![]() |
![]() |
|
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Cat despre asa-zisele ispite de la inceputul topicului... Ma intreb oare de ce e nevoie sa cerem sfaturi din moment ce Dumnezeu ne vorbeste extrem de clar. Mai clar de-atat mi se pare imposibil de transmis. Opiniile celorlalti nu fac decat sa creeze o foarte mare confuzie, ceea ce il face pe diavol sa jubileze. Fratilor, daca hotaram sa ne rugam altfel decum o faceam de obicei (mai mult, mai bine, mai adevarat) e un mare pas inainte. Dar aceasta atitudine nu poate fi luata dintr-o data, fara o profunda constientizare a ceea ce reprezentam in fata lui Dumnezeu. Este ca si cum, un individ oarecare, nespalat si duhnind a drojdie de la distanta, i se pune pata pe o domnisoara tanara si extrem de atragatoare, si vrea s-o sarute pur si simplu... Si care ar trebui sa fie atitudinea ei? Asa si cu "dorintele speciale" catre Dumnezeu. Pana nu ne spovedim adevarat, caindu-ne cu toata fiinta noastra pentru mizeriile trecutului, pana nu ne achitam cu smerenie de canoanele pe care le primim de la acel duhovnic care nu face compromisuri si... negocieri, pana nu trecem de mai multe ori pe la Sf. maslu... nu putem avea prea mari pretentii decat daca suntem tineri naivi, caz in care Dumnezeu ofera "credit in alb", stiind sa faca si "scadenta" la timpul cuvenit!...
__________________
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ Iubirea de vrajmasi, nu e un sfat, este o porunca! (Parintele Arsenie Papacioc) |
#2
|
|||
|
|||
![]() Citat:
E adevarat, ca cineva sa marturiseasca un adevar de credinta trebuie sa cunoasca invatatura, sa o creada si sa aiba curajul sa o marturiseasca. Mai ales daca majoritatea sunt impotriva, cum era in cazul sfintilor marturisitori, cand majoritatea celor din Biserica adoptasera o erezie. |
#3
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Imi amintesti de o pilda spusa de un parinte la predica... La poarta raiului se infatiseaza un pagan si-un ortodox. Sf. Petru ii priveste iar ortodoxul spune: "Vreau sa intru in rai. In viata am fost ortodox, parintii mei la fel, strabunii mei la fel. Nu ca acest pagan, nebotezat!" Sf Petru ii roaga sa astepte sa se informeze mai intai, apoi dupa putin se intoarce si spune: "Din pacate numai unul dintre voi poate intra!" Ortodoxul zambeste sarcastic catre partenerul de drum si da sa intre, dar Sf Petru il opreste: "Nu tu esti pe lista de intrare, ci celalalt!" Indignat, acesta striga furios: "Dar nu se poate asa ceva. Doar e scris: Numai ortodocsii se vor mantui! E strigator la cer sa vad acum ca am fost inselat" Sf. Petru ii raspunde cu blandete, scotand din buzunar o stampila mare pe care scria ORTODOX si aplicand-o pe spatele paganului: "Dar n-ai fost inselat deloc. Iata, acum si el e ortodox!" Viata m-a pus in fata multor intamplari. Iar daca mai amintim si de cuvintele Mantuitorului care par a "jalona" printre sanse (numai bunul samaritean sau pilda fariseului sunt extrem de relevante in acest sens), ma fac sa cred ca... "In casa Tatalui Meu, multe lacasuri sunt!" Oare, ajuns in rai (ceea ce iti doresc din suflet!!!) care ar fi reactia cand ai descoperi multi catolici, protestanti, anglicani, mahomedani, etc? Ai prefera iadul, numai sa nu imparti raiul cu ei? Ieri mi-a picat in fata ochilor articolul acesta http://ortodox.md/monitorizarea-pres...raspuns-video/, cu inregistrarea aferenta. Chiar daca un pic de confuzie s-a starnit si in sufletul meu (asta cu anglicanismul si ortodoxia... sincer n-am inteles-o deloc, dar nici nu m-am straduit prea mult), nu pot sa spun ca nu m-a pus pe ganduri la modul serios. Sunt destui in lume care L-au cunoscut pe Mantuitor prin catolicism, si nici nu cred ca stiu ceva despre ortodoxie. Dar de Hristos nu-si dau drumul nici macar cu pretul vietii... Oare cum putem indrazni noi sa spunem ca pe acei oameni nu-i iubeste Dumnezeu si ca aceia nu se pot mantui. NU! Noi avem o problema! Pentru ca nu reusim sa iubim creatia lui Dumnezeu la modul dezinteresat, ci ne raportam la ceea ce ne motiveaza cel viclean in asa-zis-a noastra credinta. Oare nu stim ca nu asta-i calea? Iubeste curat si fa ce vrei (desi ti se va arata pas cu pas EXACT ce trebuie sa faci)... "Cele nearatate si cele ascunse ale intelepciunii Tale, mi le-ai aratat mie". Pentru noi este un mare privilegiu, dar si o mai mare osanda, daca am aflat (deci STIM) si totusi... nu iubim cum ni se cere!!!
