![]() |
![]() |
|
#441
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Din tot ce am citit pana acum, am crezut ca sunteti un partener de „conversatie” ONEST. Nu stiu daca dorinta dvs. permanenta de a avea dreptate este determinata de cunoastere, sau pur si simplu, asta este rolul pe care-l jucati pe forum. Stiu insa ca si eu si dvs. si toti aceia care scriu pe forumuri sau prin gazete, oficial sau neoficial, raspund/raspundeti pentru cuvantul rostit si pentru sminteala produsa. Dumneavoastra spuneti: <<Eu nu ams cris ca s-au intalnit, ci ca Parintele Rafail a stat in Anglia multa vreme, iar Episcop este IPS Kallistos Ware. Si a preluat aceasta idee. Nici noi nu l-am intalnit pe Sf. Vasile cel Mare si il citam.>> [Daca vreti sa fiti si „ironic” trebuie sa mai exersati. (<<Nici noi nu l-am intalnit pe Sf. Vasile cel Mare si il citam.>>)] Trebuie sa va amintesc ce ati spus. In mesajul 427 ati spus urmatoarele: <<Parintele Rafail spune inaintea pasajului si de ce afirma asta. Tocmai de asta am facut acel topic cu cine face parte din Biserica, pornind de la citatul IPS. Ware. Parintele Rafail s-a convertit de la protestantism in Anglia, avand ca episcop pe IPS Ware, probabil a preluat de la acesta sintagma aceea: "Sau cum spunea cineva în Apus, „noi știm unde este Biserica, dar nu știm unde nu este”. Parintele afirma inainte: "și când Părinții zic că în afara Bisericii nu este Taină și că Mântuire nu este cu putință, totuși trebuie să gândim și să înțelegem nu într-un sens… obiectiv.">> Sa recapitulam, cine este IPS Kallistos Ware?? <<Mitropolitul Kallistos Ware (numele său inițial fiind Timothy) s-a născut la Bath, în Marea Britanie, pe data de 11 septembrie 1934. A studiat la prestigioasele instituții universitare Westminster și Oxford, obținând un doctorat atât în limbi clasice, cât și în teologie. Pe data de 14 aprilie 1958, la vârsta de 24 de ani, s-a convertit la credința ortodoxă, deoarece provenea inițial dintr-o familie anglicană. La scurt timp de la convertirea sa a intrat în obștea monahală de la Mănăstirea "Sfântul Ioan Teologul" din Patmos. A petrecut o scurtă perioadă de timp și la Muntele Athos. În anul 1966 a fost hirotonit preot.....>> http://www.agoracrestina.ro/bibliote...ropologia.html <<Episcopul Kallistos este autorul unei cărți celebre despre Ortodoxie, The Orthodox Church (Biserica Ortodoxă), la care fac referire de mai multe ori precum și a cărții The Orthodox Way (Calea Ortodoxă). De aceea, pentru a evita confuzia am scris „Episcopul Kallistos Ware". Atunci când el a scris cartea și înainte de a deveni episcop, era pur și simplu Timothy Ware. Altminteri am folosit titlul lui complet, Episcopul Kallistos de Diokleia.>> (Călătoria unui evanghelic spre Ortodoxie, de Michael Harper, Editura Teofania, Sibiu – 2002) ftp://ftp.logos.md/Biblioteca/_Colec...0adevarata.pdf DECI: Parintele Rafail nu s-a convertit la protestantism avandu-l ca episcop pe IPS Ware, pentru ca: 1. Nu scrie nicaieri ca s-au intalnit vreodata. 2. Daca s-ar fi convertit la protestantism prin IPS Ware, macar din respect sau/si bun simt, parintele Rafail Noica i-ar fi retinut numele. 3. Timothy Ware se converteste la ortodoxie in 14 aprilie 1958, la 24 de ani si pana la varsta convertitrii la ortodoxie „nu reusise sa fie episcop protestant”. 4. Dupa convertirea la ortodoxie devine monah in Grecia (Patmos) si este hirotonit in 1966. Cand a avut timp sa devina episcop protestant? 