![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Citat:
P.S.:DACA NU ACUM POATE NICIODATA! |
|
#2
|
||||
|
||||
|
Citat:
Sper ca voi reusi in cele din urma.
__________________
|
|
#3
|
|||
|
|||
|
Dar intoarcerea este o actiune definitiva si nu constanta astfel incat lepadarea de budism a ta este defapt adevarata intoarcere sau PRIMUL pas.
|
|
#4
|
||||
|
||||
|
Citat:
Nu spun ca toti ar trebui sa ajunga la aceasta perceptie. Nu sugerez nimanui ca este pe o cale gresita daca nu-mi impartaseste punctul de vedere in aceasta privinta.
__________________
Last edited by florin.oltean75; 22.02.2014 at 16:54:48. |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Citat:
Meditatia din filosofia indiana se face pe "gol", adica omul se goleste de ganduri, atunci cand mediteaza. Rugaciunea nu se face pe gol, ci omul isi umple inima de cuvintele rugaciunii, pe care le rosteste, daca se poate in mod neintrerupt, in asa fel, incat sa nu existe nici un gol. Consider ca aceasta este doar una dintre diferentele esentiale. |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Citat:
Este incorect - nu reflecta realitatea diversitatii spirituale din aceasta parte a lumii. Sunt foarte multe tehnici de meditatie - abordari ale modului in care mintea "asimileaza/mesteca intelesuri". Si, de asemenea, multe moduri cum este gatita/preparata "mancarea mintii" - structura ei proteica. Sunt o puzderie in zona asiatica, in hinduism, in budism de asemenea. Sunt scoli care accentueaza diferite aspecte. Personal, consider ca budismul tibetan are cea mai cuprinzatoare, echilibrata si profunda forma de rugaciune. Aspectul pe care l-ai sesizat apartine unei anumite ramuri de meditatie in zona Asiei, initiata de calugarul chinez Hashang care sustinea acest punct de vedere al "golirii mintii" - o forma nihilista de meditatie. Budismul tibetan a respins aceasta abordare in celebra dezbatere de la Samye in jurul anului 792 e.n., moment decisiv in raspandirea "Caii de Mijloc" in Tibet. Exemplu de rugaciune budista care se recita zilnic: Liberating Prayer O Blessed One, Shakyamuni Buddha, Precious treasury of compassion, Bestower of supreme inner peace, You, who love all beings without exception, Are the source of happiness and goodness; And you guide us to the liberating path. Your body is a wishfulfilling jewel, Your speech is supreme, purifying nectar, And your mind is refuge for all living beings. With folded hands I turn to you, Supreme unchanging friend, I request from the depths of my heart: Please give me the light of your wisdom To dispel the darkness of my mind And to heal my mental continuum. Please nourish me with your goodness, That I in turn may nourish all beings With an unceasing banquet of delight. Through your compassionate intention, Your blessings and virtuous deeds, And my strong wish to rely upon you, May all suffering quickly cease And all happiness and joy be fulfilled; And may holy Dharma flourish for evermore. "Rugaciunea nu se face pe gol, ci omul isi umple inima de cuvintele rugaciunii, pe care le rosteste, daca se poate in mod neintrerupt, in asa fel, incat sa nu existe nici un gol"
__________________
Last edited by florin.oltean75; 22.02.2014 at 19:37:51. |
|
#7
|
|||
|
|||
|
Multumesc pentru raspuns.
