![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Citat:
|
|
#2
|
|||
|
|||
|
Oameni buni!
Inteleg de la voi ca: 1. Nu este de folos oamenilor sa-l cunoasca nemijlocit pe Dumnezeu, caci lui Lucifer nu i-a folosit. Ei trebuie sa-L descopere nerational si sa-L slujeasca rational. 2. Oamenii NU POT intelege structura si functionarea Metauniversului. Ei tebuie sa accepte ca acest univers are legi straine de legile percepute in aceasta viata. 3. Oamenii nu IL pot intelege pe Dumnezeu (vezi citat din Chiril). Ei trebuie sa-L accepte si sa-L iubeasca pe Dumnezeu, fara sa-L inteleaga. 4. Lumea in care oamenii fac cele de la punctele 1, 2 si 3, este mai mult o iluzie ce trebuie suportata si negata, contrazisa, desi ea pare atat de pregnanta. Ea are legi imuabile, cum ar fi gravitatia, electromagnetismul, forta tare si forta slaba, eventualele stringuri care prezic 9 sau 12 dimensiuni, cauzalitate si succesiune a evenimentelor, dar este competata de legi despre care nu stim nimic, care permit manifestarea in aceasta lume a unor existente din metaunivers, cum ar fi a unui suflet, a duhurilor rele (acolitii lui Lucifer), a ingerilor, a lui Iisus Hristos. Noi trebuie sa contrazicem aceste legi imuabile si sa afirmam manifestarile incerte. 5. Mintea oamenilor este capabila sa intelega legile acestei lumi, dar nu este capabila sa inteleaga legile metalumii. La ce ne foloseste mintea? De ce ni s-a dat aceasta minte? Mintea mea ma deranjeaza in efortul de a ma mantui, sau ma ajuta? In aceasta ordine de idei, deoarece mintile oamenilor nu sunt identice structural si potential, pe unii ii ajuta si pe unii nu. Pentru unii este inteligibil ceva si pentru altii nu. Asa ca atunci cand lasi in lume legi pentru toti oamenii, trebuie sa faci in asa fel incat sa nu-i deraiezi pe unii de la cale, cu prea multe informatii precise, dar nici sa-i lasi insetati pe altii de ceea ce poate fi cunoscut. Aceasta dilema, Iisus Hristos a rezolvat-o prin lasarea sfintilor pe pamant, care au revelat adevaruri cognoscibile, pentru cei ce au urechi de auzit, ochi de vazut si minte de inteles. Consider, asadar, ca intrebarile mintii mele au raspuns, dar acest raspuns nu este util tuturor crestinilor, de aceea Biserica nu are raspunsuri standard, ci fiecare trebuie sa le caute si sa le gaseasca,caci ele exista sau vor aparea. De aceea consider ca aceste rapunsuri pot aparea pe un forum anonim, care nu duce la implicarea Bisericii. Consider ca daca un preot, calugar sau mirean studios, are aceste raspunsuri (sau trimiteri catre scrieri care le au), le poate da aici fara sa aduca probleme Bisericii. Tocmai de aceea le caut aici. Daca cineva dintre voi cunoaste aceste lucruri, partial sau mai profund, din lecturile pe care eu nu le-am avut sau nu am ajuns inca la ele, va rog sa raspundeti sub orice semnatura, caci nu va fi oficial. Asadar, revin la intrebarea pusa in deschiderea topicului, ca si la cele gasite pe parcurs. Daca veti considera necesar, le pot reformula. |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Citat:
Răspunsurile pe care le aștepți nu le-a descoperit nimeni, poate doar lucifer(pe care-l scrii cu majusculă); ai grijă. Fericiți cei săraci cu duhul că a lor este împărăția cerurilor.(Mt5,3)
__________________
Sublimă fărâmă a Sfintei Chemări, Zvâcnită din Vrerea divină, Mi-e sufletul vultur ce spintecă zări Și sus, printre stele, se-nchină.(pr. Dumitru) |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Citat:
Dacă ipoteza problemei este greșită nu ne putem aștepta decât ca și rezultatul să fie greșit. Cunoașterea lui Dumnezeu este posibilă, El însuși chemându-ne la aceasta; și pentru asta ne-a dăruit Duhul, despre care a spus că „vă va învăța pe voi toate”. Deci cine vrea să-L cunoască pe Dumnezeu în Duhul Sfânt Îl va cunoaște (în harul Duhului Sfânt, căci Persoanele Sfintei Treimi în sine sunt neîmpărtășibile; ca orice persoană, de altfel). Cu privire la modurile de cunoaștere, Părintele Galeriu vorbea adesea de cele trei lumini: a ochilor (cea fizică), a minții și a harului (prin credință). Deci fără credință, printr-o cercetare analitică nu se pot înțelege tainele dumnezeiești. Analitic, de altfel, nu vei putea înțelege taina nici măcar a unei persoane omenești, pe care, însă, o vei putea cunoaște iubind-o. Duminica trecută a fost cinstit Sfântul Grigorie Palama - teologul harului dumnezeiesc. Predica părintelui Galeriu la această duminică ar putea să-ți lămurească multe. O poți găsi pe arhiva-ortodoxă, atât text, cât și audio. |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Citat:
Citat:
@Ezio În Filocalia am citit că șarpele întră cu totul acolo unde poate să-și bage capul; deci șarpele este tentația și de aceea trebuie să-i strivim capul de la bun început, deoarece(viclean fiind) dacă și-a vârât capul va intra cu totul. ”... și nu ne lăsa să cădem în ispită, ci ne izbăvește de cel viclean.” Așadar, tentația(șarpele) din trupul său(Eva) îl face pe Adam să cadă; de fapt(dpmdv) nu a căzut, nefiind acolo sus niciodată, ci nu s-a ridicat la demnitatea rezervată lui de la Facere: desăvârșirea.
