![]() |
![]() |
|
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Ba sa dea , caci pe mine paruiala m-a intarit in credinta , asa ca paruiala sa rabzi , ca-i buna , fie ea si prin cuvant !
![]() ![]() ![]()
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
#2
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Am dat cautare pe internet sa vad daca gresesc si daca trebuie sa fac canon de pocainta pentru ce am scris despre Molifte. Iata ce am gasit: ,,Ce sunt ,,Blestemele” Sfântului Vasile cel Mare? La 1 ianuarie, Biserica ortodoxă prăznuiește pe lângă sărbătorirea tăierii împrejur a Mântuitorului Hristos, și cea a Anului Nou și pe Sfântul Ierarh Vasile cel Mare, mort la anul 379. El este unul dintre cei mai mari și mai profunzi teologi ai epocii de aur a Bisericii creștine. Scrierile lui în domeniul exegezei biblice și cele cu conținut dogmatic sau moral rămân adevărate pietre de hotar și temelii solide ale învățăturii creștine ortodoxe. De la el ne-a rămas Liturghia care-i poartă numele și care se săvârsește de zece ori pe an. Dar Sfântul Vasile cel Mare este cunoscut în cultul Bisericii Ortodoxe și prin rugăciunile cunoscute sub numele: ,,Moliftele Sfântului Vasile cel Mare pentru cei care pătimesc de la diavol și pentru toată neputința". Ce sunt acele molifte? Așa cum le arată și numele, sunt rugăciuni, termenul fiind de origine slavă. Ele au un specific deosebit și anume acela că sunt citite sub formă de blestem asupra duhului și puterii celui rău, adică a diavolului, de unde și numele de ,,blestemele Sfântului Vasile". Dar ele rămân totuși rugăciuni pentru înlăturarea sau alungarea diavolului și a lucrării lui. Ele sunt în număr de trei, dintre care a doua începe chiar cu cuvintele: ,,Te blestem pe tine, începătorul. răutăților", arătând diversele feluri și forme prin care diavolul poate să lucreze sau să-și facă simțită prezența în viața credincioșilor. Moliftele Sfântului Vasile, frumoase și bogate în conținut teologic, sunt o dovadă de netăgăduit a credinței dintotdeauna a Bisericii în existența și lucrarea celui rău. Ele sunt foarte mult solicitate de către credincioși, fiindcă sunt rostite sub formă de blestem al duhului necurat și de eliberare de sub stăpânirea celui rău. Când se citesc aceste molifte? Așa cum indică și cartea de cult numită Molitfelnicul, în ziua de 1 ianuarie, când se face pomenirea Sfântului Vasile. Ele se rostesc solemn prin îngenunchere la sfârșitul Sfintei Liturghii din acea zi. De asemenea, se mai citesc odată cu săvârșirea slujbei aghiasmei celei mici sau a sfeștaniei în casele credincioșilor, mai ales în perioada de după Anul Nou sau în Postul Paștelui. Se mai citesc legate și de slujba Maslului săvârșit în biserică sau la casele celor bolnavi, ori în legătură cu slujbele săvârșite celor ce sunt tulburați și supărați de farmece și duhuri necurate. Așa cum le arată și titlul, ele sunt solicitate de credincioși atunci când se crede că într-o casă, într-o familie sau în viața lor s-ar manifesta lucrarea și prezența celui rău. Este scopul principal pentru care au fost alcătuite. De aceea subliniern faptul că nu sunt altceva decât rugăciuni care trebuie citite numai în cazuri de excepție și nu pentru orice întâmplare rea sau neplăcută din viața noastră. Și să nu uităm un lucru! Pentru înlăturarea răului din existența fiecăruia dintre noi nu este suficientă simpla lor citire, ca o rostire magică, ci și dorința noastră de a ne elibera de păcat, sub orice formă." BISERICA ȘI CULT pe înțelesul tuturor” Preot Prof. Dr. NICOLAE NECULA, Editura Europartner, ISBN 973-97175-5-1 http://www.parohiaortodoxabenidorm.c..._cel_mare.html Last edited by antoniap; 06.01.2014 at 14:08:53. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Oare cum o fi să pomenești la călători (rostind chiar rugăciunea pentru cei ce călătoresc) o persoană care, de fapt, este acasă?
