![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Bun, urmeaza partea a doua, in care faci legatura logica dintre capitolul ala si ce discutam noi aici.
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Bun. Discutați.
Normal că dacă o să-ți crești copchilul în același mediu de bețivăneală și curvăriseală, sunt șanse mari să vezi și la el aceleași metehne ca ale tale. Însă în ceea ce mă privește cred că tocmai ți-ai căștigat dreptul de a fi ușor ignorat. Să fii binecuvântat!
__________________
Îmi cer scuze celor pe care i-am supărat! "Trebuie sa mori înainte de a muri Pentru a nu muri atunci când mori" |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Adică copilul vine pe lume cu un bagaj de tendințe sau predispoziții legate de mediul în care s-a născut, predispozții pe care copilul le va avea pentru toata viața. Valabil este și pentru creșterea copilului.
Last edited by ovidiu b.; 18.10.2013 at 18:27:14. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Corect. Lucru care nu se intampla la copiii adoptati, indiferent de "bagajul moștenit" de la părinți.
__________________
Îmi cer scuze celor pe care i-am supărat! "Trebuie sa mori înainte de a muri Pentru a nu muri atunci când mori" |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Iata cateva citate din biblie:„Părinții au mâncat aguridă (strugurele încă necopt, cu gust foarte acru) și copiilor li s-au strepezit dinții”(Iezechiel 18, 2). „… Eu, Domnul Dumnezeul tau, sunt un Dum*nezeu zelos, care pedepsesc pe copii pentru vina parinti*lor c e Ma urasc pe Mine, pana la al treilea si al patrulea neam si Ma milostivesc pana la al miilea neam catre cei ce Ma iubesc si pazesc poruncile Mele” (Ies. 20, 5-6).„Un fiu, care, văzând păcatele, văzând toate câte le-a făcut tatăl său, el se păzește și nu face nimic asemenea, …acest om nu va muri pentru nedreptățile părintelui său, ci în veci va trăi …pentru că fiul a făcut ceea ce era drept și legiuit și toate legile Mele le-a ținut și le-a împlinit; de aceea va trăi Sufletul care păcătuiește va muri. Fiul nu va purta nedreptatea tatălui, și tatăl nu va purta
nedreptatea fiului. Celui drept i se va socoti dreptatea sa, iar celui rău, răutatea sa” (Iezechiel18, 14, 17, 19-20).Eu nu stiu ce sa mai inteleg.Dar intrebarea care ma framanta cel mai tare este daca mai trebuie sa platim prin suferinta pentru pacatele dezlegate de duhovnic?Intreb deoarece am observat ca la catolici sunt celebrele indulgente acordate de Papa celor ce indeplinesc anumite conditii(spovedanie,impartasanie si intrarea intr o biserica catolica intr o anumita data aleasa de Papa ;pentru cine nu stie de unde vin aceste indulgente sa citeasca viata lui Francisc de Asissi) indulgente ce sterg partial sau total pedeapsa vremelnica pentru pacatele savarsite (si dezlegate de duhovnic).La noi la ortodoxi cum este? |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Nu amesteca catolicii în discuțiile noastre si mai ales Legea Veche cu Legea Nouă.
__________________
Îmi cer scuze celor pe care i-am supărat! "Trebuie sa mori înainte de a muri Pentru a nu muri atunci când mori" |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Tot ce vreau sa aflu este raspunsul la intrebarea de mai sus: Pacatele spovedite si dezlegate de duhovnic mai trebuiesc ispasite prin suferinta??Astai tot.
