![]() |
![]() |
|
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Citat:
1. Da, ok avem dreptul la vot secret, da cum se face ca la sfarsit de numaratoare, in general, ies mai multe voturi decat exista persoane cu drept de vot in tara si in afara? Cum de se "fura" voturi la fiiiiiecare repriza de votare?! 2. Dreptul la opinie cae de multe ori e inca cenzurat saumodificat. 3.Corect. 4. ...care nu se prea respecta, si culmea, nimeni nu e tras la raspunere orice ai face. 5. Separate pe naiba. In teorie sunt separate, in practica nu prea... Intr-adevar, nu ne stim folosi de democratie, dar liberatea aia de care zici, e destul de ingradita din multe puncte de vedere. cel mai simplu exemplu: ai dreptul sa nu iti vaccinezi copilul, dar nu-l poti inscrie la cresa/camin/gradinita/scoala daca nu e vaccinat. Unde e dreptul ala? Ca sa-l recuperezi umbli in tribunale luni sau ani de zil, cheltuiesti o groaza de bani pe avocati si taxe si poate, doar poate, iti castigi dreptul de a-l inscrie pe copilul nevaccinat la cresa/camnin/gradinita/scoala...
__________________
Zambeste, maine poate fi mai rau. Iarta, maine poate ai tu nevoie de iertare. Iubeste si nu astepta nimic in schimb. Daruieste si vei primi la randul tau. Traieste ca si cum ar fi ultima ta zi de viata. |
#2
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Cum zicea Panait Istrati in romanul Ciulinii Baraganului: "Buna tara, rea tocmeala Hat-o-n c.. de randuiala!" |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Ceea ce e azi/la noi democratia, nu e democratie; de fapt, nici nu stiu daca exista democratie totala....democratia "totala" (cum o percep oamenii in general) ar deveni anarhie; ar insemna ca fiecare sa faca aproximativ ce vrea.
De-asta zic eu ca nu cred sa existe vreun sistem ideal....
__________________
Zambeste, maine poate fi mai rau. Iarta, maine poate ai tu nevoie de iertare. Iubeste si nu astepta nimic in schimb. Daruieste si vei primi la randul tau. Traieste ca si cum ar fi ultima ta zi de viata. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Într-adevăr, nu există sistem ideal, pentru că toate sunt alcătuite de oameni, care nu sunt ideali. Însă cred că suntem cu toții de acord că libertatea este mai bună decât oprimarea, având în vedere că alternativa la democrație este totalitarismul, iar în cadrul acestuia cei care conduc sunt tot niște oameni imperfecți, care impun altora principii și valori, refuzându-le dreptul de a gândi liber.
Democrația nu este bună în sine, ci este bună acolo unde cei care o alcătuiesc sunt buni. Dacă ea arată mai bine în Norvegia decât la noi este pentru că oamenii sunt educați altfel, încă din copilărie, adică în spiritul corectitudinii, al eficienței, al muncii responsabile, al protejării bunurilor, spațiilor, naturii comune. Noi suntem mai egoiști, fiecare ar vrea să prospere el, prin mijloacele pe care le are la îndemână, acceptând să corupă și să fie corupt, fără a înțelege că acest mod de a trăi este necreștinesc, vătămându-i pe cei care nu consimt la diversele forme de a fura. Educația noastră se situează între cea a majorității țiganilor – care sunt învățați de mici „să fie șmecheri”, să fure, să mintă, să înșele, să nu muncească (ca „fraierii”) – și cea occidentală. Noi învățăm de mici să nu furăm, să nu mințim, însă, totodată, să acceptăm compromisul, să ne descurcăm în viață, să dăm mită pentru a trece un examen, a ne angaja, a ieși la pensie, a face o afacere profitabilă. Mai mult, ne simțim deja solidari cu cei de la vârful sistemului, pentru că promit că nu se vor proteja doar pe ei, ci ne vor feri și pe noi de sabia („nazistă” a) dreptății. Avem, cu alte cuvinte, un comportament cam ipocrit, căci ne socotim creștini, dar nu prea avem fapte de iubire față de semenii noștri. Motiv pentru care democrația noastră este așa cum o trăim în fiecare zi. |
#5
|
|||
|
|||
![]() Citat:
