![]() |
![]() |
|
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Ba,mai mult,intrebat fiind Iisus pana unde este limita in care sa il iertam pe aproapele atunci cand greseste,El a spus ca de 70 de ori cate 7...adica,de fiecare data.Nu a spus "daca","in conditiile in care" etc....nu,Hristos nu a conditionat cu nimic,conditionarea apartine egoului uman! Personal nu gasesc nimic "sfant" in aceste practici cu iz ocult practicate chiar in sanul Bisericii.Le vad ca pe un mod de a manipula prin teroare oamenii si a-i tine subjugati unor interese nu tocmai crestinesti si unei institutii care de multe ori in cursul istoriei a dovedit ca a deraiat de la invataturile lasate de Cel pentru care astazi ne numim crestini,desi,se numeste pe ea insasi "trupul Lui Hristos". De aceea,dupa cum am mai spus,prefer in sufletul meu sa pastrez imaginea acelor sfinti calugari care atata dragoste aveau in ei,incat pana si pentru demonii care ii chinuiau se rugau asa cum si Hristos se ruga pentru cei care il batjocoreau si chinuiau si sunt convinsa ca oricine are in inima sa iubire de oameni si de Dumnezeu nu ar putea vreodata rosti cu buzele sale un astfel de blestem teribil impotriva unui seaman de-al sau,fie el cel mai pacatos dintre pacatosi.
__________________
Sa invatam de la ingerul nostru pazitor...http://www.youtube.com/watch?v=pG52f...&feature=share Last edited by heaven; 30.12.2013 at 06:37:06. |
#2
|
|||
|
|||
![]() Citat:
2.Diferenta intre a-ti greși aproapele tie si a greși lui Hristos este diferenta dintre 70 de ori cate 7 si pana la 3 ori dupa care sa-ti fie "ca un pagan si un vameș".Incurci borcanele rau de tot. 3.Te pomenesti ca tu esti mai iubitoare decat Sf. Pavel care a dat cea mai frumoasa si puternica definitie a dragostei ("13:1 De aș grăi în limbile oamenilor și ale îngerilor, iar dragoste nu am, făcutu-m-am aramă sunătoare și chimval răsunător. 13:2 Și de aș avea darul proorociei și tainele toate le-aș cunoaște și orice știință, și de aș avea atâta credință încât să mut și munții, iar dragoste nu am, nimic nu sunt. 13:3 Și de aș împărți toată avuția mea și de aș da trupul meu ca să fie ars, iar dragoste nu am, nimic nu-mi folosește. 13:4 Dragostea îndelung rabdă; dragostea este binevoitoare, dragostea nu pizmuiește, nu se laudă, nu se trufește. 13:5 Dragostea nu se poartă cu necuviință, nu caută ale sale, nu se aprinde de mânie, nu gândește răul. 13:6 Nu se bucură de nedreptate, ci se bucură de adevăr. 13:7 Toate le suferă, toate le crede, toate le nădăjduiește, toate le rabdă. 13:8 Dragostea nu cade niciodata.") Tot același Sf. Pavel a dat si urmatoarele citate: |
#3
|
|||
|
|||
![]()
1:18 Această poruncă îți încredințez, fiule Timotei, ca potrivit proorociilor făcute mai înainte asupra ta, să te lupți lupta cea bună, după
cuvântul lor, 1:19 Având credință și cuget bun, pe care unii, lepădându-le, au căzut din credință; 1:20 Dintre aceștia sunt Imeneu și Alexandru, pe care i-am dat satanei, ca să se învete ca sa nu Huleasca" 5:1 Îndeobște se aude că la voi e desfrânare, și o astfel de desfrânare cum nici între neamuri nu se pomenește, ca unul să trăiască cu femeia tatălui său. 5:2 Iar voi v-ați semețit, în loc mai degrabă să vă fi întristat, ca să fie scos din mijlocul vostru cel ce a săvârșit această faptă. 