![]() |
![]() |
|
#151
|
|||
|
|||
![]()
PARINTELE SAVATIE BASTOVOI- Pentru cine bat clopotele la Tanacu?
http://www.razbointrucuvant.ro/2007/...ele-la-tanacu/ "Despre cazul Tanacu s-a vorbit atît de mult, încît totul s-a transformat într-un fel de telenovelă care nu se mai termină. Românilor le plac telenovelele. Chiar dacă le cunosc sfîrșitul, chiar dacă văd că joacă prost, grotesc, interminabil, românul conștiincios se așază în fața televizorului și privește. Așa s-a întîmplat și în cazul Tanacu. Românii au privit, au privit pînă au uitat că personajele din teleserialul Tanacu nu sînt actori, ci oameni ca și ei. Cocoțați în fotolii, românii de la începutul mileniului trei, ca și gloata din circurile romane de odinioară, se bucură de spectacolul crud în care Justiția, după o îndelungată joacă de-a pisica și șoarecele, reușește să răpună un biet călugăr și patru măicuțe. Din jilțul său, episcopul vicar de la Huși își întoarce degetul mare în jos. Mulțimile scandează. Lupta s-a terminat. Nu vreau să îndreptățesc exorcismele părintelui de la Tanacu și nici să contrazic sentința. Justiția și-a făcut treaba ei, dreaptă sau nedreaptă, nu vreau să judec. Ceea ce trezește nedumerire este purtarea episcopului vicar de la Huși, a Sinodului BOR, a preoților care nu vor să-și expună părerea. Chiar nimeni, în întregul Sinod BOR nu a simțit nevoia să ceară milă acestor oameni, care, pînă la urmă, nevrednici, păcătoși, numiții cum vreți, sînt fii ai Bisericii? Dacă Justiția a luat această decizie, de ce mai era nevoie ca episcopii să adauge răni pe spatele acestor oameni necăjiți? Biserica nu pedepsește de două ori pentru același păcat. Este cutremurător faptul că nimeni din ierarhi nu a vorbit despre posibilitatea iertării, că nu s-a făcut îndemn la pocăință, la nădejde, la dragoste. Vreau să aduc în atenție un amănunt despre care nu s-a vorbit în cazul Tanacu. Este vorba de dezbrăcarea anticanonică a celor cinci călugări de hainele monahale. Episcopul putea să-i retragă părintelui preoția, dar nu și făgăduințele monahale care sînt date în fața lui Dumnezeu în veac. Monahismul este legămînt de pocăință înaintea lui Dumnezeu și nu poate fi luat de nimeni. Nimeni nu poate lua cuiva dreptul la pocăință, nici episcopul, nici patriarhul, nici Sinodul, nici cetele cerești. Aceasta trebuia să o știe episcopul vicar de la Huși. Metoda aplicată ne aduce aminte de vremea comunistă, cînd cel ce greșea, dacă era membru de partid, mai întîi era scos public din partid, după aceea predat justiției. Mentalitatea partinică trebuie îndepărtată din Biserică. Aici trebuie să dăinuie iubirea evanghelică și, dacă e nevoie de corectitudine, să fie cea a sfintelor canoane. Biserica, și prin aceasta vreau să aduc aminte că Biserica nu se limitează la Secretariatul BOR, ci este întreaga comunitate de credincioși, a vrut să audă răspunsuri la întrebările pe care le-au risipit, ca dintr-o adevărată cutie a Pandorei, cei care nu-și mai încap în piele de europeni ce sînt. Adică: Exorcismele sînt o practică normală în Biserică sau sechele „medievale”? Dracii sînt o realitate sau născociri băbești, personaje mitologice din poveștile populare românești? Dar și chestiuni mai intime: Ce înseamnă o hirotonie și ce înseamnă o caterisire? Cine este în măsură să caterisească? In cazul părintelui de la Tanacu s-a respectat procedura canonică? Ce sînt canoanele, la urma urmei? Ce înseamnă ca cineva să fie călugăr, iar mai apoi, după ce a nimerit în gura presei, să nu mai fie? De ce Biserica, în persoana episcopului vicar de la Bîrlad, neașteptînd decizia judecătorească, a declarat ucigaș un preot? [2] De ce judecata omenească a pus față în față avocați și judecători, iar Biserica nu a convocat o comisie canonică, formată din specialiști în drept canonic, să discute chestiunea în cauză și să o facă publică pentru a înlătura sminteala creată? Cine a fost, de fapt, cointeresat ca acest scandal să fie lansat și întreținut cu atîta sălbăticie? Acestea și alte întrebări cer să fie lămurite în fața întregii comunități ortodoxe și a societății civile românești. Ajunge cu bîiguielile de slujbași amenințați că își vor pierde locul de muncă, bînguieli pe care le-au rostit, în ieșirile lor de pînă acum, preoții „trimiși de sus” să vorbească la televizor." |
#152
|
|||
|
|||
![]()
