Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Generalitati > Generalitati
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 18.10.2013, 22:56:19
Patrie si Credinta's Avatar
Patrie si Credinta Patrie si Credinta is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 24.05.2011
Locație: Ploiesti
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.536
Send a message via Skype™ to Patrie si Credinta
Implicit

Citat:
În prealabil postat de ovidiu b. Vezi mesajul
Eram sigur că te legi montagne russe. Nu, de ce să-l consider satanic? Am scris undeva așa ceva?
pai daca au la baza acelasi mecanism in care frica devine amuzanta?
__________________
Every point of view is useful, even those that are wrong - if we can judge why a wrong view was accepted.
Reply With Quote
  #2  
Vechi 18.10.2013, 23:36:47
Yasmina's Avatar
Yasmina Yasmina is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 17.06.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 5.076
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Patrie si Credinta Vezi mesajul
pai daca au la baza acelasi mecanism in care frica devine amuzanta?
Frica devine amuzanta numai in sporturi extreme sau in parcuri de distractie;niciodata nu am vazut sa devina amuzanta intr-o conjuctura satanica de genul filmelor cu spirite,cu posesii demonice,mutilarea si uciderea cu ura a oamenilor.
Aceste imagini iti strica pacea interioara pusa acolo de Duhul Sfant.Cum sa devina amuzant?Poate doar pentru diavolii care ne privesc cum ne desfatam cu actiunile lor dracesti.

Halloweenul,oricum este o sarbatoare pasnica pentru majoritatea americanilor,care au facut cu aceasta ocazie si o sarbatoare comerciala de mare renume.Copiii pleaca la adunat de bomboane,ca la colindul nostru romanesc unde se spune"ne dati,ori nu ne dati?"care are aproximativ aceasi valenta cu "treat or trick".

Ok,dar colindele si jocurile noastre pagane sunt bune,ca suntem romani deci si buricul pamantului,si cei mai credinciosi sub soare,si locuim si in gradina Maicii Domnului...
Mersul cu capra,cu steaua sunt bune,taiatul brazilor si sacrifiul animalelor sunt bune,dar costumatia si mersul dupa bomboane al americanilor sunt obiceiuri demonice...no mereti mai...


Pe mine nu ma scandalizeaza sarbatoarea lor nici costumele.Omul se imbraca in ce doreste el,isi alege un alter ego.De la actori celebri pana la sticle de mustar sau ketchup;de la zane,la ingeri,oameni de paie,politisti,doctori,animale sau personaje SF.
Am vazut pe net o poza in care niste copii s-au mascat in personaje biblice si sfinti,deci imaginatia este libera in acest sens.Vorba aia,spune-mi in ce costumezi ca sa-ti spun cine ai dori sa fii cu adevarat!
__________________
Cuvine-se cu adevarat sa te fericim pe tine, Nascatoare de Dumnezeu, cea pururea fericita si prea nevinovata si Maica Dumnezeului nostru. Ceea ce esti mai cinstita decat Heruvimii si mai slavita fara de asemanare decat Serafimii, care fara stricaciune pe Dumnezeu-Cuvantul ai nascut, pe tine, cea cu adevarat Nascatoare de Dumnezeu, te marim.
Reply With Quote
  #3  
Vechi 19.10.2013, 02:20:24
Parascheva16's Avatar
Parascheva16 Parascheva16 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.02.2013
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.920
Implicit

Steaua e colind crestin.

La baza, halloween-ul nu e sarbatoare americana. Americanii au preluat-o. Si daca romanii mai au si obiceiuri pagane care nu se cuvin, asta inseamna ca trebuie sa adoptam si obiceiurile altora? Titlul topicului e halloween romanesc, nu american. Si ce faci daca halloween-ul pica intr-o zi cand se comemoreaza un Sfant, cum e la englezi? Le serbezi pe amandoua?