5:3 Ci eu, deși departe cu trupul, însă de față cu duhul, am și judecat, ca și cum aș fi de față, pe cel ce a făcut una ca aceasta: 5:4 În numele Domnului nostru Iisus Hristos, adunându-vă voi și duhul meu, cu puterea Domnului nostru Iisus 5:1 Îndeobște se aude că la voi e desfrânare, și o astfel de desfrânare cum nici între neamuri nu se pomenește, ca unul să trăiască cu femeia tatălui său. 5:2 Iar voi v-ați semețit, în loc mai degrabă să vă fi întristat, ca să fie scos din mijlocul vostru cel ce a săvârșit această faptă. 5:3 Ci eu, deși departe cu trupul, însă de față cu duhul, am și judecat, ca și cum aș fi de față, pe cel ce a făcut una ca aceasta: 5:4 În numele Domnului nostru Iisus Hristos, adunându-vă voi și duhul meu, cu puterea Domnului nostru Iisus Hristos, 5:5 Să dați pe unul ca acesta satanei, spre pieirea trupului, ca duhul să se mântuiască în ziua Domnului Iisus. " Crezi cumva ca Sf. Pavel se contrazice? Sau poate stie mai bine ca tine ce inseamna dragostea adevarata? 5.Judecandu-i cu asprime pe cei care anatemizeaza ai dovedit lipsa de dragoste fata de aproapele tau. Vai vai esti cam selectiva cu împartirea dragostei "ratacitii" care anatemizeaza nu merita si ei dragostea ta? Last edited by paduretu; 30.12.2013 at 15:27:20. |
#4
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Daca m-ai intrebat o sa si dau raspunsul, adica unde gasim in Biblie aceste lucruri. Pentru ca cei ce vor sa sustina ceva gresit iau doar pasajele care le convin din Biblie, nu tot textul, cum fac si protestantii. Asadar, Epistola catre Galateni, cap. 1: "7.Care nu este alta, decât că sunt unii care vă tulbură și voiesc să schimbe Evanghelia lui Hristos. 8. Dar chiar dacă noi sau un înger din cer v-ar vesti altă Evanghelie decât aceea pe care v-am vestit-o - să fie anatema! 9. Precum v-am spus mai înainte, și acum vă spun iarăși: Dacă vă propovăduiește cineva altceva decât ați primit - să fie anatema!" Cum spune si un parinte (Parintele Arsenie Papacioc, cred), in cazul ereziei se cade de la sine in anatema, pentru ca e pacat impotriva Duhului Sfant. Rostirea ei de catre Sinod e doar pentru indreptarea aceluia, care oricum era cazut. POate, constientizand greseala, se va indrepta. Unii chiar au facut asta, s-au indreptat. Daca mai e nevoie de alte citate: Tit 3, 9-11 10. De omul eretic, după întâia și a doua mustrare, depărtează-te, 11. Știind că unul ca acesta s-a abătut și a căzut în păcat, fiind singur de sine osândit. 2 Petru 2, 1-3 1. Dar au fost în popor și prooroci mincinoși, după cum și între voi vor fi învățători mincinoși, care vor strecura eresuri pierzătoare și, tăgăduind chiar pe Stăpânul Care i-a răscumpărat, își vor aduce lor grabnică pieire; 2. Și mulți se vor lua după învățăturile lor rătăcite și, din pricina lor, calea adevărului va fi hulită; 3. Și din poftă de avere și cu cuvinte amăgitoare, ei vă vor momi pe voi. Dar osânda lor, de mult pregătită, nu zăbovește și pierzarea lor nu dormitează. 1 Timotei 6, 3-5 3. Iar de învață cineva altă învățătură și nu se ține de cuvintele cele sănătoase ale Domnului nostru Iisus Hristos și de învățătura cea după dreapta credință, 4. Acela e un îngâmfat, care nu știe nimic, suferind de boala discuțiilor și a certurilor de cuvinte, din care pornesc: ceartă, pizmă, defăimări, bănuieli viclene, 5. Gâlcevi necurmate ale oamenilor stricați la minte și lipsiți de adevăr, care socotesc că evlavia este un mijloc de câștig. Depărtează-te de unii ca aceștia. Last edited by catalin2; 31.12.2013 at 09:08:07. |
