Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Generalitati > Generalitati
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 13.09.2013, 01:50:58
dobrin7m's Avatar
dobrin7m dobrin7m is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 02.08.2010
Locație: Londra
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.931
Implicit Alfavita duhovniceasca - Sf. Dimitrie al Rostovului

1. Nu judecati ca sa nu fiti judecati, a spus Domnul caci cu judecata cu care judecati veti fi judecati, si cu masura cu care masurati vi se va masura.
Nicidecum sa nu judeci si sa iscodesti faptele lui Dumnezeu, caci Unul este Judecatorul Dumnezeu, care are a judeca viii si mortii.
Iar tu, omule pamantesc, priveste la tine si ia aminte: si tu le ai pe cele pentru care esti vrednic de judecata, tu insuti astepti osanda pentru faptele tale, ai agonisite intru tine multe rele.
Cum de indraznesti atunci, sa te arunci, asupra altuia?
Lui Dumnezeu Care a zidit toate, lui Lasa-I a judeca toate, iar tu smereste-te.

2.Nu judeca, daca nu vrei sa fii judecat.
Chiar de ai fi intru totul desavarsit nicidecum nu judeca pe altul.
Daca vei judeca, te vei face vinovat de acelasi pacat, ca si cel ce pacatuieste.
Insa de esti cu dreapta judecata, dar judeci pe cel nechibzuit, atunci te asemeni celui ce savarseste desfraul.
Chiar de nu ai fi gresit nici in cele mai neinsemnate, ci cu dusmanie il osandesti pe altul, pacatuind, atunci si tu lucrezi acelasi rau ca si cel ce pacatuieste, chiar mai mult decat acela, caci indraznesti la lucrare straina - Judecata lui Dumnezeu.

3.Nu cauta la pacate straine, ci cerceteaza raul tau, caci nu vei da seama de pacate straine, ci de ale tale pacate vei raspunde.
Nu ai nici o trebuinta sa judeci pe altii" cine, cum traieste, cum greseste, ci ia aminte la tine: plinesti oare voia lui Dumnezeu?
Urmezi oare pe Sfinti intru vietuire?
Calci pe urmele lor?
Placuta este lucrarea ta inaintea lui Dumnezeu?
Omul care ii judeca pe altii este oglinda preavicleana, care pe toti ii oglindeste intru sine, iar pe sine nu se vede; iarasi se aseamana cel care judeca unei bai spurcate, care pe toti ii spala dar ea insasi e o mlastina imputita.
Astfel cel care judeca pe toti ii cerceteaza: cine, cum mananca, cum bea, cum greseste? Toate le vede dar pe sine nu se vede.
El socoteste a fi lucru greu daca pacatuieste cineva intru cele mici, iar pacatele sale mari intru nimic le socoteste.
El doreste ca pacatele lui sa nu le bage nimeni in seama, sa nu le afle nimeni, ci sa fie trecute in tacere ca sa nu fie urat;iar el insusi pe fata ii vorbeste pe altii de rau, ii judeca si ii cleveteste. Acestea nu-s nimic!

4. Nu judeca si nu te mira de greselile omenesti, ci mai bine te minuneaza de cel care izbuteste sa scape de cursele vrasmasului in vremurile de acum; minuneaza-te de cel ce izbuteste sa ramana curat inaintea lui Dumnezeu, acum cand " diavolul umbla racnind ca un leu cautand pe cine sa inghita", se sarguieste pentru pierzarea neamului omenesc si vrea ca nimeni sa nu fie slobod de capcanele lui.
Asadar tine minte si tu caderile tale, pentru ca sid e nu voiesti gresesti mult. Si ceea ce urasti faci cu placere, de voie de nevoie tot cazi in pacat.

5. Si cine este slobod de cadere?
Cine se va afla intru toate fara de prihana?
Cine nu este partas la pacat chiar de ar trai numai o zi?
Intru faradelegi suntem zamisliti in intru pacate ne-a nascut maica noastra.
De nu in una atunci intru alta, daca nu in cele mari atunci in cele mici, insa toti gresim, toti suntem nelegiuiti, toti suntem pacatosi, toti suntem neputinciosi, toti suntem plecati catre pacat, toti cerem milostivirea lui Dumnezeu, toti cerem iubirea lui de oameni, "ca nimeni din cei vii nu este drept inaintea Ta, zice Proorocul.