__________________
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ Iubirea de vrajmasi, nu e un sfat, este o porunca! (Parintele Arsenie Papacioc) |
#4
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Eu am scris sute de mesaje pe tema asta, dar nu cred ca ai participat la aceste discutii, daca imi dai voie o sa iti scriu cate ceva. Invatatura ortodoxa spune ca pentru mantuire e nevoie de harul din Sfintele Taine, deci de Biserica, protestantismul (de unde isi ia invataturile ecumenismul) spune ca nu e nevoie decat de credinta. Ecumenismul a reinviat vechile erezii. De exemplu Pelagius spunea ca nu e nevoie de har pentru mantuire, ci doar de fapte. Observi ca, fara sa stii, afirmi ceea ce zicea Pelagius. Pe site-ul Patriarhiei era catehismul ortodox, in care scria: "Nu, omul nu se poate mantui fara de har (Efes. 2, 8; Ioan 15, 5). Harul ii este de trebuinta omului chiar de la inceput (Ioan 3,5). Harul pune inceputul mantuirii in om, si nu omul prin staruintele sale. Aceasta inseamna ca harul ii vine in dar (Rom. 3, 24), nu pentru oarecare fapte ale sale. inainte de a veni harul, omul nu poate face fapte prin care sa se mantuiasca, sau macar sa induplece pe Dumnezeu sa-i dea harul prin care sa se mantuiasca." Deci Botezul, prin care se prmeste harul, este inceputul mantuirii. Asadar stim care e invatatura revelata. Lacasurile se refera la faptul ca cei ce se vor mantui nu vor avea toti aceeasi slava, in functie de ceea ce au facut pe Pamant. Atentie, ca o invatatura gresita poate duce la pierderea mantuirii. |
#5
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Nu-mi doresc polemica si as vrea sa se inteleaga exact faptul ca eu nu sustin altceva decat ortodoxia cea curata. Dar... asta e sansa noastra, a celor nascuti asa, intr-o lume predominant ortodoxa, deci cu sanse infinit mai mari spre mantuire, dar cu riscuri infinit mai mari de a aluneca in inselare. Eu vorbesc de cei ce nu se nasc intr-o astfel de lume, ci sunt izolati. Ei pot fi aproape desavarsiti in credinta lor, fiind oricand gata de sacrificiul suprem. Repet, desi risc sa enervez sufletele "acre", trebuie sa fim foarte dur adanciti in dogmatica sa credem ca acele suflete nu castiga iubirea si mangaierea Mantuitorului Hristos. Nu cei ce se dezic constient de ceea ce stiu ca e de la Dumnezeu (vezi Sfanta Lumina, care transmite clar, pe de o parte voia lui Dumnezeu, iar pe de alta, carei Biserici apartine harul). Sfanta Impartasanie? Cred ca este de departe cel mai mare dintre privilegiile unui muritor, atunci cand este luata cu vrednicie. Si totusi, multi au murit prin puscarii, fara a se fi putut impartasi ani la rand, nici macar in ceasul mortii. Prin mila si voia lui Dumnezeu, au ajuns cu sfinte moaste. Si-atunci... mai ramane botezul. Pentru cei "alesi", are Dumnezu grija si de acest aspect, fiindca El nu se contrazice niciodata, ci noi nu cunoastem tainele Lui fiindca suntem limitati in informatie, sau o evitam voit, sau o citim trunchiat, sau o interpretam subiectiv!... Sa avem mila de toti cei ce nu au sansele ortodocsilor, nu fiindca le evita constient, ci traiesc intr-o lume in care noi am fi fost iremediabil pierduti daca ne-am fi nascut acolo! Nici aici nu prea stim finalul, desi parem a fi foarte siguri pe "dogme". Privesc aici in jurul meu si aproape ca nu exista om care sa nu aiba