Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica Ortodoxa si alte religii > Biserica Romano-Catolica
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 18.09.2014, 12:40:37
Theodore_of_Mopsuestia
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

gpalama, citeste cu atentie, si spune cind a avut loc spovedania la cina cea de taina. Ca sunt tare curios. Se chinuie unii asa mult sa gaseasca radacini ale altor sacramente decit botezul si euharistia in ce a facut si spus Cristos, de ma cuprinde amuzamentul. Caci tot acel efort este pentru justificarea institutionalitatii castei sacerdotale.
Reply With Quote
  #2  
Vechi 18.09.2014, 13:17:21
gpalama's Avatar
gpalama gpalama is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 13.02.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.285
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Theodore_of_Mopsuestia Vezi mesajul
gpalama, citeste cu atentie, si spune cind a avut loc spovedania la cina cea de taina. Ca sunt tare curios. Se chinuie unii asa mult sa gaseasca radacini ale altor sacramente decit botezul si euharistia in ce a facut si spus Cristos, de ma cuprinde amuzamentul. Caci tot acel efort este pentru justificarea institutionalitatii castei sacerdotale.
Evident, ti-ai gasit virgula pentru care nimic din ce am zis eu nu este bine. Logica specific protestanta. Ai gresit virgula 3 nu e nimic bine. Dar poate ai inteles tu gresit..., sau poate nu ai citit ???

Curatirea pe care Hristos a facut-o Apostolilor este inlocuita azi de Spovedania pe care preotii (pusi de Hristos) o fac credinciosilor. Este tot o curatire, asemenea aceleia pe care Hristos a facut-o cu Apostolii.

Hristos a curatat trupul si a spus ca ei sunt curati. Dar curatia asta nu are numai sensul curatiei trupesti ci Hristos i-a pregatit si pentru sfintirea lor prin Trupul si Sangele Lui.

Iar la restul nu ai nimic de zis sau evident, dupa tiparul protestant, de evitare, negare, minimizare, nu iti pasa ? Mai bine ai citi si restul.



De ar fi adevarul cat de mare in fata voastra voi il ignorati si gasiti un pai in ochi pentru care nu e bine...
Poate ar trebui sa stai sa meditezi un timp pe ce am scris ca nu e scris chiar gresit.
Reply With Quote
  #3  
Vechi 18.09.2014, 13:26:18
Theodore_of_Mopsuestia
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de gpalama Vezi mesajul
Evident, ti-ai gasit virgula pentru care nimic din ce am zis eu nu este bine. Logica specific protestanta. Ai gresit virgula 3 nu e nimic bine. Dar poate ai inteles tu gresit..., sau poate nu ai citit ???

Curatirea pe care Hristos a facut-o Apostolilor este inlocuita azi de Spovedania pe care preotii (pusi de Hristos) o fac credinciosilor. Este tot o curatire, asemenea aceleia pe care Hristos a facut-o cu Apostolii.

Hristos a curatat trupul si a spus ca ei sunt curati. Dar curatia asta nu are numai sensul curatiei trupesti ci Hristos i-a pregatit si pentru sfintirea lor prin Trupul si Sangele Lui.

Iar la restul nu ai nimic de zis sau evident, dupa tiparul protestant, de evitare, negare, minimizare, nu iti pasa ? Mai bine ai citi si restul.



De ar fi adevarul cat de mare in fata voastra voi il ignorati si gasiti un pai in ochi pentru care nu e bine...
Poate ar trebui sa stai sa meditezi un timp pe ce am scris ca nu e scris chiar gresit.
I-a spalat pe picioare, si doar ca a zis "voi sunteti curati, dar nu toti". ASTA e "stramosul" Confesiunii?!
Reply With Quote
  #4  
Vechi 18.09.2014, 13:47:00
gpalama's Avatar
gpalama gpalama is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 13.02.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.285
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Theodore_of_Mopsuestia Vezi mesajul
I-a spalat pe picioare, si doar ca a zis "voi sunteti curati, dar nu toti". ASTA e "stramosul" Confesiunii?!
Nu e stramosul. Este doar logica dupa care noi ne curatim inainte de a ne impartasi. Spusa clar de Hristos: inainte de a fi partasi cu Trupul si Sangele Meu trebuie sa fiti curati. Si nu stiu cat se referea la curatenia picioarelor.