Redau ce spune un Parinte ortodox din Anglia, poate intereseaza pe cineva:

A Winter’s Tale

Fr. Gregory

Today we commemorate St Aristobolus, one of the 70 Apostles who was commissioned by Christ to preach the gospel, (Luke 10:1). St Aristobolus was the brother of St Barnabas and tradition holds that he preached in Britain being consecrated in this task as the first Bishop of the Britons. A district in mid-Wales called Arwystli is reputedly named after him, so this may give an indication of places associated with his ministry. Nothing more is known of him. However we do know something of the native religion which St Aristobolus would have encountered in his journeys and work as an evangelist. It is a religion that has experienced something of a mini revival in our own times. It is a religion whose adherents worship, invoke, placate and celebrate nature and associated spirits. Today it is called by scholars “neopaganism,” an umbrella term under which shelters a number of diverse and reconstructed Celtic, Gaelic and Wiccan rites. Fairly constant across them all are two feasts by which the year is divided according to the seasons; the first, Beltane at the beginning of May, a spring festival and the second which concerns us today, Samhain at the beginning of November.

Something very similar to these festivals would have been known by St Aristobolus and indeed remnants and echoes of these religious practices endured for centuries, perhaps unbroken right up unto the present day. The 2001 census in the United Kingdom suggests that by self declaration there are approximately 42,000 neo-pagans in the country today, somewhat less than a statistical survey which extrapolated and number closer to quarter of a million. The reality is properly somewhere between the two, perhaps 100,000, about one third of the number of Orthodox. St Aristobolus would have envied that ratio as he was almost completely outnumbered in his own day by practising pagans. Nonetheless he and countless other Christian missionaries after him managed to overturn paganism and establish the Christian faith and Church in the hearts and the minds of the people. Today the so-called “old religion” is experiencing its revival, not necessarily and significantly in the numbers of true believers but in the impact of pagan culture in the national consciousness and popular practices of the homes, streets and media of this post-Christian society; which brings me of course the Hallowe’en, that modern rebranding of the Samhain eve of winter rites.

In its original form Samhain marked the transition from autumn to winter at the end of harvest and it was thought at this time that the veil between the living of the dead was thinned allowing possibly evil spirits to cross over and trouble the living. Dressing up in the garb of such evil spirits was just one means of avoiding their influence for being rather stupid they would be confused by appearances. Turnips or samnhnag would be hollowed out with carved faces to make lanterns and these were also used to ward off harmful spirits. The people would also light bonfires, two of that usually between which humans and livestock would walk in a cleansing ritual. Not all of these practices have been retained of course but many or most of them have simply been redressed in popular form and now constitute that rather annoying Hallowe’en pastime of harassing neighbours for money. In truth, the trick is in the cultural popularity of pagan rites; the treat in the gospel of Christ’s victory over death by which evil has been overthrown, hell despoiled and new life brought to the world.
Historically the policy of the Church in both East and West has been to set up feasts and festivals which liturgically and in the culture pick up the themes and questions raised by pagan rites and redirect them to Christ. Invariably these Christian festivals would deliberately be chosen to coincide with the pagan ones unless there was good reason to keep them in their original place. Christians in the East, however, were never faced with the precise cultural challenge of paganism in its eve of winter customs, typical of darker, colder northern Europe. So Emperor Leo VI, “the Wise” help the institute the feast of All Saints which came to be celebrated on the Sunday after Pentecost emphasising the connection between practical holiness and the gift of the Holy Spirit; this so done because there was no pressing local need to combat paganism which might have constrained him to suggest a different date.

In the West, Rome was fairly slow to respond but Pope Boniface ordered a celebration on the feast of the dedication of the Pantheon at Rome to our Lady and the Martyrs on 13 May 609. Interestingly this was on a pre-Christian pagan feast very similar to Samhain but not linked to winter called the feast of the Lemures, a time when malevolent and restless spirits of the dead were propitiated. Pope Gregory III over 100 years later moved the feast to 1 November with its more relevant Samhain connection for central and northern Europe and there it has remained ever since. The word Hallowe’en is a shortened form of the eve (the night before) All Hallows; “hallows” being the old English name for the saints, “the holy ones”.... as in the Lord’s Prayer: “Hallowed be Thy Name” or “Holy be Thy Name.” Later in the West, the feast of All Souls was instituted the day after on November 1st to commemorate the dead whose salvation in Christ was secure but whose journey to the Kingdom was not yet complete. There is no such feast in Orthodoxy since we do not have a comparable doctrine of Purgatory to which this feast of All Souls refers.

