![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Citat:
Insa eu am mare nevoie, in urma dialogului nostru sa invat. Asadar care sunt acele mari prostii care le-am spus? Nu de alta dar eu , inainte de a spune ceva verific ca nu care cumva sa gresesc si sa ma abat de la invatatura ortodoxa. Cu smerenia. Asa s-a vazut? ca fac pe smerita? vai de capul meu, numai smerita nu sunt. Tot incerc sa invat. dovada ca nu sunt smerita este tocmai faptul ca scriu aici. PS. revin doar sa va spun ca stiu de unde vine ideea cu agitatia, ca nu va apartine. un mic sfat: nu luati de bun tot ce spun unii oameni despre altii . Convingeti-va singur de cum este fiecare om in duhul lui.
__________________
"De carma mintii atarna incotro pornim si unde mergem. Adevarul este fiinta vie. Gandurile omului nu sunt ca si gandurile Domnului. Credinciosul in Dumnezeu depaseste limitele omului. Nu sunteti voi cautand pe Iisus? Voi stiti despre Iisus o multime de lucruri dar nu il stiti pe El. Si pana nu Il gasesti pe Dumnezeu, nu te afli nici pe tine, nu-ti gasesti nici sensul tau nici sensul lumii." Cuv. Arsenie Boca Last edited by dobrin7m; 14.12.2013 at 22:18:21. |
|
#2
|
||||
|
||||
|
Nu mai veniți ca o șerpoaică blândă că nu de învățat vă arde dumneavoastră ci cercați propovăduiri feministe și ceartă neghioabă p-acilea. Nu m-ați convins că ați citit cu atenție sfatul lui avva Macarie egipteanul. Mai citiți o dată cu un duh de rugăciune!
|
|
#3
|
||||
|
||||
|
Citat:
Din contra. Consider ca miscarea feminista este cea mai proasta atitudine, si nu reprezinta deloc ortodoxia. de fapt atitudinea in orice situatie trebuie sa fie moderata, fara a cadea in extreme. Pe Sf. Macarie Egipteanul l-am citit in urma cu vreo doi ani, si mai bine, are niste omilii extraordinare, pentru mine este un sfant foarte drag. Acum vreun an jumatate chiar aceasta pilda citata de dvs, o adusesem in discutie pe acest forum, pentru a putea sa ne ferim de mandrie , de slava desarta si de a face pacate ce vin din iuteala de fire. Chiar va recomand cu caldura PSB 34. "Profetul Iezechiel, a contemplat taina sufletului care, primind pe Domnul , se va face tron al slavei Lui. Pentru ca sufletul care se invredniceste, gratie Duhului, care si-L pregateste Sie-Si scaun si salas sa se impartaseasca de lumina Lui si sa se imbrace cu frumusetea slavei celei de negrait, devine in intregime lumina, in intregime fata, in intregime ochi. Nu este nici o parte din el, care sa nu fie plina de ochii cei duhovnicesti si luminosi. Astfel spus, nu are in el nimic intunecat, ci este peste tot duh si lumina. Atunci cand vine si se aseaza peste el frumusetea cea negraita si slava luminii lui Hristos, peste tot este plin de ochi, peste tot este numai fata si nu este nici o parte care sa fie in dos sau in spate. Dupa cum soarele nu are nici o parte dosnica sau inferioara ci in intregime este scaldat in lumina, dupa cum lumina focului este peste tot la fel, neavand in ea vreun element care sa fie primul sau ultimul, mai mare sau mai mic; tot asa si sufletul care a fost luminat in chip desavarsit de frumusetea cea de negrait a slavei luminii fetei lui Hristos, care a intrat in comuniune cu Duhul Sfant in chip desavarsit si s-a invrednicit a se face lacas si tron a lui Dumnezeu, se face in intregime ochi, lumina , slava si duh.Asa il face Hristos cel care il sfatuieste, il sustine si il poarta, il impodobeste si il infrumuseteaza cu frumusete spirituala. S-a zis: "o mana de om era sub Heruvimi." (Iez. 1:8; 10:8) pentru ca Acela care este purtat de suflet, Acela si conduce sufletul." Sf. Macarie Egipteanul - Omilii duhovnicesti Cine este acela care este purtat de sufletul nostru si cine ne conduce sufletul! Mandria este cea care nu ne lasa nici macar fapta buna sa o facem cum se cuvine. Si fapta noastra buna devine intinata de mandrie. De exemplu: vreau sa imi cer iertare cuiva dar o fac in asa maniera incat sa ma justific pe mine: stii , te-am jignit, imi cer scuze, insa am facut-o ca vorbesti prostii. Si apoi indemn pe celalalt sa taca invocand exemplul sfintilor. Si totusi sunt intrebata de ce spun ca vorbeste prostii? Imediat urmeaza ca mandria din mine sa se dezlantuie, mai ales daca nu exista argument la justificare mea. Te-am intrebat Dalian despre prostiile care zici tu ca eu le-am spus, nu ca sa invat de la tine ci ca sa te dovedesc. Sa te fac sa te inveti pe tine insuti, sa inveti pe cine poarta sufletul tau si cine conduce sufletul tau. Din toate imprejurarile putem invata, si din jigniri si din ocari si din laude, putem invata cum suntem noi insine, cum este inima si mintea noastra. Inceputul cunoasterii de Dumnezeu incepe prin cunoasterea de sine si a toate cele ne inconjoara. Spor sa ai in cele bune si viata lunga!