Last edited by ovidiu b.; 07.01.2014 at 20:39:12. |
#4
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#5
|
|||
|
|||
![]()
Si eu am subliniat ceea ce ar fi trebuit sa vezi. Fiecare cu sublinierile lui. Scrierile parintelui Cleopa nu corespund peste tot exigentelor mele. Asta e. Nu ma odihneste nici conceptia lui despre pecetea antihristica si nici parerea despre Molifte. Nu-l cred infailibil nici pe el.
In traditia bisericii noastre, aceste rugaciuni se numesc ,,Moliftele Sfântului Vasile cel Mare pentru cei care pătimesc de la diavol și pentru toată neputința", nu ,,rugaciuni pentru cazuri de exceptie''. |
#6
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Citat:
Ce legătură are părintele Cleopa? Sfaturile părintelui le-ai sfidat de mult. Sursa din care ți-am subliniat este aceasta: http://www.parohiaortodoxabenidorm.c..._cel_mare.html Citat:
![]() Citat:
Sursa: http://www.parohiaortodoxabenidorm.c..._cel_mare.html ps: nici ideile acestui părinte nu corespund? ps: ai postat două articole din care reiese contrariul a ceea ce vrei să susții, mai mult nu spun. |
#7
|
|||
|
|||
![]() Citat:
,,Duhovnicul și exorcizatorul llarion Argatu : „Orice preot poate citi Moliftele Sfântului Vasile” Cu câ ![]() Potrivit acestuia, frica preoților de a citi moliftele (exorcismele) sau alte rugăciuni asemănătoare vine de la puțina pregătire duhovnicească, de la lipsa de întărire și încredere în puterea pe care preotul o are în lupta pe care trebuie s-o dea cu rău. „Diavolii luptă pe omul pe care l-a cuprins și se luptă cu preotul care vrea să-i scoată și le poruncește să plece. Preotul trebuie să fie pregătit, curat sufletește și tru*pește, întărit cu post pentru a face față atacurilor pe care le primește de la diavoli. De multe ori, diavolii se răzbună pe cei din casa preotului, chinuind copiii și soția. Din această cauză unii spun că e bine ca numai preoții călugări să citească exorcis*mele. Preotul poate să-și păzească familia de atacurile vrăjmașe punând la rugăciune pe toți cei din casa sa”. Ilarion Argatu afirma că momentul cel mai bun pentru citirea Moliftelor este duminică la amiază, după termi*narea Sfintei Liturghii, pentru că atunci preotul este pregătit și împăr*tășit. Cea mai mare greșeală pentru un preot, mai spunea acesta, este„să se arate în fața diavolului fricos și fără putere. În loc să se teamă diavolul de puterea preoției pe care o poartă, se teme preotul de falsa putere pe care o are diavolul”. Părintele Argatu amintea de faptul că, din acest motiv, în sânul bisericii apare și invidia :„Preoții pe care-i caută credincioșii sunt pizmuiți de ceilalți. Am auzit pe unii preoți că în loc să meargă să facă unele rugăciuni, spun credincioșilor : ,,Să nu stârnești pe diavolii care stau cuminți în latura casei tale, ca și cum ai zgândări un cuib de șoareci și-ți fug apoi prin toată casa''. Pe astfel de sfătuitori diavolii îi numesc ,,prieteni'' și în același timp le biciuiesc fața”.'' Sursa: http://timpolis.ro/arhiva/articol-bo...ani-21867.html In concluzie, cred ca Moliftele ar trebui sa fie mai accesibile, adica sa fie citite mai des.Nu spun ca nu trebuie sa depuna si crestinul un efort pentru a lupta cu fortele raului, fireste, sau sa se bazeze numai pe efortul preotului. Last edited by antoniap; 08.01.2014 at 21:02:58. |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Nu ai citit, cele două articole îți demontează ideile.
![]() Citat:
Unde am precizat că un preot nu poate citi moliftele? Părintele Ilarion Argatu la aceasta face referire. Articolul postat de tine este pe lângă subiect, adică pentru ce nevoi se citesc moliftele. Stau să mă gândesc dacă are rost să mai continuăm discuția. Am impresia că vorbesc cu pereții. Last edited by ovidiu b.; 08.01.2014 at 21:06:52. |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Nici nu mă mir, dacă sursa ta de informare e internetul, gen apologeticum, saccsiv si altele.
|
|