Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica Ortodoxa si alte religii > Secte si culte
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 06.02.2014, 11:01:38
Daniel_Ortodox Daniel_Ortodox is offline
Banned
 
Data înregistrării: 02.01.2013
Locație: pămîntul omenirii căzute
Religia: Ortodox
Mesaje: 428
Trimite un mesaj prin Yahoo pentru Daniel_Ortodox
Implicit

Doamne ajută.

Cred eu că s-au rezolvat problemele. Frate Cătălin, citește ultimele două posturi ale mele, și dacă ești de acord cu ele, îl liniștești și pe fratele Dalian. Se pune diferența între ecumenic și ecumenism. Deci terminația -ism și -ic, frate Cătălin, asta îl smintește pe Dalian și poate și pe Eliza sau alții. Deci să luăm aminte.

Acum, vă rog, dacă cunoașteți cărți asemănătoare, cu cea prin care s-a lansat topicul, să mai recomandați cărți pentru sufletele pierdute ale neo-protestanților.

Vin și eu cu încă o carte, să o recomand călduros:

Arhimandrit Mina Prodan - Călăuza cunoașterii și combaterii sectelor. Se mai găsesc vreo două volume pe okazii.ro



Bucurii.

Last edited by Daniel_Ortodox; 06.02.2014 at 12:55:16.
Reply With Quote
  #2  
Vechi 06.02.2014, 17:23:17
Dalian's Avatar
Dalian Dalian is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 27.09.2012
Locație: Cernica
Mesaje: 539
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Daniel_Ortodox Vezi mesajul
Vin și eu cu încă o carte, să o recomand călduros:
Bucurii.
PENTRU CE AM PĂRĂSIT PAPISMUL
Episcopul Pavel (Ballester-Convolier) al Nazianzului

Anul acesta se împlinesc 26 de ani de la moartea mucenicească a episcopului Pavel de Ballester-Convolier (1927-1984). Întru pomenirea sa, readucem la lumină această mărturie, în care ne explică cum și de ce a trecut de la romano-catolicism la Ortodoxie, scris pe vremea când era încă ierodiacon. Acest articol a fost publicat în două numere ale revistei „Kivotós” (din iulie 1953, pag. 285-291 și decembrie 1953, pag. 483-485). Fostul monah franciscan venit la Ortodoxie (la obârșie, un nobil catalan din Barcelona) a studiat în Grecia, la Atena și Halki. Acolo a fost hirotonit ierodiacon în 1953 și ieromonah în 1954. Prima sa slujire preoțească a fost în Constantinopol (1954-1959), apoi în cadrul Arhiepiscopiei Ortodoxe Grecești a Americii (1959-1984). În 1970 a fost hirotonit episcop al Nazianzului, în New York, cu scaunul în Mexic. Lucrarea sa de cleric, profesor universitar și autor prolific a fost strălucită și remarcabilă, punându-i-se din păcate capăt prin moartea sa prematură. A fost ucis la sfârșitul Dumnezeieștii Liturghii slujită în capitala Mexicului în anul 1984, de un fanatic romano-catolic. La înmormântarea sa a mers și Arhiepiscopul Iacov al Americii, care cunoștea lucrarea misionară a energicului episcop. În 2006, osemintele acestui nou-mucenic al Ortodoxiei au fost strămutate din porunca Patriarhiei Ecumenice într-un monument aparte, în curtea catedralei mitropolitane din Ciudad de México. (F.O.)