And so to the present-day with its resurgence of neo-pagan Hallowe’en customs and the baleful ignorance of a post-Christian population, many of whom simply do not see what all the fuss is about when Christians get prickly about little boys and girls dressing up in ghoulish costumes to roam the streets trick-or-treating and when the media starts churning out the usual crop of Hallowe’en horrors to keep the adults happy. Some Christians do go overboard on this. It’s almost as if they think that anyone who has been to a Hallowe’en party should repent and be exorcised. This is nonsense; the devil is rarely so blatant in his strategy. Far more dangerous is the insidious creep into popular culture of pagan themes and ideas which replace Christ’s victory over death with a very old fear of death and evil, prettified by silly customs to make it acceptable to the modern mind. Perhaps this even reflects the modern outlook which, in its supposed rationality, has no answers to the deeper questions of life and death now that it has banished the gospel from the public domain.

Given time I believe that this cultural erosion of Christian themes and of a Christian consciousness will make it even more difficult to re-evangelise this country… not impossible, just much more difficult. In the days of St Aristobolus, preaching the gospel from the base of a vanishingly small Christian minority was hugely difficult, but our forefathers had the great advantage of proclaiming a new and fresh message concerning life and death to a population who did not think, at least in respect of Christianity, that it knew it all already. This is the difficulty that we face today; people think they know what we are all about whereas in fact they don’t, and more especially because they think that Christianity is what either the Roman Catholic or Protestant traditions present it to be.

What then ought to be the response of the Orthodox to this deteriorating situation in the West? First we have to acknowledge a problem that we lack a celebration of All Saints (that is “All Hallows”) on 1st November. I think we ought to be petitioning our bishops to establish one. A solution may be found in moving the celebration of local saints from the Sundays after the feast of All Saints to November 1st. At least then we could have a liturgical celebration which addressed the issues and practices of our indigenous culture which would greatly assist our mission. Of course this presupposes that the Orthodox churches are actually interested in local mission! Don’t get me going on that one! Anyway, this is only a beginning, a first step. We need also to address the more fundamental issue of the de-Christianisation of our culture.
[...]
Oh and by the way… do let us try and find something else better for our kids to do tonight!

Audio aici: http://www.ancientfaith.com/podcasts...a_winters_tale
Reply With Quote
  #4  
Vechi 19.10.2013, 02:59:49
Yasmina's Avatar
Yasmina Yasmina is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 17.06.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 5.076
Implicit

Google scrie altceva despre termenul de Halloween care vine din vechiul termen "all hallow eve",insemnand nici mai mult nici mai putin decat"noaptea tuturor sfintilor".

In fine,s-a mai spus romanii au sarbatorile lor traditionale(unele pagane,altele nu)ar trebui sa le pastram pe acelea ba chiar sa le dam o importanta exacerbate cum fac si alte natii.

O sarbatoare care-mi place foarte mult la mexicani este "La dia de los muertos"-o celebrare a parastasului celor adormiti direct in...cimitir :)
Acolo familiile tuturor decedatiilor se aduna,fac focuri,improvizeaza instalatii de lumina ,fac mancare apoi o impart intre ei in numele celor decedati,mananca si se veselesc pt cei apropiati.Daca nu ma insel,au si muzica si probabil o dusca de Tequilla.
:))
__________________
Cuvine-se cu adevarat sa te fericim pe tine, Nascatoare de Dumnezeu, cea pururea fericita si prea nevinovata si Maica Dumnezeului nostru. Ceea ce esti mai cinstita decat Heruvimii si mai slavita fara de asemanare decat Serafimii, care fara stricaciune pe Dumnezeu-Cuvantul ai nascut, pe tine, cea cu adevarat Nascatoare de Dumnezeu, te marim.
Reply With Quote
  #5  
Vechi 19.10.2013, 07:29:28
adam000 adam000 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 13.09.2008
Religia: Ortodox
Mesaje: 719
Implicit

