![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Citat:
Dincolo de asta, calendarul folosit in trecut era tot o conventie. Adica niste unii s-au apucat si au socotit anii. Asta nu inseamna ca aveau si dreptate, si nu inseamna ca exista o dogma in acest sens. |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Iuliu46, daca tu crezi ca Sfantul Ioan Gura de Aur a intrepretat gresit, asta e. Daca pentru tine calendarul folosit in trecut era "tot o conventie", ce vrei sa mai zic, crezi ce vrei. De dogma, ce sa mai zic, vad ca tu "stii foarte bine" ce este si ce nu este dogma.
Stii tu mai bine, am inteles ... In ce an de la Facerea lumii spui ca suntem ? Dar de la facerea multiversului ? Dar de la Big-Bang ? Esti sigur ca esti ortodox ? Intreb si eu asa ... Si Corinusha spunea ca e si a sters pana la urma "Ortodox". Last edited by AlbertX; 21.06.2014 at 01:22:15. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Sfantul Ioan Gura de Aur
Diavolul si magia - http://blogcartiortodoxe.files.wordp...l-si-magia.pdf Culegere de texte patristice și traducerea lor în neogreacă de Ieromonahul BENEDICT AGHIORITUL SINODIA SPIRIDON IEROMONAHUL NEA SCHITI, SFÂNTUL MUNTE ATHOS Prolog Sfântul Ioan Gură de Aur, acest mare învățător, sociolog, economist, pedagog, mare cunoscător al dogmelor, interpret al Scripturilor și multe altele, s-a ocupat în scrierile sale, și de vrăjmașul cel neadormit al mântuirii. În textele pe care le veți citi în această carte, Sfântul ne învață despre puterea aceasta netrupească care, din pricina trufiei, a căzut din cer și care, numai din pricina geloziei, l-a împins pe om la răzvrătire față de Dumnezeul și Părintele său. De atunci, între om și diavol există un război dur și neîmpăcat și o dușmănie neîmblânzită. Sfântul ne învață cum să dăm această luptă care are atâtea forme, învățăturile sale se îndreaptă spre aceia ce susțin că, dacă n-ar fi diavolul, mântuirea omului ar fi fost mai ușoară, dar și spre cei care spun că demonii cârmuiesc cele omenești. De asemenea, îi combate pe creștinii care vor să fie și cu Hristos, dar și cu diavolul, care vor să meargă la biserică, dar care, în același timp, se duc și la mediumuri când în viața lor apare vreo problemă. Atunci Îl părăsesc pe Hristos și părăsesc Biserica, alergând la dușmanii Lui. Se pare că și în vremea Sfântului se întâmpla ceea ce se întâmplă și astăzi. Prin urmare, cuvântul lui este, și azi, la fel de potrivit ca și atunci. Sfântul Ioan Gură de Aur le răspunde celor care întreabă cum de cunoaște diavolul anumite taine și cum de se adeverește ce le-a spus lor “baba”. Astfel combate vrăjitoria și șarlatania care și atunci erau în floare. Mai spune că ispitirile diavolului și puterea lui de-a prevesti sunt neputincioase în fața unui mădular credincios al Bisericii, așa cum diavolul însuși este ca o vrabie în fața aceluia care luptă pentru mântuirea sa… Benedict Ieromonahul, Schitul Nou, 17 ianuarie 1996, Sfântul Munte Athos Extras de la pagina 11, din cartea de mai sus, sau puteti accesa linkul - http://www.ioanguradeaur.ro/423/despre-diavol/ Vremea și pricina căderii diavolului Sfânta Scriptură ne învață că, mai înainte de crearea proto-părinților, s-au surpat din treapta lor diavolul și cei care erau cu el, fiindcă s-au mândrit. Căderea diavolului a avut drept urmare venirea morții în lume, așa cum spune un înțelept al Vechiului Testament: “Iar prin pizma diavolului moartea a intrat în lume…” (Înțelepciunea lui Solomon 2, 24). Spune-mi dar, dacă diavolul