O DILEMĂ ÎNFRICOȘĂTOARE
Întoarcerea mea la Ortodoxie a început într-o zi când făceam ordine în cataloagele din biblioteca mănăstirii de care aparțineam. Această mănăstire este a ordinului Franciscanilor și se află în patria mea, Spania.
Pe când aranjam diferite documente vechi referitoare la Inchiziție, mi-a căzut în maini un manuscris cu adevărat șocant, ce data din anul 1647. În acest manuscris se spunea despre o decizie a Inchiziției care anatematiza ca eretic pe orice creștin ce cuteza să creadă, să accepte și să transmită altora faptul că Apostolul Pavel avea drept suport al propovăduirii sale autoritatea apostolică.
Era vorba de o descoperire de-a dreptul cutremurătoare, pe care mintea mea n-o putea cuprinde. M-am gandit pe moment, ca să-mi liniștesc sufletul, că poate este vorba de vreo greșeală de tipar sau de vreo plastografie – lucru de altminteri obișnuit în Biserica Apuseană din acea perioadă, căci despre ea era vorba în acel manuscris. Dar tulburarea și surprinderea mea a devenit și mai mare când am cercetat și am constatat că acea hotărâre a Inchiziției la care făcea referire acel text a existat în realitate, era autentică!
Într-adevăr, deja în două cazuri anterioare, adică la 1327 și respectiv la 1351, Papii Ioan al XXII-lea și Clement al VI-lea condamnaseră succesiv și anatematizaseră pe oricine ar fi îndrăznit să tăgăduiască că Apostolul Pavel, pe toată durata lucrării sale apostolești, ar fi fost subordonat în totalitate autorității monarhico-bisericești a primului Papă și Împărat al Bisericii – adică Apostolului Petru. Mai apoi, în 1907 și 1920, Pius al XX-lea și Benedict al XIV-lea au respectat aceleași anateme și aceleași condamnări. În consecință, se exclude orice posibilitate de inadvertență sau plastografie. Și astfel am întâmpinat îndată probleme de conștiință! Personal mi-era cu neputință să accept că Apostolul Pavel își desfășura lucrarea apostolică sub vreo oarecare comandă sau ordin al Apostolului Petru.
Independența lucrării sale apostolice printre neamuri, față de ceea ce caracteriza apostolia lui Petru între cei tăiați-imprejur, era pentru mine un fapt de nezdruncinat, propovăduit cu glas mare de către Sfânta Scriptură[1].
Lucrurile erau foarte clare pentru mine, de vreme ce lucrările exegetice ale Sfinților Părinți cu privire la acest subiect, nu lasă loc nici celei mai mici îndoieli. „Pavel” – scrie sfințitul Gură-de-Aur – „propovăduiește egalitatea lui cu ceilalți apostoli și se poate compara nu doar cu ceilalți apostoli, ci și cu primul dintre ei, ca să dovedească că fiecare din ei are aceeași autoritate”. Cu adevărat, toți Sfinții Părinți acceptă într-un glas că „toți ceilalți apostoli erau la fel cum era și Petru, adică erau înzestrați cu aceeași autoritate și cinste”. Era cu neputință pentru oricine din ei să exercite vreo stăpanire mai presus de ceilalți pe temeiul că titlul apostolic ce-l avea era „cea mai mare autoritate, vârful tuturor supremațiilor”. „Toți erau păstori, în timp ce turma era una. Iar această turmă era păstorită de apostoli cu împreună-înțelegerea unanimă a tuturor”.