De ce și pentru ce vă dă măscăriciul roșu mitoman sinistru de sincer -'salarii', -'pensii', -'ajutoare', -'drepturi' și 'libertăți'? Pentru ce vă mituie din banii voștrii și așa puțini în timp ce privilegiaților le asigură totul? Credți că-i pasă lui de voi? Credeți că vă plânge pe voi de milă? Se poate oare ca făcând cineva răul să spere apoi că din roadele răului făcut o să-i fie bine cuiva? Poate face pomul rău roade bune? Poate viclenia cea rea câștiga ceva? Cum deci poți crede poporule rătăcit că săvârșind fapta rea pe față sau în ascuns și unindu-te cu duhul cel roșu al gLumii sEDOMite o să poți să speri vreodată la fericire, la bine și că vei avea ceva bun de la fapta ta cea rea? Păi nu vei avea nici acum și nici în viitorul apropiat și nici în cel depărtat ci o să plătești amarnic pentru că te-ai lăsat păcălit!... de răspopiții ortodocși!.. ce se ascund sub haine spurcate de om ce te slujește și te ajută... Nu te ajută, nu te apăr ci te trădează și de vând ca scalv! Păi judecați și voi, gândți, rumegați: pe voi vă ajută cu adevărat sau pe ei se aduc la putere pe nedrept prin mită și corupție și pentru ca să facă fărădelegi prin legi date cu dedicație, legile interesului personal, de clan mafiot? Răspunde poporule și nu mie ci vouă înșivă răspundeți-vă și apoi lui Dumnezeu! Pentru ce nu crezi poporule român? Cine vrei să-ți deschidă ochii? S-a ta na? Păi ăla e roșu și orb și te duce în groapa fără fund! Last edited by vsovivivi; 03.10.2014 at 13:47:47. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
CristianR, foarte frumos explicat. Si da, asa e.
Pana la urma viitorul depinde mult de cum ne crestem/vom creste copiii. Uite, mie mi-e groaza de spitale, pentru ca pur si simplu nu vreau sa bag bani sau alte cele in buzunarele nicicui in cazul in care, Doamne fereste, ajung acolo. Daca vreau/imi permit sa fac asta, atunci merg la un spital privat. Iar la spitalele de stat sunt destui medici si asistente care daca nu sari cu banul nici nu se uita la tine. Efectiv nu suport chestia asta, si habar nu am cum as putea -o schimb... Si da, a vina nostra, ca noi i-am invatat asa si trebuie sa ne asumam si asta.
__________________
Zambeste, maine poate fi mai rau. Iarta, maine poate ai tu nevoie de iertare. Iubeste si nu astepta nimic in schimb. Daruieste si vei primi la randul tau. Traieste ca si cum ar fi ultima ta zi de viata. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Cred că putem încerca să schimbăm ceva chiar acum, la alegeri. Există candidați cu o atitudine certă împotriva corupției.
|
#8
|
|||
|
|||
![]() Citat:
E chiar bine de stiut. |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Banii și libertatea. Cred că în jurul acestor două cuvinte s-au desfășurat alegerile de după 89 încoace, iar cei care le-au câștigat (mai mult sau mai puțin corect, cu mai multe sau mai puține furturi) au știut să răspundă pe placul alegătorilor la aceste două capitole cheie.
Nu s-au înghesuit nici alegătorii și nici aleșii să discute și despre alte criterii, banul și libertatea (pezentate deschis, explicit sau mai voalat, implicit) păreau suficiente pentru o decizie electorală. Nu a contat problema avorturilor, nici problema familiei și a creșterii/educării copiilor, nici morbul feminismului, nici problema tradițiilor autohtone, nici soarta culturii românești, nici educația și cercetarea. Nici armata, nici sănătatea. Nici cultele. Nici turismul, flora, fauna, bogățiile naționale etc. Astfel de teme au fost evitate sau abordate superficial. De fațadă, ca să dea bine la discurs. Cine ar fi luat în serios pe unul care ar fi luat în serios măcar unul din aceste capitole? Noi nu avem nevoie de oameni serioși, noi avem nevoie de actori, de măscărici, pentru că fiecare e un rege care își așteaptă măscăriciul bine înzorzonat la TV, ca să-l distreze și să îl confirme. Nu știu să fi venit vreun candidat cu propunerea de a discuta despre specificul românescului, despre ce este distinctiv și puternic la poporul român, despre care îi sunt liniile de forță și ce fântână a acestui popor merită îngrijită în mod special, curățată și cultivată. Nici despre limitele noastre nu am auzit să se pronunțe clar cineva, pentru a stopa impresia de sine și înfumurarea, din care vin întotdeauna eșecuri la întâlnirea cu piedicile reale ale vieții. S-a lăsat mai