Dar misto-ul face parte din adevarul protestant.... mai bine ca mine decat sa recunosc adevarul.
Reply With Quote
  #5  
Vechi 18.09.2014, 13:55:35
Theodore_of_Mopsuestia
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de gpalama Vezi mesajul
Nu e stramosul. Este doar logica dupa care noi ne curatim inainte de a ne impartasi. Spusa clar de Hristos: inainte de a fi partasi cu Trupul si Sangele Meu trebuie sa fiti curati. Si nu stiu cat se referea la curatenia picioarelor.

Dar misto-ul face parte din adevarul protestant.... mai bine ca mine decat sa recunosc adevarul.
Nue nici un misto: nu mi-as permite, nici in forul interior, sa fiu ironic fata de asa ceva. Intrebarea e simpla: apostolii si-au marturisit pacatele? Scrie aceasta in mod explicit? Nu. Spovedania a fost instituita de Biserica, nu de Domnul.
Fa dragoste de frate, cum se zice in Rasarit, si nu mai ma numiti neoprotestant, tu si Cata: pentru mine, nu existe crestinism real fara Maica Domnului. Asa ca, desi sunt de facto adenominational, voi fi neoprotestant cind or vorbi porcii.

Last edited by Theodore_of_Mopsuestia; 18.09.2014 at 14:02:35.
Reply With Quote
  #6  
Vechi 18.09.2014, 14:12:19
gpalama's Avatar
gpalama gpalama is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 13.02.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.285
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Theodore_of_Mopsuestia Vezi mesajul
Nue nici un misto: nu mi-as permite, nici in forul interior, sa fiu ironic fata de asa ceva. Intrebarea e simpla: apostolii si-au marturisit pacatele? Scrie aceasta in mod explicit? Nu. Spovedania a fost instituita de Biserica, nu de Domnul.
Hristos vorbeste ca "sunt curati".
Sunt curati de PRAF sau de PACAT ?


In Vechiul Testament oamenii isi marturiseau pacatele si puneau mana pe jertfa care era sacrificata.
Sf. Ioan Botezatorul primea oamenii la el care isi spuneau pacatele si ii stropea cu apa spre "pocainta" spre botezul apei - iertare de pacate.

Asta era legea iertarii de pacate - oamenii isi spun pacatele pe care le au si le sunt iertate.

Asta este legea pusa de Dumnezeu pentru toti oamenii, inca din Vechiul Testament.

Cum a curatit Hristos de pacat pe Apostoli ? Numai El stie. Insa Hristos ne spune clar ca "sunteti curati"; si asta nu pentru ei, ci pentru noi, toti crestinii care vrem sa urmam lui Hristos. Hristos a vorbit o data pentru intreaga umanitate si Biserica, si fiecare cuvant al Lui are semnificatie majora.


Dar noua ne este pusa lege si randuiala de Apostoli, sa ne marturisim pacatele pentru a ne curati de ele. Iar Apostolul Pavel le zice multora sa nu se apropie la cina Domnului daca au pacate ca vor muri. Iar pacatele se spala prin marturisire.


Hristos nu a lasat 12 propovaduitori care sa dea din gura. Le-a lasat "putere de a lega si dezlega". Ce sa lege si sa dezlege ?

