păcatul făcut; ceea ce s-a descoperit unui alt bătrân străbătător cu gândul că acest călugăr a păcătuit, dar s-a sculat și a biruit. Meditează că El este foarte sârguincios și doritor a ierta orice păcat, oricât ar fi de mare, chemând pe păcătos în diferite feluri și pe variate căi să vină la Dânsul și să se unească cu El prin har, în această viață, iar în cealaltă să-l sfințească cu Mărirea Lui și să-l facă de-a pururi fericit. Și când îți vei liniști cugetul și-ți vei împăca inima cu astfel de gânduri, întoarce-te la căderea ta și fă cum ți-am spus mai sus. Apoi, la mărturisire, pe care te îndemn s-o faci cât mai des, amintește-ți toate păcatele tale și cu durere și amărăciune nouă pentru mâhnirea ce-ai produs lui Dumnezeu, ia ferma și definitiva hotărâre de a nu-L mai mânia; arată-le toate duhovnicului tău și fă cu deosebită râvnă canonul ce ți l-a dat. Nicodim Aghioritul
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
|
#8
|
||||
|
||||
|
Ce păcat ai făcut de a dat peste tine această nefericire a tuturor nefericirilor: de ai rupt legătura cu Izvorul vieții și Dătătorul înțelegerii; de te-ai lepădat de Cel a Cărui ființă veșnică e mai învederată decât ființa noastră de o clipă și prin a Cărui ființare numai se poate afirma și ființarea noastră? Dumnezeu nu Se ascunde de om. Omul păcătos se ascunde de Dumnezeu; se tot ascunde până ce îl pierde cu totul din vedere. Precum stă scris despre strămoșii oamenilor când au păcătuit: și s-a ascuns Adam și femeia lui de către fața Domnului Dumnezeu între pomii Raiului. Precum atunci, așa și acum. De fiecare dată când omul face un păcat greu, el se ascunde de Dumnezeu în spatele naturii. Și se pierde între făpturi, se pierde între pomi și pietre și animale ca între o treime idolească înrudită cu el, se scufundă în umbra naturii. Și după cum se vorbește de eclipsă de soare atunci când luna îl acoperă pe acest luminos împărat al naturii, așa s-ar putea vorbi și despre o „eclipsă de Dumnezeu”, Soarele dreptății, în privința celor ce L-au acoperit de ochii lor cu natura pe Făcătorul naturii. Acesta, însă, este doar felul nostru, omenesc, de a vorbi: căci eclipsa de soare nu înseamnă că soarele și-a pierdut lumina, ci numai că lumina lui este acoperită prin ceva de ochii noștri, întocmai la fel, și eclipsa de Dumnezeu nu înseamnă că Dumnezeu S-a pierdut și că El nu mai este, ci că ceva s-a pus între Dumnezeu și om și L-a ascuns pe Dumnezeu de înțelegerea omenească. Acest ceva este păcatul omenesc.
Nu-i natura de vină că ateul o divinizează. Ea se împotrivește toată lepădării de Dumnezeu, și urăște de moarte și alungă pe apostați și pe cei care o divinizează. Toată natura, de la marele soare până la măruntul atom, dă mărturie într-un glas și în armonie despre ființa și lucrarea Făcătorului său. Vechii egipteni divinizau toate făpturile, și mai presus de toate un bou negru, numit Apis. Spune o legendă că a venit un oarecare faraon ca să-i aducă jertfă lui Apis; dar când s-a închinat înaintea acelui așa-zis dumnezeu, boul l-a luat în coarne și l-a alungat departe de sine. „Acuma văd că ești bou, și nu dumnezeu!” - a strigat faraonul supărat. La care Apis i-a răspuns: „Asta am vrut și eu să vezi; și de acum să te închini Celui ce ne-a făcut și pe mine, și pe tine”. Tu spui: „îmi este greu să cred până nu văd!” Dar cu ce dorești tu să vezi, cu ochiul sau cu duhul? Dacă vrei să vezi cu ochiul trupesc, Cel ce este mai mare ca universul ar trebui să se micșoreze și să încapă în câmpul tău vizual mărginit. Ce, tu îți vezi rațiunea cu ochii? Și totuși, te-ai supăra dacă cineva ți-ar spune că el nu crede că ai rațiune până n-o vede cu ochii lui. Iar dacă vrei să-L vezi pe Dumnezeu cu duhul, atunci poți să îl vezi, fiindcă duhul omenesc e mai întins decât universul, și fiindcă și Dumnezeu duh este. Numai că duhul tău trebuie să fie curat, fiindcă doar celor curați li s-a făgăduit că-L vor vedea pe Dumnezeu. Fugi cât mai repede din întunericul acesta ce ți-a pătruns în suflet ca un păianjen. Când Adam a păcătuit, el a fugit de la fața lui Dumnezeu - dar Milostivul Făcător nu a fugit de la făptura Sa, ci S-a apropiat și l-a strigat pe Adam: Adame, unde ești? Și pe tine te strigă, de la foarte mare apropiere - oare nu auzi: „Blagoie, unde ești?” Întoarce fața ta către lumină, fiule al luminii. Părintele luminilor te cheamă cu dragoste aprinsă. Ascultă și să știi: nimeni din neamul tău și poporul tău nu s-a proslăvit, afară numai de proslăvitorii lui Dumnezeu. De la Domnul, milă ție și sănătate! Episcop Nicolae Velimirovici
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
|
#9
|
||||
|
||||
|
Numai în harul dumnezeiesc te poți ruga. Nici o rugăciune nu se poate face fără harul dumnezeiesc. Aduceți-vă aminte de Înțelepciunea lui Isus Sirah: Că întru înțelepciune se va grăi lauda, și Domnul o va îndrepta pe ea (Înț. Lui Isus Sirah 15, 10). Adică, numai Acela care stăpânește înțelepciunea cea dumnezeiască poate să-L slăvească, după cuviință, pe Dumnezeu. Numai Domnul dă har pentru asta. Când vine harul, spune numele „Hristos”, și se umple și mintea, și inima. Această iubire și acest dor fierbinte au și trepte. Când trăiești această iubire, nu numai că dorești să dobândești cele duhovnicești atunci când ești treaz, dar pe aceleași le vezi chiar și în vis. Pe toate să le faci în iubire. Din iubire să faci osteneala, orice osteneală. Să simți iubire, recunoștință către Dumnezeu, fără să ai în mintea ta că trebuie să dobândești ceva. Lucrul de preț este să spui rugăciunea cu delicatețe a sufletului, cu iubire, cu dor fierbinte, și atunci nu ți se va părea istovitoare; tot așa precum atunci când spui „mama mea… tatăl meu” simți deplină odihnă.
Ne vorbește părintele Porfirie
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
|
|