|
#8
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Ma aflu in aceeasi situatie. Sunt adoptata, si habar nu am ce predispozitii as avea, in afara de 2 mari si late:ar fi trebuit sa fiu predispusa sa fac un copil la...15 ani.... ceea ce nu s-a intamplat si sa fiu desfranata, ceea ce oarecum, tot nu s-a intamplat. Nu m-am casatorit virgina, dar singurul si unicul barbat in viata mea, e chiar sotul si n-o sa se schimbe asta, pentru ca, cu siguranta n-o sa comit adulter. |
#9
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Cat despre cei credinciosi, ei nu trebuie sa isi mai ispaseasca pacatele. Aceasta este o invatatura romano-catolica, prin care se crede ca Iisus Hristos a ispasit numai o parte din pacatele fiecarui om, iar restul trebuie ispasit de fiecare in parte (parca asa zic ei). Prin jertfa Sa, Fiul lui Dumnezeu a ispasit complet pacatele neamului omenesc. Prin marturisirea cu pocainta a pacatelor si prin unirea cu Trupul si Sangele Sau, omul nu mai are nimic de ispasit. Suferinta care urmeaza in viata omului este o urmare a pacatelor, dar nu trebuie intreleasa ca ispasire. Incerc urmatoarea imagine. Pacatele sunt precum focul care incinge un fier. Ispasirea pacatelor este precum stingerea focului. Iar suferintele care urmeaza pacatelor sunt precum fierbinteala care ramane asupra fierului ars in foc, desi focul a fost stins. Suferintele, adica urmarile pacatelor, se imputineaza in masura in care se imputineaza si pacatele, adica fierul se racesc in masura in care nu se mai aprinde alt foc. Citat:
Spre exemplu. Doi tineri se apropie trupeste, ani de zile, folosind anticonceptionale. La un moment dat, din mila lui Dumnezeu, inteleg nefirescul faptei lor, se pocaiesc, se spovedesc, tin un canon de nevointa si rugaciune, apoi primesc dezlegarea pacatelor si impartasirea cu Sfintele Taine. Ei nu mai trebuie sa'si ispaseasca pacatele, adica sa fie pedepsiti pentru pacatele lor trupesti, insa trupul, care a fost gresit folosit, adica nu a functionat dupa "manualul" sau, nu isi mai poate reveni la normal. Prin urmare, faptul ca cei doi nu mai pot zamisli copii nu trebuie inteles ca si pedeapsa, ci ca urmare a pacatelor, care au stricat buna functionare a trupului. Aceasta schema se repeta in cazul fiecarui pacat.
__________________
"Intru aceasta vor cunoaste toti ca sunteti ucenicii Mei, daca veti avea dragoste unii fata de altii." (Ioan 13,35)
"Va spun ca pentru orice cuvant desert, pe care-l vor rosti, oamenii vor da socoteala in ziua judecatii." (Matei 12,36) |
#10
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Smerenia tine harul lui Dumnezeu, iar increderea in sine il alunga, pentru a dobandi smerenia. Citeste: Cand Mântuitorul Hristos le spune apostolilor Săi că toți se vor lepăda de El, Petru are o reacție dură și foarte sigur pe sine spune că el nu se va lepăda orice se va întâmpla, chiar dacă toți ceilalți o vor face. Sfântul Ioan Gură de Aur tâlcuiește dumnezeiește acest gest: "Ce spui, Petre? Profetul a spus că se vor risipi oile când va fi bătut păstorul, Hristos a întărit cele spuse și tu spui: „Nu” Nu-ți sunt de ajuns cuvintele dinainte prin care Hristos ți-a închis gura, atunci cînd ai spus: „Fie-Ți milă de Tine să nu Ți se întâmple Ție aceasta” (Matei 16, 22) Nu, lui Petru nu i-au fost de ajuns. Și de aceea Domnul îl lasă să cadă, pentru ca să-l învețe și prin aceasta să asculte totdeauna de ce spune Hristos și să ajungã la ĭncredințarea că este mai vrednică de credință hotãrîrea lui Hristos decît propriul lui cuget. Ceilalți ucenici, la rîndul lor, nu puțin au cîștigat de pe urma lepădării lui Petru; și-au dat seama de slăbiciunea firii omenești și de adevărul lui Dumnezeu. Cînd Hristos prezice ceva, nu trebuie să o faci pe deșteptul și nici să te arăți mai grozav decît majoritatea oamenilor. Petru ar ii trebuit să se roage și să spună: „Ajută-ne, Doamne, ajută-ne nouă ca să nu ne despartim de Tine” dar nu; el se încrede în sine și spune: „Chiar daca toți se vor sminti intru Tine, eu niciodată? „Chiar dacă te vor parasi toți, spune Petru, eu nu Te voi pãrăsi.” A ajuns încetul cu încetul încrezut. Hristos deci voind să-l smerească, a îngăduit să se lepede de El. Pentru că Petru nu L-a ascultat nici pe El, nici pe profet - că Domnul de aceea a adus marturia profetului, ca sa nu I se împotrivească nimeni - deci, pentru că Petru nu I-a ascultat cuvintele, îl învață cu faptele. Că pentru aceasta a ĭngăduit să se lepede, ca prin lepădarea de Hristos să se îndrepte, ascultă ce-i spune Domnul: "Iar Eu M-am rugat pentru tine, ca să nu piară credința ta”.
__________________
"Intru aceasta vor cunoaste toti ca sunteti ucenicii Mei, daca veti avea dragoste unii fata de altii." (Ioan 13,35)
"Va spun ca pentru orice cuvant desert, pe care-l vor rosti, oamenii vor da socoteala in ziua judecatii." (Matei 12,36) |
|