__________________
Sublimă fărâmă a Sfintei Chemări, Zvâcnită din Vrerea divină, Mi-e sufletul vultur ce spintecă zări Și sus, printre stele, se-nchină.(pr. Dumitru) Last edited by Demetrius; 19.03.2014 at 09:42:06. |
|
#6
|
|||
|
|||
|
Citat:
Omul din ce a fost creat? Pai ne spune Dumnezeu in Gen 2: "7. Atunci, luând Domnul Dumnezeu țărână din pământ, a făcut pe om" Iar blestemul sarpelui care a fost? pai tot Dumnezeu ne spune Gen 3: "14. Zis-a Domnul Dumnezeu către șarpe: "Pentru că ai făcut aceasta, blestemat să fii între toate animalele și între toate fiarele câmpului; pe pântecele tău să te târăști și țărână să mănânci în toate zilele vieții tale!" Deci , noi suntem creati din tarana, iar sarpele mananca tarana, in concluzie murim. Nu este intamplator faptul ca Iisus ii numeste fii ai Diavolului pe farisei si pe cei care in iluzia Ego-ului lor cred ca Il cunosc si L-au gasit pe Dumnezeu. Ioan cap 8 : "44. Voi sunteți din tatăl vostru diavolul și vreți să faceți poftele tatălui vostru. El, de la început, a fost ucigător de oameni și nu a stat întru adevăr, pentru că nu este adevăr întru el. Când grăiește minciuna, grăiește dintru ale sale, căci este mincinos și tatăl minciunii." |
|
#7
|
|||
|
|||
|
Citat:
Iar sarpele este iluzia libertatii pe care ego-ul prin mintea irationala o ofera in oglinda omului. Gen 3: "1. Șarpele însă era cel mai șiret dintre toate fiarele de pe pământ, pe care le făcuse Domnul Dumnezeu." Adam este spiritul. Eva este carnea. De aceea si spune cei doi vor fi un trup. Pentru ca sunt. Dar sarpele prin Eva il face pe Adam sa cada. "Și a strigat Domnul Dumnezeu pe Adam și i-a zis: "Adame, unde ești?" 10. Răspuns-a acesta: "Am auzit glasul Tău în rai și m-am temut, căci sunt gol, și m-am ascuns". Gol - Slava Duhului Sfant nu-l mai acoperea, S-a ascuns adica flacara lui s-a stins, iar Dumnezeu il intreaba ironic "unde esti". |
|
#8
|
|||
|
|||
|
Citat:
Cu drag, Lavinia |
|
#9
|
|||
|
|||
|
Citat:
Am crezut ca este evidenta framantarea mea, dusa pana la extremul dureros, ca sa nu fiu tratat cu afirmatii ce nu ma ajuta. Am pornit aceasta discutie deoarece sunt chiar foarte bulversat, deoarece am trecut de curand granita dintre necredinta si credinta. Imi este clar ca am devenit credincios si ca nu exista alternativa, decat sa cred. Dar imi este extrem de greu, trecutul cunostintelor mele ma impiedica rau de tot, iar prezentul cunostintelor nu reuseste sa se aseze: e un razboi, un tumult, o nebuloasa. Ma aflu in pozitia lui Chesterton (parca el zicea): "Cred Doamne, ajuta necredintei mele". |
|
#10
|
|||
|
|||
|
Citat:
Iată și textul evanghelic, pe care te rog să-l citești cu atenție: "Și I-a răspuns Lui unul din mulțime: Învățătorule, am adus la Tine pe fiul meu, care are duh mut. Și oriunde-l apucă, îl aruncă la pământ și face spume la gură și scrâșnește din dinți și înțepenește. Și am zis ucenicilor Tăi să-l alunge, dar ei n-au putut. Iar El, răspunzând lor, a zis: O, neam necredincios, până când voi fi cu voi? Până când vă voi răbda pe voi? Aduceți-l la Mine. Și l-au adus la El. Și văzându-L pe Iisus, duhul îndată a zguduit pe copil, și, căzând la pământ, se zvârcolea spumegând. Și l-a întrebat pe tatăl lui: Câtă vreme este de când i-a venit aceasta? Iar el a răspuns: din pruncie. Și de multe ori l-a aruncat și în foc și în apă ca să-l piardă. Dar de poți ceva, ajută-ne, fiindu-Ți milă de noi. Iar Iisus i-a zis: De poți crede, toate sunt cu putință celui ce crede. Și îndată strigând tatăl copilului, a zis cu lacrimi: Cred, Doamne! Ajută necredinței mele! Iar Iisus, văzând că mulțimea dă năvală, a certat duhul cel necurat, zicându-i: Duh mut și surd, Eu îți poruncesc: Ieși din el și să nu mai intri în el! Și răcnind și zguduindu-l cu putere, duhul a ieșit; iar copilul a rămas ca mort, încât mulți ziceau că a murit. Dar Iisus, apucându-l de mână, l-a ridicat, și el s-a sculat în picioare. Iar după ce a intrat în casă, ucenicii Lui L-au întrebat, de o parte: Pentru ce noi n-am putut să-l izgonim? El le-a zis: Acest neam de demoni cu nimic nu poate ieși, decât numai cu rugăciune și cu post." (Marcu 9: 17-29)
__________________
Prostul este dușmanul a ceea ce nu cunoaște (Ibn Arabi) Last edited by Mihailc; 19.03.2014 at 18:46:16. |
|
|