![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Citat:
Toata lumea stie(sau se prespune implicit a sti) ca ascultarea se face atat timp cat nu se incalca dogma ortodoxa. De aici rezulta faptul, ca si crestinul(mirean) trebuie sa cunoasca invataturile Evangheliei, dar crestinul mai trebuie sa aiba si trezvia mintii.Asta se obtine numai daca te rogi la Dumnezeu, sa-ti dea trezvia mintii.Daca te rogi la Dumnezeu sa te pazeasca si sa-ti dea trezvia mintii, atunci cand va sosi clipa, ingerul tau pazitor te va "bate" pe umar atragandu-ti atentia ca esti pe cale s-o iei cu pianul pe scari sau ca cel de care faci ascultare a luat-o cu pianul pe scari. Asa cum ii spueam si Antoniei, va agitati ca un pepsi din orice.Ba consiliul asta gen ONU, ba cardul de sanatate, ba smartphone-ul, etc. Frate, voi faceti din orice tzantzar o adevarata herghelie de armasari. Mai usor cu pianul pe scari. |
|
#2
|
||||
|
||||
|
Citat:
Citat:
Individul se roaga lui Dumnezeu, ingerul ii spune lui, personal, cand un ierarh greseste, individul hotaraste cu mintea lui si prin revelatie directa de la Dumnezeu ce e bine si ce-i gresit. Cred ca ceva e putred in aceasta mentalitate. Noi trebuie sa ascultam de Biserica, de preot, de ierarh. Noi nu avem dreptul sa hotaram singuri, cu ratiunea noastra, ca un ierarh s-a abatut de la dogma. Habar n-avem noi de finetea si complexitatea intrinseca a dogmei. Ni se pare ca stim multe dar cunoastem superficial. Si, natural, cunoastem dogmatica in ansamblul ei mult mai putin decat un ierarh. De aceea nu putem decide singuri, in forul nostru interior: „aceasta e o abatere” si sa procedam in consecinta. Daca avem o suspiciune trebuie in primul rand sa verificam daca nu cumva vine de la satana. Apoi trebuie sa ne rugam. Si apoi sa mergem si sa impartasim gandul cu un om al Bisericii. Daca chiar si dupa asta persista gandul ca episcopul s-a abatut, impartasim gandul cu alti oameni ai Bisericii, gandind mereu ca de fapt noi insine putem sa ne fi abatut si sa fim inselati de cel rau. Eu cand ii vad pe micii papi cum, in infailibilitatea lor, decid după mintea lor: "Biserica a gresit acolo si acolo!", "cutare ierarh a luat-o razna", "stiu eu mai bine decat episcopii ca x e in erezie si abatere de la randuiala Bisericii", ma apuca groaza. Avem noi dreptul sa decidem in forul nostru interior ce e corect si ce e gresit in Sfanta Biserica? Aici suntem perfect de acord. |
|
#3
|
|||||
|
|||||
|
Citat:
relatia mirean-Dumnezeu, ca parte integrata a relatiei mirean-preot-Dumnezeu. Preotul nu poate sa fie toata ziua langa mirean(nici n-are cum) si atunci in astfel de cazuri, omul comunica direct cu Dumnezeu prin intermediul rugaciunii.Relatia mirean-Dumnezeu este parte integrata a relatiei om-preot-Dumnezeu(adica n-o substituie). Citat:
o tanara a fost sfatuita de un ierarh sa-i aduca pamant de la mormantul mortului(tatalui sau), astfel incat acel ierarh "sa deschida cartea" "ca sa vobeasca cu mortii." Cine are trezvia mintii, si stie ce spune Dumezeu in Scriptura, automata i se aprinde ledul rosu: necromantie, pericol. Deci vezi tu, depinde foarte mult de ierarh dar la fel de mult depinde si de mirean. Chiar parintele Iustin, spunea sa fim cu ochii in patru, pentru ca in ziua de azi, exista pastori care-si vand turma lupilor. Citat:
Daca un ierarh sfideaza Evanghelia pe fatza, atunci categoric trebuie sa te opui.Ierarhul pana la urma este si el om care la randul lui are ispite si poate gresi.Asa cum ierarhul ii atrage atentia mireanului atunci cand greseste, asa si mireanul atunci cand are nedumeriri sau intrebari trebuie sa i le adreseze ierarhului.Iar cand ierarhul greseste flagrant pe fatza , mireanul trebuie sa-l traga de maneca. Citat:
in cazul unor probleme de dogmatica foarte profunde,probleme teologice extrem de complexe.Dar acest tip de probleme, este un tip specific de probleme.Eu nu ma refer la acest tip de probleme. Eu ma refer la probleme referitoare la "a,b,c-ul" dogmei.La lucruri simple. Asta il privesc pe mirean. Citat:
dreptate.Dar insa exista si probabilitatea ca ierarhul sa se insele si ceilalti sa aiba dreptate. Acest balans "fin" al relatiei mireni-ierarhi depinde foarte mult cat de sporiti sunt in lucrearea duhovniceasca atat ierahi dar si mirenii. |
|
#4
|
|||
|
|||
|
<<Atunci când Credința e primejduită, poruncă Domnului este de a nu păstra tăcere. Dacă e vorba de Credință, nimeni nu are dreptul să zică: “Dar cine sunt eu? Preot, oare? N-am nimic de-a face cu acestea. Sau un cârmuitor? Nici acesta nu dorește să aibă vreun amestec. Sau un sărac care de-abia își câștigă existența? … Nu am nici cădere, nici vreun interes în chestiunea asta. Dacă voi veți tăcea și veți rămâne nepăsători, atunci pietrele vor striga, iar tu rămâi tăcut și dezinteresat? >>
(Sfantul Teodor Studitul) |
|
#5
|
||||
|
||||
|
Nu ne învață sfinții sa ne răzvrătim fata de preoți și episcopi. Nu Dumnezeu incurajeaza rebeliunea. Ci vrasmasul. Nu Evanghelia ne cere sa ne indoim de ierarhi. Dimpotriva sf Apostoli ne indeamna sa ascultam de preoti... "Tot așa și voi, fiilor duhovnicești, supuneți-vă PREOTILOR și toți, unii față de alții, îmbrăcați-vă întru smerenie, pentru că Dumnezeu celor mândri le stă împotrivă, iar celor smeriți le dă har. " ( I Petru 5, 5)
Ai voie sa vorbesti cand crezi ca e un pericol in biserica. Vorbesti cu duhovnicul si cu slujitorii bisericii. Dar nu sa faci tulburari, nu infiintezi asociatii, faci proteste, mitinguri si revolutii. Acestea sunt metodele celui rau. Tu ai l-ai intrebat pe duhovnicului tau daca vrea sa intre in asociatia impotriva ierarhilor? Ce ti-a raspuns? |
|
#6
|
|||
|
|||
|
Citat:
refeream ca atunci cand sesizezi anumite "derapaje pe fatza" te duci la persoana cutare si o atentionezi discret. |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Draga oaie (
sa facem o asociație care sa militeze împotriva CMB. |
|
|