Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica ortodoxa > Despre Biserica Ortodoxa in general
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 05.01.2014, 22:22:27
cristiboss56's Avatar
cristiboss56 cristiboss56 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.12.2006
Locație: Oricare ar fi vicisitudinile zilelor și anilor,oricare ar fi durata lor,vine ora răsplatei:BRĂTIANU
Religia: Ortodox
Mesaje: 32.330
Smile

Citat:
În prealabil postat de antoniap Vezi mesajul
Nu da cu parul!!
Ba sa dea , caci pe mine paruiala m-a intarit in credinta , asa ca paruiala sa rabzi , ca-i buna , fie ea si prin cuvant !
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie.
(Părintele Alexander Schmemann)
Reply With Quote
  #2  
Vechi 06.01.2014, 13:45:47
antoniap
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de cristiboss56 Vezi mesajul
Ba sa dea , caci pe mine paruiala m-a intarit in credinta , asa ca paruiala sa rabzi , ca-i buna , fie ea si prin cuvant !
Paruiala am primit destula, cred. Nu, ca n-as merita deloc paruiala. Stie Dumnezeu mai bine. Trebuie sa intelegi insa ca, fiind crescuta langa o manastire, unde se citeau aceste Molifte de doua ori pe saptamana, imi vine pur si simplu greu sa cred ca acei calugari nu stiau ce fac sau ca pur si simplu greseau citindu-le. Le citeau legate de Sfantul Maslu numai dimineata si astfel toata lumea mergea la Molifte pe nemancate. Fac parte din tineretea mea, din viata mea. Ma doare cand nu le aud citite dupa Sfantul Maslu. Ma emotionez pana la lacrimi de fiecare data cand le mai aud. Daca nu se citesc Moliftele, nu am tragere de iinima sa mai nici la Sfantul Maslu. Merg la Sfanta Liturghie doar.

Am dat cautare pe internet sa vad daca gresesc si daca trebuie sa fac canon de pocainta pentru ce am scris despre Molifte. Iata ce am gasit:

,,Ce sunt ,,Blestemele” Sfântului Vasile cel Mare?


La 1 ianuarie, Biserica ortodoxă prăznuiește pe lângă sărbătorirea tăierii împrejur a Mântuitorului Hristos, și cea a Anului Nou și pe Sfântul Ierarh Vasile cel Mare, mort la anul 379. El este unul dintre cei mai mari și mai profunzi teologi ai epocii de aur a Bisericii creștine. Scrierile lui în domeniul exegezei biblice și cele cu conținut dogmatic sau moral rămân adevărate pietre de hotar și temelii solide ale învățăturii creștine ortodoxe. De la el ne-a rămas Liturghia care-i poartă numele și care se săvârsește de zece ori pe an.



Dar Sfântul Vasile cel Mare este cunoscut în cultul Bisericii Ortodoxe și prin rugăciunile cunoscute sub numele: ,,Moliftele Sfântului Vasile cel Mare pentru cei care pătimesc de la diavol și pentru toată neputința".
Ce sunt acele molifte? Așa cum le arată și numele, sunt rugăciuni, termenul fiind de origine slavă. Ele au un specific deosebit și anume acela că sunt citite sub formă de blestem asupra duhului și puterii celui rău, adică a diavolului, de unde și numele de ,,blestemele Sfântului Vasile". Dar ele rămân totuși rugăciuni pentru înlăturarea sau alungarea diavolului și a lucrării lui. Ele sunt în număr de trei, dintre care a doua începe chiar cu cuvintele: ,,Te blestem pe tine, începătorul. răutăților", arătând diversele feluri și forme prin care diavolul poate să lucreze sau să-și facă simțită prezența în viața credincioșilor. Moliftele Sfântului Vasile, frumoase și bogate în conținut teologic, sunt o dovadă de netăgăduit a credinței dintotdeauna a Bisericii în existența și lucrarea celui rău. Ele sunt foarte mult solicitate de către credincioși, fiindcă sunt rostite sub formă de blestem al duhului necurat și de eliberare de sub stăpânirea celui rău.