5. Mai putem sa vorbim despre „episcopul protestant Ware”? Contestarea Sf. Nectarie etc. <<De fapt nu asta e contestat, ci faptul ca cei ce au conceptii moderniste dau aceste citate in spijinul unor conceptii ecumeniste. Desi acei sfinti nu la asta se refera, ci la dragostea fata de oameni, nu la faptul ca si eterodocsii sunt ortodocsi. Si dau doar unele citate, unele interpretate in acest mod, in schimb citatele din sfinti si invatatura Bisericii care ii contrazic nu le vad deloc.>> De ce trebuie sa gasiti doar ideea de Rau in tot ce cititi la altii. Daca un om crede ca binele trebuie sa inlocuiasca raul; ca iubirea trebuie sa inlocuiasca ura; ca intelegerea si pacea sunt de preferat dezbinarii si razboiului dintre oameni; ca a fi crestin nu este= cu a fi mandru si deasupra tuturor oamenilor doar prin simplu fapt al apartenentei... toate astea va duc cu gandul la ECUMENISM? Si imediat vorbiti despre marturisirea de credinta, adevar, dreapta credinta.... Nu cumva si Dumnezeu ne indeamna, tot itmpul, sa fim buni, intelegatori, toleranti, iubitori etc...? N-ar trebui sa ne mai gandim, din cand in cand, la cuvantul Mantuitorului Iisus Hristos: <<Luați jugul Meu asupra voastră; și învățați-vă de la Mine, că sunt blând și smerit cu inima, și veți afla odihnă sufletelor voastre! Că jugul Meu este bun și povara Mea este ușoară.>> (Matei 11,29-30) |
#442
|
|||
|
|||
![]()
@catalin2
Catalin2: <<Aceste pasaje au mai fost date ca un argument pentru aceasta miscare, dar sunt interpretate gresit. Un Domn, o Credinta, un Botez este si argumentul dat ca exista doar o Biserica si un Botez, acelea fiind ortodoxe. Ortodo doxia inseamna dreapta credinta, e singura credinta adevarata, restul sunt eronate intr-o masura mai mare sau mai mica. Pasajul cu oile se refera la cei din alte neamuri, Iisus se adresa evreilor.>> Daca ati fi bine intentionat (sau n-ati fi tendentios) ati reusi sa vedeti si altceva decat „Ecumenistul” in orice partener de conversatie forumista care incearca sa vorbeasca/sa scrie despre iubire, intelegere, rabdare; exista si dorinta de a fi crestin rugandu-te pentru toti oamenii, pentru ca toti oamenii sunt fiii lui Dumnezeu. Cand am dat versetele din Biblie din Efeseni 4, am spus inainte ca eu cred in unitatea Bisericii. Dar asta nu e tendinta/gandire ecumenica; e dorinta/vointa lui Dumnezeu si noi toti cei carora ne place sa ne numim/ sa fim considerati crestini fara sa fim de fapt, ar trebui sa ne rugam pentru asta. Doar Dumnezeu prin Duhul Sfant va realiza unitatea credintei, asa cum ne-o arata la Efeseni, capitolul 4. Dar noi trebuie sa ne rugam pentru a indeplini voia lui Dumnezeu. Mesaj 420 <<Nu cred in ecumenism. Cred in Unitatea Bisericii si cred ca asta este dorinta lui Dumnezeu. Unitatea Credintei nu va fi realizata de oameni; va fi lucrarea Duhului Sfant. Dar noi, daca suntem crestini trebuie sa ne rugam pentru Unitatea Credintei.>> 1. <<un singur Domn, o singură Credință, un singur Botez>> Doar atat ne spune Biblia; dvs. completati(talmaciti): ca exista doar <<o Biserica si un Botez acelea fiind ortodoxe>>. Completarea nu este necesara aici. Toti stim asta si tot asta discutam pe n+1 topicuri. Dumnezeu stia, pentru ca Dumnezeu este Creatorul, atoatestiutor, ca oamenii vor dezbina Biserica... dar voia lui Dumnezeu este ca Biserica sa fie Una asa cum ne-a daruit-o in Ziua Cincizecimii (Pogorarea Sfantului Duh), asa cum citim si in Efeseni, cap.4. Daca ne rugam lui Dumnezeu pentru unirea/unitatea Credintei la Sfanta Liturghie inseamna ca suntem ecumenisti? <<Unirea/unitatea credinței și împărtășirea Sfântului Duh cerând, pe noi inșine și unii pre alții și toată viața noastră lui Hristos Dumnezeu să o dăm.