Yasmina, este adevarat ca Halloween vine de la All hallows' eve - seara de dinainte (analog vecerniei) Tuturor Sfintilor, insa asta mult mai tarziu, cand sarbatoarea crestina a inlocuit sarbatoarea celtilor/druizilor Samhain. Toate obiceiurile legate de stafii, vrajitoare, spirite/ morti care bantuie, etc, etc - toate astea vin din sarbatoarea pagana a celtilor. Dar pina si la ei cand s-au increstinat, crestinii au praznuit ziua Tuturor Sfintilor, asa ca a iesit un amestec, pt ca si oamenii probabil ca erau amestecati in priviinta crediintelor lor / traditii / superstirii / ritualuri, etc.
Cei mai lumesti au ramas cu niste obieciuri pe care le considera "funny" (jack-o-lantern, trick-or-treat), insa cei crestini dintre ei probabil ca si la ei sarbatoreau ziuea Tuturor Sfintilor.
apoi daca pina si la ei crestinii (la momentul respectiv inainte de schisma; care acum sint catolici) au incercat sa fie sarbatorit praznicul tuturor sfintilor si nu sarbatoarea pagana Samhain, apoi noi ortoodocsii de acum de ce sa adoptam reminiscentele unei sarbatori pagane de care pina si crestinii lor au incercat sa scape? ... care sarbatoare pagana nici nu are treaba cu poporul nostru in vreun fel. Nu e suficient ca avem reminiscentele sarbatorilor noastre pagane ce, daca ne dorim ortodocsi, nu vad de ce le-am mai perpetua de dragul unei idei abstracte de "traditie" lipsita de orice semnificatie in viata unui crestin

Stii, asa, daca vrei sa adopti un obicei rupt total din context, doar pt ca iti place, atunci de ce nu ar fi mai "sanatos" Thanksgiving-ul, ca macar se refera la a da multumire, ca tot ar fi mai aproape de ideea crestina de a multumi lui Dumnezeu, decat stafiile si vrajitoarele de Halloween, nu? Daca e atat de amuzant a copia precum maimutele sarbatori fara a stii ce sarbatoreau cei de la care s-a imitat sarbatoarea - ar fi la fel de absurd, dar mai inofensiv
__________________
Ca sub stapanirea Ta totdeauna fiind paziti, Tie slava sa inaltam, Tatalui si Fiului si Sfantului Duh, acum si pururea si in vecii vecilor
Amin.

Last edited by adam000; 19.10.2013 at 08:03:32.
Reply With Quote
  #6  
Vechi 19.10.2013, 08:56:25
Yasmina's Avatar
Yasmina Yasmina is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 17.06.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 5.076
Implicit

Eu nu stiu de ce...si nici nu stiu cum sarbatoresc romanii halloweenul...
Am auzit ca se costumeaza asa alandala si grotesc si se duc intr-un club,intr-un bar;ori halloweenul nu este despre asta,am mai spus e o sarbatoare pt copii care merg costumati la adunat de bomboane-atata tot!


Nu stiu ce tot vedeti dracesc in acest obicei.
Macar sa fie preluat asa cum este aici,adica inofensiv.

Uite ca eu gasesc ceva crestineste in asta,ca macar le fac o bucurie copiiilor care vin la bomboane,le deschid usa si ii poftesc sa-si aleaga ce poftesc din colectia de bomboane si ciocolata.
Anul trecut am fost la serviciu,dar am lasat un castron plin la usa,si surpriza,au fost cativa vizitatori care in loc sa profite de absenta mea si sa fure tot castronul(cum era de asteptat),si-au luat cateva,cat au dorit iar cand m-am intors acasa l-am gasit cam 3 sferturi plin...Am ramas mirata.
(desi cred ca mai sanatos ar fi sa-i servesc cu fructe :))
__________________
Cuvine-se cu adevarat sa te fericim pe tine, Nascatoare de Dumnezeu, cea pururea fericita si prea nevinovata si Maica Dumnezeului nostru. Ceea ce esti mai cinstita decat Heruvimii si mai slavita fara de asemanare decat Serafimii, care fara stricaciune pe Dumnezeu-Cuvantul ai nascut, pe tine, cea cu adevarat Nascatoare de Dumnezeu, te marim.