Când se citesc aceste molifte? Așa cum indică și cartea de cult numită Molitfelnicul, în ziua de 1 ianuarie, când se face pomenirea Sfântului Vasile. Ele se rostesc solemn prin îngenunchere la sfârșitul Sfintei Liturghii din acea zi. De asemenea, se mai citesc odată cu săvârșirea slujbei aghiasmei celei mici sau a sfeștaniei în casele credincioșilor, mai ales în perioada de după Anul Nou sau în Postul Paștelui. Se mai citesc legate și de slujba Maslului săvârșit în biserică sau la casele celor bolnavi, ori în legătură cu slujbele săvârșite celor ce sunt tulburați și supărați de farmece și duhuri necurate.
Așa cum le arată și titlul, ele sunt solicitate de credincioși atunci când se crede că într-o casă, într-o familie sau în viața lor s-ar manifesta lucrarea și prezența celui rău. Este scopul principal pentru care au fost alcătuite. De aceea subliniern faptul că nu sunt altceva decât rugăciuni care trebuie citite numai în cazuri de excepție și nu pentru orice întâmplare rea sau neplăcută din viața noastră.
Și să nu uităm un lucru! Pentru înlăturarea răului din existența fiecăruia dintre noi nu este suficientă simpla lor citire, ca o rostire magică, ci și dorința noastră de a ne elibera de păcat, sub orice formă."
BISERICA ȘI CULT pe înțelesul tuturor” Preot Prof. Dr. NICOLAE NECULA, Editura Europartner, ISBN 973-97175-5-1

http://www.parohiaortodoxabenidorm.c..._cel_mare.html

Last edited by antoniap; 06.01.2014 at 14:08:53.
Reply With Quote
  #3  
Vechi 07.01.2014, 20:27:15
ovidiu b.
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Oare cum o fi să pomenești la călători (rostind chiar rugăciunea pentru cei ce călătoresc) o persoană care, de fapt, este acasă?

Last edited by ovidiu b.; 07.01.2014 at 20:39:12.
Reply With Quote
  #4  
Vechi 07.01.2014, 20:37:02
ovidiu b.
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de antoniap Vezi mesajul
Se mai citesc legate și de slujba Maslului săvârșit în biserică sau la casele celor bolnavi, ori în legătură cu slujbele săvârșite celor ce sunt TULBURAȚI și supărați de farmece și duhuri necurate.
De aceea subliniern faptul că nu sunt altceva decât rugăciuni care trebuie citite numai în cazuri de EXCEPȚIE și nu pentru ORICE întâmplare rea sau neplăcută din viața noastră.
Ți-am subliniat ceea ce ar fi trebuit să vezi.
Reply With Quote
  #5  
Vechi 08.01.2014, 13:27:03
antoniap
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de ovidiu b. Vezi mesajul
Ți-am subliniat ceea ce ar fi trebuit să vezi.
Si eu am subliniat ceea ce ar fi trebuit sa vezi. Fiecare cu sublinierile lui. Scrierile parintelui Cleopa nu corespund peste tot exigentelor mele. Asta e. Nu ma odihneste nici conceptia lui despre pecetea antihristica si nici parerea despre Molifte. Nu-l cred infailibil nici pe el.

In traditia bisericii noastre, aceste rugaciuni se numesc
,,Moliftele Sfântului Vasile cel Mare pentru cei care pătimesc de la diavol și pentru toată neputința", nu ,,rugaciuni pentru cazuri de exceptie''.
Reply With Quote
  #6  
Vechi 08.01.2014, 16:35:17
ovidiu b.
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de antoniap Vezi mesajul
Si eu am subliniat ceea ce ar fi trebuit sa vezi. Fiecare cu sublinierile lui.
Spre deosebire de tine, am avut bunăvoința de a citi TOT textul postat de tine. Se pare că tu ai citit doar ceea ce te-a interesat și îți hrănește prosteasca susținere. La fel ai procedat și cu predica pr Cleopa, ai postat o parte din predică în care vorbește de cei posedați (pe post de bâtă pentru cei care te contrazic), dar materialul în realitate de fapt îți demontează ideile.