6.De aceea nu judeca pe cel care greseste, nu fura judecata lui Dumnezeu, nu fii potrivnic lui Hristos in cele care le-a pastrat pentru Sine.
Chiar daca vei vedea cu ochii tai pe altcineva ca greseste, nu-l vorbi de rau, nu face asupra lui judecata, dupa masura mandriei tale, ca sa nu cazi si tu in acelasi pacat; caci cel ce judeca neaparat va fi supus la aceeasi incercare.
Ci, cu milostivire acopera pacatul si fata de caderea lui sa ai iubire de oameni.
De poti, indreapta-l. insa daca nu poti, osandindu-te pe tine insuti, sa acoperi cele savarsite, cu tacerea.
Indeajuns iti este tie raul tau, nu cauta la pacatele altora.
__________________
"De carma mintii atarna incotro pornim si unde mergem.
Adevarul este fiinta vie.
Gandurile omului nu sunt ca si gandurile Domnului.
Credinciosul in Dumnezeu depaseste limitele omului.
Nu sunteti voi cautand pe Iisus? Voi stiti despre Iisus o multime de lucruri dar nu il stiti pe El. Si pana nu Il gasesti pe Dumnezeu, nu te afli nici pe tine, nu-ti gasesti nici sensul tau nici sensul lumii." Cuv. Arsenie Boca
Reply With Quote
  #2  
Vechi 13.09.2013, 16:28:21
calinit calinit is offline
Member
 
Data înregistrării: 07.05.2013
Religia: Ortodox
Mesaje: 46
Implicit Îndrumar către psihologie...

Citat:
În prealabil postat de dobrin7m Vezi mesajul
1. Nu judecați ca să nu fiți judecați, a spus Domnul, căci cu judecata cu care judecați veți fi judecați și cu măsura cu care măsurați vi se va măsura. [...] Lui Dumnezeu Care a zidit toate, Lui, lasă-I a judeca toate, iar tu smerește-te.
2. Nu judeca, dacă nu vrei să fii judecat. Chiar de ai fi întru totul desăvârșit, nicidecum nu judeca pe altul.[...]
3. Nu căuta la păcate străine, ci cercetează răul tău, căci nu vei da seama de păcate străine, ci de ale tale păcate vei răspunde. [...] Nu ai nici o trebuință să judeci pe alții cine, cum trăiește, cum greșește, ci ia aminte la tine...
4. Nu judeca și nu te mira de greșelile omenești, ci mai bine te minunează de cel care izbutește să scape de cursele vrăjmașului în vremurile de acum...[...]...
5. Și cine este slobod de cădere? Cine se va afla întru toate fără de prihană?Cine nu este părtaș la păcat chiar de ar trăi numai o zi? [...]
6. [...] nu judeca pe cel care greșește, nu fura judecata lui Dumnezeu, nu fi potrivnic lui Hristos în cele care le-a păstrat pentru Sine.
Îndeajuns îți este ție răul, nu căuta la păcatele altora
Îndrumar către psihologie...
Și ca să evit un „rău de neînțelegere”, precizez: Îndrumar pentru cei care vor să învețe sau să practice psihologia...

P.S. Psihologia este (și cam este...!) și cât demult și de mult este? Poate fi condiția unei premise de acceptare a psihologiei ca rău necesar, oare? Sau nu?

Last edited by calinit; 13.09.2013 at 16:36:13.
Reply With Quote
  #3  
Vechi 13.09.2013, 16:53:36
cezar_ioan cezar_ioan is offline
Banned
 
Data înregistrării: 17.11.2012
Locație: Benidorm, Hotel Bali
Mesaje: 1.946
Implicit

"Si va spun, sunt multi psihologi - cel putin in Apus am vazut asta, si cred ca sunt si mai multi pe la noi si in tarile de bastina ortodoxa - care gasesc si descopera multe adevaruri. Daca va uitati bine, acele adevaruri erau cunoscute candva in Biserica, si nu le mai traim si, spre rusinea noastra, nu le mai aplicam." (Rafail Noica)

http://www.crestinortodox.ro/sfaturi...log-96417.html
http://luminapentrucandeladinsuflet....gory/psiholog/