n-ar fi căzut înainte de facerea omului, cum l-ar fi putut pizmui pe om, rămânând în treapta sa? Căci pizma îngerului față de om nu poate avea temei: a aceluia aflat la o cinste așa de mare pentru acela îmbrăcat în trup. Diavolul, căzut de la slava cea mai înaltă la starea cea mai rea, văzându-l pe omul creat de Dumnezeu ridicat la o cinste așa mare (chiar dacă era o făptură trupească) din pricina iubirii celei mari a Creatorului, l-a pizmuit prea tare și, prin înșelăciune, trimițându-l pe șarpe să-l amăgească, l-a făcut vinovat de pedeapsa morții. Contribuția diavolului la căderea protopărinților Împins de pizmă, diavolul s-a slujit de șarpe pentru a-și duce la capăt înșelăciunea. “Șarpele însă era cel mai șiret dintre toate fiarele de pe pământ, pe care le facuse Domnia Dumnezeu. Și a zis șarpele către femeie: ‘Dumnezeu a zis FA, oare, să nu mâncați roade din orice pom din rai?’ “(Fac. 3, 1) Fii atent la urzeala și la planul plin de șiretenie pe care l-a născocit acest demon viclean când a văzut că omul, pe care l-a creat Dumnezeu, e înălțat la o așa mare cinste și că nu este aproape cu nimic mai prejos decât îngerii, cum spune profetul David: “Micșoratu-l-ai pe dânsul cu puțin față de îngeri” (Psalmul 8, 5). Acest “cit puțin” i-a pricinuit păcatul neascultării, pentru că profetul a spus aceasta după cădere. Așadar, văzând stăpânitorul răului, diavolul, că pe pământ se află un înger pământesc și topindu-se de ciudă că el, deși făcuse parte din oștirile cerești, a fost aruncat din slava demnității sale din pricina vicleniei și a răutății sale prea mari, s-a folosit de un mare șiretlic ca să-i răpească omului bunăvoința lui Dumnezeu. După ce l-a făcut să fie nerecunoscător, l-a și despuiat apoi de bunătățile cele negrăite, dăruite lui de Dumnezeu, în marea Sa bunătate. Și ce a făcut? După ce a văzut el că această fiară, șarpele, în șiretenie, le întrece pe toate celelalte, așa cum ne-a încredințat și fericitul Moise, spunând “șarpele însă era cel mai șiret dintre toate fiarele de pe pământ, pe care le făcuse Domnul Dumnezeu” (Fac. 3, 1), s-a slujit de el ca de o unealtă și, prin cuvinte amăgitoare, a atras în capcana pe care a întins-o vasul cel mai slab, adică femeia. (Cuvântul II la Facere PGB 2, 410-412 PG 53, 126) Marea amăgire a diavolului După ce s-a folosit de această necuvântătoare ca să-și alcătuiască planul viclean, prin șarpe a vorbit cu femeia și i-a spus: “…Dumnezeu a zis El, oare, să nu mâncați roade din orice pom din rai?” (Fac. 1, 3). Observați, vă rog, cât de mare și strigătoare la cer i-a fost nelegiuirea. A strecurat în vorbă ceva ce Dumnezeu n-a spus niciodată, prefăcându-se gata a-i povățui de bine. S-a prefăcut că-i întreabă cu cele mai bune intenții, ca și cum le-ar purta de grijă, întocmai acesta este înțelesul cuvintelor: “Dumnezeu a zis El, oare, să nu mâncați roade din orice pom din rai?” E ca și cum ar spune: “de ce oare v-a lipsit de o desfătare așa de mare? De ce nu vă dă voie să vă împărtășiți de toate bunătățile raiului, ci v-a lăsat să vă desfătați de ele doar cu privirea?” De ce nu v-a îngăduit să aveți parte de toate bunătățile și să vă bucurați de o desfătare mai mare decât aceea de a le privi ? A zis, oare, Dumnezeu … ?” De ce asta? întreabă diavolul. Ce câștig ar avea cineva să rămână în rai, dacă nu i se îngăduie a se bucura de toate bunătățile lui, ba, pe deasupra, să mai și sufere nespus privind, tânjind și neputându-se bucura de gustul minunat și de dulceața poamei? Ai văzut cum, doar în