Ce facem noi ortodocsii faceau si ortodocsii primari. Noi inca pastram Liturghia Apostolului Iacob pe care Apostolul Iacob o facea in Ierusalim si care este apropiata de ce facem noi acum.
Noi pastram foarte curat ce se facea in Biserica primara.
Iar toata Istoria si toate scrierile dintre anii 100-300 (pentru ca sunt nenumarate scrieri nu numai ale Bisericii) arata clar: noi, ortodocsii, de la Ierusalim si pe tot imperiul Roman/Bizantin, am avut si uniformizat acelasi tipar in Biserica, luat dupa modelul din Ierusalim si Roma.
Reply With Quote
  #7  
Vechi 18.09.2014, 14:53:31
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Theodore_of_Mopsuestia Vezi mesajul
Nue nici un misto: nu mi-as permite, nici in forul interior, sa fiu ironic fata de asa ceva. Intrebarea e simpla: apostolii si-au marturisit pacatele? Scrie aceasta in mod explicit? Nu. Spovedania a fost instituita de Biserica, nu de Domnul.
Fa dragoste de frate, cum se zice in Rasarit, si nu mai ma numiti neoprotestant, tu si Cata: pentru mine, nu existe crestinism real fara Maica Domnului. Asa ca, desi sunt de facto adenominational, voi fi neoprotestant cind or vorbi porcii.
Eu nu te-am numit neoprotestant, nici macar protestant. Am spus ca ai unele conceptii din dogma protestanta, ceea ce nu poti nega nici tu. Iar aceste conceptii, cum ama spus-o de atatea ori, nu numai tie, vin din ecumensim, care este construit pe dogma protestanta.
In legatura cu ieratrea pacatelor inainte de Inviere si de Cincizecime, daca iti amintesti ce facea Sfantul Ioan Botezatorul si pentru ce era acel botez.
Reply With Quote
  #8  
Vechi 18.09.2014, 16:39:00
Theodore_of_Mopsuestia
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Eu nu te-am numit neoprotestant, nici macar protestant. Am spus ca ai unele conceptii din dogma protestanta, ceea ce nu poti nega nici tu. Iar aceste conceptii, cum ama spus-o de atatea ori, nu numai tie, vin din ecumensim, care este construit pe dogma protestanta.
In legatura cu ieratrea pacatelor inainte de Inviere si de Cincizecime, daca iti amintesti ce facea Sfantul Ioan Botezatorul si pentru ce era acel botez.
Bun. In Sacramentul Spovezii, tocmai pentru a se ierta pacatele, trebuie o marturisire a pacatelor. Vezi asta la Cina? Nu. Botezul lui Ioan NU este botezul crestin, chiar tu ai afirmat asta, pe alte topice. Si ai dreptate, este doar o prefigurare, ca multe altele.
Reply With Quote
  #9  
Vechi 18.09.2014, 16:53:54
Ioan_Cezar Ioan_Cezar is offline
Banned
 
Data înregistrării: 17.06.2014
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.618
Implicit

Când eram închis în castelul fără margini al minții mele, unde îmi părea că am atins libertatea absolută și mă credeam stăpânul unic și deplin al propriului imperiu: eram total de neconvins în discuțiile cu vreun credincios. Orice argument al mamei mele, de pildă, sau al surorii mele care mergea constant la slujbele din biserică, se spovedea, se împărtășea etc., îmi părea nerozie și păcăleală.
Îi găseam pe toți îndoctrinați și, vai, păcăliți și orbi. Lumina era la mine, nu la ei. Uneori îi luam peste picior, alteori eram sarcastic și crud, în general însă îi lăsam cu ciudățeniile lor întrucât nu voiam să îi supăr prea tare. La rândul lor și ei se necăjeau pt. mine și mă lăsau să îmi văd de treburi, rugîndu-se statornic să mă păzească Dumnezeu în rătăcirile mele istețe...
Ceea ce nu cunoșteam atunci este faptul crucial că mintea ruptă de inimă nu poate funcționa normal. După cum mintea care ascultă de o inimă coruptă, bolnavă, pătimașă - funcționează încă și mai prost.

Am învățat din propria experiență că discuțiile cu argumente arareori ating ținta când e vorba de credință. Deoarece omul care trăiește strict în universul mintal găsește mereu un loc sau altul, o planetă sau galaxie întreagă unde să se refugieze și să își păstreze convingerile. Mintea ne apare nouă, muritorilor, ca infinită... E infinită și e a noastră, credem, deci putem să ne desfătăm cât voim cu cele ale minții. Zeci de vieți de am avea și nu putem da de fundul sau de lungul sau de latul universului mintal personal. De aceea, dacă e posibil ca un om să își reînnoiască mintea, aceasta nu se face prin propria minte, ci numai și numai din afara ei. Din afară vin și influențele benefice și cele dăunătoare. Din văzduhuri vin și demonii și Îngerii Domnului. Vin pe multe căi, unele camuflate în lucruri fizice, precum slovele dintr-o carte. Sau camuflate în oameni, în întâmplări, în vise...