Citat:
În prealabil postat de antoniap Vezi mesajul
Scrierile parintelui Cleopa nu corespund peste tot exigentelor mele. Asta e.
Dar nici indiferența și dezinformarea nu se pot tolera, asta e!!!
Ce legătură are părintele Cleopa? Sfaturile părintelui le-ai sfidat de mult.
Sursa din care ți-am subliniat este aceasta: http://www.parohiaortodoxabenidorm.c..._cel_mare.html

Citat:
În prealabil postat de antoniap Vezi mesajul
Nu ma odihneste nici conceptia lui despre pecetea antihristica si nici parerea despre Molifte. Nu-l cred infailibil nici pe el.
Tu ai postat acea predică. Ești conștientă de acest lucru?

Citat:
În prealabil postat de antoniap Vezi mesajul
In traditia bisericii noastre, aceste rugaciuni se numesc
,,Moliftele Sfântului Vasile cel Mare pentru cei care pătimesc de la diavol și pentru toată neputința", nu ,,rugaciuni pentru cazuri de exceptie''.
Se NUMESC, dar în cocluzia articolului zice cam așa: De aceea SUBLINIEM faptul că nu sunt altceva decât rugăciuni care trebuie citite numai în cazuri de EXCEPȚIE și NU pentru ORICE ÎNTÂMPLARE REA sau neplăcută din viața noastră.
Sursa: http://www.parohiaortodoxabenidorm.c..._cel_mare.html

ps: nici ideile acestui părinte nu corespund?
ps: ai postat două articole din care reiese contrariul a ceea ce vrei să susții, mai mult nu spun.
Reply With Quote
  #7  
Vechi 08.01.2014, 20:25:30
antoniap
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de ovidiu b. Vezi mesajul
Spre deosebire de tine, am avut bunăvoința de a citi TOT textul postat de tine. .
Si eu am citit tot ce ai scris. Am observat ca preotii tineri gandesc in general ca tine. Am precizat ca am fost crescuta langa o manastire in care Moliftele erau citite de doua ori pe saptamana, in zile de post, in care se faceau: Sfanta Liturghie, Sfantul Maslu si Moliftele. Imi este greu sa cred ca acei calugari greseau. Se ducea oricine avea un necaz a carui cauza o cunostea sau nu, fara a face demersuri speciale in acest sens. Se sfinteau Agheasma, ulei, faina etc. Voi posta opinia parintelui Argatu, dar in acelasi articol exista si pareri ale unor preoti mai tineri:

,,Duhovnicul și exorcizatorul llarion Argatu : „Orice preot poate citi Moliftele Sfântului Vasile”
Cu câțiva ani înainte de moartea sa, în 2006, părintele Ilarion Argatu, renumit duhovnic și exorcizator ro*mân, întrebat dacă este bine ca preoții de mir să citească Moliftele Sfântului Vasile Cel Mare – pentru că unii le citesc, alții refuză să le citească, iar alții argumentează că numai preoții călugări au voie să le citească –, spu*nea, într-un interviu acordat Paginii creștinului, că Moliftele pot fi citite de orice slujitor al Domnului. „Preoții au aceeași putere. Odată ce ai puterea harică, puterea preoției, poți citi și trebuie să citești orice rugăciune pentru credincioșii în mijlocul cărora ai fost pus. Prin preot, fiecare credin*cios trebuie să găsească rezolvarea problemelor spirituale, altfel nu este de folos comunității. Unii credincioși din parohia ta pătimesc foarte greu și cumplit de la diavol și de la oamenii vrăjmași, cum sunt vrăjitorii, des*cântătorii și fermecătorii. Ai fost trimis în mijlocul lor și investit cu puterea Duhului Sfânt pentru a le veni în ajutor și a-i scăpa de chinuirea pe care o au. Dacă de frică nu folosești harul preoției și predai armele cu care trebuie să lupți, atunci treci în rândul mirenilor și lasă locul aceluia care poate lupta și apăra turma încre*dințată”, spunea părintele Argatu.