câteva cuvinte, și-a aruncat veninul, cum ar arunca o nadă? Femeia ar fi trebuit să înțeleagă, din această încercare, sminteala diavolului și că înadins îi spune lucruri care nu există; și, mai ales, ar fi trebuit să-înțeleagă că se preface grijuliu doar ca să afle care sunt poruncile date lor de Dumnezeu, ca să-i ispitească să le încalce. (Cuvântul II la Facere PGB 2, 412 PG 53, 126) Defăimarea Creatorului Nu s-a mulțumit, însă, să se răzvrătească împotriva cuvintelor lui Dumnezeu. L-a defăimat pe Creator și, ca un pizmaș, ca să poată aduce la mijloc înșelăciunea și să-și împlinească scopul, a făcut-o pe femeie să cadă. “Nu, nu veți muri” – spune – “dar Dumnezeu știe că în ziua în care veți mânca din el vi se vor deschide ochii și veți fi, ca Dumnezeu, cunoscând binele și răul”. Iată întreaga urzeală. Ispita de a fi Dumnezeu După ce a umplut paharul cu veninul ucigaș, l-a întins femeii. Ea n-a voit să-i vadă conținutul aducător de moarte, deși, dacă ar fi voit, ar fi putut să-l cunoască încă de la început. Dar, auzind de la satana că Dumnezeu i-a oprit de la împărtășirea de fructele acelui pom, temându-Se că li se vor deschide ochii și vor fi asemenea Lui, cunoscând binele și răul, femeia s-a mândrit cu nădejdea de-a fi asemenea lui Dumnezeu, închipuindu-și că o așteptau lucruri mari pentru sine. Acestea sunt planurile vrăjmașului. Când cineva urcă la înălțimea unei trepte înșelând, Dumnezeu îl prăvălește în cea mai adâncă prăpastie. Închipuindu-și că va deveni întocmai ca Dumnezeu, a alergat la împărtășirea de rodul oprit și numai la el și-a îndreptat cugetul și gândul. La nimic altceva nu se mai gândea, decât cum să bea până la fund din paharul pe care i-l întinsese demonul cel viclean. (Cuvântul XVI la Facere PGB 2, 418-422. PG 53, 129) Cum îl putem recunoaște pe diavol? Firea diavolului este să facă zarvă, să provoace nebunie și să aducă mult întuneric, în timp firea lui Dumnezeu este să ne lumineze și să ne învețe cele ce se cuvine să facem, prin simboluri. (Cuvântul XXIX la Epistola I Corinteni PGB 18A.248. PG 61, 242) Lucrarea diavolului este credința în mai mulți dumnezei și închinarea la idoli Demonii duc pe oamenii la idoli, îi depărtează de Dumnezeu și îi conving să nu creadă în viața veșnică. Diavolul, când e ocărât, nu face bine, dar și când nu e ocărât îi vătăma pe cei ce cred în el și-l cinstesc. (Cuvântul XXXII la Evanghelia după Matei PGB 10, 374. PG 53, 378) Era un obicei la neamuri să-i socotească pe oameni dumnezei. De aceea, când te întreabă cineva de unde vine închinarea la idoli, să știi care a fost începutul. Chiar și pe apostoli, deși erau oameni, îi socoteau dumnezei (Fapte 14, 11). În același chip, și diavolul s-a străduit, la început, din răsputeri, să le zdruncine oamenilor cucernicia, căci a zis: “Veți fi ca Dumnezeu” (Fac. 3, 5). Pentru că n-a reușit, a încercat s-o facă mai târziu, străduindu-se mereu să-i determine pe oameni să creadă în zei. (La Daniil, cap.II PGB 8, 564. PG 56, 209) Viclenia diavolului Aceasta este viclenia fără seamăn a diavolului. Se străduiește să-și răspândească învățăturile pierzătoare fie adăugând ceva, fie scoțând ceva, fie denaturând, fie interpretând greșit textul Scripturii. (Aceasta este explicația apariției sectelor, Not. Ed.) (Cuvânt la “Doamne, nu a omului este calea lui?” PGB 8A, 482. PG 57, 210-211) Last edited by AlbertX; 21.06.2014 at 02:04:31. |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Si daca ar cade dupa facerea omului, ar fi exact acelasi lucru.