Last edited by cezar_ioan; 13.09.2013 at 16:56:24.
Reply With Quote
  #4  
Vechi 13.09.2013, 17:19:43
calinit calinit is offline
Member
 
Data înregistrării: 07.05.2013
Religia: Ortodox
Mesaje: 46
Implicit

Citat:
În prealabil postat de cezar_ioan Vezi mesajul
"Si va spun, sunt multi psihologi - cel putin in Apus am vazut asta, si cred ca sunt si mai multi pe la noi si in tarile de bastina ortodoxa - care gasesc si descopera multe adevaruri. Daca va uitati bine, acele adevaruri erau cunoscute candva in Biserica, si nu le mai traim si, spre rusinea noastra, nu le mai aplicam." (Rafail Noica)

http://www.crestinortodox.ro/sfaturi...log-96417.html
http://luminapentrucandeladinsuflet....gory/psiholog/
Din ce ați spus până acum și link-urile postate, deduc (vă rog, confirmați nu-ul concluziilor prost alese):
  • psihologia e OK într-o lume desacralizată;
  • adevărurile erau cunoscute cândva în Biserica Ortodoxă (iertați orgoliul lui în...) și nu se mai aplică.
dar
Adevărul însă, astăzi ca și ieri, ca și mâine, e Iisus Hristos!
P.S. Mă regăsesc în Rafail Noica așa cum, în anii studenției mele, îl citam pe Constantin Noica la fiece pas.
Reply With Quote
  #5  
Vechi 13.09.2013, 17:32:37
Barsaumas
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

E suficient sa privim, nu zic in jur, dar cel putin in noi insine, cu minimum de acuitate introspectiva si ne dam seama, intr-o intuitie de gen "varful icebergului", cit de mult avem noi/are societatea nevoie de psihologi si psihoterapeuti.
Reply With Quote
  #6  
Vechi 13.09.2013, 23:00:43
dobrin7m's Avatar
dobrin7m dobrin7m is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 02.08.2010
Locație: Londra
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.931
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Barsaumas Vezi mesajul
E suficient sa privim, nu zic in jur, dar cel putin in noi insine, cu minimum de acuitate introspectiva si ne dam seama, intr-o intuitie de gen "varful icebergului", cit de mult avem noi/are societatea nevoie de psihologi si psihoterapeuti.
Astazi majoritatea oamenilor au sufletele bolnave insa nu sunt bolnave ca duc lipsa de psiholog si psihoterapeut ci sunt bolnave pentru ca sunt departe de Hristos.

Oamenii au nevoie de Hristos. Pe Hristos trebuie sa il caute daca vor sa fie vindecati.
__________________
"De carma mintii atarna incotro pornim si unde mergem.
Adevarul este fiinta vie.
Gandurile omului nu sunt ca si gandurile Domnului.
Credinciosul in Dumnezeu depaseste limitele omului.
Nu sunteti voi cautand pe Iisus? Voi stiti despre Iisus o multime de lucruri dar nu il stiti pe El. Si pana nu Il gasesti pe Dumnezeu, nu te afli nici pe tine, nu-ti gasesti nici sensul tau nici sensul lumii." Cuv. Arsenie Boca
Reply With Quote
  #7  
Vechi 13.09.2013, 23:18:32
dobrin7m's Avatar
dobrin7m dobrin7m is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 02.08.2010
Locație: Londra
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.931
Implicit

Citat:
În prealabil postat de cezar_ioan Vezi mesajul
"Si va spun, sunt multi psihologi - cel putin in Apus am vazut asta, si cred ca sunt si mai multi pe la noi si in tarile de bastina ortodoxa - care gasesc si descopera multe adevaruri. Daca va uitati bine, acele adevaruri erau cunoscute candva in Biserica, si nu le mai traim si, spre rusinea noastra, nu le mai aplicam." (Rafail Noica)

http://www.crestinortodox.ro/sfaturi...log-96417.html
http://luminapentrucandeladinsuflet....gory/psiholog/
frumoase articole, citez din primul link:

