![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Citat:
De exemplu recitam de acolo : am curvit,am desfranat etc. Si cu asta gata,pacatul era absolvit Pe cand ,daca vine din interiorul tau,are mai multa valoare,cainta e mai mare Cred ca indreptarul acela e potrivit inainte de spovedanie cu o zi doua,sa vezi cam ce pacate ai facut si sa meditezi la ele . Si intradevar sa le retii pe cele care dor cel mai tare. De abia cu o spovedanie regulata ,cu pastrarea unui duhovnic ,vei ajunge sa constati ca cele 300 pacate de acolo sunt prea putine :) |
#2
|
|||
|
|||
![]() Citat:
nu la divertisment sau la balci.Omul ala, stie ca el e de fapt un martor si ca atunci cand te spovedesti de fapt tu vorbesti cu Dumnezeu? Apropos: Legat de faptul ca unii duhovnici, nu dau canon, stiai ca Indreptarul de Spovedanie al lui Nicodim Mandita, se termina cu precizarea ca dupa ce ti-ai spus pacatele trebuie sa-l rogi pe duhonic sa-ti dea canon ? "Pentru toate aceste păcate făcute de mine și pentru care sunt vinovat înaintea lui Dumnezeu, mă căiesc, imi pare foarte rău și mă hotărăsc să nu le mai fac.Pentru aceasta vă rog rândui-ți-mi canon Sfințite Părinte, iertați-mă, binecuvantati-mă și vă rugați pentru mine păcătosul" Ori daca il rogi pe duhovnicul tau sa-ti dea canon, cred ca o sa-i piara rasul instant.Daca un om superficial se intalneste cu un om serios, atunci omul superficial are de optiuni:fie devine serios, fie pleaca de langa omul serios. De ce schimbarea ar face-o omul superficial ? Pentru ca omul serios este un munte de vointa. Last edited by oaie_cugetatoare; 21.04.2014 at 18:45:00. |
#3
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Pentru ca nu am cautat un duhovnic stabil, si atunci,el,necunoscindu-ma bine ,i s-a parut ceva neobisnuit. Niciodata nu am gasit un duhovnic asa cum spui tu in postare . Banuiesc ca ,exista un dialog intre credincios si duhovnic, si cei doi ajung la comunicare Atunci totul decurge firesc. Dar trebuie sa vrem si noi aceasta,nu sa asteptam totul de la duhovnici care le trec mii de oameni prin mina. |
#4
|
|||
|
|||
![]()
De ce sa-l sochezi ?
Citat:
|
#5
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Bifam unele puncte din indreptar , care le am pacate sau care nu. Cred ca se amuza de interpretarea mea prea 'literala' ,gen grila, a spovedaniei. De aceea nu ma mir ca a ras,obisnuit cu oameni care veneau cu probleme ,care se vedea ca ii macina. |
#6
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Daca ceilalti nu se considera cu pacat asurpa subiectelor care sunt trecute in indreptar, atunci fie nu le-au facut fie nu-i interseaza. Cea mai proasta situatie pentru un om este sa ignore pacatele care sunt trecute in indreptar, pe care stie ca le-a facut dar considera de la sine ca sunt prea minore.In acest caz, omul se considera propriul sau judecator sau propriul sau Dumnezeu.Si uite asa cade in alt pacat:incalca porunca a I-a: "Eu sunt Domnul Dumnezeul Tau; sa nu ai alti dumnezei afara de Mine." Daca la impartasanie te duci si stii bine ca ai pacate nespuse(pe care tu le consideri minore) te faci fur de cele sfinte. |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Normal ca e bine sa iti constientizezi toate pacatele ,dar e greu prin simpla lor enumerare.
Trebuie sa insisti la unele care te dor mai tare,si stii ca esti in pericol sa le faci in continuare. Unele sunt mai usor de spus , dar altele dor foarte tare si ne e si rusine sa le spunem. Cine are un pacat greu, sigur nu are nevoie de indreptar,caci acel pacat il macina pe dinauntru . "Pacatul meu este pururea inaintea mea" Indreptarul acela de spovedanie e bun pentru acele pacate la care nu prea ne gandim , care nici nu ne dam seama ca le facem .Dar pacatele cu adevarat grele,clar le stim toti,ca de aia avem constiinta incarcata ,si acesta e si rolul spovedaniei,sa reusim sa le marturisim |
|