|
#5
|
|||
|
|||
![]() Citat:
... ai fi vazut ca faci exact cum face diavolul ... din pacate. "Aceasta este viclenia fără seamăn a diavolului. Se străduiește să-și răspândească învățăturile pierzătoare fie adăugând ceva, fie scoțând ceva, fie denaturând, fie interpretând greșit textul Scripturii." Last edited by AlbertX; 21.06.2014 at 02:08:24. |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Diavolul se străduiește să ne piardă, iar noi ne străduim să câștigăm mântuirea aproapelui
Diavolul întotdeauna luptă împotriva mântuirii noastre, dar nu biruie nicicând, ba, dimpotrivă, se vătăma din pricina propriei sale răutăți. Cu toate acestea, sminteala și furia îi sunt atât de mari, încât, adeseori, încearcă lucruri cu neputință. Bunăoară, îi atacă nu numai pe cei de la care se așteaptă să se poticnească, ci și pe cei despre care știe sigur că-i vor birui toate vicleșugurile. Auzindu-L vicleanul pe Dumnezeu, Care cunoaște toate tainele, lăudându-l pe Iov, a crezut că va putea să-l răstoarne și nu s-a dat înapoi de la nimic. Pe toate le-a lucrat și le-a uneltit, ca să-l facă să se poticnească. Cu nimic nu se dădea bătut acest demon necurat și preaviclean, deși Dumnezeu a încercat virtutea celui drept atât cât a fost cu putință. Apoi, spune-mi, să nu ne rușinăm și să nu roșim că, în timp ce diavolul nu deznădăjduiește nicicând, așteptându-ne pieirea, noi ne pierdem ușor nădejdea în mântuirea fraților noștri? În cazul lui Iov, deși ar fi trebuit să renunțe de la început la planurile sale și să nu încerce să-l tenteze, știind bine că Dumnezeu cunoștea virtutea celui drept, diavolul nu s-a depărtat. Dimpotrivă, chiar și după ce Domnul a dat mărturie pentru credinciosul Său, purtat de ura-i oarbă împotriva noastră, a sperat că-l va putea birui, deși Iov se arătase în toate curajos. Noi însă, în ciuda faptului că nu ne-au fost date patimile lui Iov ca să ne descurajăm, nu ne ducem lupta până la capăt. Diavolul, însă, cu toate că Dumnezeu îl oprește, nu încetează nicicând să ne războiască. Tu, cu toate că Dumnezeu te îndeamnă și te deșteaptă să-i ajuți pe păcătoși, dai înapoi speriat? Vrăjmașul L-a auzit pe Dumnezeu zicând: “… că nu este nici unul ca el pe pământ fără prihană și drept și temător de Dumnezeu și care sa se ferească de ce este râie?” (Iov 1, 8) și totuși, după atâtea mari și grăitoare mărturii, stăruie spunând: “Poate dacă voi abate asupra lui întruna rele tot mai mari voi putea să-l înfrâng și să-l surp din turnul lui nebiruit”. Ce iertare vom avea noi, iubiților, ce apărare dacă diavolul, uneltind cu atâta sfruntată ură împotriva noastră, nu ne ostenim pentru mântuirea fraților noștri nici a mia parte din câți se ostenește el să ne piardă, cu toate că noi îl avem de partea noastră pe Dumnezeu? (Cuvântul I la Săracul Lazăr PGB 25, 398-400. PG 48, 967) Războiul este greu Câtă vreme există război și există oștirile răului, câtă vreme începătoriile sunt netrupești, câtă vreme există stăpânitori ai lumii acesteia și duhurile răutății, spune-mi, cum poți să petreci bine, gustând din