BOR s-a spălat pe mîini, dar fața i-a rămas murdară
"Biserica s-a lepădat public de cel care, mai ieri, a fost un slujitor al ei, rușinîndu-se și scuzîndu-se cu slugărnicie în fața presei, în loc să pună piciorul în prag și să pună capăt acestor bîrfeli hollywoodiene. Adică, instanțele lumești au nevoie de doi ani pentru a se pronunța, iar episcopul vicar de Ia Bîrlad o face cît ai clipi? Adică, expertiza medico-legală arată că victima a decedat din cauza supradozei de neuroleptice administrate de medici la spital, iar ieromonahul de la Tanacu este caterisit pe motiv de omor? Nu înțeleg de unde atîta sete de corectitudine în BOR. Vreau să le aduc aminte că, chiar dacă toți ierarhii ar fi sfinți ca Hristos și chiar dacă preotul de la Tanacu ar fi dat cu toporul în cap cuiva, tot n-ar fi trebuit să pună părelnica dreptate mai presus decît mila și dragostea. Mai ales că monahul acuzat a adus pocăință publică în fața Patriarhului, fără să primească vreun răspuns. Hristos i-a iertat pe tîlhari și a zis că nu a venit să judece lumea, ci să o mîntuiască [4]. Vreau să pun o întrebare, asupra căreia îi invit să mediteze pe toți arhiereii și preoții care primesc spovedaniile oamenilor: Vor mai veni ucigașii, hoții, foștii pușcăriași sau, mai ales, cei care au scăpat justiției să se spovedească, după ce au văzut cum Sfîntul Sinod se îngrețoșează de un preot a cărui vină nici măcar nu a fost demonstrată? Oare nu închidem noi ușile pocăinței? Oare nu transformăm Biserica lui Hristos într-un partid de puritani, care dau pe mîinile poliției pe toți cei care, cu voie sau fără voie, cad într-un păcat? Cui mai citim pilda fiului risipitor, a oii pierdute și celelalte? Cred ca toți preoții din România trebuie să se suie pe acoperișurile caselor și să strige o săptămînă întreagă că ceea ce a făcut Sinodul BOR în cazul Tanacu este inadmisibil și contrar spiritului evanghelic. Asta pentru a da curaj păcătoșilor să continue să vină cu încredere și fără teamă la spovedanie. Altfel, Biserica s-a transformat în secretara pomăduită a forțelor de ordine române." |
#153
|
|||
|
|||
![]()
Cine este fără de păcat, să arunce primul piatra!
"Vreau să mă adresez acum și celor care, necunoscîndu-i pe cei de la Tanacu, necunoscînd-o pe răposata Irina, au putut rosti în fața camerelor de filmat și în presa scrisă că susțin și consideră dreaptă condamnarea călugărilor. Nu vreau să-i întreb dacă au cercetat vreodată pe cei din temniță ca să vadă cum trăiesc, ci dacă măcar și-au pus vreodată problema ce este o pușcărie și ce înseamnă ca un om, care are o singură viață ca și ei, sa fie privat de libertate. Ințeleg că nu-i putem scoate pe toți din pușcărie, dar măcar să nu ne bucurăm cînd cineva nimerește acolo. In sfîrșit, trebuia să fie Tanacu pentru ca cineva să filmeze România de sus și să arate tuturor atmosfera bruegeliană în care ne aflăm. Ca și în tablourile grotești ale lui Bruegel, românii au apărut în acest tele-maraton, care a durat aproape doi ani, în toată urîciunea și sinceritatea josnică a cruzimii lor. A fost grotesc și înfiorător să vezi babe și intelectuali care strigă în fața camerelor de filmat: „Răstignește-l! Răstignește-l!” Bună dimineața, Românie creștină, care vrei să ieși în Europa ca țară ce prezintă interes pentru turismul cultural! Americanii, care nu au pretenția să se numească creștini, scandează împotriva războiului din Irak, împotriva răzbunării inumane și fără rost, iar românii „creștini” se bucură că „Dumnezeu a făcut dreptate”, aruncând în pușcărie niște călugări. Oamenii lași își ascund setea de răzbunare și răutatea sub masca dreptații. Iudeii, în numele credinței în Dumnezeu, îi ucideau cu pietre pe cei care greșeau. Dar Dumnezeu, venind pe pămînt, a acoperit cu haina Sa pe cel ce a greșit, zicînd: „Cine este fără de păcat să arunce primul piatra”. |
#154
|
|||
|
|||
![]()
In perioada procesului Tanacu s-a petrecut ceva asa, sub ochii nostri. S-a luat atitudine impotriva Moliftelor Sfantului Vasile. Acestea au fost, de fapt, condamnate... Mai rar biserica in care se mai citesc. Trebuia un pretext... Oare de aceea s-a facut si un film inspirat din cazul Tanacu? Cred ca in acea vreme Biserica a mai primit o lovitura serioasa. Condamnarea calugarilor de la Tanacu reprezinta un gest de hipercorectitudine politica cu o tinta precisa, dupa parerea mea.