>> Atunci cam tot ce se spune la Sfanta Liturghie e de „factura ecumenista”? Sa vedem si sa ne gandim: „Că bun și iubitor de oameni Dumnezeu ești și Ție slavă Îți înălțăm, Tatălui și Fiului și Sfântului Duh”. „Că milostiv și iubitor de oameni Dumnezeu ești și Ție slava Îți înălțăm, Tatălui și Fiului și Sfântului Duh”. „Cu mila și cu îndurările și cu iubirea de oameni ale Unuia-Născut Fiului Tău, cu Care împreună ești binecuvantat, cu Preasfântul și bunul și de viață făcătorului Tău Duh, acum și pururea și în vecii vecilor”. „Cu pace Domnului să ne rugăm”. „Pentru pacea de sus și pentru mântuirea sufletelor noastre, Domnului să ne rugăm”. „Pentru pacea a toată lumea, pentru bunăstarea sfintelor lui Dumnezeu biserici și pentru unirea tuturor, Domnului să ne rugăm”. „Inger de pace, credincios, îndreptător, păzitor sufletelor și trupurilor noastre” „Milă și iertare de păcatele noastre””. „Cele de folos sufletelor noastre și pace lumii”. „Harul Domnului nostru Iisus Hristos și dragostea lui Dumnezeu Tatăl și împărtășirea Sfântului Duh să fie cu voi cu toți”. Nu putem să facem mărturisirea de crediță (nu putem sa spunem Crezul) fără să spunem înainte: Preotul spune: „Să ne iubim unii pe alții ca într-un gând să mărturisim”. Iar noi răspundem: „Pre Tatăl, pre Fiul și pre Sfântul Duh, Treimea cea de o ființă și nedespărțită”. Daca toate vorbele aducatoare de pace, iubire, intelegere intre oameni sunt de factura „ecumenista”....... Vedeti ca râde si cel rau de noi. Ii cam facem voia ne certam, ne urâm, ne dezbinam, jucam pe muzica pe care ne-o cântă. 2. <<Și alte oi am, care nu sunt din staulul acesta. Și pe acelea trebuie să le aduc; și glasul Mi-l vor auzi, și va fi o turmă și un păstor >>(Ioan 10,16) Aici dvs. spuneti: <<Pasajul cu oile se refera la cei din alte neamuri, Iisus se adresa evreilor.>> Da, asa este. Dar Biblia nu se refera doar strict la vremea in care a fost scrisa. Daca se refera doar la timpul in care Mantuitorul Iisus Hristos a fost printre oameni ca Dumnezeu Adevarat si Om Adevarat, fara sa trimita si la vremurile viitoare...fara sa aiba valabilitate si in timpul nostru... atunci Biblia este doar o carte de istorie. Si o asezam in raft alaturi de Istoria Antica, Istoria Evului mediu, Istoria moderna si contemporana, Istoria artelor etc. Versetele din Rom. 2, 6-18 nu ne pot duce cu gandul la "Cele patru legi dupa care va judeca Dumnezeu lumea"? „Căci la Dumnezeu nu există părtinire!” |
#443
|
|||||||
|
|||||||
![]() Citat:
Citat:
Mie imi place ca incerci sa dai si argumente, mai ales ca sunt sub forma de citate, unii parteneri de dialog scriu mai mult ce gandesc ei sau ce simt ei, fara a folosi si argumente. Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Desigur, dar nu sa ne pierdem si credinta, dreapta credinta. Se spuen sa iubim pacatosul, nu sa iubim si pacatul ce il are acel pacatos. Despre asta e vorba, despre adevar, erezia e cel mai mare pacat. Last edited by catalin2; 14.03.2013 at 15:58:36. |
#444
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Conceptiile moderniste sunt toate la fel, se poate face o lista de zece puncte pe care le va atinge cineva care are acest mod de gandire. Bineinteles, si le poate schimba imediat, daca afla adevarul, dar unii nu vor sa vada adevarul. Cei ce cred intr-un ecumenism mai radical (am intalnit putini ortodocsi, multi au conceptii mai moderate, tot moderniste, in general filocatolice) scriu si impotriva ortodoxiei si BO, multi cred ca sunt protestanti, dar ei sunt tot ortodocsi, dar au aceste conceptii. Citat:
Citat:
