![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Potrivit unei traditii rabinice existente la acel moment gestul era facut in semn de profunda respingere si groaza cand se considera ca cineva a blasfemiat numele lui Dumnezeu. In cazul lui Caiafa ipocrizia a fost deplina,el nu avea voie sa faca acest gest (vezi Lev 10.6 si 21.10). In sens mai larg evreii facea acest gest si in fata unei inchinari idolatre,in semn de tristete si respingere(vezi gestul lui Pavel si Barnaba in FA 14.14).
|
#2
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Acum, nu știu dacă e vreo legătură între nelămurirea mea și următoarea: Hristos folosește biciul în Templu. Palma Sfântului Nicolae, biciul lui Hristos - cineva a făcut deja o legătură... Ascultă oare de același mobil? Deocamdată nu sunt lămurit dacă gestul Domnului are un sens consacrat deja în comunitățile evreiești. Iar gestul a fost realizat fizic asupra oamenilor? Sau doar asupra obiectelor cu care ei făceau negoț? Domnul lovește oamenii? Sau doar răstoarnă tarabele? Biciul trimite cumva spre mânia binecunoscută a lui Dumnezeu din VT? Sau e mai degrabă o anticipare a viitorului, a Judecății? M-aș bucura să postezi opinia ta sau o altă opinie pe care o consideri folositoare, chiar dacă, poate, îți va părea că nelămurirea mea e cam naivă. Îmi lipsesc multe, multe cunoștințe. Bătrân și prost, cătană neinstruită - mi-e tare greu... Mulțumesc! |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Nu-ti face griji,nu este nici o problema,important este sa fi gasit ceva folositor,restul sunt detalii nesemnificative :) Cu privire la momentul ales de tine din NT si referitor la semnificatia gestului Mantuitorului: este unul dintre cele mai dificile pasaje, o sa fac tot posibilul sa-ti prezint o mica sinteza despre ce am gasit eu pe aceasta tema si cam asta ar fi tot ce pot face.Voi face tot posibilul sa fie gata intr-un timp rezonabil,cat mai scurta si concisa.Acum insa am inceput munca astfel incat ne vom auzi spre seara.Numai bine,Domnul sa te calauzeasca.
|
|