Chestiunea era deci foarte limpede. Și, totuși, învățătura romano-catolică era în acest punct contrară evidenței. Astfel, pentru prima oară în viața mea, am intrat într-o dilemă infricoșătoare. Ce să fi ales? Pe de-o parte se aflau Sfânta Evanghelie și Sfânta Tradiție, pe de altă parte învățătura Bisericii mele. Potrivit teologiei catolice, este de neapărată trebuință pentru mântuire să credem că Biserica e o monarhie nepătată, al cărei conducător și monarh este Papa. Astfel, Conciliul Vatican I, expunând pe scurt toate condamnările anterioare, a declarat oficial: „Dacă cineva zice… că Petru (considerat a fi primul Papă) n-a fost rânduit de Hristos ca mai-mare al apostolilor și cap văzut al Bisericii… să fie anatema”!
CONFESORUL MEU
În această frământare sufletească, m-am îndreptat către confesorul meu și i-am expus cu naivitate problema în cauză. Era unul din cei mai renumiți preoți ai mănăstirii noastre. M-a ascultat cu mâhnire, dându-și seama că era vorba de o problemă dificilă. După ce se gândi câteva clipe, căutând zadarnic o soluție satisfăcătoare, mi-a spus în cele din urmă niște lucruri pe care, mărturisesc, nu mă așteptam să le aud:
- Scriptura și Sfinții Părinți ți-au făcut rău, fiule! Pune-le pe ambele deoparte și limitează-te să urmezi cu fidelitate învățăturile infailibile ale Bisericii noastre, și nu te mai lăsa pradă unor astfel de gânduri. Nu da prilej să ți se zdruncine credința în Dumnezeu și în Biserică de orice ar putea pricinui așa ceva dintre făpturile lui Dumnezeu!
Acest răspuns, dat cu multă naturalețe, a făcut ca nedumerirea mea să ia proporții. Întotdeauna eram de acord că Cuvântul lui Dumnezeu este singurul lucru ce nu poate fi desființat. Fără ca să mi se dea răgazul de a face vreo obiecție, confesorul meu a adăugat:
- În schimb, am să-ți dau un catalog cu operele a diverși scriitori în care credința ta se va întări și odihni, căci în ele vei afla învățătura Bisericii noastre fără vreo pată sau zbarcitură.
Și, întrebându-mă dacă aveam altceva care să prezinte „mai mult interes”, a pus capăt discuției noastre.
Câteva zile mai târziu, confesorul meu plecă din mănăstire pentru a ține niște predici pe la diferite biserici de-ale Ordinului nostru. Mi-a lăsat lista cu scriitorii respectivi, recomandându-mi să-i citesc. Și m-a rugat să-i fac cunoscute progresele mele pe parcursul acestei lecturi, prin scrisori pe care i le-aș fi trimis. Deși vorbele lui nu mă convinseră nicidecum, am adunat acele cărți și m-am pus pe citit cu toată imparțialitatea și atenția posibilă. Cele mai multe dintre cărți erau texte teologice și rezumate ale hotărarilor Papilor, precum și ale „sinoadelor ecumenice” papiste[2].
M-am afundat în studiu cu o căutare sinceră, având ca singură călăuză Sfânta Scriptură, care era „făclie picioarelor mele și lumină cărărilor mele”. Pe cât înaintam în citirea acelor cărți, înțelegeam din ce în ce mai bine că până atunci nu știam prea multe despre natura Bisericii mele. De abia fiind convertit la creștinism și botezat imediat ce-mi terminasem studiile din învățământul general, am urmat apoi cursuri de filosofie; în perioada în care se întamplau toate acestea, mă aflam de abia la începutul studiilor teologice. Era vorba de o știință cu desăvârșire nouă pentru mine. Până atunci, creștinismul și Biserica Romano-Catolică erau în viziunea mea un amalgam, ceva absolut nedefinit. În viața mea monahală mă preocupa doar aspectul lor suprafiresc; încă nu mi se dăduse prilejul să examinez mai în profunzime temeiurile și perceptele fundamentului organic al Bisericii mele.