"Adica ce este psihologul? Este un om la care te poti duce si poti descarca toate, si poti spune toate, si stii ca nu o sa fii judecat, si ca, pentru motive profesionale, acela iti tine "taina spovedaniei." Parinti preoti, asta este prerogativa noastra! Noi trebuie nu numai sa putem sa inlocuim pe psiholog, dar si sa depasim, peste orice asteptare, ceea ce poate face psihologul pentru clientul lui. De ce? Fiindca avem Taina, avem pe Dumnezeu, pe Care il putem impartasi. Si va spun acest lucru iarasi: Un pic sa intram in Taina lui Dumnezeu, si nu stiu pana unde va merge. Am vazut "inviere in masa;" am vazut, de la o persoana care s-a intors catre Dumnezeu, zeci de familii care au inviat din morti, in Apus, si aicea la fel."

exact asta incerc de atatea zile bune sa spun dar cum eu sunt atat de pacatoasa probabil de aceea nu am fost inteleasa de voi.

Pentru Decebal as vrea sa mai spun: ti-am spus Decebal ca nu trebuie sa criticam preotii ci trebuie sa ne rugam pentru ei. ca avem preotii pe care i-am crescut noi crestinii ortodocsii. Iata cuvintele parintelui Rafail Noica:

"Stiti, eu consider ca noi toti suntem un singur om, spovedania mea este spovedania ta, viata mea este viata ta; impartasim aceeasi soarta. Si as dori sa va chem pe toti, ca un singur om, sa ne innoim in Duh. Nu zic asta ca voi, mirenilor, sa judecati pe preoti; zic ca voi, mirenilor, sa va rugati pentru noi, ca Dumnezeu sa ne lumineze ca sa va putem lumina. Zic asta pentru fratii mei preotii, ca sa stie ca suntem intr-o decadere cumplita, si ca sa luam pilda de la dreapta si de la stanga, si de la Parinti, si prin psihologie. Si sa ne invatam si din lumea dreptatii, si din lumea pacatului, din toate marturiile sa intelegem, cu ajutorul lui Dumnezeu, si sa ne intoarcem, cum zice in Apocalipsa uneia din Biserici: "Intoarce-te la cele dintai, pana nu-ti voi lua lumina din mijlocul tau."

Multumesc Cezar pentru aceste linkuri frumoase.
__________________
"De carma mintii atarna incotro pornim si unde mergem.
Adevarul este fiinta vie.
Gandurile omului nu sunt ca si gandurile Domnului.
Credinciosul in Dumnezeu depaseste limitele omului.
Nu sunteti voi cautand pe Iisus? Voi stiti despre Iisus o multime de lucruri dar nu il stiti pe El. Si pana nu Il gasesti pe Dumnezeu, nu te afli nici pe tine, nu-ti gasesti nici sensul tau nici sensul lumii." Cuv. Arsenie Boca
Reply With Quote
  #8  
Vechi 14.09.2013, 00:57:06
cezar_ioan cezar_ioan is offline
Banned
 
Data înregistrării: 17.11.2012
Locație: Benidorm, Hotel Bali
Mesaje: 1.946
Implicit

Ca să luăm pilda și de la dreapta și de la stânga, și din Părinți și din psihologie
trebuie musai să-i cunoaștem: și pe Părinți și pe psihologi.
Nu poți lua pildă de acolo de unde n-ai habar ci ai doar prejudecăți și mecanisme de apărare foarte active.
Nu știu cât mai cunoaște azi lumea pe Părinți, nu știu cât mai cunoaște pe Dumnezeu. Dar știu că pe psihologi nu-i cunoaște. Nu la noi în țară.
Așadar cuvântul Părintelui Rafail implică un îndemn subtil: cunoașteți-i, dacă vreți să luați ce au ei, eventual pildă! Bateți și se va deschide.
Dar cum să cunoști când nu ciocănești la ușă?
Iar dacă, totuși, deși n-ai bătut la ușă, în ciuda faptului că ai fost invitat - dar n-ai intrat, considerînd c-ar fi sub demnitatea ta să stai la masă cu pungașii, cu vameșii, cu desfrânatele
de unde să capeți ceva, fie cât de mic, de la cel care te-a poftit și pe care l-ai sfidat și defăimat?