un tatuaj expus. Daca le vorbesti de biserica, desi esti tolerat, devii dintr-o data "ciudat"! Cat despre cei care mai calca inca intr-o biserica, duminica, sunt extrem, extrem de putini, in timp ce bisericile (fost anglicane) devenite peste noapte lacasuri ortodoxe, sunt in fiecare duminica pline de credinciosi si mai ales de multe zeci de copii care se impartasesc duminica de duminica. E o imagine trista pentru starea lor spirituala, si o bucurie sufleteasca pentru renasterea noastra din cenusa! Nu e mandrie, ci o mangaiere, atat! Multe ar fi de spus, dar... cred ca este un subiect foarte delicat, iar noi riscam sa ne smintim intre noi, numai fiindca viata ne-a fost altfel oranduita, iar percepria este putin diferita. Nu vreau sa ma justific, iar pilda de care vorbeam nu am auzit-o la protestanti sau nu-stiu-unde in alta biserica ci in cadrul bisericii noastre ortodoxe, la doi preoti diferiti, in perioade diferite. Sa fi fost si ei rataciti? Eu tot cred ca faceau aluzie la pericolul de a cadea in mandria ortodoxa, si smerenia totala a celui care nu a sperat o clipa ca va avea sansa sa cineze la Masa Stapanului. E dureros sa vrem sa ne mantuim... doar noi. Ma tem ca vom fi opriti din mers!
__________________
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ Iubirea de vrajmasi, nu e un sfat, este o porunca! (Parintele Arsenie Papacioc) |
#6
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Invatatura adevarata este perfecta, nu vine in contradictie cu nimic si e conforma invataturilor revelate in Sfanta Scriptura. Invatatura gresita e contradictorie, face de neinteles toata invatatura revelata. De exemplu, Mantuitorul a venit pentur ca nimeni nu se putea mantui prin fapte. Daca spunem ca se pot mantui oamenii doar prin fapte inseamna ca se neaga necesitatea Intruparii, oamenii se puteau mantui si asa, fara sa fie necesara venirea Mantuitorului. Chiar si acesta e argumentul impotriva dogmei Neprihanitei zamisliri, de la catolici, daca Sfanta Fecioara nu mai avea pacatul stramosesc ce se sterge prin botez inseamna ca se putea mantui si fara Iisus. Asadar, prin caderea lui Adam toti oamenii erau condamnati la Iad din cauza ca datorita firii cazute mostenite nu mai puteaua junge la sfintenie ca sa primeasca harul. Nu doar pacatosii, dar si dreptii mergeau in Iad. Atunci cum puteam sa spunem ca paganii si altii care au mult mai putin decat dreptii sunt mai vrednici sa ajunga in Rai? Iisus S-a intrupat ca sa aduca Mantuirea, prin botez. Invatatura protestanta spune ca jertfa Mantuitorului a avut efect asupra tuturor oamenilor, sau cel putin a celor ce cred in El. Invatatura ortodoxa spune ca noi beneficiem de lucrarea Mantuitorului doar prin Botez, altfel nu are niciun efect asupra unui pagan, de exemplu. Daca nu ai citit pana acum iti recomand doua lucruri scurte ale unor sfinti, Sfantul Ignatie Briancianinov: http://blog.pustniculdigital.info/articole/54/ si Sfantul Serafim de Sarov: http://saraca.orthodoxphotos.com/bib...ea_duhului.htm In ele vei gasi raspunsul la ceea ce am discutat pana acum. Citat:
Citat:
Citat:
Acesta e un alt sablon din aceasta invatatura, folosit de multi. In niciun caz nu e vorba de asa ceva, dimpotriva, trebuie sa ne para rau ca nu se pot mantui si sa facem tot ce putem ca sa ii ajutam sa afle adevarul. Pentru ca daca noi credem ca toti se mantuiesc nici nu mai trebuie sa facem nimic pentru ei, ii privam de sansa de a se mantui spunandu-le adevarul, ne facem si un pacat. |