Catre cine isi indreapta tibetanul rugaciunea? Pe cine considera tibatanii a fi Dumnezeu? Last edited by Miha-anca; 22.02.2014 at 20:14:32. |
|
#8
|
|||
|
|||
|
Citat:
Hinduismul si budismul sunt doar cai spre autodemonizare. La fel cum ortodoxia este pentru indumnezeirea omului. Unii budisti mai avansati ajung sa faca unele minuni de la ingerii cazuti (sa leviteze, sa miste obiecte, etc.). |
|
#9
|
|||
|
|||
|
Parintele Paisie Aghioritul si budismul tibetan: http://sfantulmunteathos.wordpress.c...ie-aghioritul/
Odată a venit în Sfântul Munte și umbla pe la mănăstiri un tânăr în vârstă de șaisprezece-șaptesprezece ani, pe care îl chema Gheorgaki. La vârsta de trei ani fusese dus de părinții lui la o mănăstire budistă din Tibet, înaintase mult în yoga și ajunsese un vrăjitor desăvârșit putând să cheme pe oricare diavol voia. Purta centura neagra și știa foarte bine karate. Cu puterea satanei făcea tot felul de demonstrații care pricinuiau uimire. Lovea cu mâna pietre mari și le sfărâma ca pe niște nuci. Putea să citească și cărți închise. Spărgea alune în palmă, arunca cojile, iar miezul rămânea lipit de mână. Niște monahi l-au adus pe Gheorgaki la „Panaguda”, ca să fie ajutat de Stareț (de Cuviosul Paisie, n.n.). Când a ajuns acolo, l-a întrebat pe Stareț ce puteri are și ce minuni poate face. Atunci Starețul i-a răspuns că însuși nu are nici o putere și că toată puterea este a lui Dumnezeu. Gheorgaki, vrând să-și arate puterea, și-a concentrat privirea spre o piatră mare care era la distanță și a făcut-o bucăți. Atunci Starețul a făcut semnul crucii pe o piatră mică și i-a spus să o spargă și pe aceea. El s-a concentrat, și-a făcut vrăjile lui, dar nu a reușit să o spargă. Văzând aceasta, a început să tremure, iar puterile demonice pe care credea că le stăpânea, neputând sparge piatra, s-au întors împotriva lui și l-au aruncat cu putere în cealaltă parte a răului. Starețul a mers și l-a găsit într-o stare jalnică. Altădată, povestea Starețul, în timp ce discutam cu el, s-a ridicat deodată, mi-a prins mâinile și mi le-a întors la spate. „Să vină acum să te scape Hagi-efendi, dacă poate”, mi-a spus. Am simțit aceasta ca pe o hulă. Atunci mi-am tras puțin mâinile și l-am aruncat cât colo. După aceea a sărit în sus și a vrut sa mă lovească cu piciorul, dar piciorul lui s-a oprit lângă fața mea, ca și cum ar fi întâlnit o piedică nevăzută. M-a păzit Dumnezeu. În acea noapte l-am oprit și l-am pus să doarmă în chilia mea. Dar diavolii l-au luat și l-au târât până jos în pârâu, unde l-au bătut pentru nereușita lui. Dimineața a venit într-o stare jalnică, rănit, plin de spini și pământ și mi-a mărturisit: „M-a bătut satana pentru că nu am putut să te biruiesc”. Starețul l-a convins pe Gheorgaki sa-i aducă toate cărțile lui de vrăjitorie și le-a ars. Apoi l-a ținut puțină vreme lângă el și l-a ajutat cât timp acela a făcut ascultare. După aceea Starețul, interesându-se să afle dacă Gheorgaki este botezat, a aflat chiar și biserica în care s-a săvârșit botezul lui. Gheorgaki cutremurat de puterea si harul Starețului, voia să devină monah, dar nu a putut. Starețul folosea cazul lui Gheorgaki ca să arate cât de mare este înșelarea celor ce cred că toate religiile sunt egale, că toate cred în același Dumnezeu și că nu există nici o diferență între monahii tibetani și cei ortodocși. |
|
#10
|
||||
|
||||
|
Citat:
aude doar ceea ce vrea sa auda.
__________________
|
![]() |
|
Subiecte asemănătoare
|
||||
| Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
| Citate preferate, cugetari, vorbe de duh | silverstar | Generalitati | 1175 | 03.08.2016 15:54:36 |
| Cugetari ORTODOXE ! | cristiboss56 | Pocainta | 80 | 02.07.2015 22:05:47 |
| Cugetari si Citate Ortodoxe | adorcrysti | Generalitati | 90 | 12.11.2014 22:55:18 |
| Cugetari despre Hristos | florin.oltean75 | Generalitati | 55 | 07.04.2012 11:13:01 |
| Cugetari de Craciun | florin.oltean75 | Generalitati | 5 | 25.12.2011 21:14:10 |
|
|