![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Citat:
Evolutia prin desavarsire nu presupune acest lucru. Desavarsirea vine sa adauge/completeze, nu sa aboleasca si sa trasnforme moralitatea de ieri in imoralitatea de astazi. Ramane intrebarea: ce era moral sau nu era considerat ca fiind imoral ieri poate fi imoral astazi si viceversa? Last edited by Inorogul; 26.11.2014 at 14:40:01. |
|
#2
|
||||
|
||||
|
Citat:
Citat:
Legea Veche a reprezentat o trecere de la o stare și mai rea, care o precedase. În raport cu barbaria nereglementată în niciun fel, Legea Veche este bună. În raport cu Legea lui Hristos este rea. Deci Legea Nouă nu a adăugat, ci a mers mai la adânc, în inima omului, acolo unde țintea, de altfel, și Legea Veche, însă nu într-un mod atât de direct și de evident pentru toți. |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Citat:
Spre exemplu, pe aceasta tema, a moralitatii, avem mai multe puncte de vedere: 1. Indiferent de ceea ce fac sau zic, ateii sunt profund imorali; 2. Indiferent de ceea ce fac sau zic, ateii nu pot fi morali; 3. Un ateu poate fi moral dar moralitatea nu este una desavarsita. Este usor de ghicit viziunea cu care nu am nicio problema, chiar daca nu subscriu acesteia. De cele mai multe ori reactionez fata de afirmatiile care clameaza perfectiunea infinita, totala, indiscutabila, universal etc., a tot ceea ce tine de credinta si imprefectiunea, cu aceleasi atribute sus-mentionate, a oamenilor si a sistemelor de valori care nu subscriu credintei respective. In definitiv, nu cer nimanui sa creada ca eu nu voi sfarsi in Iad, ci sa nu se comporte ca si cum eu as sfarsi in Iad. Numai bine! |
|
#4
|
||||
|
||||
|
În ce mă privește, mai curând eu sunt candidat al iadului pentru că, numindu-mă credincios, nu fac faptele iubirii, în timp ce unul care cu mintea Îl refuză pe Dumnezeu, dar cu inima Îl urmează, se aseamănă celui din pilda celor doi fii:
Citat:
|
|
#5
|
|||
|
|||
|
Citat:
Nu ma refer la cei care nu cred in El; e treaba lor. Nu este nicio diferenta intre acele timpuri si aceste vremuri; asadar, Scriptura este de actualitate. Oamenii acelor vremuri nici nu puteau concepe dinainte parametrii noii gandiri(noua moralitate) pe care Iisus Hristos le-a indus-o prin demonstratii. Afirm ca crestinismul(noua gandire) reprezinta o noua orientare morala fiindca defineste pacatul in profunzime(in cuget), nu doar la vedere(in fapta); de aceea tamaduirea Mantuitorului se facea prin Cuvantul adresat gandirii. P.S. In randurile pe care le scrii si pe care le-am citit cu atentie se vede clar ca ai incredere mare in rationamente, pe care le cauti si in minuni; sincer, imi pare rau. Minunea cea mai mare e ca si in minuni sunt ratiuni la care accesul este posibil doar prin credinta.
__________________
Sublimă fărâmă a Sfintei Chemări, Zvâcnită din Vrerea divină, Mi-e sufletul vultur ce spintecă zări Și sus, printre stele, se-nchină.(pr. Dumitru) Last edited by Demetrius; 26.11.2014 at 17:40:59. |
|
#6
|
|||
|
|||
|
Citat:
Citat:
Din pacate, in momentul in care introduci rationamentul in chestiunea minunilor, acestea isi pierd farmecul... |
|
#7
|
|||
|
|||
|
:) Spre exemplu: in momentul in care o minune are loc, ea inceteaza sa mai fie o minune. Devine cel mult un fenomen foarte rar, fara o explicatie aparenta :).
|
|
#8
|
|||
|
|||
|
Citat:
2-Eu am spus ca prin credinta rationamentul se ridica la capacitatea de a explica minunile, dar tu nu ai sesizat asta, ceea ce e rezonabil pentru mine.
__________________
Sublimă fărâmă a Sfintei Chemări, Zvâcnită din Vrerea divină, Mi-e sufletul vultur ce spintecă zări Și sus, printre stele, se-nchină.(pr. Dumitru) |
|
#9
|
|||
|
|||
|
Citat:
Voi spune doar atat: 1) Inca de la nastere eu actionez in stricta dependenta fata de sistemul in care ma regasesc, pe baza informatiilor pe care le primesc de la acesta. Din pacate/fericire, in sistemul meu, minunile sunt imperceptibile, indiferent daca ele exista sau nu. 2) Un sistem in care minunile sunt posibile este un sistem inechitabil. Ce valoare ar capata "munca" intr-un astfel de sistem? Prefer mai putine minuni si mai multa munca. ...Iar rugaciunea nu intra la capitolul munca; 3) O minune nu poate fi catalogata niciodata ca fiind buna sau rea, in termeni absoluti; orice minune este rea pentru anumite entitati si buna pentru alte entitati. |
|
#10
|
|||
|
|||
|
Citat:
Insa in sistemul terestru, in care suntem acum, se aplica, fara sa vrem, regulile Imparatiei lui Dumnezeu, care ne-au fost deja transmise; de cele mai multe ori, noi nu vrem sa acceptam "conditii" pe care simturile noastre trupesti nu le percep direct. 2-Este cel mai echitabil sistem(credinta in Dumnezeu) fiindca minunile se infatuiesc pe motiv de necesitate a iubirii. 3-Depinde de obiectivele acelor entitati. Obiectivele materiale n-au relevanta fiindca sunt trecatoare, chiar daca par principiale.
__________________
Sublimă fărâmă a Sfintei Chemări, Zvâcnită din Vrerea divină, Mi-e sufletul vultur ce spintecă zări Și sus, printre stele, se-nchină.(pr. Dumitru) Last edited by Demetrius; 26.11.2014 at 22:55:51. |
|
|