Potrivit acestuia, frica preoților de a citi moliftele (exorcismele) sau alte rugăciuni asemănătoare vine de la puțina pregătire duhovnicească, de la lipsa de întărire și încredere în puterea pe care preotul o are în lupta pe care trebuie s-o dea cu rău. „Diavolii luptă pe omul pe care l-a cuprins și se luptă cu preotul care vrea să-i scoată și le poruncește să plece. Preotul trebuie să fie pregătit, curat sufletește și tru*pește, întărit cu post pentru a face față atacurilor pe care le primește de la diavoli. De multe ori, diavolii se răzbună pe cei din casa preotului, chinuind copiii și soția. Din această cauză unii spun că e bine ca numai preoții călugări să citească exorcis*mele. Preotul poate să-și păzească familia de atacurile vrăjmașe punând la rugăciune pe toți cei din casa sa”. Ilarion Argatu afirma că momentul cel mai bun pentru citirea Moliftelor este duminică la amiază, după termi*narea Sfintei Liturghii, pentru că atunci preotul este pregătit și împăr*tășit. Cea mai mare greșeală pentru un preot, mai spunea acesta, este„să se arate în fața diavolului fricos și fără putere. În loc să se teamă diavolul de puterea preoției pe care o poartă, se teme preotul de falsa putere pe care o are diavolul”.


Părintele Argatu amintea de faptul că, din acest motiv, în sânul bisericii apare și invidia :„Preoții pe care-i caută credincioșii sunt pizmuiți de ceilalți. Am auzit pe unii preoți că în loc să meargă să facă unele rugăciuni, spun credincioșilor : ,,Să nu stârnești pe diavolii care stau cuminți în latura casei tale, ca și cum ai zgândări un cuib de șoareci și-ți fug apoi prin toată casa''. Pe astfel de sfătuitori diavolii îi numesc ,,prieteni'' și în același timp le biciuiesc fața”.''

Sursa:

http://timpolis.ro/arhiva/articol-bo...ani-21867.html

In concluzie, cred ca Moliftele ar trebui sa fie mai accesibile, adica sa fie citite mai des.Nu spun ca nu trebuie sa depuna si crestinul un efort pentru a lupta cu fortele raului, fireste, sau sa se bazeze numai pe efortul preotului.

Last edited by antoniap; 08.01.2014 at 21:02:58.
Reply With Quote
  #8  
Vechi 08.01.2014, 20:59:44
ovidiu b.
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de antoniap Vezi mesajul
Si eu am citit tot ce ai scris.
Nu ai citit, cele două articole îți demontează ideile.

Citat:
Am observat ca preotii tineri gandesc in general ca tine.
Nu știam că și Pr Cleopa intră în aceeași categorie.

Unde am precizat că un preot nu poate citi moliftele? Părintele Ilarion Argatu la aceasta face referire. Articolul postat de tine este pe lângă subiect, adică pentru ce nevoi se citesc moliftele. Stau să mă gândesc dacă are rost să mai continuăm discuția. Am impresia că vorbesc cu pereții.

Last edited by ovidiu b.; 08.01.2014 at 21:06:52.
Reply With Quote
  #9  
Vechi 09.01.2014, 12:14:13
ovidiu b.
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de antoniap Vezi mesajul
Scrierile parintelui Cleopa nu corespund peste tot exigentelor mele. Asta e. Nu ma odihneste nici conceptia lui despre pecetea antihristica...
Nici nu mă mir, dacă sursa ta de informare e internetul, gen apologeticum, saccsiv si altele.
Reply With Quote
Răspunde