Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica Ortodoxa si alte religii > Biserica Romano-Catolica
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 18.09.2014, 16:39:00
Theodore_of_Mopsuestia
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Eu nu te-am numit neoprotestant, nici macar protestant. Am spus ca ai unele conceptii din dogma protestanta, ceea ce nu poti nega nici tu. Iar aceste conceptii, cum ama spus-o de atatea ori, nu numai tie, vin din ecumensim, care este construit pe dogma protestanta.
In legatura cu ieratrea pacatelor inainte de Inviere si de Cincizecime, daca iti amintesti ce facea Sfantul Ioan Botezatorul si pentru ce era acel botez.
Bun. In Sacramentul Spovezii, tocmai pentru a se ierta pacatele, trebuie o marturisire a pacatelor. Vezi asta la Cina? Nu. Botezul lui Ioan NU este botezul crestin, chiar tu ai afirmat asta, pe alte topice. Si ai dreptate, este doar o prefigurare, ca multe altele.
Reply With Quote
  #2  
Vechi 18.09.2014, 18:00:55
gpalama's Avatar
gpalama gpalama is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 13.02.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.285
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Theodore_of_Mopsuestia Vezi mesajul
Bun. In Sacramentul Spovezii, tocmai pentru a se ierta pacatele, trebuie o marturisire a pacatelor. Vezi asta la Cina? Nu. Botezul lui Ioan NU este botezul crestin, chiar tu ai afirmat asta, pe alte topice. Si ai dreptate, este doar o prefigurare, ca multe altele.
Faptul ca nu este mentionat nu inseamna ca nu este.

Dumnezeu nu trebuie sa declare "TE-AM SPOVEDIT SI TE-AM IERTAT". Pentru El este suficient sa spuna "esti curat", asta insemnand totul pentru acel moment. Adica si faptul ca pacatele lor sunt cunoscute de Dumnezeu dar si faptul ca Dumnezeu le-a iertat.

Si dupa cum Hristos a spus clar ca pe ucenici i-a invatat suficient cat sa poata duce, iar Duhul Sfant ii va invata TOTUL pe baza adevarului lui Hristos.

Faptul ca tu nu vezi "spovedirea" nu inseamna ca nu exista.

Daca Hristos marturiseste "CURATIA" inseamna ca exista si un act de iertare a pacatelor. Nu complet in forma Spovedaniei de azi.



Insa ceea ce Hristos a savarsit atunci si preotii savarsesc astazi.
Esenta este aceeasi, forma este usor diferita, deoarece SAVARSITORUL ESTE ALTUL
Nu mai este Hristos in fata credinciosului. Iar in cazul asta credinciosii nu mai sunt Apostolii.
Hristos a incredintat preotilor puterea de a lega si dezlega si credinciosilor datoria de a urma pe preoti.
Preotul nu este HRistos, el lucreaza cu autoritate si putere de la Hristos.
Preotul nu se substitutie dumnezeirii, lucreaza cu invoire si autoritate de la Dumnezeu.



Nu vezi spovedania, dar constientizezi curatirea ? Daca tu constientizezi curatirea, atunci intelege ca spovedania noastra este "CURATIREA" facuta de Hristos. Si nu poate exista "CURATIRE" fara o lista de pacate. Chiar daca Apostolii nu si-au scris o lista de pacate si nu au spus-o lui Hristos, spovedirea are multe functiuni care atunci nu isi gaseau rostul:
in principal de a recunoaste si asuma o greseala si pacat, de a nu-l mai repeta, de a-l indrepta.
Dar Hristos era cu Apostolii continuu si El ii invata continuu si avea grija de indreptarea lor duhovniceasca.


Alt nume, forma usor diferita, dar sensul ei este acelasi; de a restabili legatura omului cu Dumnezeu prin iertarea pacatelor.

Last edited by gpalama; 18.09.2014 at 18:05:45.
Reply With Quote
  #3  
Vechi 18.09.2014, 20:55:58
Theodore_of_Mopsuestia
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de gpalama Vezi mesajul
Faptul ca nu este mentionat nu inseamna ca nu este.

Dumnezeu nu trebuie sa declare "TE-AM SPOVEDIT SI TE-AM IERTAT". Pentru El este suficient sa spuna "esti curat", asta insemnand totul pentru acel moment. Adica si faptul ca pacatele lor sunt cunoscute de Dumnezeu dar si faptul ca Dumnezeu le-a iertat.