Ar mai fi ceva:
1) Oarecînd, Domnul a spus unora că li se va lua Împărăția și se va da altora. Iar aceia care au auzit cuvântul s-au înfuriat mult (în loc să se îmbuneze și să se pocăiască).
2) Alt oarecînd, Apostolul Petru a văzut în vedenie o pânză cu patru colțuri și cu numeroase animale curate și necurate... Cu acel prilej a trecut la credință primul om dintre "neamuri" - sutașul Corneliu. Pe care l-am pomenit astăzi în Biserică.

Dumnezeu își alege oamenii pentru a duce la îndeplinire planul Său de mântuire a lumii.
N-ar fi exclus ca Părintele Stăniloae, într-un articol din Vest de prin anii 80, să fi profețit un lucru dureros (dar folositor): astăzi (în lumea modernă) Dumnezeu și-a dăruit harul Lui vindecător și mântuitor psihologilor.
Se pare însă că iudeii murmură, protestează... Ei nu pricep îndemnul la pocăință. Nu-l primesc. Doar nu sunt ei aleșii? Cum adică să li se conteste lucrarea? Cum să li se ia lor moștenirea? Lor?? Tocmai lor?
Îndrăznește cineva să îi înfrunte?
De unde Acesta să îi avertizeze? Oare nu este El fiul teslarului Iosif și al Mariei?

Vom vedea. Toate se vor vădi la vremea lor.
Reply With Quote
  #9  
Vechi 14.09.2013, 01:35:05
laurastifter laurastifter is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 14.06.2008
Locație: România
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.357
Implicit

Citat:
În prealabil postat de cezar_ioan Vezi mesajul
Ca să luăm pilda și de la dreapta și de la stânga, și din Părinți și din psihologie
trebuie musai să-i cunoaștem: și pe Părinți și pe psihologi.
Nu poți lua pildă de acolo de unde n-ai habar ci ai doar prejudecăți și mecanisme de apărare foarte active.
Nu știu cât mai cunoaște azi lumea pe Părinți, nu știu cât mai cunoaște pe Dumnezeu. Dar știu că pe psihologi nu-i cunoaște. Nu la noi în țară.
Așadar cuvântul Părintelui Rafail implică un îndemn subtil: cunoașteți-i, dacă vreți să luați ce au ei, eventual pildă! Bateți și se va deschide.
Dar cum să cunoști când nu ciocănești la ușă?
Iar dacă, totuși, deși n-ai bătut la ușă, în ciuda faptului că ai fost invitat - dar n-ai intrat, considerînd c-ar fi sub demnitatea ta să stai la masă cu pungașii, cu vameșii, cu desfrânatele
de unde să capeți ceva, fie cât de mic, de la cel care te-a poftit și pe care l-ai sfidat și defăimat?

Ar mai fi ceva:
1) Oarecînd, Domnul a spus unora că li se va lua Împărăția și se va da altora. Iar aceia care au auzit cuvântul s-au înfuriat mult (în loc să se îmbuneze și să se pocăiască).
2) Alt oarecînd, Apostolul Petru a văzut în vedenie o pânză cu patru colțuri și cu numeroase animale curate și necurate... Cu acel prilej a trecut la credință primul om dintre "neamuri" - sutașul Corneliu. Pe care l-am pomenit astăzi în Biserică.

Dumnezeu își alege oamenii pentru a duce la îndeplinire planul Său de mântuire a lumii.
N-ar fi exclus ca Părintele Stăniloae, într-un articol din Vest de prin anii 80, să fi profețit un lucru dureros (dar folositor): astăzi (în lumea modernă) Dumnezeu și-a dăruit harul Lui vindecător și mântuitor psihologilor.
Se pare însă că iudeii murmură, protestează... Ei nu pricep îndemnul la pocăință. Nu-l primesc. Doar nu sunt ei aleșii? Cum adică să li se conteste lucrarea? Cum să li se ia lor moștenirea? Lor?? Tocmai lor?
Îndrăznește cineva să îi înfrunte?
De unde Acesta să îi avertizeze? Oare nu este El fiul teslarului Iosif și al Mariei?