Sfantul Iustin Popovici a avut legatura cu marii duhovnici romani. Parintele Cleopa a fost sa-i ceara sfatul daca sa plece in Muntele Athos, la sfatul lui a ramas in tara. Parintele Arsenie Papacoic il lauda si are multa consideratie pentru el si pentru ceea ce a scris, Parintele Staniloae il citeaza si el, iar Parintele Iustin Parvu spune ca daca nu intelegem ortodoxia ca acest sfant nu ne mantuim. Toti se refera la cartea sa, Biserica Ortodoxa si ecumenismul, care ar trebui citita de toti ortodocsii de azi (incepand cu mine, ca nici eu n-am citit-o pe toata). Iata ce spune: "Fiindcă în cursul istoriei, felurite erezii tăgăduiau sau denaturau anumite însușiri ale Dumnezeului-Om Hristos, în timp ce ereziile acestea europene îndepărtează pe Dumnezeul-Om în întregime și pun în locul Lui pe omul european. În această privință nu e nici o deosebire esențială între papism, protestantism, ecumenism și celelalte secte, al căror nume este “legiune”. Conform gîndirii unitare a Părinților și a Sinoadelor, Biserica este nu numai una, ci și unică… Biserica este una și unică, pentru că ea este trupul Unuia și Unicului Hristos. Unde nu este Dumnezeul-Om, acolo nu există Biserica, iar unde nu există Biserica, acolo nici Euharistia nu există. În afară acestei identități, adică a Bisericii și a Euharistiei, se află erezia, falsa biserică și antibiserica. " |
#445
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Am tot uitat sa dau acest mesaj legat de faptul ca sunt si argumente practice, nu doar teoretice. Asadar, ca nu exista har in BC dupa Schisma, o scurta sinteza: http://www.forum-catolic.cnet.ro/vie...locatia#p57096 |
#446
|
|||
|
|||
![]()
"Fiindcă în cursul istoriei, felurite erezii tăgăduiau sau denaturau anumite însușiri ale Dumnezeului-Om Hristos, în timp ce ereziile acestea europene îndepărtează pe Dumnezeul-Om în întregime și pun în locul Lui pe omul european. În această privință nu e nici o deosebire esențială între papism, protestantism, ecumenism și celelalte secte, al căror nume este “legiune”.
Conform gîndirii unitare a Părinților și a Sinoadelor, Biserica este nu numai una, ci și unică… Biserica este una și unică, pentru că ea este trupul Unuia și Unicului Hristos. Unde nu este Dumnezeul-Om, acolo nu există Biserica, iar unde nu există Biserica, acolo nici Euharistia nu există. În afară acestei identități, adică a Bisericii și a Euharistiei, se află erezia, falsa biserică și antibiserica. " Ce bine ar fi dacă ar auzi și sinodul Bisericii Ortodoxe Române aceste cuvinte și nu s-ar mai ține așa numita săptămână de rugăciune alături de celelalte biserici:greco-catolice, romano-catolice, anglicane, protestante(luterane), reformate(calvine), penticostale. Nu-i înțeleg pe unii care spun că ne rugăm la același Dumnezeu, dar cum se spune contează modul în care te rogi și te închini Lui. |
#447
|
|||
|
|||
![]()
Barbarism în Arabia Saudită aplicat deținătorilor de Biblie
http://www.apologeticum.ro/2013/08/b...lor-de-biblie/ |
#448
|
|||
|
|||
![]()
Parintele Calciu Dumitreasa - Ecumenismul si Masoneria - planul diabolic de astazi
http://www.youtube.com/watch?v=LFGhyWVmnV8 |
#449
|
||||
|
||||
![]() Citat:
|
#450
|
|||
|
|||
![]()
din pacate in 2016 Ecumenistii au pus-o de un Sinod talharesc in care vor incepe pe fata prigoana credintei ortodoxe.
|
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Ecumenismul | ancah | Despre Biserica Ortodoxa in general | 43 | 15.04.2014 21:26:13 |
Catolicismul si ecumenismul | MariaB | Biserica Romano-Catolica | 115 | 18.08.2013 20:21:58 |
Ecumenismul | MadalinS | Generalitati | 0 | 30.09.2007 04:12:34 |
Ecumenismul | IonelaCristina | Biserica Ortodoxa si Massmedia | 10 | 03.04.2007 17:46:17 |
|