Cândva un prieten care sesizase că studiul viului pe cale științifică mă adusese la certitudinea că Dumnezeu Este, mi-a spus: "Pe Dumnezeu Îl vei cunoaște cu inima, nu cu mintea. Citește Scriptura cu inima, nu cu intelectul tău deprins în filosofare și metodologie științifică. Schimbă instrumentul de cercetare! Și vei obține alte date." Prietenul meu din copilărie, un băiat robust și plin de șotii, împreună cu care am făcut multe năzbâtii băiețești în adolescență, devenise între timp preot. Ținea mult la mine și știa că și eu îl iubesc, așa încât mi-a spus limpede ce am de făcut, de voiesc: să reiau legătura cu inima. Ce era aceea inimă, însă, eu nu știam pe atunci... A fost nevoie de câțiva ani buni și de multe întâmplări "de poveste" ca să încep a dibui calea minții mele către sălașurile tainice unde îmi izgonisem inima. Mireasa Domnului din sufletul meu o izolasem într-un turn mai murdar decât turnul Londrei din vechime și zăcea acolo într-o condiție atât de mizeră, încât mai că nu am murit pe loc în clipa când am avut prima străfulgerare a ceea ce făcusem ani și ani...

Domnul a purtat cu blândețe mintea mea către sălașul unde biciuiam fără milă Numele Lui și Chipul Lui din mine. Fiară fiind, eu mușcam și urlam deîndată, la fiecare atingere a harului care mă chema, mă purta, mă răbda... Cu mult mai presus decât o doică preablândă, Domnul m-a îngăduit și instruit, lăsîndu-mă să gust spre lămurire fie sălașurile nebuniei, fie picătura păcii, fie noima întrebărilor bune fie păcăleala întrebărilor proaste, de fundătură.

Atras cu înțelepciune înspre poezie și muzică, prin oameni providențiali, dar și către muncă fizică și intelectuală prin împrejurări dificile ale vieții, precum și prin pierderi majore pe care a trebuit să le îndur, făcîndu-le față cumva, am început de la o vreme să întrevăd drumul către inima mea și să îi percep, la început ca o părere parcă, tânguirea și agonia...

Cu greu mă pot ierta astăzi pentru ce mi-am făcut mie însumi și pentru câtă amărăciune am prilejuit altora prin orbirea mea spasmodică. În special celor care m-au iubit, deși eram cum eram, cu greu mai pot să îmi imaginez cum le-aș putea vreodată cere iertare. Mă gândesc mai întâi la părinții mei și la alți oameni dragi, care m-au iubit și m-au îndurat.

NU, argumentele intelectuale pe tema credinței nu fac decât să întărească contrargumentele celui care încă își ține inima pe jar și ghimpi de fier. Cel care mai are încă mult de pierdut până să ajungă la fundul sacului într-un aspect sau altul al vieții sale, nu se va opri prin dezbateri teologice. Ci încă mai mult se va înrăi, dărîmîndu-se singur.

Nu merg la biserică mai curat decât de obicei în virtutea unei convingeri intelectuale. Așa cum, când am grijă ca nu cumva să put când mă apropii de copiii sau de soția mea pentru o îmbrățișare sau un sărut - nu din rațiuni intelectuale o fac. Nici o teorie savantă nu mă poate face să mă îmbăiez înainte de a îmi îmbrățișa pruncii. Ci numai și numai rațiunea inimii mele îndrăgostite de copiii mei, rațiune care îmi șoptește că așa se cuvine să fiu - curat, când mă apropii de cei iubiți.
Nu mintea îmi spune să mă spovedesc pentru Împărtășanie, ci glasul inimii mele rușinate, umilința ei, datoria și dorirea ei tainică de a fi pe placul și spre odihna Celui iubit.
Câtă vreme inima mea iubește pe Domnul, nu am nevoie de nici un argument intelectual pentru a mă spăla prin lacrimi, prin lacrimi de căință, mai întâi.
Dar eu înainte nu știam că am și inimă și că o siluiam în noroiul cocinii mele sufletești. Eram cu totul nesimțit și orb și surd și bicisnic cu pruncul lui Hristos din mine. Dumnezeu să mă ierte și să mă iertați și voi pentru crimele minții mele împotriva sufletului altoit din noi!
Reply With Quote
Răspunde