__________________
"De carma mintii atarna incotro pornim si unde mergem. Adevarul este fiinta vie. Gandurile omului nu sunt ca si gandurile Domnului. Credinciosul in Dumnezeu depaseste limitele omului. Nu sunteti voi cautand pe Iisus? Voi stiti despre Iisus o multime de lucruri dar nu il stiti pe El. Si pana nu Il gasesti pe Dumnezeu, nu te afli nici pe tine, nu-ti gasesti nici sensul tau nici sensul lumii." Cuv. Arsenie Boca Last edited by dobrin7m; 14.12.2013 at 23:17:13. |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Citat:
Citat:
Citat:
Last edited by Dalian; 14.12.2013 at 23:59:35. |
|
#5
|
||||
|
||||
|
Citat:
Din punctul de vedere al mântuirii, bărbatul și femeia au aceeași lucrare și tind către același țel, unirea cu Hristos, în care diferențele de sex dispar, pentru că își pierd rostul. „Fiii veacului acestuia se însoară și se mărită; Iar cei ce se vor învrednici să dobândească veacul acela și învierea cea din morți, nici nu se însoară, nici nu se mărită. Căci nici să moară nu mai pot, căci sunt la fel cu îngerii și sunt fii ai lui Dumnezeu, fiind fii ai învierii“ (Luca 20, 34-36). Aceasta pare a fi cea mai mare neînțelegere, deoarece veacul de acum este unul imperfect în care diferențele există, cu un scop bine determinat de Dumnezeu, pe când în veacul de apoi aceste necesități ale firii căzute își pierd utilitatea împlinindu-se în unirea cu Hristos. Dacă în veacul de apoi vom trăi ca îngerii, purtați de aripile trupurilor transformate în Hristos, acum lucrarea noastră este stânjenită de materia greoaie a firii căzute. Nu putem confunda aceste două stări, cea căzută și cea înviată. În cea căzută ne supunem legilor firii căzute, tânjind prin credință și lucrarea mântuitoare să urcăm spre cea înviată. Această lucrare nu înseamnă însă negarea rolurilor firești ale celor două părți, bărbătească și femeiască, nu înseamnă o egalizare forțată, vârâtă pe gâtul tuturor printr-o politică de nondiscriminare prost înțeleasă, ci printr-o împreună-lucrare în perfectă armonie și înțelegere. Ortodoxia nu împinge femeile pe linia de tușă. Preoția ține într-adevăr de partea bărbătească, dar asta nu înseamnă că femeia nu are nici un rol în Biserică. Preoția împărătească, de care vorbește Sfântul Apostol Petru (1 Petru 2, 9), este deschisă tuturor, nu neapărat într-un înțeles sacerdotal, ci ca unul general, de martori ai Învierii în lume. În Duminica Mironosițelor vedem înseși femeile ca întâi martori ai Învierii, primind misiunea de-a o vesti Apostolilor. „Mironosițele, de dimineață venind și privind mormântul gol, ziceau Apostolilor: Zdrobit-a Cel puternic putrejunea și pe cei din iad i-a smuls din legături; propovăduiți cu îndrăzneală, că a înviat Hristos, Dumnezeu, dăruind lumii mare milă“. Femeile mironosițe nu sunt altceva decât Apostoli ai Apostolilor, vestitoare ale Evangheliei Învierii lui Hristos. În aceeași tradiție apostolească a mironosițelor putem vorbi și de alte femei care sunt înscrise în calendare cu cinstea de „asemenea cu apostolii“: Sfânta Mare Muceniță Fotini, Sfânta Mare Muceniță Tecla, Sfânta Împărăteasă Elena, Sfânta Nina Luminătoarea Georgiei, Sfânta Olga Împărăteasa Rusiei, femei care prin viața lor sfântă au propovăduit și întărit credința popoarelor. Dar orice femeie, soție, mamă sau monahie poate ajunge asemenea cu Apostolii dacă se străduie să fie un exemplu de credință, chemare, dăruire și sacrificiu. De-a lungul întregii istorii, femeile dreptcredincioase și-au arătat pe deplin rolul lor apostolic crescând în credință generații și generații de creștini. Deși lucrarea acestora poate părea orientată spre interior, spre familie, rodul este unul sobornicesc, universal. Știm bine că în spatele oricărui sfânt se află o mamă bună: Sfânta Macrina pentru Sfântul Vasile cel Mare, Sfânta Antusa pentru Sfântul Ioan Gură de Aur, Sfânta Nona, mama Sfântului Grigorie Teologul, și așa mai departe. Acestea nu s-au rușinat să-și împlinească rolul lor formator de mame, ba din contră, și l-au asumat ca o misiune sfântă spre împlinirea firii lăsate de Dumnezeu. Biserica însăși este de genul feminin, deasupra fiecărui altar ortodox este zugrăvită Maica tuturor, Născătoarea de Dumnezeu." http://ziarullumina.ro/repere-si-ide...-al-cuvantului
__________________
"De carma mintii atarna incotro pornim si unde mergem. Adevarul este fiinta vie. Gandurile omului nu sunt ca si gandurile Domnului. Credinciosul in Dumnezeu depaseste limitele omului. Nu sunteti voi cautand pe Iisus? Voi stiti despre Iisus o multime de lucruri dar nu il stiti pe El. Si pana nu Il gasesti pe Dumnezeu, nu te afli nici pe tine, nu-ti gasesti nici sensul tau nici sensul lumii." Cuv. Arsenie Boca |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Citat:
Așa mai merge, sincere felicitări! |
|
#7
|
|||
|
|||
|
Citat:
Last edited by ovidiu b.; 15.12.2013 at 00:26:30. |
|
|