departe frâu liber gogoașei românului ca ființă superioară, bună la toate și, practic, fără fisură. Cine e mai adaptabil ca românul? Cine e mai șmecher ca el? Puricele și cameleonul, șobolanul și șarpele par a fi modelele ființării românești. În general s-a mers spre o occidentalizare înțeleasă în termenii: libertate și bani. Să facem ce vrem, neconstrânși și să avem burtica asigurată, acum și în viitor. Drepturi, să avem drepturi, cât mai multe drepturi - asta a părut că e urgența, necesară și suficientă. Se disting câteva felii în tortul electoratului nostru: 1) Unii vor să fie lăsați în pace ca să facă bani; libertatea de a face bani mai departe, e tot ce așteaptă de la noul regim. Aceștia sunt deja prinși în clicile de tip mafiot care se subordonează câtorva centre de putere concurente. În nici un caz nu vor alege pe cineva care le strică socotelile de căpătuială și putere. Vor unul de-al lor, aservit unui grup mai puternic din afară. Nu îi deranjează că e X sau Y, important e să nu le strice afacerile. Aceștia nu sunt puțini. 2) Alții sunt mulțumiți cu ceea ce au deja. Au pensii bune, proprietăți și copii bine plasați. Trăiesc din trecutul care i-a aranjat frumos. Își îngrijesc pensioara și vinișorul, căsuța și mașinuța, mai gustă o vacanță la mare și la munte, mai vizitează un paris, o londră, o majorcă, totul în limitele decente, fără exagerări. Ei mai dau și pe la biserici, să îi apere dumnezeul lor mai departe. Sunt aranjați, sunt ok, viața a fost rezonabilă. Nu se bagă în alte ape tulburi, le convine așa, tulburarea de acum e aia în care pescuiesc bine. Nici ei nu sunt puțini. 3) Alții sunt obișnuiți cu sărăcia și neșansa. Au obosit să mai viseze alternative. cred în miracole și minuni, poate un loto, ceva, poate o revoluție pentru ei, poate că totul nu a fost decât un vis urât și mâine dimineață se vor trezi într-o lume mai bună. Până una alta mai fac o treabă de mântuială, mai beau un rachiu, se mai uită la astra-dinamo, mai pun de-o tablă sau de-un rummy, să treacă ziua. Nu sunt puțini. 4) Sunt și nemulțumiți, disperați chiar, ce găsesc toate ușile închise. Văd minciună și egoism peste tot și nu știu ce pot face. Văd nedreptatea și silnicia dar nu știu pe unde s-o apuce. Unii pleacă în țările calde, spre o lume mai bună, alții se sinucid sau înnebunesc. Ei vor un lider revoluționar, incoruptibil, generativ. Vor și ei tot o minune, dar una mai verde, mai reformatoare. 5) În fine, alții nu au nici bani nici libertate nici nimic. Suportă, blazați și scârbiți, cum pot. Meditează amar. Scriu pe forumuri sau nici atât. Așteaptă cu stoicism să treacă totul, viața, mizeria, chinul. Ei nu merg la vot sau merg la plesneală. Ei nu mai cred în nimeni și în nimic. Total debusolați sunt ca Robinson care pierduse orice nădejde că ar mai trece vreo navă prin zare și, chiar dacă ar mai trece, nu ar aduce decât noi ticăloșii și păcăleli. Așa că își văd mai departe de banana lor, cât o mai da pomul soarelui și al mării... Acestui electorat i se adresează prezidențiabilii. Ei știu că pentru a câștiga au de făcut o dublă mișcare: să cultive abil așteptările electoratului și să pupe cu credincioșie mâna celui care le-a dat șansa să apară în public ca măscărici de frunte ai campaniei. Un lucru e cert însă: dacă au ajuns aici vor avea și ei ceea ce vor toți: un spor de bani și de libertate. Libertatea de a se ghiftui mai departe și de a-și da nesfârșită importanță de sine, în continuare. De a deveni cineva. Cineva cu bani, cu libertatea de a face tot ce voiește. Liber. Liber și îndestulat. Sistemul politic (din care facem parte cu toții) își secretă singur marionetele. Oamenii aleg ceea ce le servește lor interesele. Cum interesele acestea sunt centrate pe sine, vor alege dintre candidați pe acei oameni centrați pe sine. Adică pe oricare dintre ei. Și comedia merge mai departe. Acum e vârf de isterie și înșelări, nimic altceva. Crâmpeie din coșmarul românesc. Last edited by Ioan_Cezar; 03.10.2014 at 16:01:24. |
#10
|
||||
|
||||
![]()
După așa o frumusețe de analiză, îți vine să taci; pentru că orice ai spune va părea o prostie.
|
|