dulcețile vieții, nepăsător la toate acestea? De ce ești împrăștiat? Cum vom birui dacă nu suntem înarmați? Să-și spună fiecare sieși toate acestea, în fiece zi, ori de câte; ori se mânie sau se lasă pradă dorințelor materiale și ori de câte ori va căuta viața deșartă, cea a desfătării trupului. Să asculte ce spune fericitul Pavel: “Căci lupta noastră nu este împotriva trupului și a sângelui, ci împotriva începătoriilor, împotriva stăpâniilor întunericului…” (Efeseni 6, 12). Războiul acesta nevăzut este mult mai greu decât cel obișnuit, lupta e mult mai încrâncenată. Gândește-te numai de câtă vreme luptă) diavolul, pentru cine se luptă și păzește-te. De ce luptăm împotriva diavolului? De ce ne luptăm cu diavolul? Pentru că avem un ajutor atotputernic, harul Sfântului Duh, de la care am învățat cum trebuie să luptăm sau, mai bine zis, împotriva cui. Nu împotriva oamenilor, ci împotriva demonilor trebuie să luptăm. De ce Dumnezeu nu l-a făcut să dispară? Ar putea întreba cineva: de ce Dumnezeu nu l-a pierdut pe diavol după ce l-a amăgit pe om? Îi vom răspunde: Dumnezeu n-a făcut-o tot din marea Sa grijă pentru noi. Dacă spurcatul acela l-ar fi biruit pe om slujindu-se de puterea sa, atunci discuția noastră ar mai fi avut un temei, dar, de vreme ce el își pierduse orice putere, rămânându-i numai aceea de-a convinge (iar a nu ne lăsa convinși de el stă în puterea noastră), de ce să-l lipsești pe om de pricina izbânzii și de prilejul de-a câștiga cununile? În plus, chiar dacă Dumnezeu ar fi știut ca diavolul e nebiruit și că i-ar învinge pe toți, tot l-ar fi lăsat să facă ce-a făcut și acest lucru nu trebuie de loc să te mire, pentru că tot de noi ar fi depins să nu-i înfrângă și să nu-i stăpânească pe cei ce nu cu sila, ci de bună voie i s-au supus. Last edited by AlbertX; 21.06.2014 at 02:19:35. |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Dacă Dumnezeu nu i-ar fi îngăduit, nu s-ar fi apropiat de Adam
Unii spun că, dacă nu-i îngăduia Dumnezeu, diavolul nu s-ar fi putut apropia de primul om și nu l-ar fi putut ispiti. Dar nici Adam n-ar fi putut înțelege cât de mari erau bunătățile dăruite lui și nici n-ar fi putut lepăda mândria. Unul care se socotește pe sine vrednic de o atât de mare cinste încât să aștepte să se facă Dumnezeu, ce nu cuteza să facă, dacă nu era pedeapsa care să-l facă mai înțelept și să-l îndrepte? Să presupunem că diavolul nu l-a sfătuit nimic și că n-a vorbit cu Eva despre pomul vieții. Ar fi rămas ei, totuși, fără păcat? Nu putem spune da cu tărie. Pentru că unul care cu atâta ușurință a dat crezare cuvintelor soaței, chiar dacă nu exista diavol, foarte repede ar fi ajuns la păcat chiar din propria-i voie, fără să-l ispitească nimeni, dar atunci pedeapsa i-ar fi fost cu mult mai mare. Nu toate se întâmplă, însă, din pricina diavolului. Femeia a căzut în ispită după ce a fost biruită de dorință, cum o arată Scriptura: De aceea femeia, socotind că rodul pomului este bun de mâncat și plăcut ochilor la vedere și vrednic de dorit, pentru că dă știință, a luat din