![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Ce e mai trist e ca le da apa la moara ateilor si le permite acestora sa afirme pe buna dreptate ca uite in ce prostii mai cred si "crestinii" astia. Conceptia asta noua referitoare la "modernizarea" credintei crestine ... a avut ca rezultat deschiderea de discoteci si baruri in diverse biserici "crestine" ... cu explicatia stupida ca nu-i asa, "Dumnezeu e peste tot".
Acesta este motivul principal pentru care un ortodox trebuie sa se delimiteze de catolici, neprotestanti si sectari ... si sa evidentieze Sfanta Traditie si invatatura Sfintilor Parinti. Credinta in Dumnezeu fara a te raporta la un sistem de valori consolidat in timp si confirmat de-a lungul timpului e doar o credinta intr-un "Dumnezeu personal", fara pic de valoare. http://ro.orthodoxwiki.org/Protestan...83_fii_ortodox ![]() Last edited by AlbertX; 29.10.2014 at 13:04:17. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Să vedem ce spune și Biserica Ortodoxă astăzi.
Când se adresează tinerilor, viitorilor preoți, Biserica afirmă următoarele (pag. 129, Dogmatica Ortodoxă, Manual pentru Seminariile Teologice, 2007 - acest manual este obligatoriu pentru cei care dau examenul de admitere la Facultățile de Teologie din România): "Deși cartea Facerii, la sfârșitul fiecăreia din zilele creației, face precizarea că "s-a făcut seară și s-a făcut dimineață", învățătura despre durata zilelor creației nu este o dogmă, ci rămâne numai o teologumenă. Așadar, nu e necesar să credem că aceste zile au avut o durată de 24 de ore, ele putînd fi socotite perioade de timp mult mai îndelungate, echivalente erelor geologice. De altfel, potrivit cuvintelor psalmistului: "Căci înaintea ochilor Tăi o mie de ani sunt ca ziua de ieri ce a trecut și ca o strajă de noapte" (Ps 89,4), precum și ale Sfântului Apostol Petru: "O zi înaintea Domnului este ca o mie de ani și o mie de ani ca o zi" (2 Ptr 3,8), rezultă că pentru Dumnezeu Care e veșnic, durata timpului este fără importanță, El putînd crea totul dintr-o clipită ori într-un timp mai îndelungat, după a Sa bunăvoință. Moise, autorul cărții Facerea, a prezentat zilele creației drept zile obișnuite, deoarece pentru poporul evreu era mai ușor să înțeleagă atotputernicia divină în creație, dacă întregul univers cu tot ce există în el a fost creat în șase zile. O creație care s-ar fi extins pe durata câtorva ere geologice punea oarecum la îndoială, în mintea oamenilor din acele timpuri, atotputernicia divină. Dar indiferent de durata de timp în care a fost creată lumea materială, creația ei a fost progresivă și cu totul corespunzătoare scopului pe care Dumnezeu i l-a dat, căci cartea Facerii spune: "Și a privit Dumnezeu toate câte făcuse și iată erau foarte bune" (Fc 1,13) ............. Atât Biblia cât și știința afirmă că lumea a luat ființă într-o anumită perioadă de timp, într-o ordine progresivă, ființa superioară fiind omul." Cam așa scrie în manual. |
#4
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Mai nou, dialogul intredisciplinar dintre stiinta si religie a generat acest gen de interpretari fortate ale Facerii lumii. Va recomand sa cititi cu mare atentie dar si cu detasare urmatorul interviu: http://convorbiri-literare.dntis.ro/NICOLESCUfeb10.html Am extras un mic fragment: "... autorul introducerii-manifest discută "ficțiunea transreligiozității". El scrie: "În înțelegerea promotorilor săi, transdisciplinaritatea este nici religioasă, nici nereligioasă, ci ,,transreligioasa" [...] Nici o religie nu este însă îndreptățită să revendice o poziție privilegiată, în sensul universalității sale [...] Miza de fond care se întrevede aici este, în opinia noastră, negarea posibilității împărtășirii de către vreo Biserică sau confesiune religioasă a credinței universale și a adevărului dumnezeiesc. Prin contrast, să remarcăm faptul că pentru ortodocși există o singură credință deplină, cea ortodoxă, și o singură Biserică cea Una, Sfântă, Sobornicească și Apostolească, adică Biserica Ortodoxă" Last edited by AlbertX; 29.10.2014 at 14:56:00. |
#5
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Este conceput la Cluj, unde stim ca si familia Ica sustine evolutionismul teist. Zilele transformate in ere nu au nicio legatura cu crestinismul, sfintii nici macar nu au sugerat asa ceva. De fapt este un import din alte culte, dorinta fiind de a armoniza facerea cu teoriile evolutioniste. Perioadele indelungate au aparut in stiinta abia pe la inceputul sec. XX, pentru ca teoriile evolutionista si despre formarea Univeruslui aveau nevoie de timp. Noi Facerea o talcuim, la fel ca toata Scriptura, din ceea ce au scris sfintii. Ar insemna altfel sa o talcuim dupa Darwin sau alti filozofi/oameni de stiinta, ceea ce e gresit. P.S. Tocmai aratam pe alte topice ca de fapt stiinta ne arata ca nu exista milioane de ani. |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Păi de atâția ani nu s-o găsit nimeni să sesizeze treburile astea? Nimeni din BOR nu a remarcat, de ani și ani, că studenții la Teologie vin pregătiți cu teorii străine de spusele sfinților?
Hîm... Ciudat... Io zic să mai cercetăm totuși ce spun sfinții. Tocmai am primit câteva lucrări pe tema Facerii. Tâlcuiri ale Sfinților Părinți. Dacă apuc să citesc și găsesc ceva relevant pentru discuția noastră, o să dau de veste. Doamne ajută! |
#7
|
||||
|
||||
![]()
O să dai!
O să dai! ![]()
__________________
Îmi cer scuze celor pe care i-am supărat! "Trebuie sa mori înainte de a muri Pentru a nu muri atunci când mori" |
#8
|
|||
|
|||
![]() Citat:
http://www.hexaimeron.ro/Hexaimeron/..._la_Facere.zip http://www.hexaimeron.ro/Hexaimeron/..._Dogmatica.pdf http://www.hexaimeron.ro/Hexaimeron/...rieri_Vol1.pdf As insista pe aceasta carte mai putin cunoscuta a Sfantului Nichita Stithat: http://www.hexaimeron.ro/Hexaimeron/...pre_Suflet.pdf Doamne ajuta! Last edited by AlbertX; 30.10.2014 at 12:48:31. |
#9
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#10
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
|