Si dupa cum Hristos a spus clar ca pe ucenici i-a invatat suficient cat sa poata duce, iar Duhul Sfant ii va invata TOTUL pe baza adevarului lui Hristos.

Faptul ca tu nu vezi "spovedirea" nu inseamna ca nu exista.

Daca Hristos marturiseste "CURATIA" inseamna ca exista si un act de iertare a pacatelor. Nu complet in forma Spovedaniei de azi.



Insa ceea ce Hristos a savarsit atunci si preotii savarsesc astazi.
Esenta este aceeasi, forma este usor diferita, deoarece SAVARSITORUL ESTE ALTUL
Nu mai este Hristos in fata credinciosului. Iar in cazul asta credinciosii nu mai sunt Apostolii.
Hristos a incredintat preotilor puterea de a lega si dezlega si credinciosilor datoria de a urma pe preoti.
Preotul nu este HRistos, el lucreaza cu autoritate si putere de la Hristos.
Preotul nu se substitutie dumnezeirii, lucreaza cu invoire si autoritate de la Dumnezeu.



Nu vezi spovedania, dar constientizezi curatirea ? Daca tu constientizezi curatirea, atunci intelege ca spovedania noastra este "CURATIREA" facuta de Hristos. Si nu poate exista "CURATIRE" fara o lista de pacate. Chiar daca Apostolii nu si-au scris o lista de pacate si nu au spus-o lui Hristos, spovedirea are multe functiuni care atunci nu isi gaseau rostul:
in principal de a recunoaste si asuma o greseala si pacat, de a nu-l mai repeta, de a-l indrepta.
Dar Hristos era cu Apostolii continuu si El ii invata continuu si avea grija de indreptarea lor duhovniceasca.


Alt nume, forma usor diferita, dar sensul ei este acelasi; de a restabili legatura omului cu Dumnezeu prin iertarea pacatelor.
In primul rand, Biserica a fost intemeiata la Cinzecime. Sacramentele nu au sens decat in Biserica; cu asta, "protestantul" :) de mine sunt perfect de acord. Asadar, Taina Spovedaniei nu putea fi reglementata si practicata decat de catre si cu membrii Bisericii, anume in relatia cler-mireni si ierarhi-preoti. Mai e ceva: este gandul tradarii un pacat? Da. Nu stia Domnul cine Il va vinde? Ba da: "cel ce va intinge mana cu mine in blid Ma va vinde". Cum poate fi cineva curat, daca staruie pacatul in el? Pai nu e. "Caci voi sunteti curati, dar nu toti". Asadar ceva schioapata: nu a fost un act de cainta. Spovedaniei i se mai spune si Taina Pocaintei. Pocainta la Iuda? Hei! Pocainta duce la viata, si nevazut la inviere interioara nu la tradare si suicid. Deci a fost ca...o regizare, ca un ritual de implnire a celor prevazute din veac. Semana cu Spovada, dar nu era. Era o Theo-drama, ca sa folosesc titlul unei scrieri celebre a lui von Balthasar.
Inca ceva: savirsitorul Tainelor este...adevaratul Intemietor al Bisericii, adica Hristos. (Mihnea, tu explici mai bine cum este cu in persona Christi).
Reply With Quote
  #4  
Vechi 19.09.2014, 12:58:54
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Theodore_of_Mopsuestia Vezi mesajul
Bun. In Sacramentul Spovezii, tocmai pentru a se ierta pacatele, trebuie o marturisire a pacatelor. Vezi asta la Cina? Nu. Botezul lui Ioan NU este botezul crestin, chiar tu ai afirmat asta, pe alte topice. Si ai dreptate, este doar o prefigurare, ca multe altele.
Iisus este Arhiereul suprem, cum spune Par. Staniloae. Evident ca poate ierta si pacatele, la fel cum se intampla la Spovedanie. Sa ne amintim episodul cu paraliticul, ii spune ca pacatele ii sunt iertate, iar cei de acolo se intrebau cine e El, de iarta pacatele. De asemenea, la Intrupare o curateste pe Maica Domnului de urmarea pacatului stramosesc, inainte de Cincizecime si Botez.
Putea sa ierte pacatele Apostolilor in acel moment? Evident ca da. Ne amintim ca pe orb L-a dat cu noroi, desi putea doar sa il vindece fara un ritual.
Reply With Quote
Răspunde