Vrajitoarele n-ar putea lucra in voie daca preotii ar sluji aceste Molifte si Dezlegari, asa ca au fost si ele protejate un pic... Stiu ca unele vrajitoare au intentat chiar procese unor preoti care rosteau Moliftele si Dezlegarile... Unii preoti cautati pentru aceste molifte au fost indepartati de la slujire. Nici treapta de schimonah nu mai exista, cam tot de atunci. Last edited by antoniap; 19.12.2013 at 19:36:41. |
#155
|
|||
|
|||
![]()
....................
Last edited by ovidiu b.; 19.12.2013 at 23:48:29. |
#156
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Stiu persoane care merg la sf.Maslu dar duminica nu vin la sf.Liturghie. |
#157
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Nu Dumnezeu are nevoie de prezenta omului in biserica, ci omul are nevoie de Dumnezeu Cel Curat, in sufletul lui. Si asa, in marea Lui dragoste, ne trimite necazuri sa ne aduca aminte care-i rostul si menirea noastra. Iar noi ne simtim dintr-o data nedreptatiti si-L consideram un Dumnezeu rau si razbunator... Si care este primul pas care il vom face? Nu cumva alergam la preoti pentru Sfintele Masluri? Ce stie omul lovit, despre Sf Liturghie? Dar stie ca la Sfintele Masluri va primi "dezlegare" de boli, de necazuri, de blesteme si alte nenorociri. "Nu cei sanatosi au nevoie de doctor!" Oare nu asa le spune Mantuitorul fariseilor si celor ce se considerau intelepti si induhovniciti? In sf evanghelie dupa Matei cred ca avem cea mai de folos lectie de viata si poate ca omul ar trebui s-o tot citeasca pana sa i se lipeasca de suflet, nu doar sa desluseasca pilde pe care sa le asocieze indreptarii altora... Convingerea evreilor ca, fiind taiati imprejur si ca il au "tata" pe Avraam sau pe Moise, le-a fost mai degraba piatra de poticnire, decat de mantuire... Nici pentru noi, botezul si faptul ca ne consideram crestini, nu ne deschide Portile Raiului in mod neconditionat... As zice dimpotriva, fiindca facem parte din Casa lui Dumnezeu, dar stam la masa cu uratorul Lui. Concluzionand, consider ca foarte multi dintre cei chemati, mai intai Il cunosc pe Dumnezeu ca pe "Doctor" (la Taina Sfintelor Masluri) si abia mai apoi ca pe Parinte iubitor si Mantuitor de suflete. Si chiar daca nu se vor inghesui de la inceput sa faca prezenta duminica de duminica la biserica, incet-incet viata lor si a celor din jur se schimba in sens bun.
__________________
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ Iubirea de vrajmasi, nu e un sfat, este o porunca! (Parintele Arsenie Papacioc) |
#158
|
|||
|
|||
![]()
E adevarat ,dar sa nu il consideram pe Dumnezeu un pompier care vine sa ne salveze din foc si apoi sa uitam de El. Ca sa nu ne asemanam cu leprosii vindecati de Hristos care au plecat mai departe fara sa Ii multumeasca.