Vom vedea. Toate se vor vădi la vremea lor.
La ce articol al pr. Stăniloae vă referiți?
Chiar m-ați făcut curioasă! :)
__________________
"Duh este Dumnezeu și unde este Duhul Domnului, acolo este libertate." (II Cor3, 17)
"Pentru Tine trăiesc, vorbesc și cânt!" (Sf. Grigorie Teologul)
"Dați-mi-L pe Hristos și aruncați-mă în iad!"
"Acesta este unul dintre motivele pentru care eu cred în creștinism: e o religie pe care n-ai fi putut-o născoci." (C. S. Lewis)
Câteva gânduri scrise de mine:
http://www.ortodoxiatinerilor.ro/iis...-duhovniceasca
Reply With Quote
  #10  
Vechi 14.09.2013, 02:03:38
cezar_ioan cezar_ioan is offline
Banned
 
Data înregistrării: 17.11.2012
Locație: Benidorm, Hotel Bali
Mesaje: 1.946
Implicit

Nu îmi amintesc sursa cu precizie, sunt câțiva ani de când am auzit treaba asta și am reținut-o pentru că m-a surprins foarte mult.
(Pe atunci eu nu aveam treabă cu Biserica, nu participam la slujbe, nu citeam Scriptura etc.
Mă consideram ateu și singurul contact cu religia era strict cultural, în sensul studiului credințelor, mentalităților, obiceiurilor etc. Mă pasiona antropologia și, din aproape în aproape am ajuns și în zona credinței, inclusiv ortodoxe. Nu îmi plăcea atmosfera oamenilor bisericoși, deoarece mai toți pe care îi știam eu îmi păreau nu credincioși, cât mai degrabă superstițioși și ipocriți, cu varii probleme emoționale netratate corect... Azi știu că nu mă înșelam... În primul rând de pe propria-mi piele, că mă descopăr azi asemenea celor de care îmi râdeam ieri.
Singura diferență e că azi nu mai râd ci deplâng.)

Dar aveam un coleg de facultate, bun prieten, dintr-o familie foarte credincioasă. Evitam să merg la ei în vizită, când era și soțialui acasă, întrucât inevitabil luau BIblia și un volum din Filocalia și începeau discuții interminabile... Îmi amintesc că se amuzau pentru că de obicei reacția mea la aceste discuții era una și aceeași, în trei timpi succesivi de-a lungul unei ore: ascultam cu atenție - faza 1, aprox. 30-40 min. grele; zâmbeam politicos (evident cu un aer de cretin incurabil) - faza 2, 15-20 min. când supliciul atingea apogeul; epuizat, adormeam pe scaun. Cred că de atunci m-am deprins să port barbă și riduri pe frunte...:)

Colegul meu știa pe de rost opera Părintelui Stăniloae, o folosea ca armă împotriva nevestei care contraataca ba cu Patericul, ba cu Cleopa, ba cu Arsenie Boca.

Din această lungă ceartă nobilă între soți, cu mine ca pseudo-moderator, a ieșit lucrarea de licență a colegului meu (poate prima din România postdecembristă care a pus problema unui dialog între Biserică și Psihologie), dizertația lui de masterat pe aceeași temă și un doctorat încremenit în proiect până astăzi...

Un lucru e cert: într-o seară a venit cu un text semnat de Părintele Stăniloae, copie xerox a nu știu cărui articol la o publicație prestigioasă din Apus. Scria acolo ce v-am spus.
Colegul meu era foarte fericit întrucât acel articol îi susținea nădejdea că preocuparea lui pentru raportul dintre psihologie (psihoterapie) și Teologie nu este arbitrară și nelalocul ei, cum susținea nevasta lui, ci dimpotrivă e o temă centrală în hailaiful vieții spirituale. Am adormit iarăși pe scaun dar, pentru că în somn de obicei eu îmi organizez informațiile (nu știu alții cum sunt dar eu am învățat pentru majoritatea examenelor ...dormind!) informația cu pricina s-a fixat până azi în memoria mea.
Nu este exclus, însă, să fi visat, doar...:)
Conștiința, în anumite registre de funcționare a ei, nu poate distinge ceea ce s-a fixat în memorie prin perceperea directă a evenimentului de ceea ce s-a fixat prin imaginarea sau reprezentarea lui. Curios lucru, nu face distincție între origini, se pare că n-o interesează sursa și autorul, ci conținutul ca atare - pe care și-l amintește ca "real" și "personal". Ceea ce duce la nenumărate probleme în viața omului...:)

Last edited by cezar_ioan; 14.09.2013 at 02:08:05.
Reply With Quote
Răspunde