#7
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Poate undeva, ceva, se intelege gresit. Eu nu caut sa rastalmacesc nimic din TOT ce mi-a trecut prin fata ochilor. In general incerc sa nu fiu partinitor catusi de putin propriei mele credinte, pentru ca stiu ca toti fac la fel. Eu am in vedere anumite promisiuni generale facute de Mantuitor. Cea facuta talharului pe cruce uneori ma cutremura, mai ales fiindca o gasim in foarte multe dintre rugaciuni, ca si nadejde necuprinsa: "Astazi vei fi cu Mine in Rai!" Marturisirea lui Hristos, prin "botezul sangelui" nu poate fi mai mica decat Botezul clasic. Eu ma refeream la acei copii care au preferat sa fie decapitati decat sa se lepede de Hristos, desi nu cunosteau ortodoxia! Aici se naste in adancul sufletului, nu o indoiala, ci o certitudine ca dragostea lui Dumnezeu e necuprinsa pentru TOATA zidirea Sa, dar pentru cei ce-L marturisesc pe Fiu, este cu atat mai mare! Citat:
__________________
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ Iubirea de vrajmasi, nu e un sfat, este o porunca! (Parintele Arsenie Papacioc) |
#8
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Iisus a răspuns: Adevărat, adevărat zic ție: De nu se va naște cineva din apă și din Duh, nu va putea să intre în împărăția lui Dumnezeu." Adevărat, adevărat zic vouă: Cel ce nu intră pe ușă, în staulul oilor, ci sare pe aiurea, acela este fur și tâlhar. Iar cel ce intră prin ușă este păstorul oilor. ... A zis deci iarăși Iisus: Adevărat, adevărat zic vouă: Eu sunt ușa oilor. .. Eu sunt ușa: de va intra cineva prin Mine, se va mântui; și va intra și va ieși și pășune va afla. Furul nu vine decât ca să fure și să junghie și să piardă. Eu am venit ca viață să aibă și din belșug să aibă. Eu sunt păstorul cel bun. Păstorul cel bun își pune sufletul pentru oile sale. .. Am și alte oi, care nu sunt din staulul acesta. Și pe acelea trebuie să le aduc, și vor auzi glasul Meu și va fi o turmă și un păstor. Iisus i-a zis: Eu sunt Calea, Adevărul și Viața. Nimeni nu vine la Tatăl Meu decât prin Mine. Poate vrei sa spui ca in Rai se gasesc multi fosti catolici, protestanti, mahomedani etc., dar pe care moartea nu i-a gasit tot intr-ale lor. Cu asta sunt de acord. Last edited by crinrin; 07.12.2014 at 11:46:53. |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Iisus i-a zis: Eu sunt Calea, Adevărul și Viața. Nimeni nu vine la Tatăl Meu decât prin Mine.
Oare sa fi spus eu altceva, in acest sens? E inutil sa mai insist. Calendarul e plin cu sfinti care au avut un trecut diferit (Sf Ciprian, Sf Ecaterina... ) Citat:
__________________
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ Iubirea de vrajmasi, nu e un sfat, este o porunca! (Parintele Arsenie Papacioc) |
#10
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Iată, stau la ușă și bat; de va auzi cineva glasul Meu și va deschide ușa, voi intra la el și voi cina cu el și el cu Mine. Căci zice: "La vreme potrivită te-am ascultat și în ziua mântuirii te-am ajutat"; iată acum vreme potrivită, iată acum ziua mântuirii, Iisus a răspuns și i-a zis: Dacă Mă iubește cineva, va păzi cuvântul Meu, și Tatăl Meu îl va iubi, și vom veni la el și vom face locaș la el. |
|