Last edited by Yasmina; 19.10.2013 at 09:16:06.
Reply With Quote
  #7  
Vechi 07.11.2013, 22:18:37
ovidiu b.
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Yasmina Vezi mesajul
Nu stiu ce tot vedeti dracesc in acest obicei.
Macar sa fie preluat asa cum este aici,adica inofensiv.
Citește: http://www.razbointrucuvant.ro/2011/...-sa-se-fereas/
http://nicolaeciobanu.wordpress.com/
http://acvila30.ro/pr-eugen-tanasesc...-in-vrajitori/
http://deveghepatriei.wordpress.com/...isto-masonica/

Citat:
În prealabil postat de Yasmina Vezi mesajul
Uite ca eu gasesc ceva crestineste in asta,ca macar le fac o bucurie copiiilor care vin la bomboane,le deschid usa si ii poftesc sa-si aleaga ce poftesc din colectia de bomboane si ciocolata.
Da, vezi tu, dragostea fără dicernământ poate să dărâme în loc să clădească. În toate avem nevoie de discernământ. Uite așa, încet, le sucim pe toate, spunem adevărului minciună și minciunii adevăr.

Citat:
În prealabil postat de Yasmina Vezi mesajul
(desi cred ca mai sanatos ar fi sa-i servesc cu fructe :))
Mai sănătos ar fi să nu mai dai nas acestui obicei.

Last edited by ovidiu b.; 07.11.2013 at 23:19:35.
Reply With Quote
  #8  
Vechi 20.10.2013, 14:36:32
Patrie si Credinta's Avatar
Patrie si Credinta Patrie si Credinta is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 24.05.2011
Locație: Ploiesti
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.536
Send a message via Skype™ to Patrie si Credinta
Implicit

Citat:
În prealabil postat de adam000 Vezi mesajul
Yasmina, este adevarat ca Halloween vine de la All hallows' eve - seara de dinainte (analog vecerniei) Tuturor Sfintilor, insa asta mult mai tarziu, cand sarbatoarea crestina a inlocuit sarbatoarea celtilor/druizilor Samhain. Toate obiceiurile legate de stafii, vrajitoare, spirite/ morti care bantuie, etc, etc - toate astea vin din sarbatoarea pagana a celtilor. Dar pina si la ei cand s-au increstinat, crestinii au praznuit ziua Tuturor Sfintilor, asa ca a iesit un amestec, pt ca si oamenii probabil ca erau amestecati in priviinta crediintelor lor / traditii / superstirii / ritualuri, etc.
Cei mai lumesti au ramas cu niste obieciuri pe care le considera "funny" (jack-o-lantern, trick-or-treat), insa cei crestini dintre ei probabil ca si la ei sarbatoreau ziuea Tuturor Sfintilor.
apoi daca pina si la ei crestinii (la momentul respectiv inainte de schisma; care acum sint catolici) au incercat sa fie sarbatorit praznicul tuturor sfintilor si nu sarbatoarea pagana Samhain, apoi noi ortoodocsii de acum de ce sa adoptam reminiscentele unei sarbatori pagane de care pina si crestinii lor au incercat sa scape? ... care sarbatoare pagana nici nu are treaba cu poporul nostru in vreun fel. Nu e suficient ca avem reminiscentele sarbatorilor noastre pagane ce, daca ne dorim ortodocsi, nu vad de ce le-am mai perpetua de dragul unei idei abstracte de "traditie" lipsita de orice semnificatie in viata unui crestin