#5
|
|||
|
|||
![]() Citat:
La mulți ani! Domnul să fie totdeauna cu dvs și cu toți cei pe care-i iubiți! În privința excomunicării... sunt întru totul, întru totul de acord cu punctul dvs de vedere! Mântuitorul nostru Hristos a spus: "pe cel ce vine la Mine nu-l voi scoate afară". Dar știți dvs parabola "Marelui inchizitor" din Frații Karamazov. V-o amintiți? Dacă nu, pe scurt, era vorba despre Dumnezeul Cel viu în antiteză cu instituționalizarea și pervertirea credinței. Excomunicarea disidenților nu are legătură cu creștinismul, cu libertatea credinței! Este, pur și simplu, ori o manifestare de fanatism religios, ori o strategie manipulativă. Și dvs, ca psiholog, știți mai bine decât mine cât de greu este să comunici atât cu fanaticii, cât și cu manipulatorii. De aceea, am convingerea că noi, creștinii de astăzi, toți membrii ai Bisericii (clerici și laici împreună, toți cei care credem în Hristos), avem datoria de a asuma, în întreaga noastră viață, spiritul evanghelic al iubirii, libertății și consecvenței în virtuți. Suntem datori să depășim prejudecățile trecutului, cum că cei care nu ne împărtășesc convingerile ar fi împotriva noastră. Ni se cere să mărturisim dragostea lui Hristos, iar aceasta nu se poate face prin anatemizări, ci prin exemplul iubirii, consecvenței în credință, bucuriei și - o, nu în ultimul rând! - respectului profund față de libertatea de conștiință a semenilor noștri. Noi nu suntem fanii obedienți ai unei ideologii, ci credincioșii liberi ai lui Hristos. Aderăm nu la un sistem de propoziții, ci la o credință care este relație vie și personală cu Dumnezeu Cel viu și Dătătorul vieții. Credem nu în "Dumnezeul filosofilor", ci în Dumnezeul Cel viu al credinței, Dumnezeul lui Avraam, Isaac și Iacov, Dumnezeu-Omul, Hristos, Cel Care S-a sacrificat pentru fiecare dintre noi! Facem parte dintr-o Biserică ce e nu doar o instituție, ci comuniunea, întru iubire și libertate, a tuturor celor credincioși. Cred că e esențial să discernem între: credință vs. ideologie, creștinism vs. "creștinism", Ortodoxie vs. ortodoxism, dogmatică vs. dogmatism, filosofie creștină vs. "doctrinomanie" (Kierkegaard), Revelație dumnezeiască vs. practici omenești. Așa să ne ajute Dumnezeu!
__________________
"Duh este Dumnezeu și unde este Duhul Domnului, acolo este libertate." (II Cor3, 17) "Pentru Tine trăiesc, vorbesc și cânt!" (Sf. Grigorie Teologul) "Dați-mi-L pe Hristos și aruncați-mă în iad!" "Acesta este unul dintre motivele pentru care eu cred în creștinism: e o religie pe care n-ai fi putut-o născoci." (C. S. Lewis) Câteva gânduri scrise de mine: http://www.ortodoxiatinerilor.ro/iis...-duhovniceasca |
#6
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#7
|
|||
|
|||
![]()
Din cate stiu dogmele Bisericii Ortodoxe au fost stabilite prin Sfanta Traditie si Sfanta Scriptura de catre Sfintii Parinti! Aceste dogme au fost stabilite acum sute de ani in urma, si-spre deoasebire de alte religii- ele nu s-au schimbat de atunci, ceea ce arata ca religia ortodoxa este cea adevarata.