Participarea la dezlegari fara post si rugaciune nu intotdeauna aduce schimbari ,doar Hristos a spus : "Acest fel de demon iese cu post si rugaciune " Sa fim la rugaciune si duminica in sfanta biserica deci. |
#159
|
||||
|
||||
![]()
Dragostea e cel mai bun medicament... De cele mai multe ori, cel "bolnav" nu se poate vindeca singur (nici nu stie cum!!!), ci e nevoie sa fie inconjurat de multa bunavointa si dragoste din partea cuiva din jur. Sa ne amintim de sutasul care s-a infatisat Mantuitorului, pentru vindecarea slugii sale. Sa ne amintim de toti cei care Il rugau pe Mantuitor: "Venind, ii vei vindeca!" Sa ne amintim, peste timp, de rugaciunea desfranatei, pentru femeia careia tocmai ii murise copilul, si cum Dumnezeu s-a indurat si l-a inviat. Sa ne amintim de rugaciunile parintilor pentru copii, de rugaciunile preotilor pentru mantuirea celor rataciti, de mijlocirea sfintilor pentru cei ce se roaga, chiar daca nu sunt dintre cei mai curatiti de patimi... Tocmai aceste "dovezi" speciale de dragoste, pot inmuia sufletele inrobite de puterea diavolului, si intoarcerea pe calea cea dreapta. Cum am putea sa asteptam de la cei "bolnavi" sa gandeasca sanatos? E adevarat ca o parte dintre cei vindecati de lepra, nu au venit sa multumeasca, dar care e diferenta intre ei si noi? Suntem cumva mai buni? Nici cea mai vaga idee nu avem de cate ori nu ne-a "vindecat" Dumnezeu de multe feluri de boli, dar am trecut nepasatori peste toate? Imi amintesc de tineretea mea, cand biata mama mergea prin nameti si viscol multi kilometri, la manastire, sa faca preotii pentru mine sf. maslu, in timp ce eu traiam intr-o amorteala sora cu inconstienta si cu suflarea mortii in ceafa... Si daca m-am vindecat in mod cu totul miraculos, cand nimeni nu se mai astepta, L-am descoperit peste noapte pe Dumnezeu? Mi-au trebuit ani multi sa le asez cap la cap si sa incep sa inteleg... Cu ce ne deranjeaza pe noi ca X sau Y nu stie sa multumeasca pentru "vindecare"? Cunoaste Dumnezeu sufletele lor si are multa rabdare... Noi suntem cei rai, fiindca suntem tentati sa negociem mila lui Dumnezeu!...
__________________
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ Iubirea de vrajmasi, nu e un sfat, este o porunca! (Parintele Arsenie Papacioc) Last edited by Mosh-Neagu; 20.12.2013 at 13:36:14. |
#160
|
|||
|
|||
![]()
Cand ai dragoste te sacrifici si tii post ,chiar post aspru pentru cel care e in suferinta.Diavolul nu sufera postul si rugaciunea.
Dumnezeu nu are nevoie de multumirile noastre ,dar nici sa ii intoarcem spatele dupa ce am scapat de foc,adica de necaz. Asta au facut leprosii. Eu nu ma refeream neaparat la bolile trupesti ci mai mult la cele sufletesti cand dragostea pentru cel chinuit trebuie sa ne indemne sa ne sacrificam ,cu post si rugaciune. Mosneagule nu negociem mila lui Dumnezeu pentru ca mai intai de toate trebuie sa ne vedem pacatele care ne-au adus la asa suferinte. Dumnezeu oricum se milostiveste ne noi ,cat de rai am fi. Doamne ajuta ! Last edited by anita; 20.12.2013 at 14:05:02. |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Parintele Gheorghe Calciu-Dumitreasa.jpg | Abell | Stiri, actualitati, anunturi | 7 | 18.01.2014 00:08:41 |
cum ne petrecem anul nou?(Sfantul Ioan Gura de Aur, Pr.Gh. Calciu, Ierom. Ioan Buliga | andrei_im | Generalitati | 8 | 31.12.2009 17:51:44 |
Parintele Arsenie Papacioc despre parintele Justin: “ARE DREPTATE!” | tot-Laurentiu | Stiri, actualitati, anunturi | 3 | 20.01.2009 04:57:26 |
De vorba cu Parintele Gh. Calciu | Pannihis | Mari Duhovnici si predicile lor | 3 | 03.12.2008 18:47:18 |
Prea cucernicul parinte Calciu | MARIUS_DANIEL | Mari Duhovnici si predicile lor | 51 | 01.03.2008 18:08:19 |
|