Stii, asa, daca vrei sa adopti un obicei rupt total din context, doar pt ca iti place, atunci de ce nu ar fi mai "sanatos" Thanksgiving-ul, ca macar se refera la a da multumire, ca tot ar fi mai aproape de ideea crestina de a multumi lui Dumnezeu, decat stafiile si vrajitoarele de Halloween, nu? Daca e atat de amuzant a copia precum maimutele sarbatori fara a stii ce sarbatoreau cei de la care s-a imitat sarbatoarea - ar fi la fel de absurd, dar mai inofensiv
complet de acord. Halloweenul romanesc este o tampenie fiindca are o legatura culturala foarte aproape de 0 pentru Romania, nu ca ar fii pagan sau ca Ionel o sa fie traumatizat sau satanizat pe viata ca l-a vazut pe colegul de banca cu un cearsaf pe cap sau a asistat la mutilarea bostanelor de dovleac.
__________________
Every point of view is useful, even those that are wrong - if we can judge why a wrong view was accepted.
Reply With Quote
  #9  
Vechi 07.11.2013, 20:14:12
antiecumenism antiecumenism is offline
Banned
 
Data înregistrării: 07.08.2006
Locație: ROMANIA,jud. Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.218
Implicit

Imaginea răului pe care o promovează Halloween-ul nu poate conduce decât la sporirea violenței, a infracționalității și a criminalității

http://activenews.ro/imageria-raului...ref_map=%5B%5D

"Zilele trecute, un grup de 28 ONG-uri reunite sub titulatura de Coaliția pentru Familie și Constituție au acuzat Ministerul Educației Naționale de nerespectarea Legii Educației Naționale, pentru că permite și promovează sărbătorirea Haloween-ului în scolile românești.

În acest context, l-am contactat pe domnul Virgiliu Gheorghe, cunoscut biofizician și specialist în cercetări psihosociale și comunicare, pentru a ne explica însemnătatea și simbolistica Halloween-ului.

Domnule Virgiliu Gheorghe, cum apreciați introducerea acestei sărbători pe agenda activităților instituțiilor de învățământ din România?

În primul rând, cred că ar trebui să ne punem problema scopului, a sensului sau a beneficiului pe care îl va avea pentru educația copiilor români, pentru societate în ansamblul ei, promovarea manifestărilor Halloween. Aceasta pentru că pe parcursul istoriei, orice sărbătoare a jucat un anumit rol în cultura, în religia, în definirea identității și viața popoarelor.
De pildă, sărbătorile creștine, contribuie la întărirea, la consolidarea relației omului cu Dumnezeu, cu sfinții și evident cu întreaga învățătură a Bisericii Creștine care are ca centru iubirea aproapelui, milostenia, fapta cea bună în general. Deci sărbătorile creștine trimit la modelul Dumnezeului-Om Hristos și a tuturor care i-au urmat model de dragoste și jertfă pentru ceilalți.
Mai existau sărbătorile legate de ciclul natural al anotimpurilor agricole sau pastorale care erau oarecum neutre din punct de vedere moral, deși imprimate de tot felul de superstiții și concepții magice; avem, desigur, și sărbătorile care celebrau evenimente istorice importante ale poporului respectiv care consolidau relația omului cu trecutul poporului său și, nu în ultimul rând, sărbătorile păgâne dedicate tot feluri de zei. Acestea din urmă, având ca scop atragerea simpatiei a ajutorului zeului respectiv, erau marcate de tot felul de ritualuri prin care erau evocate actele fundamentale ale zeului, ca și comportamentul moral sau social pe care acesta îl reprezenta în mod exemplar. Deci ca și în creștinism, sărbătoarea închinării la acești zei readucea în conștiința oamenilor poruncile zeului respectiv, care uneori nu erau deloc morale și inofensive. De pildă la sărbătorirea lui Dionisos se îmbătau și se dedau orgiilor. Iar la alți zei cum ar fi Baal, se aduceau jertfe copii cât mai mici, prunci.
Deci mie mi se pare că atunci când se introduce sau se promovează o sărbătoare – eveniment central în viața unui popor – este esențial de investigat care este schimbarea pe care acesta o va aduce în mentalități, în raporturile sociale și chiar în Weltanschauung-ul acelui popor.

