![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Dar ginecologia nu se reduce la avorturi, așa cum psihologia nu se reduce la sexualitate. Dacă vezi în medicul ginecolog doar pe omul care face avorturi, iartă-mă dar cred că ai o imagine prea firavă în raport cu obstetrica-ginecologia. Cât privește psihologul și sexologia sau nu știu ce chestii legate de sex, atrag atenția că un procent extrem de mic de oameni și de discuții în consiliere și psihoterapie au ca temă sexualitatea. Prioritățile oamenilor sunt altele, necazurile sunt în altă parte. Aș estima, fără pretenția unei evaluări exacte, că sub 5% din situațiile de consiliere se referă la sex. Iar când se ajunge la asta, fii liniștit, se descoperă că de fapt e altceva, revenind deci la temele majore ale psihologiei, care țin de mecanismele de interpretare ale vieții personale și ale realității. P.S. În postarea precedentă, expresia cu dobitocul, te rog să mă crezi, a fost doar o expresie și nu o caracterizare a ta, deși, revăzînd acum textul, îmi dau seama că ar putea să pară o insultă. Îmi pare rău, nu am vrut să te jignesc, nu am vrut să te supăr. Mă refeream la o atitudine generală pe care am asociat-o automat în mintea mea, în baza numeroaselor neadevăruri și prostii agresive care s-au debitat pe forum în legătură cu psihologia. Implicit, în legătură cu sufletul omenesc și cu adevărul despre cea mai mare parte a lui, asta care e firescul minții noastre cu care trăim clipă de clipă. Și pe care ignoranții o neagă și o batjocoresc, crezînd că a fi credincios exclude a cunoaște propria personalitate. În realitate, e fix invers: lucrul cu sine, autocunoașterea și dezvoltarea personală sănătoasă fac parte din normalitatea vieții unui creștin care își caută mântuirea. Creștinul care nu face aceasta este fariseu, nu creștin. Iar psihologia participă, în felul ei, la cunoașterea și dezvoltarea sănătoasă a sufletului, susținînd pe oameni să facă acest complex și dificil proces. Un om obișnuit să lucreze cu sine (să fie critic și flexibil în autocunoaștere, să își gestioneze resursele, să își sesizeze mișcările minții, emoțiile și patimile, să treacă de aparențele propriilor gânduri și să sesizeze păpușarul interior, să își depășească măștile și să deprindă onestitatea reală față de sine etc.) va avea mai mult spor atunci când va face, în Biserică, lupta cu patimile, metanoia și toate celelalte... Dar de unde să știe asta cei care nu au cunoștințe pertinente nici despre minte, nici despre adevărata lume lăuntrică etc. Nu știu dar se bagă în vorbă, ca și cum ar ști. |
|