![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Să fiu iertat, dar computerul meu afișează altceva: credința 48,3%, dragostea 16% iar tainele cam restul. Cred că ne trebe un statistician serios, de pildă unul de la IRSOP. |
#2
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Deutronomul, Cap 22: 20. Iar daca cele spuse vor fi adevarate si nu se va gasi feciorie la fata, 21. Atunci fata sa fie adusa la usa casei tatalui ei si locuitorii cetatii ei sa o ucida cu pietre si sa o omoare, pentru ca a facut un lucru de rusine in Israel, desfranandu-se in casa tatalui sau, Si asa starpesti raul din mijlocul sau. Oribil e si ce urmeaza: 22, 23, 24. Dar cel mai urat mi se pare asta: 28. De se va intalni cineva cu o fata nelogodita si o va prinde si se va culca cu ea si vor fi prinsi 29. Atunci cel ce s-a culcat cu ea sa dea tatalui fetei cincizeci de sicli de argint, iar ea sa-i fie nevasta, pentru ca a necinstit-o, toata viata sa nu se poata desparti de ea. Deci violul este acceptat, atata timp cat fata nu este a altcuiva, si violatorul o ia de sotie mai apoi, dupa ce ii da tatalui ei bani. Iti imaginezi ce cosmar va trai acea fata toata viata, traind cu violatorul ei? Asta este exemplu de invatatura primitiva si depasita din vechiul testament. |
#3
|
|||
|
|||
![]() Citat:
"pentru ca a necinstit-o, toata viata sa nu se poata desparti de ea." Mi se pare foarte correct. Daca nu ai asteptat ca dragostea sa se infiripe pe cale naturala,si sa se creeze armonia si iubirea cu cea pe care o vrei ,atunci e correct sa vezi ce se intampla daca alegi conform instinctului sau norocului. Si fatza de fata e correct,caci oricum nu va mai fi la fel cu altul ,caci ai distrus-o,i-ai distrus inocenta. Si fata de barbat e correct ,pentru ca sa vada ce inseamna sa actionezi din instinct si nu pe calea naturala lasata de Domnul. Poate vei descoperi zeci de defecte ale ei dupa accea,si o sa iti para rau de momentul cand ai actionat din impuls. De aceea NT vine si spune ," cine s-a uitat doar la o femeie sa o pofteasca a si curvit cu ea in inima lui " Se completeaza astfel VT . VT arata consecintele faptelor,NT arata cauzele faptelor |
#4
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Dar tot, nu asa se procedeaza. Nu pedepsesti cu nimic acel om. Pierde niste bani, si se alege cu o sotie, care trebuie sa-l asculte si sa-i fie supusa (in conformitate tot cu VT). Imagineaza-ti alt scenariu: Un barbat omoara alt barbat (din diferite motive). Solutia in VT pentru asta ar fi ca acel barbat sa ia nevasta celuilalt de nevasta, si sa-i creasca copilul, ca le este "dator". Dar inca o data, ce persoana ar vrea sa traiasca cu cineva care i-a facut atata rau? Ce femeie ar vrea sa traiasca cu violaturul ei, cel care a traumatizat-o, pentru restul vietii ei? Aici se poate observa si misoginismul din Biblie. O fata, daca nu mai este virgina, este disconsiderata, si i se zice ca "mai bine traiesti cu violatorul rau. Oricum nu mai esti nimic in ochii nostri". Dar de ce nu se procedeaza la fel daca un barbat nu este virgin? Astea sunt consecintele unei societati patriarhale, condusa de barbati. Ma intreb cum ar fi fost sa traim intr-o societate matriahrala. |
#5
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Dar atunci nu era asa. Daca nu erai virgina nu te mai lua nimeni . Erai obligata sa ramai singura . Asa ca,doar daca fata vrea ,acela sa fie obligat sa o ia. Adica sa nu mai aiba dreptul de a o refuza,chiar daca ulterior constata ca nu ii place de ea. Daca fata nu vrea ,nu e obligat sa o ia, dar fata va ramane singura ,ca nu o mai ia nimeni,si ar fi si curvie in fata lui Dumnezeu sa fie cu altul. Sa nu uitam ca acei oameni se cunosteau,ramaneau in aceiasi comunitate si cel care viola ,era cunoscut de ceilalti.Nu exista inchisoare ca acum,vorbim totusi de o societate nomada . Deci nici unu din cei doi nu mai avea sanse de reabilitare . E drept ca fata nu are nici o vina . Dar nici sa fie cu altul nu e corect ,pentru un lucru f simplu.Orice fata care s-ar fi casatorit si nu ar fi fost virgina ,ar fi putut zice apoi ca a fost violata . |
#6
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#7
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#8
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Asa ca nu inteleg cum se extrag ca invataturi din NT credinta in Dumnezeu si sugestia tainelor viitoare si se omite iubirea de aproapele,care este aproape totdeauna perche cu iubirea fata de Dumnezeu. Intotdeauna cand se da o porunca referitoare la Dumnezeu gasim si perechea ei aplicabila la oameni. Ca si cum iubirea fata de oameni ar fi scoala pregatitoare pentru a accede la iubirea fata de Dumnezeu.Am recurs la cifre ,caci pina si cantitativ e evident pe ce se pune accentual in NT , si e socant cum constant se omite sau se trece pe plan secundar relatia cu oamenii. Nu zic ca e contrazisa poruncxa iubirii prin aceastab omisiune ,dar prea e pusa la coada ,in loc sa fie pe acelasi plan cu iubirea de Dumnezeu. Caci asa a fost formularea Domnului ,nu a mea : " sa iubesti pe Domnul Dumnezeul tau...si a 2 a porunca asemenea primei ,sa iubesti9 pe aproapele ..." |
|