Acuma ca in ziua de azi unii preoti sau ierarhi ai Bisericii Ortodoxe gresesc ca oameni in viata sociala este adevarat! Insa acest lucru nu schimba cu nimic dogmele ortodoxe, greselile fiind ale lor ca oameni, si cu siguranta si ei vor fi judecati de Dumnezeu. Iar cu subiectul topicului- "reincarnarea"- cred ca nici un om serios nu poate crede asa ceva! Un om are o singura viata, si deci o singura "ocazie" are sufletul unui om ca sa-si aleaga modul in care va "petrece" viata de dupa moartea trupului: fie in rai, fie in iad. Dumnezeu ne lasa liberul arbitru, si depinde de noi cum alegem sa petrecem viata lumeasca. Dar trebuie sa fim constienti ca orice alegere are si niste consecinte. |
#8
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Sa nu ne amagim. Exista un dialog al minciunii, atunci cand cei care dialogheaza se inseala, cu stiinta sau fara stiinta, unii pe altii. Un astfel de dialog e propriu tatalui minciunii, diavolul, caci mincinos este si parintele minciunii (Ioan 8, 44). Propriu este si pentru toti impreuna-lucratorii lui cei de buna voie sau fara de voie, atunci cand ei voiesc sa faptuiasca binele lor cu ajutorul raului, sa ajunga la adevarul lor cu ajutorul minciunii. Nu exista „dialog al dragostei" fara dialogul adevarului. Altminteri, un astfel de dialog e nefiresc si mincinos. De aceea si porunca purtatorului de Hristos Apostol cere: Dragostea sa fie nefatarnica (Rom. 12, 9). Dezbinarea si despartirea umanista eretica intre dragoste si adevar este ea insasi o dovada a lipsei credintei Dumnezeu-omenesti si a pierderii cumpenei si gandirii sanatoase duhovnicesti, Dumnezeu-omenesti. In orice caz, aceasta nu a fost niciodata si nu este calea Sfintilor Parinti. Ortodocsii, cu totul inradacinati si intemeiati impreuna cu toti sfintii in adevar si dragoste, au vestit si vestesc, din vremurile Apostolilor pana astazi, aceasta dragoste mantuitoare Dumnezeu-omeneasca fata de lume si fata de toate zidirile lui Dumnezeu. Minimalismul moral si pacifismul hominist gaunos al ecumenismului contemporan nu fac decat un singur lucru: vadesc uscatele lor radacini umaniste, filosofia lor bolnava si etica lor neputincioasa, cea dupa predania oamenilor (Coloseni 2, 8). Sfantul Efrem Sirul (+379) „Vai acelora care se intineaza cu blasfemiatorii eretici! Vai acelora care batjocoresc Dumnezeiestile Scripturi! Vai de cei cati murdaresc sfanta credinta cu eresuri sau incheie vreo intelegere cu ereticii! Atunci, la a doua venire a Domnului, se va cere de la fiecare din noi marturisirea credintei si unirea Botezului. Si daca am pastrat credinta curata de orice eres si pecetea nestearsa si haina neintinata... Se cuvine ca toti cei ce se apropie de Dumnezeu si vor sa se invredniceasca vietii celei vesnice, sa pazeasca mai înainte de toate Credinta Ortodoxa neintinata. Dar nu trebuie sa fie tradata nepretuita comoara a credintei nici in schimbul dobandirii vreunei vrednicii, nici pentru lingusirile ocarmuitorilor, nici pentru a evita frica de ei." „Cuvine-se deci, sa dispretuim orice osteneala pentru dreapta marturisire a Domnului nostru Iisus Hristos... Sa fugi de purtarea familiara fata de schismatici si eretici! Mai mult, sa te feresti de erezia acelora care Il despart in doua pe unicul nostru Domn Iisus Hristos! Acestia cred in chip contrar