Last edited by Dalian; 06.02.2014 at 17:26:13.
Reply With Quote
  #3  
Vechi 06.02.2014, 17:26:30
Dalian's Avatar
Dalian Dalian is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 27.09.2012
Locație: Cernica
Mesaje: 539
Implicit

ÎNVĂȚĂTURA ABSURDĂ DESPRE PAPĂ
Așadar, chiar în acel buchet de texte alese cu înțelepciune de confesorul meu, începuse să se descopere în adevăratul său chip acest organism monarhic-religios numit „Biserica Catolică”. Cred că o scurtă trecere în revistă a caracteristicilor ei este binevenită:
Întâi și întâi, în romano-catolicism Biserica Creștină „nu este altceva decât o monarhie absolută”, al cărei singur conducător este Papa, acționând în fiecare sector în calitatea lui de Papă. În această suveranitate papală „stă toată puterea și tăria Bisericii”, care „altminteri nu va dăinui”. Însuși creștinismul are ca suport total Papalitatea. Încă ceva: Papalitatea este nici mai mult nici mai puțin decât „cel mai important element al Creștinismului; vârful și esența lui”.
Autoritatea suverană a Papei în calitate de comandant suprem și cap văzut al Bisericii („Piatra cea din capul unghiului”; „Dascăl al lumii, fără de greșeală în materie de credință”; „Reprezentantul lui Dumnezeu pe pământ”; „Păstorul păstorilor” și „Marele Arhiereu”) este dinamică și puternică, însumând toate drepturile legislative și doctrinare ale Bisericii. Papa își extinde „dreptul divin” asupra tuturor și îndeosebi asupra fiecărui om botezat din toată lumea. Această autoritate dictatorială poate fi deci exercitată oricând în mod direct asupra oricărui creștin, laic ori preot, și asupra oricărei Biserici, de orice rit sau neam ar fi, dat fiind că Papa e super-episcopul fiecărei eparhii ecleziastice din lume.
Toți cei ce refuză să-i recunoască această autoritate și nu i se supun orbește sunt „schismatici”, „eretici”, „necinstitori de Dumnezeu” și „sacrilegi”, iar sufletele lor sunt de pe acum sortite osândei veșnice, întrucât pentru a ne mântui e necesar să credem în dumnezeiasca instituție papală și să ne supunem ei și reprezentanților ei.
Astfel, Papa întruchipează acel fantastic conducător despre care a prevestit Cicero când scria că toți vor trebui să-l recunoască pentru a se mântui. Întotdeauna, conform învățăturii catolice, „dat fiind că Papa are dreptul să intervină și să judece deplinătatea problemelor spirituale ale tuturor creștinilor și ale fiecăruia în parte, cu atât mai mult are dreptul să facă aceasta și în problemele lor lumești. Nu poate fi limitat doar la a judeca prin prisma pedepselor spirituale, privându-i de mântuirea veșnică pe cei ce nu i se supun, dar are de asemenea și dreptul de a exercita stăpânire lumească asupra credincioșilor, pentru că Biserica are două săbii, simbol al puterii spirituale și lumești. Prima dintre ele e în mâna clerului, cealaltă în mâna împăraților și a ostașilor, care totuși și ei sunt în slujba clerului, supunându-se lui”.
Papa susține că este pe pământ vicarul Aceluia a Cărui „Împărăție nu este din lumea aceasta”, a Aceluia Care n-a îngăduit Apostolilor să-i imite pe împărații pământului care „stăpânesc neamurile”, arogându-și titulatura de împărat lumesc și continuând, ca atare, tradiția imperialistă a Romei. În diferite epoci, Papa a ajuns, într-adevăr, stăpân peste domenii întinse și a purtat războaie sângeroase împotriva altor regi creștini pentru a pune stăpânire pe alte întinderi de pământ sau, pur și simplu, din sete de alte bogății și stăpâniri. Avea nenumărați sclavi. Juca un rol vital și de multe ori decisiv în istoria lumii. Datoria principilor creștini este de a ceda în fața „divinului și dreptului împărat”, dându-i lui tronul acestei împărății politico-bisericești.
Astăzi, împărăția lumească a Papei este restrânsă la statul Vatican. E vorba de un stat independent, cu atașați diplomatici la guvernele celor două emisfere, cu armată, armament, poliție, închisori, monedă etc. Și ca o cunună și un apogeu ale atotputerniciei Papei e faptul că el se bucură de un privilegiu teribil, unic în lume.
Un privilegiu absurd, ieșit din comun, pe care nici idolatrii cei mai învederați nu și-l puteau închipui. Este infailibil de drept divin, potrivit definiției dogmatice a Conciliului Vatican I din anul 1870. De atunci încoace, acestuia omenirea îi e datoare să i se adreseze cu cuvintele adresate Domnului: „Tu ai cuvintele vieții veșnice”. De aici încolo nu mai e nevoie de Duhul Sfânt ca să călăuzească Biserica „la tot adevărul”. Nu mai e nevoie de Sfânta Scriptură, nici de Sfânta Tradiție, căci de acum este un dumnezeu pe pământ, având puterea de a cataloga ca netrebnice și înșelătoare învățăturile Dumnezeului Ceresc.
În virtutea acestei infailibilități, Papa este singurul dreptar al credinței și poate afirma și susține, chiar și contrar învățăturii Bisericii, noi dogme, pe care credincioșii sunt datori să le primească pentru a nu-și pierde mântuirea. „Depinde doar de voința și dispoziția lui ca un lucru pe care îl vrea (Papa) să fie considerat sfânt sau sfințit în toată Biserica”, iar edictele lui epistolare trebuiesc luate în considerație și crezute, cerând aceeași supunere ca niște „epistole canonice”.
Din moment ce Papa este infailibil, trebuie ascultat orbește. Cardinalul Bellarmine, proclamat „sfânt” de către Biserica Catolică, zice următoarele într-un mod foarte firesc: „Dacă Papa într-o bună zi impune păcatul și interzice virtutea, Biserica este datoare să creadă că păcatul este bun, iar virtutea este rea și vătămătoare”.
Reply With Quote
  #4  
Vechi 06.02.2014, 19:20:53
Mihailc Mihailc is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.03.2008
Mesaje: 3.249
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Daniel_Ortodox Vezi mesajul
Doamne ajută.

Cred eu că s-au rezolvat problemele. Frate Cătălin, citește ultimele două posturi ale mele, și dacă ești de acord cu ele, îl liniștești și pe fratele Dalian. Se pune diferența între ecumenic și ecumenism. Deci terminația -ism și -ic, frate Cătălin, asta îl smintește pe Dalian și poate și pe Eliza sau alții. Deci să luăm aminte.

Acum, vă rog, dacă cunoașteți cărți asemănătoare, cu cea prin care s-a lansat topicul, să mai recomandați cărți pentru sufletele pierdute ale neo-protestanților.

