![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Citat:
Ar trebui interzise aceste sarbatori in scoli ,mai ales ca nu au nici o legatura cu tara noastra. Fiul d-voastra va face religie daca va exista un nr minim de copii care cer sa participe ,daca va fi singurul solicitant sa va cam luati gandul. |
|
#2
|
|||
|
|||
|
Citat:
Parte din ele sunt consecința directă a parteneriatelor politice cu diverse țări, macrostructuri precum UE și alte organisme internaționale. Curricullum școlar, dacă veți studia documentele MEN, ascultă de multe presiuni, cele mai strașnice fiind cele de "sus". Școala e instrumentată politic. Vrem nu vrem, cine s-a perindat pe la conducerea țării a lăsat urme adânci și în conținutul activităților școlare. Consecința e chiar porția de viață pe care au ingurgitat-o copiii noștri. Din această deschidere către lume, România educațională a primit și vârcolaci. Ce credeați? Că vom lua ca albina numai nectar? Din păcate ne-am arătat meșteri în a lăsa nectarul și a lua bălegarul. Noi nu avem, ca popor, nici o legătură cu serbările celților, hunilor, ostrogoților sau ale altor nații. NIci cu consumismul californian și nici cu feminismul deșănțat. Și totuși se poartă! Consecința unei politici dezastruoase se vede în educație. Se va vedea și în roadele acestei educații, peste câțiva ani. * Mi-a displăcut mereu preluarea necritică a valorilor altora. Adică snobismul. Dar ce pot face eu ca persoană, decât să îi explic copilului meu ce poate însemna cutare sau cutare lucru, atunci când sistemul în care trăiește copilul dedică o zi jocului de-a vârcolacii și dracii? Treburile astea ar trebui stopate de conducerea Ministerului. Dar în România se abuzează de drepturi, libertăți și autonomie. Neinteresînd pe nimeni, se pare, că de fapt nu trăim autonomie ci doar ANOMIE. Adică nesupunere, haos, dezordine, destrămare și tot ce urmează de aici. * O metodă pe care am folosit-o și anul acesta a fost bagatelizarea. Nu am dat atenție, decât oarecum în glumă și în treacăt, punînd deci în registru minor, manifestărilor ciudate ale orașului. Ca și Valentines day, pentru mine a fost prilej de a bagateliza fenomenul. Dacă aș fi dat importanță, aș fi sugerat indirect copilului că evenimentul respectiv e chiar important și aș fi întărit interesul lui, fie și ascuns, pentru acele lucruri străine. Poate că aceasta e calea cea mai bună de a contracara un fenomen nedorit: punerea în surdină, în registru minor, în derizoriu; disprețul. Printre altele, pentru că răul se hrănește și întărește cel mai mult atunci când îi acordăm atenție. Atenția noastră e poarta și combustibilul prin care crește răul. * E o perspectivă catastrofică aceasta de a rămâne fiul meu singurul care să ceară ora de religie. Are deja colegi buni creștini, pe care mi-i tot lăuda de-a lungul anilor. Dar chiar de ar fi singurul, nu-i bai - avem biserică, avem concedii cu vizite la mănăstiri, avem posturile, avem rugăciunea de familie, avem Scriptura și alte cărți ziditoare pentru copii, avem filme creștine pe net, avem, oho, suficiente posibilități pentru a deveni buni creștini. Numai să vrem și să lucrăm pocăința mai rămâne... |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Minciuna crasa!
|
|
#4
|
||||
|
||||
|
Nu înțeleg de ce vi se pare atât de absurdă decizia luată de Curtea Constituțională.
Constituția României zice clar că cultele religioase sunt autonome față de stat și că nimeni nu poate fi constrâns să adere la o credință religioasă, în acest context este neconstituțional să obligi lumea să meargă la ore de religie într-o școală publică.
__________________
The most astounding fact about the universe (3min) |
|
#5
|
||||
|
||||
|
Cine pe cine obliga?
__________________
Îmi cer scuze celor pe care i-am supărat! "Trebuie sa mori înainte de a muri Pentru a nu muri atunci când mori" |
|
#6
|
|||
|
|||
|
Azi raspund multor intrebari: Ministerul Invatamantului ii obliga pe elevi sa paticipe la orele de religie, tinute de catre reprezentanti/numiti ai Bisercii Crestin-Ortodoxe Romane.
Scandalul a inceput in momentul in care institutiile scolare si-au declinat responsabilitatea fata de elevi in timpul in care elevii nu participa la aceste ore. Cu alte cuvinte, parintele isi trimitea copilul la scoala dar era direct responsabil pt. ce facea acesta atunci cand nu participa la orele de religie. Initial, solicitarea a fost ca orele de religie sa fie la inceputul sau sfarsitul orelor de curs. Un profesor din Buzau a decis sa mearga mai departe. |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Ți-a zis și Pelerinul că te faci de râs: nu obligă nimeni pe nimeni.
__________________
Îmi cer scuze celor pe care i-am supărat! "Trebuie sa mori înainte de a muri Pentru a nu muri atunci când mori" |
|
#8
|
|||
|
|||
|
Imi pare rau pt baietii si fetele pe care ii cunosc si s-au chinuit atata sa ajunga profesori de religie
... ar fi bine daca totusi ar putea preda alte materii...unul dintre ei ajunsese chiar diriginte la o clasa de a IX a, ce o fi facut, oare preda altceva ???Pe de alta parte poate e mai bine pt ca acum predau numai copiilor care chiar vor sa invete asa ceva, pt ca inainte erau supusi la umilinte cumplite, mai ales fetele, si mai ales de catre elevii mai mari, de liceu ( si din licee mai " de cartier")... Ar mai fi varianta sa predea doar in institutiile de invatamant teologic, dar astea sunt putine. Mai mult de atat, insa, sunt si alte facultati la care se studiaza religia, de ex la arte plastice, sau chiar si la drept am inteles... Plus ca e important de cunoscut ( religia " universala"), chiar si ca cultura generala, nu e musai sa ii catehizeze pe elevi, asta se face la biserica, fiecare la a lui...eu ina de ex nu am apucat sa fac religie, nici in scoala nici in liceu, dar tot am mai aflat cate ceva pe la istorie, istoria artei mai ales, si chiar literatura...unde mai pui ca si la filosofie ar trebui studiata si religia, zic eu... |
|
|