celor 318 Sfinti Parinti care s-au intrunit la Niceea." „Pe eretici, ca pe niste blasfemiatori si vrajmasi ai lui Dumnezeu, Scriptura nu i-a numit oameni, ci caini si lupi si porci si antihristi, dupa cum zice Domnul: Nu dati cele sfinte cainilor! (Matei 7:6). Si Ioan zice ca multi antihristi s-au aratat (I loan 2:18). Pe acestia deci, nu se cuvine sa-i iubim, nici sa ne intretinem cu ei, nici sa ne rugam impreuna cu ei, nici sa mancam impreuna, nici sa-i primim in casa, nici sa-i salutam, ca sa nu ne facem partasi faptelor lor celor viclene." Ierom. Agapit Popovici - Ecumenismul incotro? O noua viziune ortodoxa asupra ecumenismului sincretist http://www.scribd.com/doc/35988/Iero...lui-sincretist Sfantul Chirii al Alexandriei (+444) „Daca cineva schimba ceva in sfintele si dumnezeiestile dogme patristice, acest lucru nu trebuie sa-l luam drept clarviziune, ci drept crima si abatere de la dogma si pacatuire impotriva lui Dumnezeu." „Atunci se mareste numele pacii, cand nu ne vom impotrivi parerilor Sfintilor, nici nu vom faptui impotriva hotarelor acelora." (Migne, PG 68-77) Last edited by antiecumenism; 01.01.2014 at 22:15:26. |
#9
|
||||
|
||||
![]() Citat:
__________________
Îmi cer scuze celor pe care i-am supărat! "Trebuie sa mori înainte de a muri Pentru a nu muri atunci când mori" |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Alin, scuza-ma, dar esti putin ipocrit.
Mai citeste ce am scris. Biserica, ca institutie condusa de OAMENI nu este infailibila. Si nu cred ca sti tu ce cultura duhovniceasca am eu. Prin faptul ca nu cred in ceva nu inseamna cu nu am cultura duhovnicerasca, inseamna pur si simplu ca datorita faptelor din isoria ortodoxiei si a altor religii/comnfesiuni am ajuns sa nu cred in respectivele lucruri. Dar daca tu nu pui cap la cap ceea ce citesti/te documentezi, asta deja nu e problema mea. Una e Dumnezeu, oricare ar fi acela, alta e institutia bisericii si religiile, care au aparut si s-au divizat din cauza ca unii, precum si altii vor sa detina puterea. Si moralitatea nu are nici o legatua cu Biserica. Faptul ca sunt impotriva minciunilor, inselaciunilor si crimelor, de exemplu, nu are nici o legatura cu Biserica. Tine de bunul simt. Si crimele, si oamenii care au fost arsi pe rug din cauza credintei sau a lipsei acesteia e o treaba ce tine de idiotenia oamenilor, fie oameni simpli, fie oameni care conduceau o biserica. Eu prin faptul ca as asculta orbeste de niste oameni care cred ca ei detin adevarul absolut, care nu exista in practica, faptul de a asculta orbeste si a crede scriserile unor oameni sanctrificati intre timp, oameni a caror scrieri se bat cap in cap, inseamna ca imi neg cu totul ratiunera, cxare mi-a fost data tot de Dumnezeu ca s-o folosesc, nu ca s-o reprim si sa ascult de oricare OM pe care cineva de la conducerea unei confesiuni il face sfant. |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Reincarnare | FlorinS | Generalitati | 48 | 04.01.2014 16:51:07 |
scrie undeva in biblie de reincarnare? | annajanette | Generalitati | 144 | 27.12.2013 20:00:51 |
Credeti ca... | kreed123 | Generalitati | 27 | 14.05.2011 17:50:21 |
Voi ce credeti????? | Templier Knight | Generalitati | 30 | 29.12.2010 17:31:52 |
Reîncarnare! | AdeLlA | Stiri, actualitati, anunturi | 11 | 09.11.2008 12:55:05 |
|