el și a mâncat…” (Facere 3, 6). Ce spun acum n-o spun ca să-l dezvinovățesc pe diavol ci, pentru că voiesc să arăt că, dacă n-ar fi căzut cu voia lor, nimeni nu i-ar fi putut doborî. Unul care cu atâta ușurință a primit să fie amăgit de un altul și înainte de a fi fost ispitit tot în nepăsare și goliciune petrecea. Nu aceeași ar fi fost urmarea dacă diavolul ar fi vrut să ispitească un suflet care s-ar fi păstrat luminos, curat și treaz. (Către Stagirios I PGB 29, 54-56. PG 47, 435) Last edited by AlbertX; 21.06.2014 at 02:26:56. |
#8
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Daca nu crezi ca diavolul s-a rasculat in primele 100 de ore inseamna ca faci cum face diavolul nu ? Sau daca nu crezi ca pamantul are 7500 de ani si ca asta "poate fi considerata dogma" faci cum face diavolul nu ? Cine scoate sau adauga sau denatureaza sau interpreteaza gresit ? Ca acolo nu scrie nici de 7500 de ani nici de 5 zile a cate 24 de ore. ![]() |
#9
|
|||
|
|||
![]()
De ce se numește diavol?
Să lăsăm, dar, diavolul, care este foarte viclean. Este viclean nu prin fire, ci prin alegere și prin propria-i judecată. Că nu este rău prin fire să poți cunoaște din numirile sale. Se numește diavol, adică “defăimătorul”, de la verbul “diavallo” (a defăima), fiindcă l-a defăimat pe om în fața lui Dumnezeu, spunând: “Nu degeaba Te slujește Iov. Ia întinde mâna Ta și atinge-Te de tot ce e al lui, să vedem dacă nu Te va blestema în față.” (Iov 1, 9, 11). Iar pe Dumnezeu l-a defăimat în fața omului, zicând: “”Focul lui Dumnezeu a căzut din cer și a ars oile tale” (Iov l, 16). “Încerca să-l convingă că războiul venea de sus, din cer, voind să-l ridice pe rob împotriva Domnului și pe Domn împotriva robului. Mai degrabă n-a reușit să-i ridice pe nici unul împotriva altuia. A încercat, dar n-a putut. Dacă vezi un alt rob răzvrătindu-se împotriva Stăpânului, pe Adam adică împotriva lui Dumnezeu – Adam, care dăduse crezare defăimărilor aduse de diavol – să știi că diavolul nu cu puterea lui a biruit, ci din pricina nepăsării omului. De aceea s-a numit diavol. A defăima sau a nu defăima nu ține de firea lui, ci este un act care se împlinește sau nu se mai împlinește, care se întâmplă sau care nu se mai întâmplă. Toate acestea nu sunt în fire și nici în substanță. Știu că acest cuvânt despre substanță și despre “evenimente” nu este pe înțelesul tuturor, dar există și unii care au putință de-a urmări și cugetări mai subtile. Pentru ei am spus acestea. (Prin diavol se înțelege, în limba greacă, “cel care nu schimbă mintea din bine în rău”. (nota. Ed.) |
#10
|
|||
|
|||
![]() Citat:
iar tu, in loc de 7522 spui 7500, in loc de 6 zile tu spui 5 zile ... te mai miri ? De ce scoti, adaugi sau denaturezi sau interpretezi intentionat gresit ? Ai bucurii sau iti joaca feste memoria ? Nu poti sa te exprimi normal, crezi ca bascalia te ajuta la ceva ? Nu e de ras, din pacate. Sunt multi diavoli pe acest forum si e normal ca ei sa fie aici ... pe acest forum crestin-ortodox. Last edited by AlbertX; 21.06.2014 at 02:48:39. |
|