Vin și eu cu încă o carte, să o recomand călduros:

Arhimandrit Mina Prodan - Călăuza cunoașterii și combaterii sectelor. Se mai găsesc vreo două volume pe okazii.ro



Bucurii.
Excelentă recomandare, ce să zic!? Cu o ditamai blasfemie pe copertă. Cred că cel care a ales această imagine ar trebui să catehizeze întâi pe el însuși și abia după aceea să să se-apuce de recuperat neoprotestanți la ortodoxie. La fel și cei care o recomandă!
__________________
Prostul este dușmanul a ceea ce nu cunoaște (Ibn Arabi)
Reply With Quote
  #5  
Vechi 06.02.2014, 20:36:12
ovidiu b.
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Daniel, poți începe cu acest articol: http://www.crestinortodox.ro/religie...ca-120447.html
Reply With Quote
  #6  
Vechi 06.02.2014, 21:17:05
eliza-georgiana eliza-georgiana is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.08.2011
Religia: Ortodox
Mesaje: 444
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Mihailc Vezi mesajul
Excelentă recomandare, ce să zic!? Cu o ditamai blasfemie pe copertă. Cred că cel care a ales această imagine ar trebui să catehizeze întâi pe el însuși și abia după aceea să să se-apuce de recuperat neoprotestanți la ortodoxie. La fel și cei care o recomandă!
pai si in biserici sunt astfel de icoane...

desi nevazut, Dumnezeu-Tatal este reprezentat in multe picturi ca un batran cu barba alba... cu capul incadrat intr-un triunghi!

adica avem in biserici icoane eretice???!!
Reply With Quote
  #7  
Vechi 06.02.2014, 21:30:07
ovidiu b.
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de eliza-georgiana Vezi mesajul
adica avem in biserici icoane eretice???!!
Da, avem. De ce te miri? Idiferența e sport național.

ps: am postat un articol în acest sens
Reply With Quote
  #8  
Vechi 06.02.2014, 22:02:34
eliza-georgiana eliza-georgiana is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.08.2011
Religia: Ortodox
Mesaje: 444
Implicit

Citat:
În prealabil postat de ovidiu b. Vezi mesajul
Da, avem. De ce te miri? Idiferența e sport național.

ps: am postat un articol în acest sens
articolul l-am vazut, dar indiferenta sa patrunda pana pe peretii bisericilor n-o credeam in stare...
incep sa cred acum comentariile unora cum ca in celebra catedrala neamurilor sunt deja nu doar icoane eretice dar chiar insemne masonice si de "rock"... Doamne apara si pazeste!!
Reply With Quote
  #9  
Vechi 06.02.2014, 22:03:12
Mihailc Mihailc is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.03.2008
Mesaje: 3.249
Implicit

Citat:
În prealabil postat de eliza-georgiana Vezi mesajul
pai si in biserici sunt astfel de icoane...

desi nevazut, Dumnezeu-Tatal este reprezentat in multe picturi ca un batran cu barba alba... cu capul incadrat intr-un triunghi!

adica avem in biserici icoane eretice???!!
Avem în biserici un număr foarte mare de imagini eretice sau blasfemiatorii. Nu folosesc expresia "icoană eretică" fiindcă e o contradicție în termeni, așa cum ar fi și "sfânt eretic".
De exemplu, aberația vizuală de pe coperta aceea a fost dezavuată oficial de către Biserica Rusă la Marele Sinod de la Moscova care a avut loc în anul 1667. Sinodul respectiv a declarat drept "absurdă și necuviincioasă" tentativa artiștilor inspirați de duhul păgân al renașterii, de a-L reprezenta pe Dumnezeu Tatăl în formă omenească.
Cum a ajuns totuși să se multiplice pe scară largă modelul pseudotrinitar hiperantropomorfist de care vorbim, este întrucâtva explicabil prin prisma slabei a circulații a informației în spațiul intraortodox, dar și datorită gusturilor artistice alienate ale clerului și poporului din anumite epoci, inclusiv a noastră. Acceptând o astfel de imagine de inspirație catolică în spații liturgice și private în scopul închinării, vă dovediți mai ecumeniști în mod esențial decât ortodocșii care se roagă cu heterodocșii, și nu doar ecumeniști ci chiar idolatri.
__________________
Prostul este dușmanul a ceea ce nu cunoaște (Ibn Arabi)
Reply With Quote
  #10  
Vechi 06.02.2014, 22:16:18
Mosh-Neagu's Avatar
Mosh-Neagu Mosh-Neagu is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 20.04.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.457
Implicit

Sa ne lamurim mai bine, in privinta "ecumenismului", urmariti va rog acest filmulet. Mi se pare mai mult decat edificator!
Vizionare placuta!
http://vimeo.com/5908561
__________________
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Iubirea de vrajmasi, nu e un sfat, este o porunca! (Parintele Arsenie Papacioc)
Reply With Quote
Răspunde