Dar Halloween-ul este perceput ca un prilej de relaxare, de distracție. Copiii se deghizează, se vizitează, primesc bombonele…

Așa este promovat mediatic, dar cea mai mare parte a mass-media, s-a demonstrat din păcate în ultimii ani, nu are criterii etice, ci doar mercantile. Câștigul dictează morala. Iar Halloween-ul este un eveniment care anual crește audiența, deci câștigurile. Waldemar Sezer, profesor de informatică la Universitatea Sao Paulo din Brazilia observa că legile acestui mediu conduc la paradoxul că evenimentele cele mai grozave, moartea cea mai tragică sunt cele care cresc cel mai mult audiența. Deci dacă media se întreține prin horor și divertisment, este de înțeles în această logică de ce promovează hallowen-ul în măsura în care o fac. Problema cea mai mare este aceea că instituțiile educaționale nu înțeleg faptul că oricare sărbătoare vine cu o panoplie de elemente simbolice care generează anumite comportamente și mentalități.
Deși pare o joacă, ca orice manifestare rituală, mimesisul are ca efect actualizarea și consolidarea unei relații psihologice între individ și realitatea mitologizată. Cercetările din domeniul fenomenogiei religiilor au demonstrat că pe parcursul participării implicării în scenariul mitului respectiv, individului chiar i se imprimă acele stării mentale sau sufletești care caracterizează persoanele mitologizate. E ca și cum s-ar produce un transfer de energie psihomentală între personajul mitologizat și subiect. Aceasta explică faptul că participarea la sărbătoarea Halloween induce o stare psihologică în care excitația și fascinația sunt asociate cu un sentiment de spaimă mai mult sau mai puțin intens în funcție de gradul implicării. În acest context individul în mod firesc urmează actele proprii personajelor în pielea cărora a intrat. Așadar, dincolo de bombonele, este evident pentru oricine că imageria răului pe care o promovează Halloween-ul nu poate conduce decât la sporirea comportamentului violent, a infracționalității și a criminalității, adică faptele proprii duhurilor necurate pe care Halloween-ul le invocă.

Dar Halloween-ul a fost introdus ca sărbătoare chiar în Biserica Catolică, pentru a alunga spiritele rele, și lucrul acesta îl cred foarte mulți din cei care acceptă această sărbătoare. Cum vă explicați acest lucru?

În primul rând, este vorba de o sărbătoare celtică închinată prințului morții și prietenilor lui, deci avem de-a face cu o sărbătoare păgână pe care probabil la un anumit moment Biserica Catolică a încercat să o îmblânzească suprapunând-o cu Sărbătoarea Tuturor Sfinților. Ea oricum nu avea valențele de astăzi în trecut, și chiar dacă în Biserica Catolică ea ar fi fost dezvoltată într-un sens compatibil cu cel din zilele noastre acesta nu este un argument. Când, adeseori, în mass-media se critică Biserica, se aduc în discuție inchiziția și cruciadele sângeroase din unele locuri din lume, uitându-se că acest lucru a avut loc numai în catolicism, nu și în Ortodoxie, și numai într-o anumită perioadă de timp. Însă, paradoxal, când se dorește promovarea unei sărbători cu evident caracter păgân ni se impune ca argument principal că este creștină, deci bună pentru că a fost recunoscută la un moment dat și în Biserica Catolică.
Dacă Halloween-ul a fost ceea ce este astăzi în trecut nu știm, însă oricum discuția este lipsită de sens atâta timp cât Biserica Catolică, de ani de zile ca și anul acesta se delimitează de manifestările acestei sărbători, atenționând asupra caracterului magic și malefic în ultimă instanță al acestora.
Reply With Quote
Răspunde



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Impotriva Halloween-ului C.tin Vrajitoria 37 01.03.2017 12:56:53
'Pagini din istoria neamului romanesc' Laura19 Generalitati 43 25.06.2013 12:31:16
Portul popular/traditional romanesc zaharia_2009 Generalitati 32 03.09.2012 16:54:30
B.O.R. = MAICA SPIRITUALA A NEAMULUI ROMANESC Blanca Biserica Ortodoxa Romana 4 06.08.2008 18:51:45
Abecedar romanesc z3nn Stiri, actualitati, anunturi 4 11.03.2007 23:32:22